Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjät - kertokaa asiakkaiden naurettavimmat reklamaatiot tai palautusyritykset

Vierailija
15.07.2016 |

Itselle tulee mieleen ainakin seuraavat:
- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".
- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".

Kommentit (341)

Vierailija
1/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen yritti palauttaa juhlamekkoa, joka haisi hajuvedeltä ja kainaloissa oli hikitahrat. Ei ihan mennyt käyttämättömyys läpi... 

Vierailija
2/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nää paristot on klassikko. Ostetaan paristopaketti ja tullaan avatun paketin kanssa seuraavana päivänä, ettei nää sopinutkaan siihen härpäkkeeseen.

Miehellä oli pieni erikoisliike vuosia. Siellä näitä riitti. Tilataan joku tarvike ja sitten syystä tai toisesta haluttaisiin palauttaa se. Joskus paketit oli revitty, joskus paketti oli kyllä kiinni, mutta miehen oli mahdoton ottaa sitä takaisin ilman pientä korvausta, kun muutenkin oli niin tiukkaa. Esimerkiksi asiakas tilasi jonkun 2000 Euroa maksavan erikoistuotteen, josta katetta miehelle jäi alle 50 Euroa. Sitten halusikin palauttaa sen. Tuote on niin erikoinen, ettei sitä kannata pitää varastossa, joten se pitää palauttaa tukkurille. Tukkuri otti 50 Euroa palautuskuluja ja osa asiakkaista ei millään ymmärtänyt, ettei palautusoikeutta ole olemassa tuollaisessa kaupassa, jos tuote on ehjä ja toki se takaisin otetaan, mutta se palautuskulu pitää maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas yritti palauttaa tuotetta kosteusvaurion takia. Joo, sellainenhan siinä olikin, kun asiakas roudasi sen meille Siwan kassissa, minkä pohjalla oli varmaan puoli litraa kaljaa lillumassa. :D 

P.S. Emme myy kaljaa eikä kyseessä ole Siwa.

Vierailija
4/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas tuli palauttamaan leipäpakettia, jonka parasta ennen päivä oli mennyt kuulemma ennen ostopäivää. Kysäisin kuittia tuotteesta ja kappas, leipäpussi oli ostettu 2pv ennen päiväystä. Ja tosiaan kyseessä tuote, jossa pvm on painettuna pussiin, ei sulkijaan :)

Vierailija
5/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas tulee kesällä infon tiskille mustien käytettyjen (pesemättömät, polvipussit jne.) housujen kanssa. "Näissä tulee liian kuuma."

Vierailija
6/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas tuli valittamaan, että Fazerin kakusta oli veloitettu kassalla 15 euroa liikaa. Näytti kuittia, missä hintana oli noin 30 euroa. Tämän jälkeen osoitti kakun päällä olevaa "Viim. käyttöpäivä" -tarraa, missä luki "14.06". Asiakkaan logiikalla kakku olisi maksanut siis 14,06 euroa. Jotenkin ymmärtäisin tämän, jos tarrassa ei olisi lukenut päivämäärän yläpuolella tuota "viimeistä käyttöpäivää", mutta nyt jäi vähän mysteeriksi koko homma...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myyjä, vaan kesätöissä kirjastossa. Juttu on vaan niin hullu, että pakko kertoa.

Asiakas tuli tiskille kirjaston kirja mukanaan. Sanoi, että tätä oli viimeksi suositeltu hänelle ja oli sen lainannut. Mutta kirja oli kuulemma ollut niin huono, että asiakkaan loma oli mennyt pilalle ja hän halusi tästä jotain KORVAUKSIA. Siis kirjastolta. Koko tilanne oli aivan absurdi ja kun selvisi, että olen vain kesätyöntekijä, hän vaati johtajaa paikalle. Joku vakkari sitten selvitti tilanteen, eikä asiakas valitettavasti saanut rahallisia korvauksia mielipahasta ja loman pilaamisesta :D

Vierailija
8/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolassa, kokonaan syöty salaatti ei ollut tarpeeksi täyttävä asiakkaan mielestä , ei suostunut maksamaan annosta. Kuka tilaa salaatin täyttääkseen mahansa? Varmaankin joku palstamamma, oli kakaransa kanssa liikkeellä.

Nämä olisivat hauskoja tarinoita muuten, mutta kun tiedän että jotkut nuoret innokkaat vuoropäälliköt saattavat suostua ensin neuvottelemaan näistä ja sitten tulemaan jopa vastaan kun "asiakkaalle pitää jäädä käynnistä positiivinen kokemus" tai jotain mutta paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tää oli paska elokuva, haluun rahat takas"

joo eli siis et saa.

Vierailija
10/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolassa, kokonaan syöty salaatti ei ollut tarpeeksi täyttävä asiakkaan mielestä , ei suostunut maksamaan annosta. Kuka tilaa salaatin täyttääkseen mahansa? Varmaankin joku palstamamma, oli kakaransa kanssa liikkeellä.

Ravintoloissa käy päivittäin asiakkaita, jotka kysyttäessä nyökyttelevät kaiken olevan hyvin, mutta saatuaan lautasen tyhjäksi pihvi olikin muka ollut väärää kypsyysastetta tai annoksessa oli jotain muuta vikaa. Asiaa on mahdoton tarkistaa siinä vaiheessa kun lautanen on suunnilleen nuoltu puhtaaksi, enkä ihan pelkkää vittumaisuuttani hyvitä yhtään mitään, nyökyttelen takaisin ja pahoittelen.

Jos annoksessa on oikeasti jotain vialla, se voidaan lähettää takaisin keittiöön, tai huomioida loppulaskussa. Teen tämän mielelläni, KUNHAN SANOT AJOISSA. Asiakkaan tyytyväisyys on tärkeää, mutta sinun mahalaukustasi en enää näe, oliko pihvi tosiaan enemmän m+ kuin m.

Lähes aina tällainen nipotus laskutusvaiheessa vaikuttaa pelkältä alennuksen kerjäämiseltä, mikä on junttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tulee mieleen ainakin seuraavat:

- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".

- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".

Minä olen kerran palauttanut meikkivoiteen kerran käytettyäni, koska oli väärän värinen. Myymälän kosmetologi valitsi värin minulle, mutta ei todellakaan sopinut. Ottivat tuotteen takaisin mukisematta. 

Usein palautan vaatteita, jotka ovat kuukauden käytön jälkeen menneet huonoksi. 

Järjetön ketju: ihmisten oikeasti pitäisi palauttaa tuotteita useammn kauppaan. Niin paljon p--a myydään. Valitettavasti jo ostettaessa pilantuneet ruokatuotteet jäävät palauttamatta, koska vaiva on liian iso hintaan nähden.

Vierailija
12/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas palautti 1,5 vuoden jälkeen tuotteen kirjeitse. Saatteessa luki: "Ei toiminu meillä, unohdin palauttaa aiemmin. Mitätöitte varmaan loput laskut, jo maksetut ostopäivästä alkaen voi palauttaa tilille xxxxxxxxxx-xxxxxx"

Tuotteessa oli kyllä 30pvä palautusoikeus mutta ei yli 400 pvän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolassa, kokonaan syöty salaatti ei ollut tarpeeksi täyttävä asiakkaan mielestä , ei suostunut maksamaan annosta. Kuka tilaa salaatin täyttääkseen mahansa? Varmaankin joku palstamamma, oli kakaransa kanssa liikkeellä.

Nämä olisivat hauskoja tarinoita muuten, mutta kun tiedän että jotkut nuoret innokkaat vuoropäälliköt saattavat suostua ensin neuvottelemaan näistä ja sitten tulemaan jopa vastaan kun "asiakkaalle pitää jäädä käynnistä positiivinen kokemus" tai jotain mutta paskaa.

Ei se aina ole paskaa. Palaavat asiakkaat ovat monessa tapauksessa arvokkaampia kuin uudet, jotka täytyy houkutella asioimaan. Useinkin kokemukset todella hyvästä asiakaspalvelusta kerrotaan eteenpäin, suosittelelut ja word of mouth ovat tehokkaita.

Esimerkiksi mieheni Pizza Hutissa ekaa kertaa olessamme viime kuussa otti jätskibuffetin, mutta pettyi pahasti. Hän kertoi tästä tarjoilijalle ja hän ei veloittanut sitä 4,90 meiltä.

Vierailija
14/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolassa, kokonaan syöty salaatti ei ollut tarpeeksi täyttävä asiakkaan mielestä , ei suostunut maksamaan annosta. Kuka tilaa salaatin täyttääkseen mahansa? Varmaankin joku palstamamma, oli kakaransa kanssa liikkeellä.

Ravintoloissa käy päivittäin asiakkaita, jotka kysyttäessä nyökyttelevät kaiken olevan hyvin, mutta saatuaan lautasen tyhjäksi pihvi olikin muka ollut väärää kypsyysastetta tai annoksessa oli jotain muuta vikaa. Asiaa on mahdoton tarkistaa siinä vaiheessa kun lautanen on suunnilleen nuoltu puhtaaksi, enkä ihan pelkkää vittumaisuuttani hyvitä yhtään mitään, nyökyttelen takaisin ja pahoittelen.

Jos annoksessa on oikeasti jotain vialla, se voidaan lähettää takaisin keittiöön, tai huomioida loppulaskussa. Teen tämän mielelläni, KUNHAN SANOT AJOISSA. Asiakkaan tyytyväisyys on tärkeää, mutta sinun mahalaukustasi en enää näe, oliko pihvi tosiaan enemmän m+ kuin m.

Lähes aina tällainen nipotus laskutusvaiheessa vaikuttaa pelkältä alennuksen kerjäämiseltä, mikä on junttia.

Suomalaiset on liian ujoja tai jotain. Äitini lounaalla syö rutikuivaa kanaa ja ei sanonut mitään. Laittoi palautetta ja sai postissa lahjakortin sitten kun naamatusten ahdisti kertoa. 😦

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas tulee takaisin tuotteen kanssa, joka on ollut myynnissä ja näin ollen myös ostettu muutamia vuosia sitten. Tuotteessa on selviä käytön jälkiä, mutta se pitää kuulemma hyvittää asiakkaalle, koska hän otti sen käyttöön vasta muutama viikko sitten, eikä tuote niin lyhyessä ajassa saisi sillä lailla kulua.... Noh :)

Vierailija
16/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas teki reklamaation vaaleasta bikinialaosasta, koska kastuessa siitä näkyi läpi :D

Vierailija
17/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulanut, puoliksi syöty, jäätelöpaketti tuotiin takaisin. Oli kuulemma ollut sula jo ostettaessa. Kuitista näkyi että paketteja oli kaksi ja ne oli ostettu viikko sitten. Kelpasi syödä kuitenkin. En korvannut/vaihtanut.

Vierailija
18/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jespa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolassa, kokonaan syöty salaatti ei ollut tarpeeksi täyttävä asiakkaan mielestä , ei suostunut maksamaan annosta. Kuka tilaa salaatin täyttääkseen mahansa? Varmaankin joku palstamamma, oli kakaransa kanssa liikkeellä.

Nämä olisivat hauskoja tarinoita muuten, mutta kun tiedän että jotkut nuoret innokkaat vuoropäälliköt saattavat suostua ensin neuvottelemaan näistä ja sitten tulemaan jopa vastaan kun "asiakkaalle pitää jäädä käynnistä positiivinen kokemus" tai jotain mutta paskaa.

Ei se aina ole paskaa. Palaavat asiakkaat ovat monessa tapauksessa arvokkaampia kuin uudet, jotka täytyy houkutella asioimaan. Useinkin kokemukset todella hyvästä asiakaspalvelusta kerrotaan eteenpäin, suosittelelut ja word of mouth ovat tehokkaita.

Esimerkiksi mieheni Pizza Hutissa ekaa kertaa olessamme viime kuussa otti jätskibuffetin, mutta pettyi pahasti. Hän kertoi tästä tarjoilijalle ja hän ei veloittanut sitä 4,90 meiltä.

Mutta siellä oli samaan aikaan varmaan 30 ihmistä, jotka maksoivat siitä samasta jätskibuffetista sen 4:90! Onko se sitten mielestäsi reilua? Vai olisiko heidänkin pitänyt vaatia sitä ilmaiseksi?

Vierailija
19/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle tulee mieleen ainakin seuraavat:

- Nainen yritti saada takaisin rahat meikkivoiteesta: "Oon laittanut sitä vain kerran ja se oli väärän värinen".

- Asiakas oli tipauttanut poskipunan lattialle ja värinappi oli murentunut pieniksi palasiksi: "Kyllä näin kalliin ja laadukkaan poskipunan pitäisi olla kestävämpää".

Minä olen kerran palauttanut meikkivoiteen kerran käytettyäni, koska oli väärän värinen. Myymälän kosmetologi valitsi värin minulle, mutta ei todellakaan sopinut. Ottivat tuotteen takaisin mukisematta. 

Usein palautan vaatteita, jotka ovat kuukauden käytön jälkeen menneet huonoksi. 

Järjetön ketju: ihmisten oikeasti pitäisi palauttaa tuotteita useammn kauppaan. Niin paljon p--a myydään. Valitettavasti jo ostettaessa pilantuneet ruokatuotteet jäävät palauttamatta, koska vaiva on liian iso hintaan nähden.

Kyllä minussta on järkevämpää ostaa kerralla laadukasta, niin ei tarvitse palautella. 

Vierailija
20/341 |
15.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasi ostamansa laitteen olevan halvempi Gigantissa ja vaati kaupan purkua. Ostosta pari kuukautta. Ei läpi.

Microsoftin päivitys sotki käyttöjärjestelmän. Vaati meiltä korjauksia ilmaiseksi ja korvauksia vaivasta. Ei läpi.

Tunki väkisin itse ostamansa väärän värikasetin tulostimeensa ja rikkoi sen. Vaati meitä maksamaan uuden. Ei läpi.

Vaati meitä vaihtamaan toisesta kaupasta ostetun tuotteen. Meillä ei mitään tekemistä tämän jälleenmyyjän kanssa. Ei läpi. Haukkui palvelumme paskaksi.