"Esittelisitkö" itsesi anonyymisti ja kerrot, miksi kirjoitat palstalle?
Yleinen käsitys lienee kaikilla sterotyyppisestä "av-mammasta" jota kuvaillaan jokaisessa ketjussa. Minua kiinnostaisi tietää, millaisia ihmisiä täällä kirjoittaa. Ammattistatus/koulutus/siviilisääty jne. Yleinen harhakäsitys taitaa olla, että täällä kirjoittelevat mt-potilaat tai sellaiset, joilla ei ole muuta tekemistä elämässä.
Minulla on päinvastoin.
Olen yli kolmekymppinen nainen, korkeakouluopiskelija (yliopisto), minulla on yksi lapsi ja aviomies, teen töitä koulun ohella ja opiskelen kesälläkin. Tekemistä on enemmän mitä aika sallii, SILTI löydän itseni vastailemasta palstan ketjuihin ja saan joskus kommentteja "porvoosta päivää" tai epäilyn siitä, että olen juurikin sellainen rehevä av-mamma, mikä on muuten imarteleva ilmaisu mielestäni, muhkea suomalainen nainen ;).
Ymmärrän, että joillekin vauvapalsta saattaa olla kenties ainoita kontakteja muihin ihmisiin jos ei ole sosiaalista elämää ja silloin saattaa harhautua ajattelemaan, että tämä on jonkinlainen poikkileikkaus ihmisistä ylipäätään ja tietyissä ketjuissa näkyvä maailmankuva saattaa ahdistaa.
Minä mietin oikeastaan niin, että jos ne sosiaaliset kontaktit arjesta puuttuvat ja pääsääntöisesti käyttää aikaansa netissä, niin onhan se hyvä, että on edes joku paikka missä avautua.
Kertoisitteko suuripiirteisesti vaikka, keitä siellä ruutujen takana on ja mikä saa teidät käyttämään aikaanne palstalla, kiitos. :)
Kommentit (33)
Rohkea äippä kirjoitti:
37v korkeastikoulutettu 3 lapsen äiti, joka tykkää pukeutua seksikkäästi. Ahdistaa vaan tämän palstan ilmapiiri, jos joku tykkää pukeutua paljastavasti niin täällä palstalla 90% haukkuu halvaksi tyrkyksi jne. On se vaan ihme, että teitä pistää ahdistamaan jos minun pakarani näkyvät!!
En halua nähdä sun 37 vuotiaita pakaroitasi. Kotonasi voit pukeutua miten huvittaa.
Olen 26v nainen, pienikokoinen, tumma pitkä tukka. 8v. lapsi ja mies. Toisen asteen ammattitutkinto, työssäkäyvä. Aloittamassa korkeakouluopintoja samalta alalta. Harrastuksina kuntosali ja koirat. Tänne päädyin joskus äitiysloma-aikoina, ja edelleen silloin tällöin käyn. Lueskelemassa ja joskus kommentoimassa, harvemmin teen aloituksia itse. Joskus jos tarvin apua johonkin niin saatan tehdö aloituksenkin. Lähinnä tylsinä hetkinä nykyään täällä, esim jos töissä hiljaista tmv. Joskus äitiysloma-aikoina olen huvittanut itseäni provoamalla täällä oikein kunnolla. :D
53-vuotias, toimihenkilönä työskentelevä nainen. Eronnut, aikuiset lapset. Hämmästelen tätä nykyäitien hektistä elämää ja kaikkia niitä vaatimuksia, joita nuorille naisille asetetaan. Taisin päästä aika helpolla 25 vuotta sitten, kun itse olin pienten lasten äiti.
Yritän joihinkin ketjuihin jakaa hieman elämänkokemusta ja avarakatseisuutta. Eniten tykkään hauskoista ketjuista, jotka on pelkkää vertbaalista ilotulitusta. Olen myös ahdistunut joistain ketjuista/kommenteista. Etenkin 40-luvulla syntyneitten lapset, itse olen myös sellainen.
55 v korkeastikoulutettu nainen, eronnut, seurustelen, kaksi aikuista lasta. Käyn lukemassa avioeroketjuja ja yhteiskunnallisiin ongelmiin tarttuvia juttuja (esim. köyhyys, ei maahanmuutto tms kiihkoilua). Parisuhteet mietityttää kun ei haluaisi toista kertaa karille ajaa. Naisen rooli kotona ja töissä kiinnostaa, nykyaikana ehkä nuo ulkoiset vaateet ovat kovemmat. En kyllä kerennyt yhtään miettiä noita suurstressin aiheita aikoinani jotka tuntuvat suurilat ongelmilta nykyään (häät, kodin sisustus ja lasten vaatetus, kodin siisteys), nuo hoituivat uranteon sivussa. Hesarin nettitilaus loppui talvella ja aloin pyöriä täällä, mutta valitettavan vähän nykyään löytyy ketjuja joihin kokisi halua osallistua/lukea, erityisesti inhoan noita ketjujen kehittäjiä jotka leikittelevät muilla ihmisillä ja heidän myötätunnollaan, minusta sairasta viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
27-vuotias mies. Olen yliopisto-opiskelija ja asun äitini kanssa. Tärkein harrastukseni on juopottelu. Kirjoitan tänne lähinnä provokatiivisia viestejä, joissa haukun muita keskustelijoita, sekä esiinnyn useissa eri rooleissa vähän ketjusta riippuen. Saan mielihyvää siitä, että ihmiset pahoittavat mielensä netissä.
Sinkkumies asuu äitinsä kanssa! 😆
Niin asun. Mitäs sitten? Tämä on ylivoimaisesti halvinta asumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
27-vuotias mies. Olen yliopisto-opiskelija ja asun äitini kanssa. Tärkein harrastukseni on juopottelu. Kirjoitan tänne lähinnä provokatiivisia viestejä, joissa haukun muita keskustelijoita, sekä esiinnyn useissa eri rooleissa vähän ketjusta riippuen. Saan mielihyvää siitä, että ihmiset pahoittavat mielensä netissä.
😀
En usko, että saat huvia mielen pahoittamisesta.Haluat varmaan vain kokeilla, kuinka täydestä menet.Nuoruuden huveja
Nimenomaan saan huvini siitä, että muut keskustelijat pahoittavat mielensä ja alkavat parhaimmillaan riitelemään tai haukkumaan minun keksittyjä mielipiteitäni. Netti on siitä mukava paikka, että täällä tarvitse edes esittää olevansa empaattinen, vaan voi kaataa kuormallisen paskaa muiden ihmisten päälle ilman että heitä tarvitsee kohdata.
~30v. akateeminen, parisuhteessa oleva, kavereita ja harrastuksia omaava henkilö. Palstailu vastaa minulle suunnilleen sitä, mitä toisille tietokoneella pelaaminen tai telkun katsominen. Joskus täältä oppiikin jotain, mutta enimmäkseen näen tämän viihteenä ja ajanvietteenä.
41 vuotta, opettaja, äiti, luen huvikseni ja kirjoitan siksi, että en kestä ajatusta siitä, että joku nuori ja epävarma uskoo, että ihmiset ja maailma tosiaan ovat sellaisia, minkä kuvan palstalta helposti saa. Kuulostaa typerältä, mutta tämä on joku pelasta palstamaailma -missio.
33-vuotias nainen, aikuisopiskelija ja osa-aikainen siivooja, sinkku, ei lapsia. Palstailen aikani kuluksi ja halusta päästä juttelemaan ihmisten kanssa, olen aika yksinäinen ja huono solmimaan ystävyyssuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😀
En usko, että saat huvia mielen pahoittamisesta.Haluat varmaan vain kokeilla, kuinka täydestä menet.Nuoruuden huveja
Nimenomaan saan huvini siitä, että muut keskustelijat pahoittavat mielensä ja alkavat parhaimmillaan riitelemään tai haukkumaan minun keksittyjä mielipiteitäni. Netti on siitä mukava paikka, että täällä tarvitse edes esittää olevansa empaattinen, vaan voi kaataa kuormallisen paskaa muiden ihmisten päälle ilman että heitä tarvitsee kohdata.
Koet siis oikeassa elämässäsi olevasi muiden alapuolella ja haet palstalta jotain vallantunnetta.
ohis
No en kerro itsestäni tänne mitään, mutta kiinnitin vain huomioni siihen että luuleeko ap tosissaan että kaikki tähän ketjuun kirjoittavat ovat rehellisiä ja kukaan heistä ei ole vahingossakaan mt-potilas? Sitä vain tarkoitan että netissä tällaisten "rehellisten" ketjujen todistusvoima on melkoisen olematon; aina näihin löytävätkin juuri ne 10k/kk tienaavat elämässään tyytyväiset menestyjät ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😀
Koet siis oikeassa elämässäsi olevasi muiden alapuolella ja haet palstalta jotain vallantunnetta.
ohis
Jos haluat asian näin tulkita, niin vaikka sitten niin. Tosiasiassa toteutan vain sadistisia tarpeitani täällä palstalla, sillä tämä on mielensäpahoittajien mekka, jossa on suorastaan naurettavan helppoa saada sekaannusta ja pahaa mieltä aikaan. Tuntuu, että täällä ei juuri kukaan tajua edes olevansa netissä.
42v nainen, korkeakoulututkinto, vakituinen työpaikka, mies ja kolme lasta, omakotitalo, ei mielenterveysongelmia, ylipainoa kylläkin. Harrastan liikuntaa ja lukemista ja lasten harrastuksiin kuskausta.