Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parturi-kampaajat, kiusaannutteko jos asiakas ei jutustele?

Vierailija
13.07.2016 |

Kävin parturissa ja tuli mieleeni, että kiusaantuuko parturi jos asiakas ei juttele?

Itse olen kohtalaisen huono smalltalkissa, en osaa jauhaa sellaista tyhjänpäiväistä paskaa kuin ehkä minuutin verran voin säästä jutella. Muutenkin mieluummin annan parturin tehdä työnsä ja tuijottelen vaikka seinää sillä aikaa. Vastailen kyllä kysymyksiin tottakai normaalisti enkä ole mielestäni mitenkään tyly. Itse vain suosin hiljaisuutta enkä oma-aloitteisesti aloita keskustelua, koska en halua häiritä.
Tänään parturissa viereisessä penkissä oleva asiakas jutteli melkein koko sen ajan mitä istui tuolissa ja mietin, että jaksaako parturit oikeasti jutella tauotta koko sen ajan kun tekevät töitä, onko hiljaisuus kiusallista?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyykin sanoa parturille ens kerralla, että "susta tulis hyvä paidaton parturi".

Vierailija
42/49 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää keskustelu meni nyt johonkin aasialaiseen naiseen ja tisseihin?

- AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
44/49 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa jos asiakas haluaa olla hiljaa. Toisaalta ei haittaa juttelukaan. Ihan miten asiakas haluaa.

Eikä tulisi mieleenkään arvostella asiakkaan ulkonäköä. Minun palveluihin kuuluu meikkaukset, kokisin työni epäonnistuneeksi jos asiakas ei tuntisi itseään kauniiksi meikkauksen jälkeen.

45/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiakkaasta paljon.    Joidenkin kanssa on luontevaa olla hiljaa.  Esim. monet miehet ei osaa jutella sujuvasti kanssani,  kun arvelevat ettei ole yhteisiä puheenaiheita  (paitsi ne hiukset sillä hetkellä).  

Nuoret pojat on yleensä hiljaisia tuolissani.   Sekin on ihan o.k.  

Sitten on kiusallista, jos asiakas on vihaisen näköinen tai tuhahtelee, mutta ei sano mitään.   Töykeän tai juron asiakkaan kanssa on kiusallista.   Kaikki hiljaiset ei ole töykeitä tai juroja kuitenkaan.   

Mutta kyllä mä itse olen puhelias,  jos asiakas vähänkin lähtee juttuun mukaan.   Pälpätän sitten ihan sujuvasti mitä vaan mistä vaan,   ja työ onnistuu siinä samalla varsin hyvin.  

46/49 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vähän kiusaannuin silloin kun työskentelin parturi-kampaamossa.  sillon se ei niin haittaa jos asiakas räplää kännykkää tai lukee lehtee, mutta jos se vaan tuijottaa hiljaa peiliin tai tuijotti minua peilin kautta sanomatta mitään niin se oli vähän kiusallista....

Yleesä mukaiva jutellevat asiakkaat on kivempia. :)   

Vierailija
47/49 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että kaikkia ei ole siunattu sosiaalisilla taidoilla. Ei minua häiritse vaikka asiakas olisikin introvertti tuppisuu. 

N21

Introversio on persoonallisuuden piirre, johon vaikuttaa hermoston lähestymis- ja välttämiskäyttäytymisjärjestelmä. Sillä ei ole mitään tekemistä sosiaalisten taitojen kanssa.

Vierailija
48/49 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luen aina Seiskaa/apua jne. En vaan tykkää jutustella liikaa kun vituttaa ne teidän ihmepeilit. Niistä näkyy kaikki peitetyt finnit ja ties mitkä rumat piirteet, vaikka kotipeilistä katsottuna kaikki olisi ihan jees.

Minäkin luen aina lehtiä, en jaksa jutella. Kerran vakikampaajalle mennessä hän kertoi, että lehdet on poistettu asiakkaiden käytöstä koronan vuoksi. En tykännyt yhtään, minulla ei ole älypuhelintakaan joten tuijottelin vain johonkin sen koko ajan. Ja vaihdoin kampaajaa tuon jälkeen.

Nykyinen kampaaja on ihana. Hän ymmärsi heti, etten halua jutella. Välillä kyselee ystävällisesti jotain, kuten "kaikki hyvin" "haluaisitko juotavaa" tms. 

Vierailija
49/49 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taksikuski mutta palvelualoilla oppii tunnistamaan asiakkaat ketkä haluavat jutella ja ketkä vain olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi