Auerin haastattelun liveseurantaketju
Hih alkaa ihan kohta!! Joko siellä ollaan valmiina? Minua jännittää.
Kommentit (769)
Miksi kukaan käyttäisi hätätilanteessa puhelinta jonka käyttöön on tottumaton. Minulla on nokialainen ollut aina ja lapsilla ja miehillä android tai joku muu ja mä en ole monasti edes saanut vastattua siihen hemmetin androidiin vaikka olen yrittänyt. Ilmeisesti siinä pitää vetää siinä kohtaa missä mun puhelimessa pitäisi todennäköisesti napauttaa tai jotain. Kiva jos kaikki osaa tuosta vaan käyttää vieraita laitteita mutta minä ainakaan en osaa. Ja kuka hullu rupeaisi yrittämään vieraalla laitteella kun helpompikin on.
Vierailija kirjoitti:
Kertaakaan kukaan ei ole kertonut miten surmata ilman asetta mies helpommin ja turvallisemmin kuin keskellä yötä kotiinsa.
Väität, että jos joku halutaan hengiltä, niin helpoin ja turvallisin tapa kiinnijäämisriskin minimoimiseksi on tehdä se murtautumalla henkilön kotiin ikkunasta sisään ja tappamalla teräaseella muun perheen ollessa paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertaakaan kukaan ei ole kertonut miten surmata ilman asetta mies helpommin ja turvallisemmin kuin keskellä yötä kotiinsa.
Väität, että jos joku halutaan hengiltä, niin helpoin ja turvallisin tapa kiinnijäämisriskin minimoimiseksi on tehdä se murtautumalla henkilön kotiin ikkunasta sisään ja tappamalla teräaseella muun perheen ollessa paikalla?
Kerro sinä parempi. En jää pidättämään hengitystä.
Kertokaa mitä etua Annelille oli lankapuhelimen käytöstä? Ideahan oli soittaa häkeen ja väittää että talossa on puukkotappelu. Jukka oli kuitenkin Annelin mielestä kuollut, ja häkeen ei olisi kuulunut yhtikäs mitään talon sisältä. Siinä Anneli olisi sit seisonut talon kaikuessa hiljaisuuttaan puhelimessa ja muka olisi ollut ulkopuolinen paikalla. Eikö olisi ollut järkevämpää soittaa lankapuhelimeen ja linnoittautua lasten kanssa lastenhuoneeseen ja sitten pitää mahdollisimman kovaa meteliä, ettei hätäkeskus huomaisi että siellä ketään ole?
Sori, siis tietyti soittaa kännykkään ja linnoittautua lastenhuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman haaska kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt mitä Auer ja Jukka tekivät sen noin minuutin, kun oven lasia hakattiin rikki?
Ensin nukkuivat. Sitten heräsivät. Sitten yrittivät paikallistaa että mistä tuo tulee. Sitten Jukka nousi ylös katsomaan eikä ollut vielä päässyt sängyn päätyä kauemmas kun tyttö jo tuli katsomaan. Aika lailla yhtä aikaa tyttö ja isä menivät katsomaan, eli ikkunan rikkomiseen siihen mennessä kulutettu aika oli se mikä ihmisellä kesti herätä, kuulostella, tehdä tilannearviota ja mennä katsomaan. KUKAAN siinä perheessä ei varmasti etukäteen osannut arvata mitä tulee tapahtumaa.
Minulle on kerran käynyt noi, tosin kerrostalossa. Ovea hakattiin keskellä yötä, pomppasin samantien pystyyn ja otin puhelimen ja soitin häkeen. Aikaa meni ehkä 8 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi esim. tekovälineen vaihto johonkin nopeammin tehoavaan ja vähemmän sotkuiseen?
Occamin partaveitsi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt mitä Auer ja Jukka tekivät sen noin minuutin, kun oven lasia hakattiin rikki?
Ensin nukkuivat. Sitten heräsivät. Sitten yrittivät paikallistaa että mistä tuo tulee. Sitten Jukka nousi ylös katsomaan eikä ollut vielä päässyt sängyn päätyä kauemmas kun tyttö jo tuli katsomaan. Aika lailla yhtä aikaa tyttö ja isä menivät katsomaan, eli ikkunan rikkomiseen siihen mennessä kulutettu aika oli se mikä ihmisellä kesti herätä, kuulostella, tehdä tilannearviota ja mennä katsomaan. KUKAAN siinä perheessä ei varmasti etukäteen osannut arvata mitä tulee tapahtumaa.
Minulle on kerran käynyt noi, tosin kerrostalossa. Ovea hakattiin keskellä yötä, pomppasin samantien pystyyn ja otin puhelimen ja soitin häkeen. Aikaa meni ehkä 8 sekuntia.
Noh, taparikolliset on erikseen. Normaali ihminen menee katsomaan ja kyselemään että kuka siellä ja onko jollakin hätä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen vielä lisäisin että en koskaan käyttänyt kommunikaattoria ja ehkä se oli monimutkaisempi käyttää ja jos Jukka esim. oli painottanut että se on hänen työpuhelimensa siihin ei kosketa niin se ei tule ensimmäiseksi mieleen kun soitetaan hätäkeskukseen. Lankapuhelin on tuttu ja turvallinen eikä siitä esim. ollut akku lopussa.
Kommunikaattorilla soitetaan ihan kuten tavallisella kännykällä. Luulisi Annelin nähneen edes joskus miehensä soittavan/vastaavan työpuhelimellaan.
Sulla ei siis ole kokemusta kommunikaattorista. Käytin niistä useita malleja aikoinaan ja aikuisilla miehillä oli vaikeuksia oppia uuden version käyttö, se vei aikaa (nokian "käytettävyys").
Kommunikaattorillakin soitetaan hätänumeeron painamalla 112 ja vihreää luuria. Hätänumeroon voi Suomessa soittaa, vaikka ei saisi näppäinlukkoa aukaistua.
Tiedätkö kummalla puolella mikrofoni ja kaiutin ovat nokian malleissa? Miksi ihmeessä hätätilassa ottaisit oudon vehkeen jonka käytöstä et ole varma kun on laite jota osaat taatusti käyttää?
No se kaiutin kyllä löytyy sillä hetkellä, kun puhelu alkaa. Luulisi ekonominkin osaavan painaa puhelimesta korvalleen sen kohdan, josta kuuluu ääni...
Eli et ole koskaan käyttänyt kommunikaattoria. Et edes ymmärtänyt mitä tarkoitin, ja jokainen kommunikaattoreita käyttänyt tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi esim. tekovälineen vaihto johonkin nopeammin tehoavaan ja vähemmän sotkuiseen?
Ja vaikeammin hankittavaan. Ja raskauttavampaan todisteeseen, jos sattuu löytymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkapa tuhopoltto?
Voi hyvänen aika te Aueria syyllisenä pitävät! Nyt tiedetään että Anneli on syyllinen koska soitti lankapuhelimesta eikä kommunikaattorista. Miettikääpä nyt, jos itse soittelisitte yleensä lankapuhelimesta ettekä miehen työpuhelimesta/kommunikaattorista niin kummalla te soittaisitte hätäkekukseen tiukan paikan tullen?
Samalla tappaen neljä lasta? Miksi pedofiilit on vankilassa alinta kastia, jos kahden miehen välisessä kärhämässä ollaan valmiita tappamaan koko perhe. Ihmiset katsoo liikaa csi:ta.
Etu: langasta soitettaessa se äänitys oli helpompi pitää päällä.
Kännykän kanssa ei ja langassa on pysyttävä paikoillaan.
Kuka muuten lähtisi taloon jossa ovat kaikki paikalla ja ovilasia rikkoen?
Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tappaen neljä lasta? Miksi pedofiilit on vankilassa alinta kastia, jos kahden miehen välisessä kärhämässä ollaan valmiita tappamaan koko perhe. Ihmiset katsoo liikaa csi:ta.
Tämä kommenttina tuhopolttoon.
Vierailija kirjoitti:
Etu: langasta soitettaessa se äänitys oli helpompi pitää päällä.
Kännykän kanssa ei ja langassa on pysyttävä paikoillaan.
Kuka muuten lähtisi taloon jossa ovat kaikki paikalla ja ovilasia rikkoen?
Ei kukaan.
Mikä ihmeen äänitys pitää päällä? Taustanauhoitus? Niin miten pitää päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkapa tuhopoltto?
Hmm, että haluaisit kostaa myös vaimolle ja neljälle lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkapa tuhopoltto?
Hmm, että haluaisit kostaa myös vaimolle ja neljälle lapselle?
No jos mietitään, että huppumiehellä oli todella paljon kaunaa Jukkaa kohtaan, niin paljon, että tekoa kuvailtiin intohimorikokseksi ja perheen tappaminenhan olisi jokaiselle vielä pahempaa kuin tulla itse tapetuksi, niin miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Occamin partaveitsi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, taparikolliset on erikseen. Normaali ihminen menee katsomaan ja kyselemään että kuka siellä ja onko jollakin hätä jne.
Ai taparikollinen soittaa ensin Häkeen? Heh-heh… Jos joku hakkaa nyrkillä oveen keskellä yötä, en todellakaan mene avaamaan. Mutta miksei Jukka sitten avannut ovea?
No se kaiutin kyllä löytyy sillä hetkellä, kun puhelu alkaa. Luulisi ekonominkin osaavan painaa puhelimesta korvalleen sen kohdan, josta kuuluu ääni...