Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

180€ loppukuukaudeksi, mitä syödä?

Vierailija
13.07.2016 |

Summasta pitäisi ostaa ystävälle häälahja, se mitä olen ajatellut maksaa 20€
Kotoa löytyy makaronia, neljän viljan hiutaleita, kananmunia, riisiä ja mausteita
Asun ensimmäistä kuukautta yksin, siksi en vielä hahmota paljonko rahaa ruokaan oikeasti menee. Astian- ja pyykinpesuainetta on ja siivoustarvikkeita eli tuo summa saisi oikeastaan mennä ruokaan. Pakastin on pieni eli sinne ei paljoa mahdu, sellainen jääkaapin yläosassa oleva lokero.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää. Ja vaikka tiukistelee, niin muista, että proteiinia ja rasvaa täytyy myös saada ettei iske ravinnepuutos. Siis ei sitä kuukaudessa saa, mutta jos tilannetta jatkuu pidempään.

Alkaa myös sieniaika, niitä on metsät pullollaan. Samoin mustikoita. Myös kalaa saa mato-ongella vetää ylös niin paljon kuin huvittaa. (Poju toi eilen kotiin isoja ahvenia, nami pannulla paistettuna ja ihan vaan suolaa mausteena!)

Vierailija
22/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarasoppaa kaksi päivää, makaronilaatikkoa kaksi päivää.Kasvissosekeittoa ym.perusruokaa.Kyllä pärjäät kunhan syöt tavallista kotiruokaa, etkä osta mitään turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi ole kuin alle kymppi per päivä! Jos maksat tuosta vielä häälahjankin. Tiukkas tekisi minulla. Viikon ostokset on mulla jotain 140 € ja siihen päälle kaikki kahvit ym.

Vierailija
24/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko täällä on ne s-tanan uunipuurot ehdotettu. Ja kaali-puolukkaraastetta. Mene metsään ja kerää marjoja! Viljele vuokrapalstalla herneet, paprikat, porkkanat, kaalit, punajuuret. Mitäs niitä iki-ihmeellisiä selviytymisvinkkejä vielä oli. Juu - tee helvetin isoja satseja ruokaa ja pakasta! Jostain syystä se  on säästäväisempää kuin päiväbudjetointi...

Vierailija
25/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsen kuulemma elämänhallintaopastusta palstakäsitysten mukaan vain siksi, että olen köyhä. Toisaalta minulla on itselleni ja kahdelle lapselle loppukuuksi 140 euroa ruokaan ja kaikkeen muuhun, ja tiedän, että pärjäämme sillä hyvin. Yhtään ei tarkoitus silti ole vähätellä aloittajaa, periaatteessa käsissä on kuitenkin hyvin pieni raha ja pitää tarkasti miettiä, miten sen käyttää.

Kyttäät tarjouslapputuotteet ja tarjoukset muutenkin. Vielä parempi, jos voit nyt alkupäästä lykätä rahan käyttämistä. Se lisää motivaatiota, jos saat kasvatettua rahaa/päivä-summaa nyt alussa kieltäymyksellä. Loppua kohti se on yhä vaikeampaa, kun on jo elänyt niukasti monta päivää ja alkaa olla tosissaan nälkä ja kyllästyminen hiutaleisiin.

Vierailija
26/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettelemassa yksin eloa äkisti tulleen avioeron ja siksi tiukentuneen budjetin takia. Olen Exceliin laittanut tulot ja menot, ensin asunto, puhelin, tiedossa olevat laskut jne. ja jäljelle jäävä summa jaettuna neljälle viikolle, niin tietää pelivaran.

Muutamat laskut lisää ja äkilliset menot, ja nyt on pelivaraa loppukuuksi 160€. Nostan siis 50€ käteistä per viikko ja sillä mennään. Paremmin pysyy budjetti hallussa, kun ne rahat on fyysisesti lompakossa.

Iltaisin hyvä käydä kaupassa, kun on paljon -30%. Pakasterisottoa ja tofua, pinaattilettuja, kauramaitoa kahviin, puuroa, banaania... Yllättävän vähällä sitä yksin pärjää!

Ja AINA rahaa säästöön! Pikkuhilut possuun, e-säästöpossu kortin höyläyksistä, kuukausittainen automaattisesti menevä tilisiirto...

Vierailija
27/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkarasoppaa kaksi päivää, makaronilaatikkoa kaksi päivää.Kasvissosekeittoa ym.perusruokaa.Kyllä pärjäät kunhan syöt tavallista kotiruokaa, etkä osta mitään turhaa.

Miksi vähällä rahalla pitäisi syödä huonosti?  Viittaan makkarakastikkeeseen ja makaronilaatikkoon. Tyhjää ruokaa ilman ravintoa. Kasviskeitto on ok.

Halvalla saa myös hyvää.

Vierailija
28/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt melkein mitä vaan, kunhan teet ruoan itse.

Vierailija
29/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia käynyt kaupassa noin kaksi kertaa kuukaudessa. Pakastin käytössä joten lihatuotteet säilyy. Paljon helpompi laskea ruokamenoja niin. Jos laskee vaikka että menee yksi paketti lihatuotteita päivässä (kala, kana, lihaa) niin se tekee keskimäärin noin 4€/päivä. Lisäksi perunat,riisi tai vaikka makaroonia, niiden kulutus ja hinta kuukausitasolla on helppoa. Leivät ja vihannekset ja maitotuotteet on asia erikseen. Unohda limut, energiajuomat ja karkit, niistä sitten vasta hintaa kertyy jos niitä harrastaa

Vierailija
30/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika hyvä summa ruokaan kahdelle viikolle. Meillä menee n. 80€/viikko kahden hengen taloudessa ja voidaan syödä melkein mitä vain (poislukien sisäfilet yms.). Jos pienellä haluaa päästä niin omasta mielestäni poikamiehen makaroonilaatikko on erittäin hyvää. Eli jauhelihaa paistettuna ja makaroonia sekaan, lisäksi ketsuppia päälle. 700g sikanauta ei paljoa maksa. Jos haluaa gourmeeta niin sekaan voi vielä laittaa ruokakermaa.

Vierailija
31/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gulassi kirjoitti:

Tuo on aika hyvä summa ruokaan kahdelle viikolle. Meillä menee n. 80€/viikko kahden hengen taloudessa ja voidaan syödä melkein mitä vain (poislukien sisäfilet yms.). Jos pienellä haluaa päästä niin omasta mielestäni poikamiehen makaroonilaatikko on erittäin hyvää. Eli jauhelihaa paistettuna ja makaroonia sekaan, lisäksi ketsuppia päälle. 700g sikanauta ei paljoa maksa. Jos haluaa gourmeeta niin sekaan voi vielä laittaa ruokakermaa.

Vai ruokakermalla gourmeeta :D:D:D

Vierailija
32/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gulassi kirjoitti:

Kyllä se melkoista gourmeeta oli aikoinaan opiskelijana, kun aina toisinaan oli varaa laittaa ruokakermaa. Omasta mielestä tuo on erinomaista mättöä mitä aina toisinaan tulee tehtyä kun laiskottaa tai vaimo on poissa (helppoa, nopeaa ja kestää useamman päivän).

Vierailija
33/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes tuolla summalla minun on selvittävä kokonainen kuukausi.

Voi teitä avuttomia!

Vierailija
34/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gulassi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gulassi kirjoitti:

Kyllä se melkoista gourmeeta oli aikoinaan opiskelijana, kun aina toisinaan oli varaa laittaa ruokakermaa. Omasta mielestä tuo on erinomaista mättöä mitä aina toisinaan tulee tehtyä kun laiskottaa tai vaimo on poissa (helppoa, nopeaa ja kestää useamman päivän).

No, ei tule yhtään kalliimmaksi laittaa kermaa.

Vierailija
35/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan hitosti rahaa, viikkoa kohden joku 80€? Pärjäät loistavasti. Mulla meni yksin asuessa joku 20€ jos ei ollut mitään isompaa ostettavaa. Siis viikossa se 20. Ja ruokittavana myös koira.

Vierailija
36/36 |
13.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että kysyin ja kiitos teille jotka neuvoitte. Näköjään tällaista ei saa kysyä tai 4564564564 mammaa pahoittaa mielensä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi