Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE uutisissa harmiteltiin juuri että Tarzanin näyttelijä on valkoinen ja ylistettiin sitä että Jane on vahva nainen

Vierailija
14.07.2016 |

...vahvempi kuin alkuperäistarinassa siis.

Oikeasti, onko kaikki toimittajat PC ja SJW sekopäitä? Onko kaikessa pakko nähdä rasismia ja seksismiä? Minusta ei ole mitään vikaa siinä, että KLASSIKKOTARINASSA ei tehdä muutoksia ja siinä tarinassa NYT VAAN ON NIIN että tarzan on valkoinen ja Jane ei ole domina. MITÄ SIINÄ ON VÄÄRÄÄ? No, kun se ei noudata toimittajan lempilapsi ideologiaa. Kyllä media on Suomessa naurettava.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki missä musta mies ei pane nautinnosta ulisevaa valkoista naista samalla kuin valkoinen mies itkee surkeuttaan ja pahuuttaan soundtrackina taustalla on razzizmia.

Lääkkeet!

Vierailija
42/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi Tarzanin pitää olla pitkähiuksinen bodattu blondi? Aina. Musta se on tylsän stereotypistävää.

Tunnetuin Tarzan on Johnny Weissmuller eikä hän kyllä ole blondi eikä kauhean bodattukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyydia kirjoitti:

Monien nykyfeministien mielestä kaikkien naisroolien tulisi olla ns. vahvoja naisia. Miten tämä on yhtään vähemmän rajoittavaa kuin feministien paheksumat ahtaat sukupuoliroolit? Miten esimerkiksi herkkä, fyysisesti heikko ja vaatimaton nainen (itse en ole tällainen, mutta monet ovat) voi samaistua feministien "rohkea taistelijatar"-ihanteeseen? Eikö feminismin pitänyt puolustaa kaikkia naisia?

Miten vahvanaisrooli loukkaa naisellisia naisia? Enemmistössä leffoja naisilla on bimbon sivurooli. Minusta se on paljon enemmän naisia väheksyvä.

Saman logiikan mukaan kuin että Janen on liian vahva niin Tarzanilla ei saisi olla sellaista bodattua vartaloa. 99,99 prosentilla miehiä on vähemmän lihaksikas vartalo. Alentaako bodattu Tarzan kaikkia miehiä?

Vierailija
44/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä puhu paskaa. Tykkäät valehdella, olen huomannut.

Kuulin Myöhäsen jutun, ja siinä ohjaaja ja naispääosan esittäjä puhuivat, että kirjan tarinaa oli modernisoitava. Jokainen voi itse tarkistaa linkistä.

http://areena.yle.fi/1-3477574?autoplay=true

Mikä on ihan totta, kirjat ovat todella aika rasistisia nykylukijan silmiin. Et ilmeisesti itse ole niitä ikinä lukenut, minä olen - ja jo 1970-luvulla ihmettelin, miksi alkuasukkaat olivat aina niin kieroja,laiskoja, pelkureita ja tyhmiä, ja valkoihoiset viisaita, nokkelia ja rohkeita. Lue, niin ymmärrät, mistä Yates Myöhäsen jutussa puhuu.

Vierailija
45/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voisi olla musta. Tuskin ainakaan Ruotsissa menee läpi.

being white, extremely athletic, tall, handsome, and tanned, with grey eyes and long black hair.

Edgar Roce Burroughs kuvasi Tarzanin valkoisena, erittäin atleettisena, pitkänä, komeana, päivettyneenä, harmaasilmäisenä jolla on pitkät mustat hiukset. Hän oli brittiläisen lordin poika kirjoissa. Mm. ensimmäissä tv-sarjassa esiintynyt Ron Ely vastasi tuota kuvausta.

Jos haluaa mustaihoisen sankarin uudella tarinalla, minkä takia hänet pitäisi esittää Burroughsin tunnettuna hahmona? Puuttuuko tekijöiltä mielikuvitusta keksiä mustalle viidakon kuninkaalle uusi nimi?

Vähän kuin keksisi, että muumit eivät ole valkoisia, vaan mustia ja mörkö on punainen. Koska niin satutaan haluamaan. Voihan niinkin olla, mutta silloin tarina voi olla muu kuin Tove Janssonin muumihahmoihin perustuva.

Vierailija
46/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä puhu paskaa. Tykkäät valehdella, olen huomannut.

Kuulin Myöhäsen jutun, ja siinä ohjaaja ja naispääosan esittäjä puhuivat, että kirjan tarinaa oli modernisoitava. Jokainen voi itse tarkistaa linkistä.

http://areena.yle.fi/1-3477574?autoplay=true

Mikä on ihan totta, kirjat ovat todella aika rasistisia nykylukijan silmiin. Et ilmeisesti itse ole niitä ikinä lukenut, minä olen - ja jo 1970-luvulla ihmettelin, miksi alkuasukkaat olivat aina niin kieroja,laiskoja, pelkureita ja tyhmiä, ja valkoihoiset viisaita, nokkelia ja rohkeita. Lue, niin ymmärrät, mistä Yates Myöhäsen jutussa puhuu.

Menepä jonnekin kotimaiseen lähiöön, paikkaan jossa paikalliset viettävät aikaa. Eiköhän jokaisessa maassa löydy laiskureita ja tyhmiäkin.

Vierailija
47/47 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarzan pääsi taas puoli yhdeksän uutisiin. Kohta ykkösellä, katso itse niin ei tarvitse uskoa ap:n mielikuvitusta uutisesta.