6-vuotias hajotti hoidossa paketillisen viinilaseja kun ei saanut käyttää lapsenvahdin tablettia
Nyt hävettää niin pirusti. Nuori tyttö lastenvahtina, juuri omaan kotiin muuttanut ja viinilasit olivat olleet lahja ranskalaisilta isovanhemmiltaan. Ongelmana tässä on nyt se, että ks. laseja ei saa enää mistään ja niihin liittyi suuri tunnearvo. Tyttö näytti niin pettyneeltä että melkein itkin kun menin poikaa hakemaan.
Tyttö selitti tilanteen ja oli mennyt niin että lapsi halusi selata tytön tablettia ja hän ei voinut antaa ettei sotke tabletilla olevia koulujuttujaan. Tästä poika oli suuttunut niin, että oli ottanut tiskipöydällä olleen viinilasi-laatikon ja paiskannut lattialle. Kaikki kuusi lasia hajosivat.
Kysyin tietysti heti, miten voin korvata lasit ja hän ehdotti 150 euron korvausta palkan päälle. Miltä pyyntö teistä kuulostaa? Kohta olisin siirtämässä hänen tililleen korvausta.
Kommentit (94)
Kyllä mä maksaisin vähintään 300 jos oma rahatilanne antaa myöten.
Oliko kyseessä ranskalaiset Luminarc viinilasit, meillä oli niitä 30 v. sitten mustajalkaisina.
Googlaa niitä löytyy vieläkin kirppismynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostaisin lastenvahdille muoviset nätit lasit joihin laittaisin vaikka Geisha karamelleja ja nätit rusetit.
Sanoisin että ikävä kun sinulla oli niin huolimattomasti kalliit lasit esillä vaikka lapseni oli hoidossa sinun vastullasi. Onneksi hän ei satuttanut itseään lasinsiruihin ja selvisimme pelkällä säikähdyksellä.
Harjoittele näillä laseilla aikuisen vastuullisen ihmisen elämää, me etsimme meidän perheellemme sopivamman lapsen vahdin.
Hymyilisin koko ajan.
Sitten sanoisin lapselle nätillä, nauravaisen lempeällä äänellä että hei Niko ei saa tehdä noin enää.
No biggie!
Lapsenvahti on yhdyssana.
Maksaisin ylihintaa tai kysyisin, onko ranskalaisilla isovanhemmilla mahdollisuutta ostaa samanlaiset ja tuoda, kun tulevat seuraavan kerran käymään tai lähettää ja maksaisin niiden lasien hinnan ja lähestyksen ja vaivanpalkkaa. Lapselta elektroniikka pois määrittelemättömäksi ajaksi ja korvaisi minun maksamat lasit tekemällä kotitöitä ja erilaisia tehtäviä niin, että selkeästi lapsen elämässä näkyisi teon suuruus ja vakavuus ja hän joutuisi näkemään kokreettista vaivaa korvaamiseksi.
Lasien hinta ei ole tässä se ongelma vaan poikasi käytös. Todella huolestuttavaa. Eikä missään nimessä normaalia. Jo viisivuotiaiden neuvolatestissä tällaiseen kiinnitetään huomiota, ettei ole mitään tajua syy- seurasus suhteista, kuten tuon ikäiseltä odotetaan.
Milloin ajattelit opettaa poikaasi peruskäytöstavoille ?
Tais olla vahti itse tabletilla. Viinilasit maksaa pari euro kappale.
0/5
Joo elektroniikkakielto. Ei pelkästään rangaistukseksi vaan myös koska selvästi tabletilla on liian suuri vaikutus lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin ylihintaa tai kysyisin, onko ranskalaisilla isovanhemmilla mahdollisuutta ostaa samanlaiset ja tuoda, kun tulevat seuraavan kerran käymään tai lähettää ja maksaisin niiden lasien hinnan ja lähestyksen ja vaivanpalkkaa. Lapselta elektroniikka pois määrittelemättömäksi ajaksi ja korvaisi minun maksamat lasit tekemällä kotitöitä ja erilaisia tehtäviä niin, että selkeästi lapsen elämässä näkyisi teon suuruus ja vakavuus ja hän joutuisi näkemään kokreettista vaivaa korvaamiseksi.
Et sitten lukenut aloitusta, jossa todettiin, että kyseisiä laseja ei ole enää
saatavissa. Minä maksaisin vähintään 500 e ja antaisin pennulleni selkään oikein kunnolla.
Mun 7 vuotias ei edes tiedä mikä on tapletti.
Minun lapsuudessani oli itsestään selvää, ettei kylä- tai hoitopaikassa koskettu mihinkään ilman lupaa. Mielummin istuinkin hiljaa paikallani, vaikka olisi tehnyt mieli tutkia Eeva-tädin ihania posliiniesineitä, joita hänellä oli isossa vitriinikaapissa. Mutta jos valitsin pienen jakkaran istuimekseni, voin tutkailla sitä vitriiniä hyvin. Jakkara oli vastapäätä sitä aarreaittaa. Mutta jos olisin rikkonut jotain niin, että olisin ottanut käsiini hauraan esineen ja sitten pudottanut sen, olisi nahkaremmi soinut kotona.
Itse maksaisin tuollaisessa tilanteessa ainakin tuon pyydetyn summan ja kävisin ostamassa vielä laadukkaat viinilasit päälle.
Ite siirtäisin 200 euroa ja pojalle kunnon säännöt!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostaisin lastenvahdille muoviset nätit lasit joihin laittaisin vaikka Geisha karamelleja ja nätit rusetit.
Sanoisin että ikävä kun sinulla oli niin huolimattomasti kalliit lasit esillä vaikka lapseni oli hoidossa sinun vastullasi. Onneksi hän ei satuttanut itseään lasinsiruihin ja selvisimme pelkällä säikähdyksellä.
Harjoittele näillä laseilla aikuisen vastuullisen ihmisen elämää, me etsimme meidän perheellemme sopivamman lapsen vahdin.
Hymyilisin koko ajan.
Sitten sanoisin lapselle nätillä, nauravaisen lempeällä äänellä että hei Niko ei saa tehdä noin enää.
No biggie!
Lapsenvahti on yhdyssana.
Tuliko nyt hyvä mieli?
Olen kolmen pojan äiti eikä kylässä ole ikinä tarvinnut nostella mitään riittävän korkealle, tai edes kotona. Kun lapset oppivat pienestä pitäen elämään niin että on asioita joita täytyy varoa ja heidät kasvatetaan siihen että toisten ihmisten tavaroihin ei kosketa ilman lupaa, voi kyläillä ja reissata ihan huoletta. Miksi 6-vuotias edes totutetaan tablettiin? Tuon ikäisen pitäisi vielä leikkiä eikä tuijotella ruutua.