Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

luitteko iltasanomista: vauva kuoli rattaiden kaaduttua:/

Vierailija
28.02.2006 |

Kyllä tuli paha mieli. voimia perheelle!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Enkä itselleni sen puoleen, syyttäisin itseäni siitä, että jätin lapsen huolimattomalle isälle.

Vierailija
2/26 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMENOMAAN jos itsellesi sattuisi, itsesyytökset olisi valtavat ja sitten kun sinua syyttäisi muutkin, kaikki, jokaikinen kaveri, naapuri, ystävä.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian ohi mutta paikkakunta ei ollut Lappi vaan Eura. Ja toiseksi pihalla ollut perheen kaksi isoa koiraa samaan aikaan joiden osallisuutta tapahtumaan ei ole osattu sanoa. Aluksi ainakin epäiltiin niiden kaataneen vaunut...

Karmea asia jossa kenenkään syyllistäminen, ainakaan tällä palstalla ei paljoa auta tätä perhettä :(

Osanotto perheen suureen suruun!

Vierailija
4/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunut kaatuivat, vauva kuoli

Lastenvaunujen kaatuminen nokalleen johti muutaman kuukauden ikäisen vauvan kuolemaan.

Onnettomuus sattui tammikuussa Turun ja Porin läänin Lapissa.Perheen isä oli vienyt vauvan ulos ja laittanut hänet nukkumaan vaunuihin. Isä jäi pihalle, mutta hän jäi paikkaan, josta hän ei nähnyt vaunuja.

Kun hän palasi reilun kymmenen minuutin kuluttua vaunujen luo, hän näki, että vaunut olivat nokallaan lumessa.

Vaunut olivat luistaneet lumessa autotallin ajoluiskalla parikymmentä senttiä alaspäin.

Vaunujen etupyörät olivat pudonneet muutaman sentin korkuiselta korokkeelta alas niin, että vaunut olivat kellahtaneet nokalleen. Vaunujen pyörät olivat lukossa.

Vaunuissa ollut vauva oli luisunut törmäyksessä vaunujen etuosaan ja hän oli jäänyt sellaiseen asentoon, että hänen hengityksensä oli osittain estynyt.

Vauva sai ensiavun Medi-Helin lääkäriltä, ja hänet kuljetettiin Turun yliopistolliseen keskussairaalaan.Vauva menehtyi sairaalassa muutamaa päivää myöhemmin.

Vierailija
5/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaunujen kaatuminen nokalleen johti muutaman kuukauden ikäisen vauvan kuolemaan.

Onnettomuus sattui tammikuussa Turun ja Porin läänin Lapissa.Perheen isä oli vienyt vauvan ulos ja laittanut hänet nukkumaan vaunuihin. Isä jäi pihalle, mutta hän jäi paikkaan, josta hän ei nähnyt vaunuja.

Kun hän palasi reilun kymmenen minuutin kuluttua vaunujen luo, hän näki, että vaunut olivat nokallaan lumessa.

Vaunut olivat luistaneet lumessa autotallin ajoluiskalla parikymmentä senttiä alaspäin.

Vaunujen etupyörät olivat pudonneet muutaman sentin korkuiselta korokkeelta alas niin, että vaunut olivat kellahtaneet nokalleen. Vaunujen pyörät olivat lukossa.

Vaunuissa ollut vauva oli luisunut törmäyksessä vaunujen etuosaan ja hän oli jäänyt sellaiseen asentoon, että hänen hengityksensä oli osittain estynyt.

Vauva sai ensiavun Medi-Helin lääkäriltä, ja hänet kuljetettiin Turun yliopistolliseen keskussairaalaan.Vauva menehtyi sairaalassa muutamaa päivää myöhemmin.

Vierailija
6/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan hirveän paha olo. Mulla kaatu vaunut kun mun poika oli muutaman viikon ikänen ja lens naamalleen sieltä vaunuista asfalttiin. itte kompastuin ja ote irtos niistä vaunuista. Onnen kaupalla poika selvisi ruhjeilla, mut hengissä.Tollaset tapahtumat on ihan kauheita:(

Vierailija
7/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapenpuute taas voi johtaa elinvaurioihin, jotka johtavat kuolemaan jonkin ajan kuluttua onnettomuudesta, vaikka ihminen saataisiinkin hoitoon. Tästä tapauksesta en tietenkään tiedä kuolinsyytä.

Vierailija
8/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kauhee juttu!

Ihan kylmäs, kun näin piirroskuvan lehdestä. Meiän vauva liukui vaunuissa 6kk:n iässä kesäaikaan kaltevalta terassilta ihan samoin ja vaunut kans kippas maahan. Jarru ei ollut naksahtanut loppuun asti...

Me näimme ikkunasta ja päästiin heti hätiin. Vaunut myös kippas nurmikolle eikä onneks kovaan maahan tai jäähän, mutta olin ihan paniikissa pitkään, että vauva saanut tärähdyksen päähän tai niskaan tms. Näytettiin ainakin selviävän suunnattomalla säikähdyksellä. Lapsi nyt yli 2v.

Tietysti mietti pitkään, mitä mahdollinen tärähdys voisi aiheuttaa myöhemmin.

Mutta aivan kauhea tilanne, joka voi sattua vaikka olisi kuinka tarkkana.

Vierailija
9/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyt on sitä varten olemassa. Vaunut on liikkumista varten paikasta toiseen.

Vierailija
10/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ei ymmärrä*

Vierailija
11/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia itse käyt ulkona kun sinulla koti missä olla sisällä? Noh, ilmeisesti et käykään ulkona, kun tyhmiä kyselet...

Vierailija
12/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo ihminen, jolla ei ole lapsia tai kuuluu niihin 0,01¿:iin onnellisista, joiden vauvat vain nukkuu ja nukkuu, vaikka missä olis...

Ja kun tullaan liikkeestä vauvuilla, siirtää ja riisu ulkovaatteista vauvan ja siirtää sänkyyn ja lapsi ei herää.

Pitääkö näin vakavan ja surullisen aiheen alla vielä kinastella?

Vierailija
13/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän niitä pakko ole jättää yksikseen esim. terassille.

Muistattehan varoa myös katolta tippuvaa lunta, kun jätätte lapsen vaunuihin nukkumaan? Siis ei räystään alle!

Vierailija
14/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha siitä on ketään syytellä. Ei syyttely tuo vauvaa takaisin :/

Mutta ehkä tällainen tapaus saa muut pienten vauvojen vanhemmat kiinnittämään tarkemmin huomiota siihen millaiseen paikkaan vaunut sijoittaa lapsen nukkuessa ulkona.

Vierailija
15/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minä syyttäisin

Vierailija
16/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt miltä itsestä tuntuisi jos toi olisi sattunut omalle kohdalle ja sitten vielä syytellään. On niitä vauvoja kuollut sänkyihinsäkin, luultavasti veilä paljon useammin kuin vaunuihin.

Vierailija
17/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On niitä vauvoja kuollut sänkyihinsäkin, luultavasti veilä paljon useammin kuin vaunuihin.

Jos mulle moinen sattuis, itsesyytökset olis niin valtavat ettei muut voiso enempää edes syyttää :(

Vierailija
18/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esikoinen oli 2kk ja olin ihan tajuttoman väsynyt kun olin hoitanut vauvaa yksin, ilman apuja, ei ajatus kulkenut enkä tajunnut asioita selkeästi. Vein vauvaa pihalle nukkuu ja jätin vauvan vaunuineen ulkorappusten päälle kun läksin hakemaan sisältä vielä harsoa jonka olin unohtanut. Sillä välin vaunut läksivät liikkeelle ja putosivat kaksi askelmaa ja menivät nokalleen maahan. Meinasin saada sydärin, vauva huusi mutta rauhoittui heti kun otin syliin. Itkin hirveesti ja itsesyytökset olivat kauheet. Näin jälkeenpäin olen tajunnut miten hirveän väsynyt olin silloin eikä ajatus kulkenut ihan täysillä.

Vierailija
19/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, että jos vaunut jätetään ulos, niin ne on laitettava ehdottomasti turvalliseen paikkaan tai sitten niitä on pidettävä silmällä koko ajan!

Vierailija
20/26 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika hyppäsi 1-vuotiaana pinnasängystä lattialle pää edellä. Entä jos olisi mennyt niskat nurin? Tyttö hyppäsi jo 10-kuisena mutta oli vähän viisaampi ja hyppäsi meidän aikuisten sängylle... vai oliko - entä jos olis ollut sänkyjen välissä rako johon olis kiilautunut ja kuristunut.

Mulla on muuten kaatuneet vaunut vähän monta kertaa tuohon tyyliin kun olen kävellyt ja työntänyt niitä. Aina ne johonkin rotvalliin tai lumipaakkuun tyssää ja kaatuu. En kyllä ekan kerran jälkeen oo edes säikähtäny.

Kas kummaa - pihalla vaunuissa nukkuessa ei ole ikinä sattunut mitään ikävää...