Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei voi olla totta, ero ja rahat...

Vierailija
14.07.2016 |

Tätä ei kyllä usko kukaan, kun en usko vielä itsekään, vaikka olen koko yön valvonut!

Meillä on avioero vireillä. Ihan lopullista päätöstä ei ole vielä tehty, mutta luulen kyllä, että ero tästä tulee. Kaikki on niin sotkussa, että en oikein jaksa uskoa asioiden kääntyvän parempaan. Käydään vielä pariterapiassa.

No sitten ne raha-asiat. Voitin eilen ässä-arvalla sen verran rahaa, että voisin sen avulla lunastaa talon omakseni. Piilotin arvan ja olen yrittänyt olla niin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Saanko mitenkään junailtua niin, että käytän tuon voiton talon lunastamiseen, vai saako puoliso tietää, että arpa on ostettu ja raaputettu ennen osituksen tekemistä?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko siinä on aikaa lunastaa voitto?

Vierailija
2/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunastat eron jälkeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät avioerohakemuksen vaikka tänään käräjäoikeuteen, niin ässävoitto on huomenna kokonaan sun.

Ositus menee siis avioerohakemuksen päiväyksen mukaan.

Vierailija
4/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään kerro puolisolle etkä kenellekään muullekaan asiasta. Tarkista mikä on voiton viimeinen lunastamispäivä, jos se on kaukana edessäpäin niin älä lunasta voittoa ennen kuin avioerohakemus on jätetty ja ositus tehty. Ilmoitat lunastavasi talon, ei se sitten enää exälle kuulu millä rahalla sen teet.

Vierailija
5/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostelet arpoja edelleen eron jälkeen silloin tällöin, eli eropaperit eteenpäin. Nyt.

Ja sit sopivassa vaiheessa lunastus talosta

Vierailija
6/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lottovoitosta näkyy päivämäärä, mutta arpa voitosta ei. Tarkista arvasta kumminkin milloin se menee vanhaksi ettei jää koko voitto saamatta. Ja jos teillä on jo harkinta-aika menossa niin ei lopulliseen eroon enää montaa kuukautta mene.

Vierailija
7/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono, ei jatkoon.

Vierailija
8/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä osituksen toteuttamista tarvitse odottaa. Ositusta voi viivyttää vaikka vuosia, mutta silti se tapahtuu erohakemuksen päivämäärän mukaan.

Vierailija
9/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistan vielä... Siis ositus tehdään sen toisen paperin päivämäärän mukaan, eli silloin, kun harkinta-aika on mennyt? Ei sen ekan paperin, josta harkinta alkoi?

Olen ihan pihalla näistä, en ole vielä ehtinyt selvittää mitään, kun olen yrittänyt saada normaalia elämää pyöritettyä...

Vierailija
10/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan akat taas porukalla todistamassa ahneuttaan. Edes tämä ei tietenkään muuta sitä, että mies pitää joka tapauksessa kyniä putipuhtaaksi erottaessa.

Vierailija
11/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmistan vielä... Siis ositus tehdään sen toisen paperin päivämäärän mukaan, eli silloin, kun harkinta-aika on mennyt? Ei sen ekan paperin, josta harkinta alkoi?

Olen ihan pihalla näistä, en ole vielä ehtinyt selvittää mitään, kun olen yrittänyt saada normaalia elämää pyöritettyä...

Ositus tehdään ensimmäisen avioerohakemuksen päiväyksen mukaan (sen päivän, kun käräjäoikeus on vastaanottanut)

Vierailija
12/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistyyt rikokseen jo salaat osituksessa osituksen alaista omaisuutta. Ositusperuste on avioeron vireilletuolon hetki, eli jos eronne on käräjäoikeudessa jo vireillää, niin nou hätä. T. Juristi

Vierailija
13/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näköjään osaa lainata tekstiä kun vastaan... Kirjoitan puhelimella, ettei puoliso pääse jäljille.

Voiton lunastamiseen on niin paljon aikaa, että meidän harkinta-aika ehtii kulua loppuun sillä välin.

Vierailija
14/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näköjään osaa lainata tekstiä kun vastaan... Kirjoitan puhelimella, ettei puoliso pääse jäljille.

Voiton lunastamiseen on niin paljon aikaa, että meidän harkinta-aika ehtii kulua loppuun sillä välin.

Hyvin on siis aikaa kupata miehen taskut niin tyhjiksi kuin pystyt ne kuppaamaan ja vasta sen jälkeen lunastaa voitto. Ei hätiä mitiä.

Vierailija
15/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK! Tätä en ole tiennyt. Olen elellyt ihan samaan vanhaan malliin aivan kuin meillä olisi edelleen yhteiset rahat, vaikka harkinta-aika onkin käynnissä. Mutta jos näin on, niin asiahan on sillä selvä!

Täytyypä tänään ehtiä vihdoinkin ottaa selvää avioerosta.

Vierailija
16/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan akat taas porukalla todistamassa ahneuttaan. Edes tämä ei tietenkään muuta sitä, että mies pitää joka tapauksessa kyniä putipuhtaaksi erottaessa.

Ja itse olisit tietenkin ilomielin jakamassa nämä rahat vastaavassa tilanteessa 😁?

Vierailija
17/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ainoa rehellinen juristikin kävi kertomassa mielipiteensä.

Vierailija
18/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse olisit tietenkin ilomielin jakamassa nämä rahat vastaavassa tilanteessa 😁?

Ei kiinnostaisi raha tuollaisessa tilanteessa raha lainkaan. Ihan muut asiat olisi mielessä.

Tässä topikissa tulee toki hienosti esille tämä palstan mammojen peräänkuuluttama korkea moraali ja arvomaailma.

Vierailija
19/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnostaisi raha tuollaisessa tilanteessa raha lainkaan. Ihan muut asiat olisi mielessä.

Tässä topikissa tulee toki hienosti esille tämä palstan mammojen peräänkuuluttama korkea moraali ja arvomaailma.

Tässä topikissa ei ollut kyse avioliiton päättymisen vaatimasta surutyöstä tai uuden elämän aloittamisen vaikeudesta. Oli kyse arpajaisvoitosta. Rahasta. 

Vierailija
20/96 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tämän palstan ikävä puoli. Paljastaa naisten oikean luonteen aina välillä. Tulee naisviha, jos ei varo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi