Mies on lopullisesti seonnut ravinnosta
Ravinto-opista. Meillä ei saa olla maitoa, perunaa, leipää, pastaa, riisiä, karkkia, sipsiä, mehuja..... Lista jatkuu ja jatkuu.
Mies paasaa ja paasaa ja olen taantunut ja syön salaa! Koska en jaksa riidellä 😭 help me!
Kommentit (32)
No helvetti soikoon, etsi itse tietoa. Löytynee hyvin helposti kun vähän selailet.
Vierailija kirjoitti:
No helvetti soikoon, etsi itse tietoa. Löytynee hyvin helposti kun vähän selailet.
Tämä viesti siis suunnattu kuitujen hyvien vaikutusten kyseenalaistajalle.
Joo tosta saa aina miehen ihan raivoihin, kun sanon että antaisin kyllä lapselle lehmänmaitoa. Saarna kestää oikeasti tunnin ellen lähde.
Toinen on just noi rusinat, kuivahedelmät ja jäätelö.. Jaksaa valittaa miten veljensä vaimo viitsii antaa niitä lapsille. Kun sanon etten itsekään koululaisilta lähtis noita kieltämään niin taas paasataan.
Me varmasti erotaan tän takia. En oo tottunut tuollaiseen ja toi vituttaa joka ikinen päivä!!
Ap
Miehelläsi on ortoreksia. Yritä hommata hänelle hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Joo tosta saa aina miehen ihan raivoihin, kun sanon että antaisin kyllä lapselle lehmänmaitoa. Saarna kestää oikeasti tunnin ellen lähde.
Toinen on just noi rusinat, kuivahedelmät ja jäätelö.. Jaksaa valittaa miten veljensä vaimo viitsii antaa niitä lapsille. Kun sanon etten itsekään koululaisilta lähtis noita kieltämään niin taas paasataan.
Me varmasti erotaan tän takia. En oo tottunut tuollaiseen ja toi vituttaa joka ikinen päivä!!
Ap
Onko teillä lapsia? Ilmeisesti ei ainakaan vielä? No miksei niille lapsille voisi sitten antaa terveellistä ravintoa? Sokeri on pahasta, samoin maito. Miksei niitä voi vähentää? Toki meillä lapset saavat joskus rusinoita, joskus taateleita ja joskus banaaniakin, koska nollalinja on mahdoton ja toisaalta ihan typerä. Kohtuus tässä on minusta tärkeintä, ja se ei tarkoita mitään lisättyä sokeria, vaan juurikin noiden hedelmien ja marjojen omia sokereita. Maitoa eivät syö/juo ollenkaan, koska se on puhdasta myrkkyä, jolla ei ole mitään virkaa.
Ap. jos yhtään lohduttaa, niin oma veljeni huusi minulle kurkku suorana kun olin antanut lapsilleen (kouluikäisiä molemmat) suolatikkuja niin että lapset pelkäsivät ja itkivät äitinsä sylissä. Ja vanhimman pojan välit isäänsä katkesivat tuon episodin yhteydessä. Jotkut vaan ottaa ne omat ruokajuttunsa kuin kiiluvasilmäiset uskovaiset.
Tuollainen ruokanatsi osaa kyllä pilata kaikissa juhlissakin tunnelman vahtimalla, ettei lapset syö liikaa ja valistamalla vieraitakin täytekakkujen vaaroista.
Koska täällä eletään vain kerran. Ja itse uskon neuvolaan ennemmin. Enkä jaksa stressata noista ja mulle banaani on lähes jokapäiväinen eväs! Jos kuolen niin kuolen. Jos pilaan lapset kuuntelemalla neuvolaa niin ei voi mitään. Elämä on. Mikä ihmisiä vaivaa?? En mä niille ole joka päivä karkkia antamassa 😩😩😩 Ja kun kaikki pitäis olla luomua. Vitustako revin sen luomukanan siihen lähisiwaan kun ei siellä ole.. Ja pitääkö syödä kanaa?? Joo!!
Ja ei ole lapsia eikä varmasti tule.. Koska, mun pitäis koko raskaus elää hänen paskoilla ohjeilla, että meidän lapsi saa parhaat rakennusaineet!
Ja tiedän kuulostavani juntilta, mutta minkäs voin ettei kiinnosta stressata noista?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska täällä eletään vain kerran. Ja itse uskon neuvolaan ennemmin. Enkä jaksa stressata noista ja mulle banaani on lähes jokapäiväinen eväs! Jos kuolen niin kuolen. Jos pilaan lapset kuuntelemalla neuvolaa niin ei voi mitään. Elämä on. Mikä ihmisiä vaivaa?? En mä niille ole joka päivä karkkia antamassa 😩😩😩 Ja kun kaikki pitäis olla luomua. Vitustako revin sen luomukanan siihen lähisiwaan kun ei siellä ole.. Ja pitääkö syödä kanaa?? Joo!!
No kävelet hiukan kauemmas toiseen kauppaan. Johonkin muuhun, kuin Siwaan, Alepaan tai Valintataloon. Ja ostat tai tilaat sinne sen luomukanan. Miksi ihmeessä et ruokkisi lapsillesi luomua? Miksi haluat tahallasi antaa heille hyönteismyrkytettyä ruokaa? Tosi terveellistä. Vähän kuin talidomi.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei ole lapsia eikä varmasti tule.. Koska, mun pitäis koko raskaus elää hänen paskoilla ohjeilla, että meidän lapsi saa parhaat rakennusaineet!
Ja tiedän kuulostavani juntilta, mutta minkäs voin ettei kiinnosta stressata noista?
Ap
Eikö sinua oikeasti kiinnosta terveytesi? Eikä niiden ilmeisesti ei-potentiaalisten lasten terveys? Minä en halua saada jotain syöpää vain siksi, että syön ei-luomua. Miettisin koko (ehkä lyhyenkin) loppuikäni, että olisinko voinut estää sen syömällä toisin? Minusta ravinto ja normaali määrä liikuntaa on kuitenkin pieni hinta terveydestä... Kukaanhan sitä ei voi taata, mutta käytänhän minä turvavyötäkin.
Ihan väärillä urilla koko keskustelu, siis noi ravintojutut ja mikä on terveellistä ja mikä ei. Ei tässä ole millään tavoin kyse ravinnosta vaan kontrolloimisesta ja päähänpinttymästä. Ruoka on 2010-luvun uusi uskonto. Ei ole kyse ruuasta eikä ravinnosta vaan siitä, mitä se edustaa. Eli halua kontrolloida sekä itseä että usein myös muita. Tässä voisi ruuan tilalla olla myös joku muu asia, vaikkapa liikunta tai siivoaminen. Tuttavani erosi miehestä, joka oli niin siivoushullu, että mm. kesken avovaimonsa syntymäpäiväjuhlien alkoi imuroida pöydän alta, kun muut vielä istuivat syömässä.
Miehen ravintotietämys on paljon parempi kuin minun. Luotan mieheeni siinä asiassa enemmän, joten hän päättäköön. Minä ehdin yleensä tekemään ruoan, koska hän ei ole kotona. Ja kuten sanottu, minä syön mitä haluan, miehestä välittämättä.