Ei voi olla totta, ero ja rahat...
Tätä ei kyllä usko kukaan, kun en usko vielä itsekään, vaikka olen koko yön valvonut!
Meillä on avioero vireillä. Ihan lopullista päätöstä ei ole vielä tehty, mutta luulen kyllä, että ero tästä tulee. Kaikki on niin sotkussa, että en oikein jaksa uskoa asioiden kääntyvän parempaan. Käydään vielä pariterapiassa.
No sitten ne raha-asiat. Voitin eilen ässä-arvalla sen verran rahaa, että voisin sen avulla lunastaa talon omakseni. Piilotin arvan ja olen yrittänyt olla niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Saanko mitenkään junailtua niin, että käytän tuon voiton talon lunastamiseen, vai saako puoliso tietää, että arpa on ostettu ja raaputettu ennen osituksen tekemistä?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan akat taas porukalla todistamassa ahneuttaan. Edes tämä ei tietenkään muuta sitä, että mies pitää joka tapauksessa kyniä putipuhtaaksi erottaessa.
Ja itse olisit tietenkin ilomielin jakamassa nämä rahat vastaavassa tilanteessa 😁?
Ei kiinnostaisi raha tuollaisessa tilanteessa raha lainkaan. Ihan muut asiat olisi mielessä.
Tässä topikissa tulee toki hienosti esille tämä palstan mammojen peräänkuuluttama korkea moraali ja arvomaailma.
Tässä topikissa ei ollut kyse avioliiton päättymisen vaatimasta surutyöstä tai uuden elämän aloittamisen vaikeudesta. Oli kyse arpajaisvoitosta. Rahasta.
Rahastahan tässä on nimenomaan kyse. Edes arpajaisvoitto ei muuta sitä, että joka tapauksesta mieheltä ensin pitää kyniä kaikki mitä kynittävissä on ja lunastaa voitto vasta sen jälkeen. Se on tätä mammojen korkeaa moraalia ja arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan akat taas porukalla todistamassa ahneuttaan. Edes tämä ei tietenkään muuta sitä, että mies pitää joka tapauksessa kyniä putipuhtaaksi erottaessa.
Ja itse olisit tietenkin ilomielin jakamassa nämä rahat vastaavassa tilanteessa 😁?
Ei kiinnostaisi raha tuollaisessa tilanteessa raha lainkaan. Ihan muut asiat olisi mielessä.
Tässä topikissa tulee toki hienosti esille tämä palstan mammojen peräänkuuluttama korkea moraali ja arvomaailma.
Tässä topikissa ei ollut kyse avioliiton päättymisen vaatimasta surutyöstä tai uuden elämän aloittamisen vaikeudesta. Oli kyse arpajaisvoitosta. Rahasta.
Rahastahan tässä on nimenomaan kyse. Edes arpajaisvoitto ei muuta sitä, että joka tapauksesta mieheltä ensin pitää kyniä kaikki mitä kynittävissä on ja lunastaa voitto vasta sen jälkeen. Se on tätä mammojen korkeaa moraalia ja arvoja.
Nimenomaan. Otetaan itselleen kaikki mitä otettavissa ja miehelle jätetään mahdollisimman vähän. Toivottavasti ei ole mamman lapset niin vanhoja, että ymmärtävät mistä tässä on kyse, muuten voi olla isukki se vanhempi johon ollaan yhteydessä enemmän ja välit lämpimämmät.
Vierailija kirjoitti:
OK! Tätä en ole tiennyt. Olen elellyt ihan samaan vanhaan malliin aivan kuin meillä olisi edelleen yhteiset rahat, vaikka harkinta-aika onkin käynnissä. Mutta jos näin on, niin asiahan on sillä selvä!
Täytyypä tänään ehtiä vihdoinkin ottaa selvää avioerosta.
OT, mutta tässä on taas esimerkki siitä, kuinka kevyesti ja heppoisin tiedoin ihmiset sekä menee naimisiin, että eroaa. Jessus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se kenelle vastasit, mutta sanotaan nyt miehenä näin, että jos olisi ero edessä ja voittaisin arpajaisissa eroprosessin vaikka satatuhatta, niin en kyllä eron yhteydessä kuppaisi tulevalta ex-vaimolta kaikkea mikä on kupattavissa, vaan jättäisin reilusti ylimääräistä, jonka päälle tuleva exä voi rakentaa tulevaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tämän palstan ikävä puoli. Paljastaa naisten oikean luonteen aina välillä. Tulee naisviha, jos ei varo.
Missä lukee, että ap on nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tämän palstan ikävä puoli. Paljastaa naisten oikean luonteen aina välillä. Tulee naisviha, jos ei varo.
Kyllähän tällaiset topikit sen paljastavat. Huvittavaa miten palstan akat vouhottavat koko ajan moraalista, arvoista, tasapuolisuudesta ym, mutta kappas kun ero tulee niin sitten ollaankin joukolla neuvomassa miten kupata miestä mahdollista tehokkaaksi ja edes se ei muuta mitään, että on sattunut voittamaan arpajaisista ison rahaköntin ja mitään tarvetta kuppaamiselle ei ole. Mutta sehän ei vaikuta mihinkään, vaan joka tapauksessa mieheltä viedään niin paljon kuin vain pystyy viemään ja nämä palstan moraaliarvoista saarnaavat mammat ovat yläpeukuttamassa kaikkia viestejä, joissa neuvotaan neuvotaan miten saa mahdollisimman paljon itselleen ja miten miehelle jää mahdollisimman vähän.
On kyllä niin kunniakasta ja moraalisesti oikeaa toimintaa, että tähän pystyy todellakin vain mammat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se kenelle vastasit, mutta sanotaan nyt miehenä näin, että jos olisi ero edessä ja voittaisin arpajaisissa eroprosessin vaikka satatuhatta, niin en kyllä eron yhteydessä kuppaisi tulevalta ex-vaimolta kaikkea mikä on kupattavissa, vaan jättäisin reilusti ylimääräistä, jonka päälle tuleva exä voi rakentaa tulevaisuuttaan.
Mielikuvitusleikissä on kiva kuvitella itsensä jaloksi. Totuus voikin sitten olla hyvin toisenlainen. Nainen on pettänyt sinua vuosia ystäväsi kanssa, mutta toki Hyvänä Ihmisenä jättäisit hänelle niin paljon rahaa kuin mahdollista, ja vielä vähän päälle, että pääsee ystäväsi kanssa aloittamaan kunnon pohjalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Minä kuvittelin ap:n vaistomaisesti mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin se vaikutti miehen kirjoittamalta. No niin vauhkoojat, näyttäkääpä meille kohta, jossa aloittaja kertoi sukupuolensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monestakin asia huomaa, että nainen tämän topikin on avannut, on kyse sitten provosta tai ei. Jos mies voittaisi ison köntin rahaa arvalla, mies ei olisi niin pikkumainen ja/tai kostonhimoinen, että olisi tekisi kaikkensa jättäkseen naisen puille paljaille, vaan luultavammin tekisi myönnytyksiä, että ero sujuisi mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän sinä tiedät ollaanko me akkoja vai ukkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monestakin asia huomaa, että nainen tämän topikin on avannut, on kyse sitten provosta tai ei. Jos mies voittaisi ison köntin rahaa arvalla, mies ei olisi niin pikkumainen ja/tai kostonhimoinen, että olisi tekisi kaikkensa jättäkseen naisen puille paljaille, vaan luultavammin tekisi myönnytyksiä, että ero sujuisi mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti.
Haha, muutamaa eroa sivusta seuranneena en usko tuohon. Lisäksi täälläkin on miehiä, jotka itkevät sitä, kun joutuvat omasta lapsestaan maksamaan minimielarit. Tuollainenko muka jalomielinen ja antelias?
Ja jos mies on niin fiksu mitä väität, niin miksi mies ei ole ennen avioliittoa tehnyt avioehtoa?
Onnea!
Lisäksi kiitos palstalla kirjoittavien lukemattomien lompakkoloismiesten ärsyttämisestä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän sinä tiedät ollaanko me akkoja vai ukkoja?
Kyllä sen huomaa ihan topikin ilmapiiristä ja "kuppaa se ukko tyhjäksi" -mentaliteetista äkkiä, että akat ovat asialla.
Tässä ketjussa näkee ihminen oman maailmankuvansa. Kun ei anneta tietoa, niin kuvitellaan loput. Naistenvihaaja kuvittelee ap:n naiseksi joka kuppaa rahat. Itse näen asian toisin.
Vierailija kirjoitti:
Onnea!
Lisäksi kiitos palstalla kirjoittavien lukemattomien lompakkoloismiesten ärsyttämisestä. :)
Sitähän tämä luultavasti on eli toisien sanoen provo. Provoilijan nokkeluus ei vaan riittänyt provoilemaan "oikein" ja siten tuo kehitti provon joka itse asiassa paljastaa naisen todellisen luonteen, joka ei ole "aivan" niin jalo ja kunniakas kun palstan mammat väittävät.
Ainakin mammoihin tämä provo upposi kuin kuuma voi veitseen, mikä on sinällänsä ironista.
Joka tapauksessa hyvää linkitettävää kun joku palstan ahneista akoista alkaa seuraavan kerran paasaamaan moraalistia, arvoista, tasapuolisuudesta, jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa hyvää linkitettävää kun joku palstan ahneista akoista alkaa seuraavan kerran paasaamaan moraalistia, arvoista, tasapuolisuudesta, jne jne.
Moraalia, arvoja, tasapuolisuutta tosiaan jälleen riittää siihen asti kun nainen hyötyy siitä, ei sen pitempään.
Jos avioero oli jo virallisesti vireillä arvan ostohetkellä, niin voittorahat ovat ilman mitään napinoita yksin sinun.
Ositus lasketaan niistä varoista, jotka puolisoilla oli avioeron vireilletulopäivänä. Esim. kaikki pankkitilien tiliotteet pyydetään ositusta varten tuolta päivämäärältä. Kannattaa silti olla voitosta hiljaa niin säästyt turhalta reuhaamiselta, joka siitä syntyisi muuten, kun toinen osapuoli ei sääntöä suostu ymmärtämään.
Jos ero tosiaan on jo vireillä niin eihän tässä edes ole mitään moraalista ongelmaa, ihan sama onko ap nainen vai mies.
Ap ei mielestäni myöskään puhunut mistään puolisonsa kuppaamisesta vaan osituksesta. Eli jos ei ole avioehtoa niin omaisuus puolitetaan. Lukuunottamatta tietysti sitä arpajaisvoittoa jonka ap on saanut eron vireillepanon jälkeen.
Ihan turha tässä tulla haukkumaan ketään. Lisäksi ihmetyttää miten tänne on pesiytynbyt näin valtava määrä tällaisia naisvihaajia...
Minä olen ollut siinä uskossa, että ositus menee sen päivämäärän mukaan jolloin toinen on saanut tiedon (voudilta) yksipuolisesta avioerohakemuksesta.