Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on lopullisesti seonnut ravinnosta

Vierailija
13.07.2016 |

Ravinto-opista. Meillä ei saa olla maitoa, perunaa, leipää, pastaa, riisiä, karkkia, sipsiä, mehuja..... Lista jatkuu ja jatkuu.

Mies paasaa ja paasaa ja olen taantunut ja syön salaa! Koska en jaksa riidellä 😭 help me!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko lailla turhakkeitahan nuo ovatkin.

Vierailija
2/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on fiksu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppäs keneen viisaaseen henkilöön hän luottaa enemmän kuin alan ammattilaisiin jotka ovat olleet laatimassa ravitsemussuosituksia? Mikä on tämän viisaan henkilön koulutus vai onko se hän itse (koulutus?) Millaisissa julkaisuissa nämä faktat ovat olleet? Tieteellisissä lehdissä joilla korkea impact factor vai joku muu? Oikeasti googlesta löytyy tuloksia ihan joka suuntaan jos ei osaa kriittistä lukutaitoa. Kyllä me ravitsemusasiantuntijatkin sallitaan karkit ja sipsit silloin tällöin. Järkevää blogia pitää mm. Patrik Borg jos esikuvaa hakee.

Vierailija
4/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä sit saa olla?

Vierailija
5/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fineliin voi tehdä nykyään oman ruokapäiväkirjan joka laskee ravinnonsaannin. Saako leivätön miehesi riittävästi kuitua, jonka runsas saanti ehkäisee monia sairauksia mm. Diabetesta ja syöpää.

6/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuo ongelma alunperin kun muutimme yhteen. Mies on käytännössä ortorektikko, vaikkei mitään myönnäkään.

Mies siis ei paasannut, eikä kieltänyt mitään, mutta vaihtoi pyytämäni tuotteet toisiksi. Kun kolmannen kerran sain miehen tekemää avokado-banaani-mustikka-jäädykettä pyytämäni jäätelön sijaan, sanoin siitä melko tiukasti, että minulle on ihan yksi hailee mitä hän syö, mutta minä olen aikuinen ihminen ja tasan tarkkaan päätän itse ravinnostani. Mies pyysi anteeksi ja sen jälkeen on tullut jäätelöä kaupasta, niin pyytäessäni. 

Kompromissina meillä on selvää, että kaikki mikä on mahdollista, on luomua ja eettisesti tuotettua. Ei maitotuotteita (paitsi jäätelöni). Lapset sitten syövät miehen päättämää ruokaa, jonka minä tosin valmistan. 

Eikö teillä toimisi se, että sinä muistuttaisit olevasi ihan yhtä pätevä päättämään omista syömisistäsi, kuin hän omistaan? Jos hänelle tekee vaikeuksia olla syömättä, jos kaapissa on, voithan ottaa yhden kaapin omaksesi tai tuoda kotiin vain sen, minkä aiot heti syödä? Mehutkin voi tehdä tuoreista hedelmistä. 

Vierailija
7/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fineliin voi tehdä nykyään oman ruokapäiväkirjan joka laskee ravinnonsaannin. Saako leivätön miehesi riittävästi kuitua, jonka runsas saanti ehkäisee monia sairauksia mm. Diabetesta ja syöpää.

Höpönlöpön.

8/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön.

Siis missä sanotaan, ettei kuitu ehkäisekään mm. paksusuolen syöpää? Itse en tosin kuitua leivästä söisi, mutta kyllä mielestäni kuitu on kuitenkin kropalle äärimmäisen tärkeää.

Vierailija
9/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin naurettavaa tulla aina paasaamaan jostain perkeleen tieteellisistä tutkimuksista. Olen itse nähnyt omin silmin useita tapauksia, joissa esim. kilpirauhasen vajaatoiminta on parantunut jättämällä viljat ja maitotuotteet pois ja lääkettä ei enää tarvita. Aivan kuin omakohtaisilla kokemuksilla ei olisi minkäänlaista painoarvoa "muttakun tutkimukset tutkimukset". Yhtään ei jakseta itse ottaa asioita selvää ja kyseenalaistaa. Onneksi ihmiset ovat alkaneet heräämään terveysvaivojensa kanssa ja katsomaan ruokaa uusin silmin.

Vierailija
10/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön.

Siis missä sanotaan, ettei kuitu ehkäisekään mm. paksusuolen syöpää? Itse en tosin kuitua leivästä söisi, mutta kyllä mielestäni kuitu on kuitenkin kropalle äärimmäisen tärkeää.

Millä tavalla se kuitu on niin äärimmäisen tärkeää, olisin kiinnostunut kuulemaan. 

"Ravintokuidulla ei liene merkitystä. Runsaan ravintokuidun saannin uskottiin aikanaan olevan paras keino ehkäistä suolistosyöpää, mutta enää näin ei ajatella. Kliinisissä kokeissa ravintokuitu ei ole vähentänyt polyyppien uusiutumista. Lisäksi epidemiologinen näyttö siitä, että ravintokuitu voisi ehkäistä polyyppien kehittymistä, on ollut ristiriitaista. (Runsaasti ravintokuitua sisältävä ruokavalio toki suojaa sydäntaudeilta ja diabetekselta, joten ravintokuitua ei missään tapauksessa pidä laiminlyödä). Kokojyvävilja on erinomainen ravintokuidun lähde, mutta hyviä lähteitä on toki muitakin. Yhdysvaltain kansallisen terveysviraston NIH-AARP -tutkimuksen vuonna 2007 julkaistut tulokset osoittivat, että kokojyväviljan, mutta ei erityisesti ravintokuidun kulutus, oli yhteydessä pienentyneeseen paksusuolen syövän riskiin."

Vierailija
11/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitu toimii ravintona hyville bakteereille, sekä puhdistaa suolen seinämää. Lisää myös suolen liikettä ja auttaa ummetukseen. Rakettitiedettä?

Vierailija
12/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustenhoitajana olen tehnyt seuraavan havainnot. Pitkälle päälle 90v elävät ovat syöneet niukasti lihaa ja paljon kalaa, rasvaisia maitotuotteita, kaurapuuroa, tattaria, porkkanaa, kaalia, sipulia, lanttua ja herneitä. Niin, ja puolukoita, ihan sokerilla, sekä mustikoita. Herukat ja karviaiset on olleet sen ajan hedelmiä. Jouluna saattoivat saada omenan.

Väitän, että proteiinia on turha vetää älyttömiä määriä, ne tulee enimmäkseen paskan mukana ulos, keho ei käytä sitä määräänsä enempää.

Suolistoo tarvitsee kuituja, ja sokeriaineenvaihduntaan sillä on myös iso merkitys. Hiilihydraatit on tärkeitä keholle, aivan kuten rasvat ja proteiinitkin. Liika on liikaa, niissä kaikissa. Kohtuus on järkevää, niin ruuan määrässä, kuin laadussa. 

On ihan totta, ettei ihminen tarvitse mehuja, limuja, sipsejä tai karkkeja, mutta kerta viikossa ei tapa, jos muuten syö terveellisesti - myös hiilareita.

Vierailija
13/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä on tilastot ja tiedot repinyt, vaikka niistä paasaa. En ole kiinnostunut moisesta. Syön kaikkea mitä mieli tekee ja hyvin olen pysynyt terveenä ja hoikkana. Syön karkkia ja muuta herkkua. Miehen mielestä myös banaani ja viinirypäleet ovat ehdottomasti kiellettyjä. Saa viljan leseistä tai jostain mistä tulee pahaa puuroa.

En jaksa kuunnella, niin syön sitten töissä ja koulussa kaikkea mitä tekee mieli. Ja tekee usein mieli salaatteja ja kalaa yms. Mutta jos haluan karkkia ostan koko pussin. Meillä on terve ja pitkäikäinen suku vaikka ollaan sieltä missä rasva ja suola maistuu.

Ap

Vierailija
14/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitu toimii ravintona hyville bakteereille, sekä puhdistaa suolen seinämää. Lisää myös suolen liikettä ja auttaa ummetukseen. Rakettitiedettä?

Ei vaan puutaheinää.

Vierailija
15/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhustenhoitajana olen tehnyt seuraavan havainnot. Pitkälle päälle 90v elävät ovat syöneet niukasti lihaa ja paljon kalaa, rasvaisia maitotuotteita, kaurapuuroa, tattaria, porkkanaa, kaalia, sipulia, lanttua ja herneitä. Niin, ja puolukoita, ihan sokerilla, sekä mustikoita. Herukat ja karviaiset on olleet sen ajan hedelmiä. Jouluna saattoivat saada omenan.

Väitän, että proteiinia on turha vetää älyttömiä määriä, ne tulee enimmäkseen paskan mukana ulos, keho ei käytä sitä määräänsä enempää.

Suolistoo tarvitsee kuituja, ja sokeriaineenvaihduntaan sillä on myös iso merkitys. Hiilihydraatit on tärkeitä keholle, aivan kuten rasvat ja proteiinitkin. Liika on liikaa, niissä kaikissa. Kohtuus on järkevää, niin ruuan määrässä, kuin laadussa. 

On ihan totta, ettei ihminen tarvitse mehuja, limuja, sipsejä tai karkkeja, mutta kerta viikossa ei tapa, jos muuten syö terveellisesti - myös hiilareita.

Ja unohdin sen leivän; juureen leivottu ruisleipä ja ohrarievä.

Vierailija
16/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

14. Millä perusteella puutaheinää?

Vierailija
17/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14. Millä perusteella puutaheinää?

Jos nyt ensin perustelet oman potaskasi.

18/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön.

Millä tavalla se kuitu on niin äärimmäisen tärkeää, olisin kiinnostunut kuulemaan. 

"Ravintokuidulla ei liene merkitystä. Runsaan ravintokuidun saannin uskottiin aikanaan olevan paras keino ehkäistä suolistosyöpää, mutta enää näin ei ajatella. Kliinisissä kokeissa ravintokuitu ei ole vähentänyt polyyppien uusiutumista. Lisäksi epidemiologinen näyttö siitä, että ravintokuitu voisi ehkäistä polyyppien kehittymistä, on ollut ristiriitaista. (Runsaasti ravintokuitua sisältävä ruokavalio toki suojaa sydäntaudeilta ja diabetekselta, joten ravintokuitua ei missään tapauksessa pidä laiminlyödä). Kokojyvävilja on erinomainen ravintokuidun lähde, mutta hyviä lähteitä on toki muitakin. Yhdysvaltain kansallisen terveysviraston NIH-AARP -tutkimuksen vuonna 2007 julkaistut tulokset osoittivat, että kokojyväviljan, mutta ei erityisesti ravintokuidun kulutus, oli yhteydessä pienentyneeseen paksusuolen syövän riskiin."

Totuus on, että ravintokuitujen hyötyjä ei tunneta vielä täysin. On useita tutkimuksia puolesta ja vastaan. Kuitu kuitenkin on tärkeää mm. suolen toiminnalle, joten ennemmin kuluttaisin hyvälaatuisia kuituja ja tarpeeksi. Haittaahan hyvistä kuiduista ei kuitenkaan ole. 

Vierailija
19/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun miehen veljen ja sen muijan meiningilt :D tosin niil on nyt semmone tilanne et sil muijal on raskausajan diabeetes ja tää mun miehen velikään ei saa syödä nyt mitään herkkui ku ei saa se muijakaan :D on se elämä vaikeet..

Vierailija
20/32 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Meillä oli tuo ongelma alunperin kun muutimme yhteen. Mies on käytännössä ortorektikko, vaikkei mitään myönnäkään.

Mies siis ei paasannut, eikä kieltänyt mitään, mutta vaihtoi pyytämäni tuotteet toisiksi. Kun kolmannen kerran sain miehen tekemää avokado-banaani-mustikka-jäädykettä pyytämäni jäätelön sijaan, sanoin siitä melko tiukasti, että minulle on ihan yksi hailee mitä hän syö, mutta minä olen aikuinen ihminen ja tasan tarkkaan päätän itse ravinnostani. Mies pyysi anteeksi ja sen jälkeen on tullut jäätelöä kaupasta, niin pyytäessäni. 

Kompromissina meillä on selvää, että kaikki mikä on mahdollista, on luomua ja eettisesti tuotettua. Ei maitotuotteita (paitsi jäätelöni). Lapset sitten syövät miehen päättämää ruokaa, jonka minä tosin valmistan. 

Eikö teillä toimisi se, että sinä muistuttaisit olevasi ihan yhtä pätevä päättämään omista syömisistäsi, kuin hän omistaan? Jos hänelle tekee vaikeuksia olla syömättä, jos kaapissa on, voithan ottaa yhden kaapin omaksesi tai tuoda kotiin vain sen, minkä aiot heti syödä? Mehutkin voi tehdä tuoreista hedelmistä. 

Lapset syö, mitä mies käskee ja sinä teet, mitä mies käskee... Ei helvetti, mitä porukkaa!!! Kasvata selkäranka!!!