Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOKUUN odottajat TIISTAIHIN

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

cesaer tervetuloa joukoon. minulla on painoa tullut khöm...enemmänkin kun 6kg.....ja ruoka on maistunut ja se näkyy!!!!

mutta ei huolta vielä.

maha/yrjötaudista selvitty, onneksi ei kestänyt kun kaksi päivää, taisi poltot ja väännöt ja kaikki olla sitä. Pelästyin jo että vauva oli tulossa ulos sieltä kun niin sattui. Onneksi ei!!!!

mulla on seuraava neuvola 17.3 vasta...eli 4 viikon välein ollut nyt.

voisin kyllä käydä useamminkin...

ei tässä muuta kun hyvää laskiaista ja kaikki mäkeen!!!

minttu ja tuutti 16+2

Vierailija
2/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sää ulkona. Tuosta tosin pääsee vain nauttimaan työpaikan ikkunasta :(. Jos nyt vaikka yhden laskiaispullan tänään söisi, vaikka on niitä tullut tässä syötyä jo aika monta. Nam!

Mä olen herkutellut aika huolettomasti, nyt kun ruoka taas maistuu kohtalaisesti. Paino on vielä lähtölukemissa, mikä tietty on ihan OK juttu, sillä alkuraskaudessa paino tippui useamman kilon. En ole muutenkaan aikonut ylimääräisiä kiloja tässä keräille. Esikoisesta tuli aikoinaan vajaa 10 eli ei yhtään ylimääräistä. Jos yhtä vähällä pääsisi nytkin.

Sain eilen varattua ajan 4D-ultraan, joka on kahden viikon kuluttua!! Odotan tuota innoissani! Kiva saada sukupuoli tietoon. Se on jännä juttu, että esikoisesta en olisi mistään hinnasta halunnut etukäteen tietää sukupuolta, tästä toisesta taas odotan tietoa aivan intona. Ovatko muut aikoneet selvittää sukupuolen etukäteen?

Eipäs tässä taas muuta tule mieleen.

Pepper (17+5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskohan babyperhonen kopsattua oman juttunsa tänne samaan pinoon?

Moni on valitellu kovasta vatsasta nyt raskauden aikana, mulla taas on ihan päinvastanen vaiva... Vatsa on ollu löysällä jo pari viikkoa :/

Joku kyseli sitä et meinataanko kysyä sukupuolta rakenneultrassa. Me varmaan kysytään mut jos ei silloin vielä selviä niin sit jää salaisuudeksi syntymään saakka :)

Ihana ilma taas, oli tarkoitus mennä näiden kahden nuoremman kanssa mäkeen mut nyt tuolla 5-vuotiaalla on nilkka kipeytyny jostain eilisistä leikeistä. Ei pysty kunnolla kävelemään kun sattuu toiseen nilkkaan siihen paksun luun kohdalle :( Sohvalla makaa ja kattoo videoita.

Hernekeitto on porisemassa ja laskiaispullatkin olis tarkotuis vielä tänään saada pyöräytettyä. Tänään siis ollaan ainakin " pullantuoksuinen" äiti ;)

Peeveli rv 15+4

Vierailija
4/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse tyyli: ilmoitustaulutyyli - puurakenne

Keskustelujen etusivulle | Alueet: Valitse keskustelualueNäin meillä - kerro Vauvan toimitukselle! Kerro meille!Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä Aihe vapaa SeksiOdotus ja vauvakuume Vauvakuume Lapsettomuus Plussanneet lapsettomat OdotusSynnytys SynnytysasiaaVauvat 0¿12 kk Nimet Vauvat KeskosuusLapset yli 1-vuotiaat Taaperoista ja leikki-ikäisi... KoululaisistaVauvat ja lapset Sairaudet ja allergiat Vaatteet ja tarvikkeetMiesten kesken Isien palstaSitä sun tätä Keskustelua raskaudesta ja t... Keskustelua ovulaatiosta ja ... Saitista sanottua; ohjeita j... Etsin ystävää Elämänkatsomus Liikunta, terveys, laihdutus Vapaa-aika, harrastukset ja ...Talot, tekniikka ja kodinhoito Asuminen, puutarha, vaatehuo... Yhteistyössä Bio Luvilin kan...Ruoka Ruokaohjeet ja -vinkitErilaiset elämäntilanteet Kotiäitiys Parisuhde, perhe, suku ja ju... Adoption suunnittelu ja adop... Työ, raha, päivähoito, opisk... Keskustelua yhteis- ja yksin... Monikkoperheet Monikulttuuriset perheet Erityislasten perheet Sateenkaariperheet Luomuperheet Nuoret äidit Ulkosuomalaiset äidit Svensktalande mammor&pappor Foreign mothers in Finland Keskenmeno Muut kriisit ja suru

kirjaudu sisään | haku | rekisteröidy | omat tiedot | ohjeet | kirjaudu ulos

Odotus vastaa | aloita uusi keskustelu

babyperhonen - 28.02. 09:09 vastaa tähän viestiin (1/2)

ELOKUISTEN TIISTAI

Huomenta kaikille! Pinoa ei tainnut vielä olla...

Mites on elokuisten tiistai pyörähtänyt käyntiin? Itse oonkin yllättävän aikasin jo koneella. Tuli mentyä eilen vähän aiemmin nukkumaan, ni jaksoi herätä hyvissä ajoin tänään.

Kävin eilen kattelemassa ja sovittelemassa mammavaatteita. Ainut, missä oli edes siedettävänolosia vaatteita oli HM, eikä sieltäkään mitään löytynyt. Yhtään s-kokoa ei ollut jäljellä missään housumallissa ja muutenkin kaikki farkut on tosi tosi kapeita lahkeista ja säärien kohdalta. Ja sitten älytön pussi jää reisien ja talapuolen kohdalle. Näinkö tässä joutuu itse ompelemaan?!

Tällä viikolla on vihlonut kohtuun monena päivänä. Onko muilla ollut samanlaisia tuntemuksia? Tuntuu kyllä, että kohtu on hieman myös kasvanut, että jospa se on sitä kasvukipua. Se on vähän viiltelevän tyyppistä ja joskus äkillisessä asennon vaihtamisessa voi vihlasta oikein kunnolla.

Masu on siis hieman pömppö, mutta aika pieni vielä. Millon se kohtu oikein sieltä pullahtaa kunnolla? Onko teille kenellekään kerrottu kohdun asentoa ja missä yhteydessä. Meillä on suvussa ollut jonkin verran taaksepäinkallistuneita kohtuja, minkä takia maha näyttää pieneltä. Mietin vaan, että onkohan miullakin sellanen vai kasvaako maha vaan myöhemmin. Olisi vaan mukava, että maha kasvaisi, niin voisi olla varmempi, että vauva kasvaa normaaliin tapaan.

Miten aikasin liikkeitä voi tuntea. Joku kirjoitti, että laihemmat odottajat voi tuntea liikkeitä jo aiemmin. Miulla nyt menossa rv 14+2, mut eipä vielä ole liikkeitä tuntunut.

Rakenneultrasta sen verran, että onkohan ajankohta 17+ liian aikanen. Täällä saa vaan yhden ultran eli jos haluaa käydä useemmassa, pitää mennä yksityiselle. Kävin np:n äitiyspolilla ja rakenneultra on yksityisellä. Tosi hankala saada aikoja silloin, kun haluaa, niin pakko oli ottaa noin aikaseen ajankohtaan. Mitä mieltä olette?

Ja mitä teille sanottiin np-ultran ns. vaarallisista mitoista eli onko alle 3 mm mitat normaaleja?

babyperhonen, rv 14+2

Vierailija
5/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me meinataan kanssa mennä 3d-ultraan. Ihan jo senkin takia et kun noiden lapsien pienet vaatteet on jo annettu eteenpäin niin sit tietää vähän et mitä hankkii. Vaikka meillä kyllä pojillakin punaisia vaatteita mut ettei nyt tuu sit ihastuksissaan ostettua mitään vaaleanpunaisia rimpsuja jos on poika tulossa.

meille taitaa tulla tänään ihan vaan kotipäivä, pihalla nyt on pakko käydä jossain vaiheessa mut siihen saa jäädä tänään kaikki tekeminen, on niin sairaan väsynyt olo jostain syystä taas.

Ja ketuttaa kun just viikonloppuna raivasin ton lastenhuoneen niin johan ne taas on lelut pitkin kämppää... Tällä kertaa kyllä saavat ihan itse viedä tavarat paikoilleen. Mä voin mielelläni istua huoneessa ja kertoa et minne mikäkin kuuluu kun se on se yleisin selitys et en voi siivoo ku en tiedä minne nää kuuluu...

Pakko mennä keittää lisää kahvia, jos sais toisenkin silmän auki...

Vierailija
6/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi muuten kaikille, että kun avaa pinon, niin kannattaa eka vaan syöttää otsikko ja sitten vastata siihen omaan aloitukseen. Näin vältytään paremmin siltä, että tulee 2 pinoa yhtaikaa, kun joku muukin voi kirjoittaa pidempää viestiä yhtaikaa. Vaikka eihän 2 pinoa vaarallista ole...

Pakkanen paukkuu, mutta onneksi aurinko taas lämmittää päivänmittaan.

Babyperhonen. Kysyin lääkäriystävältäni, kannattaako rakenneultra-aika varata lähempänä 18 vkoa vai 20.vkoa, kun tuo suositeltu aikahaarukka on se 18-20. Hän vastasi, että parempi, mitä myöhempään, koska kyseessä RAKENNEultra. Näin vauvan rakenteet ovat ehtineet kehittyä paremmin, mitä myöhemmin ultra on. Jos kehitys on vielä vaiheessa sydämne ym. tärkeiden elimien suhteen, luotettavuus vähenee. Loogista ;-)

Np-ultramitta oli -korjatkaa jos muistan ihan väärin- normaalirajoissa, jos on alle 1.7mm. Meidän vauvalla oli 0.8mm. Tuo 3mm kuulostaa jo aika paljon yli tuon minulle kerrotun rajan. Mutta huom! Vaikka turvotus olisi ollut yli tuon 1.7mm, on se monissa tapauksissa silti normaali jatkotutkimuksien jälkeen. Tuon 1.7mm vain aiheuttaa lähetteen niihin jatkotutkimuksiin.

Vielä eiliseen hoitopaikka keskusteluun. Minusta on kaksi eri asiaa, jatkaako lapsi tutussa hoidossa osa-aikaisena kuin että aloittaako ihan kokonaan uudessa hoidossa vauvan synnyttyä. Kuten Puuhapetet sanoikin, jälkimmäinen tuntuu minustakin jo lapsen hylkäämiseltä vauvan tieltä, jos uusi hoitosuhde aloitetaan VAUVAN SYNNYTTYÄ. Silloin esikoisen elämässä tulee olemaan valtavan paljon uutta, liian paljon sanoisin.

Oma napa on entisellään. Paisunut ja pömpöllään. JAno on jatkuvaa, varsinkin syömisen jälkeen juon ihan tolkuttomasti, vaikka teemme lastenkin takia erittäin minisuolaisia ruokia.

Nyt menoks!

Pumpuli 16+6

Vierailija
7/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään tuo rakenneultraparin tunnin päästä. Ei kysytä sukupuolta ja eivät varmasti kerrokaan, mutta aiotaan miehen kanssa molemmat olla silmät tarkkana ja sitten keskenämme arvaillaan kumpi tulokas on. Toivottavasti vaan kaikki on kunnossa! Musta on kivaa säilyttää jännitys loppuun asti. Vaikkakin toisaalta se ois ihan kiva tietää, jos vauva sattuukin olemaan eri sukupuolta kuin esikoinen.. voisi ostella sitten muutaman vaaleanpunaisen söpöilyvaatteenkin oottamaan.

Lasten pottailusta oli eilisessä pinossa juttua. Meillä samat operaatiot menossa. Poika 2v 3kk on hoidossa ilman vaippaa, välillä siellä sattuu vahinkoja vielä, mutta tosi hyvin oppinut ilmoittamaan hädästä ja hakeutuu itse potalle. Kotona ei tietoakaan.. en ole tosin millään tavalla häntä pottailuun ohjaillut liiemmin. Välillä kysäsen onko hätä, mutta vastaus on aina ei. Ja kotona ei halua istua potalla. Joten odotamme vielä tuota oman tahdon löytymistä tähänkin asiaan. Jospa ennen vauvan tuloa olisi kuiva.

Eilen kerroin vauvauutiset esimiehelle, joka otti asian, niin kuin olin ajatellutkin ja toivonut. Oli erityisen iloinen ja onnitteluja riitti. Kaikki onnistuu kuulemma, kun on kyse vauvasta. No sepä kiva kuulla. Mukava jäädä odottelemaan äippäloman alkua, kun tietää että kaikki enemmän kuin ok töissä.

AuroraM 18+1

Vierailija
8/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule töistä mitään, kun täytyy vähän väliä käydä vilkaisemassa noita uuden äitiyspakkauksen kuvia... Musta ne kaikki vaatteet näyttää kyllä aivan riittävän ihanilta, vaikka monella näyttää kirjoitusten perusteella olevan toinen käsitys asiasta. Kiva huomata, että on joku asia, jossa en olekaan maailman ronkelein.

Eilen tein kirppariltakin taas muutaman hyvän löydön vauvalle. Ja viikonloppuna mennään sitten kaivelemaan äidin retrovauvanvaatekätköt. Samalla tuodaan sitten lipasto noille vauvan kamppeille, joita onkin jo yksi pahvilaatikollinen pyörimässä lattilalla. Mies on ymmärtäväisesti lakannut kommentoimasta materian hamstrausvimmaani, joka ei nyt näytä mitään laantumisen merkkejä, vaikka tässä ei todellakaan olisi vielä mikään kiire.

Hyviä vointeja!

t. Picapica ja Peukaloinen 15+6

Vierailija
9/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ne vauvan liikket alkaisivat tuntua pian. Vatsa pömpöttää niin komeasti, että olisi niin mukava saada muutakin konkreettista tuntumaa raskauteen. Minulla on ollut vasta yksi neuvolakäynti ja np-ultra takana ja seuraava neuvolakäyntikin on vasta 8.päivä. Taidan olla kärsimätön, vaikka tämä on jo viides raskaus...

Olin tänään pikkupoikien kanssa Stokkalla kahvilla ja katselin, kun kuusi nuorta naisihmistä oli lounastreffeillä. Kahdelle oli juuri syntynyt vauva... Voi sitä ihastelun määrää! Minäkin kaipaisin välillä kahvitteluseuraa muista äideistä, mutta ystävilläni ei ole joko lapsia lainkaan tai sitten lapset ovat jo kouluikäisiä. Yksikään ystävistäni ei odota yhtä aikaa kanssani...Harmi! Mieheni on aivan ihana, mutta ei ole sama asia jutella miehen kanssa lapsista kuin jonkun samassa tilanteessa olevan ystävän.

Äh, ei taida irrota mitään järkevää...Palaan...

Opemamma ja vimpula rv 14

Vierailija
10/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tunne noita pellavatoivotuksia ym... mut ehkäpä sitä sitten, kun on äiti :D jos ei ole aikoinaan koulussa näitä perinteitä oppinut. Päivään ei kuulu myöskään hernekeittoa tai laskiaispullia. Meillä mennään vasta Runebergin tortuissa, vaikka siitä päivästä on jo kuukausi :) - tai siis niitä torttuja tekisi mieli nyt.

Oon tässä nyt kohta pari tuntia soittanut musiikkia aika kovalla ja yrittänyt sillä keinolla herätellä vauvaa rokkaamaan. Ei juurikaan tulosta. No.. minä vaan en tämän läskikerroksen alla tunne niitä liikkeitä vielä. Tyydyttävä odottelemaan :) Musiikkia kuunnellaan nyt päivittäin, koska näillä viikoillahan tuo masulainen kai alkaa kuulla jo jotain.

Tämä nyt tällainen pikainen omanaparaportti vain. Pitää kaivella seuraavaksi gradupapereita esille, että tulisi tehtyä vapaapäivänä myös edes vähn sitä, mitä oli tarkoitus...

Mukavaa ulkoilupäivää kaikille reippaille elohiirille! (kaikkihan me tosi reippaita ollaan..)

Mii- ja hissuttelija rv 17+4

Vierailija
11/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, onpas mennyt pitkä aika siitä kun viimeksi täällä kävin! Töissä on pitänyt niin kovaa kiirettä että on mennyt lähinnä reissaamiseen koko viime viikko. Nyt onneksi näyttää hiljaisemmalta, joten ehtii täälläkin käydä kertoilemassa omia ja lukea muiden kuulumisista.

Viime viikolla olin rakenneultrassa ja kaikki oli onneksi hyvin. Toisesta raskaudesta huolimatta en vieläkään tunne liikkeitä ja aloin jo olla vähän huolissani, että onko siellä elämää ollenkaan kun mitään ei tunnu. Yritimme miehen kanssa tiirailla saisiko vauvan sukupuolesta mitään selvää, mutta arvoitukseksi se jäi. Tuntui, että lääkäri yritti tietoisesti vältellä sellaisia kuvakulmia, joista voisi saada jotain selkoa asiasta. Mutta parempi niin, en haluakaan tietää vielä kumpi sieltä on tulossa!

Maha pömpöttää jo siihen malliin, että luulin tienanneeni jo monta kiloa, mutta kumma kyllä neuvolassa punnittiin ja huomattiin ettei painoa ole tullut edes yhtä kiloa... Hassua, sillä mahaa todellakin on, menen jo ylemmän käyrän yläpuolella!:)

Oletteko muut vielä käyneet urheilemassa ja jumpassa entiseen malliin? Minä olen edelleen käynyt sitkeästi spinnaamassa ja stepissä, mutta vähän olen tahtia jo rauhoittanut. Ei siis enää pomppimisia ja hampaat irvessä veivaamista. Liikkumaan on silti pakko päästä, muuten olo on ihan kamala.

Jahas, uusi äitiyspakkaus on siis tullut. Täytyypä käydä kurkkaamassa miltä se näyttää. Vielä ei olla päätetty otetaanko pakkausta vai ei. Mukavaa laskiaistiistaita!

Pantoufle 18+1

Vierailija
12/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kivaa laskiaista!!

Kiva ilma tosiaan lasketella, vaikkakin pakkasta ei tarvitsisi olla tuota 10 astettakaan. Odotan NIIIIN kovasti kevättä!!

Mulla on kyllä noita liitoskipuja nyt harva se päivä. Ei mitään pahoja, mutta niitä kuitenkin ihan selvästi. Näinhän ne paikat ilmeiseti valmistautuvat...

Joku mainitsi np-ultran raja-arvoista. Minun mielestäni se raja-arvo on 2,5mm. On ollut ennen sen 3mm, mutta pari vuotta sitten kuulemma muutettu 2,5mm:iin. Ja tämä siis silloin noin vkolla 12. Sehän nousee, jos raskaus on pidemmällä. Ja tuosta raja-arvostakaan ei kuulemma välttämöttä vielä lähetetä lisätutkimuksiin. Ainakaan täällä kanta-hämeessä. Minulla mitta olikin 2,3mm ja kaikki kuulemma ok, ei mitään syytä tutkia enempää. (paitsi mitattiin kahteen kertaan, eka hoitsu ja sitten ylilääkäri) Ja ei otettu edes veriseulaa. Se tehtäisiin jos olisin yli 37 vuotias. Ja neuvola tätsy juuri sanoi, että joku, jolla oli mitta 2,6mm oli ollut Tampereella lisätutkimuksissa ja siellä oli ihmetetly miksi niillä luvuilla oli laitettu lähete.... Mutta kaisestä päätellen, näissä asioissa on paljon käytännön eroja riippuen asuinkunnasta...

Täytynee munkin käydä sitä uutta äippäpakkausta katsomassa.

Meinaatteko muuten uudelleensynnyttäjät ottaa pakkauksen vai rahat??

Taas nuo tyhmät kotityöt tuola huutelee tekijäänsä :(

Kait se on mentävä kun tuo tyttökin kerta nukkuu....

Katzu & asukki 17+5

Vierailija
13/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti töihin ja tyttö kattelee valokuvia joten minä tietty hyppäsin kattoon niitä pakkauksen kuvia:)

Oli ihan nättejä vaatteita, mutta rahan otan silti, koska tytön pakkausen on vuodelta 03 ja siskontytön pakkaus viime keväältä. Oli vielä silloin se beige-ruudullinen haalari. Aika vähän on siskontytön pakkausta käytetty eli sieltä saadaan paljon vaatteita sitten kun aletaan olla kesässä.

Kiloista oli puhetta...minä oon vielä miinuskiloilla sen oksentelun takia eikä oon niin väliksi vaikkei kauheesti nousiskaan. Lähtöpaino kun on reilusti yli sallitun;) Nyt vaan kaikki ruoka maistuu kun saattaa syödä eli pitää olla tarkkana. No, hedelmät maistuu varsinkin iltaisin...jos syö raskaasti illalla niin iskee vielä huono olo.

Rakenneultrassa ajattelin kysellä sukupuolta...tosin riippuu kuka lääkäri sattuu ultraamaan. Osa ei kerro ollenkaan, osa taas kertoo jos kysyy.

Tänään oltiin kyläilemässä heti aamusta ja oli kyllä tosi kivaa! Aina se on kiva nähdä kavereita ja tytöllekin oli seuraa. On vähän aransorttinen noissa kaverihommissa ja ihan kiva että pääsee pikkuhiljaa tutuksi ja tohtii vähän enempi alkaa leikkimään. Kotona kyllä hulisee ja meiskaa sitten siitäkin edestä:)

Ensi viikon hiihtolomaa odotetaan kovasti! Lähdetään muutamaksi päiväksi mummin ja papan hoiviin ja saa tyttökin hoitajia kun enoja ja tätejä piisaa ihan enemmälti.

Liikkeistä joku kyseli... Mulle kyllä yks gyne sanoi ettei äidin koolla ole mitään vaikutusta liikkeiden tuntemiseen! Siihen varmasti vaikuttaa että milloin ne tuntee ihan päällepäin, mutta kuulemma ne ekat liikkeet jotka ei päälle näy eikä tunnu niin riippuu ihan kohdun herkkyydestä, koska sisältäpäinhän ne tunnetaan. Jokuhan tuntee herkemmin kohdun venymisen ja toinen taas ei huomaa mitään. Jollain supistelee herkemmin ja toisella ei taas tunnu ennen synnytystä mitään.

Minusta kuulostas ihan järkevältä tuo, mutta mene ja tiedä. Itse ainakin kuvittelen (tiedän)tuntevani liikkeitä (läskeistä huolimatta) jo nyt vaikka viikkoja on vasta 15+3.

Delfine

Vierailija
14/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yrittää flunssa nujertaa. Paleltaa, pää särkee ja nenä vuotaa ihan taukoamatta, mutta kuumetta ei ainakaan toistaiseksi ole ollut. Pari työvuoroa olisi vielä edessä, jos ne jaksaisi, sitten onkin muutaman päivän vapaat.

Vaikka siis mikään kiire ei vielä ole, pengoin äskettäin esiin laatikon, johon oma äitini on viikannut talteen vanhat vauva-lakanat ja muutamia vaatteita. Vaikka niillä on ikää n. 30 vuotta, hyvässä kunnossa kaikki. Taidan saada kaikki käyttöön pienen siistimisen jälkeen. Mielestäni vanhat vaatteet näyttävät tosi kivoilta, kun niissä on paljon kirkkaita värejä, mutta saa nähdä mitä mies tuumaa..

Uuden äitiyspakkauksen antiakin kävin kurkkaamassa, ja ihan mukavalta sekin vaikutti. Otan ilman muuta pakkauksen, kun sen aika tulee.

Aika moni on käynyt jo rakenne-ultrassa. Meillä kunta on sopinut ultran yksityiselle (niinkuin np-ultrankin), ja siellä todettiin että 20 viikkoa saa olla täynnä rakenneultraan mennessä, niin näkee kaiken kunnolla. Aika paljon siis vaihtelevat nämä ultrien ajankohdat paikkakunnittain. No, pian meillä on toinen neuvolakäynti, joten eiköhän siinä jo ultra-aikaa mietitä, vaikka vielä on hetki odoteltavaa.

Nyt taidan taas käydä hörppäämässä jotain kuumaa, joten mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Ja toivottavasti vältytte tältä saamarin flunssalta!

Terveisin Kumkwatti + Rusina, rv15+

Vierailija
15/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heps heijaa, näinköhän ne ekat liikkeet on täällä pongattu jee jee!!! Eilen koulussa alavatsalla tuntu muutama hentonen tömähdys, luulin et ilma vaan kiertää, mutta eipäs se ollukaan sitä, sit luulin että elohiiri ;) varmaan, mutta ei se sitäkään ollu, mitä muuta se ois voinu olla kun meijän natikka :)...

Tuosta HOIDOSTA vielä... olen miettiny asiaa ja paperit on heitetty roskikseen... otetaan tyttö kotiin ja jos ei suju niin sitten pistetään sujumaan. Sinällään vähän kohmelo tilanne ettei noin pientä kuitenkaan voi " vaatia" käyttäytymään siivosti kun äiti ruokkii vauvaa jne jne... ja kerhoista ei ole mitään apua, kun ei noin nuori pääse muualle kun äitin kaa srk kerhoon... Myös kauhistuttaa tuleva talvi, mitenkä mie täältä kolmannesta kerroksesta saan meidät kaikki alas ilman että kukaan tuiskahtaa turvalleen, hissiä kun ei ole, pitää vaan toivoa että vauva vihtyy kantoliinassa, muuta ratkaisua ei liene... ja naapureilla on kiva tyyli kävellä vastaan VÄISTÄMÄTTÄ, tästä sain jo esikon aikoihin päänvaivaa kun piti tyttö kopassa kantaa kolmanteen kerrokseen ja pirun naapurit vaan käveli vastaan ja tunkivat kopan ja kaiteen väliin, ei voinu tasanteella ottaa... (vieläkin vihanen tästä käyttäytymisestä...),

hoh hoijaa...

Pakko kertoo miten fiksu 1 vee neiti meillä on. Vein tytön aamulla hoitoon, muut lapset oli jo aamupalalla, meidän neito meni muitten seuraan ja kummasteli kun ei omalla paikalla ollu lautasta. Käveli sitten keittiöön hoitajan luo ja osoitti vaativasti sormella omaa paikkaansa, siirtyi sitten pöydän luo, veti tuolin pöydän alta ja nousi istumaan. Sitten räväytti hymyn korviin ja vilkutti äitille, että lähdetkös siitä :)... Että ihan turha kuvitella et unohtus meidän lyyli ruokkia, osaa pitää huolen siitä ihan ite...

Noista neuvoloista sun muista on ollu puhetta... mulla menee nää näin:

eka nvla n. rv 9

np-ultra rv 12

toka nvla tais olla rv 14

rakenne ultra rv20

kolmas nvla rv 22... ja siitä eteen päin en sit tiedä muuta ku et vika ultra on rv 35.. lääkäri on kait joskus rv 26, ainakin esikon aikaan oli niin.

Mutta mutta, nyt ei kekkaa mitään kommentoitavaa hän. Joten menee kutomaan tytön vaippahousut valmiiks.. enää kolme kerrosta punttia jäljellä ja sitten pesuun..

hanneli rv jotain.......

Vierailija
16/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, hannelin kertomus tytön ruokailusta nauratti. Ei tosiaan jää vatsa tyhjäksi teidän neidillä ;)

minä en nyt jaksannut laskiaispullia leipoa vaikka mieli olisi tehnyt ja omatelemää hernekeittoa kans, mutta sekin jäi. Ajattelin tehdä noi viikonloppuna, kun on toinen silmäpari kattomassa villipojan perään.

Väsy on painanut päälle, mutta ei hätää. nyt jo melkein viikon iltapahoinvoinnit ovat hellittäneen todella paljon ja voin ltasella jopa syödä jotakin ;)

Minäkin kävin kurkkaamassa uutta äitiyspakkausta ja kivalta vaikutti. Vaikka pojan 2004 pakkaus on vielä hyvä, ajattelin ottaa myös tämän uuden. Eipähän tarvi pyykätä ihan niin usein vaikka tosiaan ajattelin ruveta tekemään itekin tulokkaalle kastovaippoja. Niitten pesemistä sitten riittääkin... Joten se pesutorni on tervetullut, kunhan saisin aikaiseksi ruveta tutkailemaan vaihtoehtoja.

Nyt heissulivei, kun ei päässä ole mitään järkevää asiaa.

Air+poka12/04+masu13+

Vierailija
17/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli kyllä kova pakkanen. Melkein taas kahtakymmentä huiteli aamulla. Päivän mittaan sitten nopeasti lämpeni. Nyt meillä sataa itseasiassa lunta. Mukavaa, vaikka en niin tuosta pakkasesta välitäkään niin lumisade on melkein aina kiva yllätys.

Mä en varmaan otan äitiyspakkausta. Molemmille vanhemmille lapsille otettiin ä-pakkaus, joten nyt varmaan otetaan rahana ja käytetään se vaikka vaunuostoksiin. Jotain uusia vaatteita on tietenkin kiva ostaa, varsinkin kun osan olen jo antanut pois tässä vuosien kuluessa. Mutta niitä vaatteita voi ostella vähitellen sitten lähempänä kesää. Se pakkaus tuntuu niin turhalta ottaa, kun makuupussit ovat vielä tosi hyvässä kunnossa, emmekä mun mielestä tarvitse myöskään toppapukua. Mutta pitää vielä käydä vilkaisemassa sitä pakkausta kelan sivuilla, josko siitä vaikka kuitenkin innostuisi :)

Tsemppiä gradun tekoon (kuka se nyt olikaan joka sitä ajatteli väsätä vapaapäivänään). Mulla on nuo opiskeluhommat jääneet nyt keväällä ihan paitsiolle. Mutta josko sitä jotenkin taas saisi potkittua itseään hommiin. Ennen vauvan syntymää pitäisi vielä saada tehdyksi monta projektia opiskeluihin liittyen.

Jamssa rv16+3

Vierailija
18/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän täällä kerkeää olemaan, ekassa raskaudessa pyörin päivät pitkät. No nyt ois ollu vähä enempi aikaa kun olen sairaslomalla toista viikkoa pahoinvoinnin takia. Nyt se vihdoin ja viimein on loppumaan päin, tänään en oo oksentanut kertaakaan ja eilenkin vaan yhen kerran. Jospa se tästä!

Nyt on kyllä vähän flunssainen olo, poikakin on jo toista päivää kuumeessa. Ja mieskin valitteli oloaan. Että taidetaan saada koko perhe kunnon flunssakin!

Mulle ei tota painoa ole vielä tullut yhtään, on vähän tippunutkin ton oksentelun takia. Mutta kerkeehän sitä vielä tulemaan! Masu on kyllä jo selvästi pyöristynyt ja löysemmät vaatteet otettu käyttöön.

Miten muuten muut, joille tulossa toinen (tai kolmas..) lapsi niin meinaatteko ottaa ä-pakkauksen? Mä olen vähän kahen vaiheilla vielä, osa vaatteista näytti ihan kivoille, mutta pojan jäljiltä älytön kasa vaatetta säästetty. Täytyy vielä miettiä.

Mutta nyt iltapalalle, ja yritän tänne aina silloin tällöin ehtiä piipahtaan.

Heffalump, poika 5/04 ja " vauveli" rv 15+6

Vierailija
19/19 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeitä olen tuntenut noin viikon verran. Mulla muuten seuraava neuvola viikolla 18 ja rakenneultraan aika pitäisi varata 20. viikolle eli huhtikuun alkuun.