Kuorma-auto syöksyi ihmisjoukkoon Nizzassa – viranomaiset: ainakin 60 kuollut
http://yle.fi/uutiset/kuorma-auto_syoksyi_ihmisjoukkoon_nizzassa__viran…
Tekis mieli itkeä ja raivota samaan aikaan, ei v%#$#. Isäni on tuolla, ei nyt oikeesti enää tätä terroristipa#kaa. 😠
Kommentit (389)
Ei pidä ikinä luovuttaa. Nämä on seulottava täältä lännestä ja karkotettava sekä sotakentillä tapettava.
Jaha, YLEn vastauskommentti ilmeisesti poistettiin. Kokeillaan uudestaan.
Kiitos palautteestasi, välitän sen eteenpäin radion ajankohtaisohjelmia tekeville.
En tiedä, kenestä toimittajasta on kyse, mutta uskaltaisin kuitenkin hänen puolestaan jo todeta, ettei sanavalinnalla varmasti ole ollut tarkoitus vähätellä tätä järkyttävää tekoa. Varmasti kaikki pitävät tekoa vakavana, järkyttävänä ja tuomittavana.
Mitä itse tapahtuma-sanaan tulee, pidän sitä itse aika neutraalina, mutta varmistin asian kuitenkin vielä Kielitoimiston sanakirjasta. Sen mukaan sanan synonyymi on muun muassa jkn tapahtunut asia ja esimerkkinä sanakirjassa mm. maailmantapahtumat, sotatapahtumat.
Sanavalinnat ovat kuitenkin erityisesti herkissä ja vakavissa asioissa tärkeitä, ja palautetta on hyvä kuulla.
Valitettavasti haastateltavan valinnasta tai puheista en osaa sanoa enempää, koska et kertonut viestissä haastateltavan nimeä tai ohjelmaa, josta sen kuulit.
Joka tapauksessa kiitos viestistäsi, välitän sen eteenpäin.
Ystävällisin terveisin,
(Vastaajan nimi oli tässä)/Viestintä, Yle
Vierailija kirjoitti:
"He näkivät, kun ilman vanhempia oleva 2-vuotias lapsi jäi kaahaavan kuorma-auton alle. Hän istui rattaissaan."
Tuon kohdan luettuani ei meinannut tulla itkusta loppua. Minkälainen hirviö pystyy tekemään tuollaista??? Ei löydy sanoja. On tämä hullu maailma.
Mä en kyllä näe mitään eroa sen suhteen, onko kuollut aikuinen vai lapsi. Olisiko tilanne vähemmän kamala jos kuolleet olisivat aikuisia?
Mun vaan tekee kun pahaa..
Olen vältellyt Iltalehtiä ja uutisia, joka puolella vaan tappoja ja kuolemaa, enemmän tai vähemmän.
Lapsia, äitejä, veljiä, siskoja, isiä..
Kaikki he ja minkä tähden, ei niin minkään.
Kuvottavaa, että joku pystyy tekemään toiselle ihmiselle noin.
Palaan omaan onnelliseen kuplaani ja toivon et joskus olis turvallista tulla sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"He näkivät, kun ilman vanhempia oleva 2-vuotias lapsi jäi kaahaavan kuorma-auton alle. Hän istui rattaissaan."
Tuon kohdan luettuani ei meinannut tulla itkusta loppua. Minkälainen hirviö pystyy tekemään tuollaista??? Ei löydy sanoja. On tämä hullu maailma.
Mä en kyllä näe mitään eroa sen suhteen, onko kuollut aikuinen vai lapsi. Olisiko tilanne vähemmän kamala jos kuolleet olisivat aikuisia?
Olisi. Se ei edes ole ihmismäinen piirre. Miltei kaikki nisäkkäät pyrkivät suojelemaan ennen kaikkea nuoria, vauvoja.
Ehkä sinä olet sosiopaatti.
Ensi viikolla on Belgian kansallispäivä. Oliko eilinen alkusoittoa ja ensi viikolla rytisee kunnolla?
Ei pidä ikinä luovuttaa. Nämä on seulottava täältä lännestä ja karkotettava sekä sotakentillä tapettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prime Minister Manuel Valls said Friday morning that France would observe three days of national mourning, starting on Saturday. Flags will fly at half-staff at all government buildings.
“We would like to tell the French people that we will never give in,” he said in a statement outside the Élysée Palace, in Paris. “We will not give in to the terrorist threat. The times have changed, and France should learn to live with terrorism.”
Ranskalaiset antautuivat. Jenkit tulevat sitten myöhemmin pelastamaan.
Sama se oli viime kerralla.
Homma on siinä, että pirun vaikeaa estää tällaista, koska kuten Miamin isku, on helppoa yhden sekopään vaan päättää tehdä isku. Ilman mitään suunnittelua terroristien kanssa, kuhan vaan hankkii aseen tai hyppää autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole eroa, onhan kaikki jonkun lapsia. Luulen että silti erityisen pahalta tuntuu tässä se, ettei pikkulapset voi itse huolehtia itsestään vaan aikuisten tulisi pitää lapsista huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prime Minister Manuel Valls said Friday morning that France would observe three days of national mourning, starting on Saturday. Flags will fly at half-staff at all government buildings.
“We would like to tell the French people that we will never give in,” he said in a statement outside the Élysée Palace, in Paris. “We will not give in to the terrorist threat. The times have changed, and France should learn to live with terrorism.”
Sama se oli viime kerralla.Homma on siinä, että pirun vaikeaa estää tällaista, koska kuten Miamin isku, on helppoa yhden sekopään vaan päättää tehdä isku. Ilman mitään suunnittelua terroristien kanssa, kuhan vaan hankkii aseen tai hyppää autoon.
Vaikeaa se on. Se ei tarkoit, ettei tehtäisi sitä mikä on kuitenkin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla on Belgian kansallispäivä. Oliko eilinen alkusoittoa ja ensi viikolla rytisee kunnolla?
Laitoin usea minuutti sitten kommentin, jota ei sitten varmaan koskaan julkaistukaan. Siinä pointtini oli se, että 100-vuotiasta Suomea juhlitaan ensi vuonna, enkä voi olla ajattelematta sitä nyt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama se oli viime kerralla.Homma on siinä, että pirun vaikeaa estää tällaista, koska kuten Miamin isku, on helppoa yhden sekopään vaan päättää tehdä isku. Ilman mitään suunnittelua terroristien kanssa, kuhan vaan hankkii aseen tai hyppää autoon.
Vaikeaa se on. Se ei tarkoit, ettei tehtäisi sitä mikä on kuitenkin mahdollista.
Ilman taitoa lukea ajatuksia on kuule hyvin vaikeaaa jos joku syrjäytynyt tälläistä suunnittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin usea minuutti sitten kommentin, jota ei sitten varmaan koskaan julkaistukaan. Siinä pointtini oli se, että 100-vuotiasta Suomea juhlitaan ensi vuonna, enkä voi olla ajattelematta sitä nyt...
Älä viiti nyt, Suomi ei ole riskimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan voi tajuta miksi hyökätä siviilijoukkoon? En keksi mitään raukkamaisempaa.
Oletko koskaan kuullut sodista ja niiden siviiliuhreista?
Sinä saatanan apinanperse et sitten ymmärrä, että tarkoituksellisesti tehty mahdollisimman suuri siviilien massamurha on eri asia kuin sotatoimien yhteydessä väistämättä syntyvät oheistappiot? Mistä teitä selittelijöitä oikein sikiää? Olet kuvottava.
Minä olen kyllä luullut, että kyse on nimenomaan sodasta? Eli ISIS on julistanut sodan (jihadismi).
Esimerkki sodan siviiliuhreista: irakilaisessa talossa on Isisin aseistettu ryhmä, ja sinne ammutaan kranaatteja. Sinne on jäänyt loukkuun myös kaksi vanhusta, jotka myös kuolevat kranaattitulituksessa. Tämä on traagista, hyvin surullista, mutta KUKAAN EI OLE HALUNNUT NÄIDEN VANHUSTEN KUOLEMAA.
Voiko joku olla ymmärtämättä eroa siihen, että ajetaan kuorma-autolla väkijoukkoon ja tapetaan tarkoituksella niin paljon siviilejä kuin mahdollista? Se ei ole mitään sotaa. Se on terrorismia ja joukkomurhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi. Se ei edes ole ihmismäinen piirre. Miltei kaikki nisäkkäät pyrkivät suojelemaan ennen kaikkea nuoria, vauvoja.
Ehkäpä...ehkäpä...kutkuttaako...Tuo teko oli järkyttävä ja vihaa nostattava, mutta en vaan jaksa parkua lapsiuhrien tai muidenkaan kuolleiden kohtaloa. Jos jotain tunnen, se on kylmäävä viha ja kasvava raivo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mun pointti:
– Kyse ei välttämättä ole siitä, että Isis olisi tilannut iskun. Todennäköisempää on, että yksittäinen henkilö tai pieni ryhmä on saanut idean, sanoo Malkki.
Malkki perustelee näkemyksenä sillä, että tekotapa ei vaadi suuria valmisteluita tai taustavoimia.
Jaa enpä huomannut että yksi ketju vain saa olla. Ei kyllä varsinaisesti liittynyt juuri tähän. Mutta siis jotenkin oksettaa nuo ihmiset, jotka tällaisten järkyttävien tragedioiden jälkeen antavat roskalehdille näitä "meinasin mennä mutten mennytkään", "intuitio pelasti peheemme", "olin juuri 10 sekuntia aiemmin poistunut alueelta kun koin näyn tapahtumista", "olin varannut matkan tuonne, mutta en kuitenkaan lähtenyt" yms. JOtenkin halpaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No omista ipanoistaan vanhemmat lähinnä ovat kiinnostuneita. Moni myöntääkin ettei voisi vähempää kiinnostaa muiden jälkeläiset...Eikä eläinmaailmassa ole mitenkään tavatonta, että esim. orvoksi jäänyt poikanen hylätään. Uros tappaa toisen uroksen poikaset. Eksynyt poikanen rääkätään hengiltä. Maailma on julma paikka. Ei se ihmislapsi ole muita penikoita kummempi otus.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus tuli YLEltä!
Kiitos palautteestasi, välitän sen eteenpäin radion ajankohtaisohjelmia tekeville.
En tiedä, kenestä toimittajasta on kyse, mutta uskaltaisin kuitenkin hänen puolestaan jo todeta, ettei sanavalinnalla varmasti ole ollut tarkoitus vähätellä tätä järkyttävää tekoa. Varmasti kaikki pitävät tekoa vakavana, järkyttävänä ja tuomittavana.
Mitä itse tapahtuma-sanaan tulee, pidän sitä itse aika neutraalina, mutta varmistin asian kuitenkin vielä Kielitoimiston sanakirjasta. Sen mukaan sanan synonyymi on muun muassa jkn tapahtunut asia ja esimerkkinä sanakirjassa mm. maailmantapahtumat, sotatapahtumat.
Sanavalinnat ovat kuitenkin erityisesti herkissä ja vakavissa asioissa tärkeitä, ja palautetta on hyvä kuulla.
Valitettavasti haastateltavan valinnasta tai puheista en osaa sanoa enempää, koska et kertonut viestissä haastateltavan nimeä tai ohjelmaa, josta sen kuulit.
Joka tapauksessa kiitos viestistäsi, välitän sen eteenpäin.
Ystävällisin terveisin,
Niina Honka/Viestintä, Yle
Siinä otsikko
"Tunisialais- ranskalainen mies ajoi tahallisesti kuorma-autolla väkijoukkoon surmaten 84, joista osa lapsia"
Mua ahdistaaaaaa :( Jokasen iskun jälkeen ahdistus vaan kasvaa ja kasvaa. Mihin tää maailma menee?!!! Mua surettaa kaikkien kohtalot mutta varsinkin lasten, teko on niin väärin! Millainen hirviö voi tehdä noin??? En ymmärrä.