Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko julkkisten syöpäsairaudet ( Koriseva, Sohlberg yms) saaneet teidät pelkäämään syöpää?

Vierailija
13.07.2016 |

Itseäni on mietityttänyt viime aikoina tosi paljon, vaikka en tunne heistä kumpaakaan. Jotenkin kai se koskettaa, kun miettii että yhtä hyvin siinä voisi olla kuka vaan muu meistä. Tsemppiä heille!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät. En tiedä, kuka jälkimmäinen on.

Sairastuin erittäin vaikeaan syöpään vuosia sitten ja olen vielä hengissä huonosta ennusteestani huolimatta. 

Onneksi hoidot kehittyvät koko ajan ja yhä useampi selviää syövästä. 

Vierailija
22/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on erittäin suuri riski sairastua ja se muodostuu todennäköisesti kohtalokseni eli aggressiivisena iskee. Olen kuitenkin käsitellyt tuon asian jo kauan sitten. En kuitenkaan tee juuri mitään ennaltaehkäistäkseni sairastumista. Eihän geeneilleen mitään voi. Välttelen myös lääkärissä käyntiä, koska en halua tietää, jos olen jo sairas.

Ennaltaehkäisyä olen itsekin pohtinut, tai oikeastaan tarkistuksia.. Mitä edes voi oikeastaan tehdä, jotta saisi selville syövän "ajoissa"?

Olen suvusta jossa on paljon syöpää ja jopa erilaisia syöpiä, joten vähän on kyllä pelko takamuksessa että mitähän tässä kannattaisi tehdä esim. 10v päästä kun on saman ikäinen kuin sukulaiset sairastuessaan.

Hölmöltä sekin tuntuu, että tietää riskit mutta ei tee asialle mitään?

riippuu syövästä, seulonnathan on juuri syövän varhaisen  toteamisen takia, kasvainmerkkiaineet voi mitttauttaa verestä.reagoi pieniin mutta jatkuviin muutoksiin kehossa, on vaikea erottaa muut pieneet oireet ja ne jotka johtuu syövästä, paksusuolen syövässä kolonoskopia, käy tutkimuksissa osa löytyy sattumalöydoksinä toisen sairauden yhteydessä.kyllähän kaikkia ihmisiä voitaisiin paljon tutkia varmuuden vuoksi mutta se maksaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä monta tapausta. Äitini viimeisimpänä. Osa toipunut, osa ei. Ehkä saanut vain enemmän arvostamaan jokaista tervettä päivää.

Vierailija
24/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska tuttavapiirissäni on monta syövän sairastanutta, yksi heistä kuoli. Syövät ovat aika yleisiä nykyään ja just kun ikää alkaa tulla 40+, aletaan sairastaa. Ei sille mitään voi, tulee jos tulee ja sitten luotetaan lääkäreihin että tekevät parhaansa.

rintasyövästä 40 % on ennaltaehkäistävissä esim normaalipaino ja liikunta.liika rasvakudos tuottaa varmaan liikaa estrogeegia.silti me naiset laihdutetaan ensisijaisesti ulkonäön takia!

mietin että voisiko suojaravinteiden parempi saaminen estää syövän liikkuvalla ja hoikalla viisikymppisellä?kun siis liikkuvat  ja hoikatkin esim koriseva(oletan että liikkuu kun on hoikka) sairastuu.

Syöpään kuollut ystäväni oli oikea terveellisen elämän perikuva: hoikka, liikunnallinen, kasvissyöjä, ei käyttänyt alkoholia, ei polttanut, ei ottanut aurinkoa. Syöpädiagnoosin saatuaan haki ravitsemusterapeutilta ohjeet mahdollisimman hyvään ruokavalioon ja yritti myös muin kuin lääketieteen keinoin parantua. Asennekin oli kohdallaan, päätti parantua sairaudestaan. Mutta mikään ei auttanut, ei lääketiede, ei leikkaukset, ei ruokavalio tai asenne. Jos tarpeeksi huono tuuri on ja liian aggressiivinen syöpä, ei siinä mikään auta.

Vierailija
25/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimpien tilastojen mukaan 1/3 osa länsimaisista sairastaa syövän.  Itse olen aloittanut jo henkisen valmistautumisen siihen, tavallaan tiedän että joskus sairastun. Sitten vaan toivotaan parasta. Eniten pelottaa se miten henkisesti kestää kivut, väsymyksen yms, ja miten siitä henkisestä puolesta toipuu, jos toipuu fyysisesti syövästä.

Vierailija
26/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää kuolemaa ja kyllä syöpään kuoleminen aina dementian voittaa. Siinä on hyvää aikaa valmistella omaa lähtöään ja nykyisin kipulääkityskin taitaa olla kohdallaan.

Vierailija
27/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen ollut kyllä tietoinen syövästä ennen kun jotkut julkkikset siihen sairastuivat, joten en oikein ymmärrä miksi niiden julkkisten sairastumisen pitäisi vaikuttaa minun pelkoon/pelottomuuteen syövän suhteen.

Eikä syöpä pelota muutenkaan, eihän sitä kukaan halua, mutta se tulee jos on tullakseen. Sen näkee sitten, sillä välin en jaksa moisesta murehtia.

Vierailija
28/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä itseä ärsyttää varsinkin rintasyöpään liittyvä tietynlainen ihkutus brändäys. Että on niin pinkkiä ja Siitähän paranee vain positiivisella asenteella yms. Bullshit. Samanlainen paska syöpä kuin mikä tahansa muukin ja tauti johon ihmisiä edelleen kuolee. Terv. Alle 30v sairastunut.

Vierailija
29/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä on nykyisin muodikasta, Heidi Sohlberg on tekemässä siitä suorastaan instragram-juttua. Jos se helpottaa, niin miksi ei.

Vierailija
30/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mulla on isompia ongelmia jo nyt kuin syöpä.

Vierailija
31/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääketeollisuus toivoo, että yhä useampi ihminen sairastuu syöpään ja ottaa vastaan heidän myrkkyhoitojaan. Syöpähoidot ovat miljardibisnes ja syöpää ei saa parantaa luonnonmukaisesti, koska silloin rahat eivät mene näiden murhaajien taskuun.

voito vannoa käsi sydämellä, että jos itse tai lapsesi sairastuu syöpää, niin et ota mitään yleisesti käytössä olevaa hoitoa vastaan tai et anna hoitaa lastasi.

Tule sitten kertomaan tänne se.

Tiedän sata varmasti sen., että olsin jo kuollut, jos en 7 vuotta sitten sairastuttuani rintasyöpään olisi hyväksynyt lääkärin määrämää hoitoa, joka onneksen oli vain hormonihoito leikkauksen lisäksi.

Voisitko kertoa, miten minun olis pitänyt hoitaa itseni. KERRO OLE HYVä!

Vierailija
32/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä itseä ärsyttää varsinkin rintasyöpään liittyvä tietynlainen ihkutus brändäys. Että on niin pinkkiä ja Siitähän paranee vain positiivisella asenteella yms. Bullshit. Samanlainen paska syöpä kuin mikä tahansa muukin ja tauti johon ihmisiä edelleen kuolee. Terv. Alle 30v sairastunut.

Sinulla on asenne kohdallaan ja olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Itse sairastuin 60 v ja ihan paska tauti on eikä tarvi mitään hehkutusta. Toistaiseksi olen pysynyt terveen kirjoissa. Ihan inhotta tuo taistelu ja asenne yms. sonta. Tauti vie, jos on viedäkseen asenteista huolimatta.

Vierailija
33/33 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt jo pitkään syöpää aika todennäköisenä (suvussa on niin paljon ja muutenkin joka kolmas sairastuu) Ei kai siinä. Olen jo asennoitunut siihen että todennäköisesti ei kovin vanhaksi elä. Mm. tämän takia en ole hankkinut ollenkaan lapsia, koska tiedän että mun ei kannata odottaa sitä eläikää jolloin oma elämä alkaa vaan se on nyt, eli kaikki vapaa-aika on arvokasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi