Miksi Tinder-matchit loppui kuin seinään?
Ja ei tämä nyt siis mikään elämän ja kuoleman kysymys ole, ihmetyttää vaan :D Latasin vähän reilu kuukausi sitten Tinderin ja aluksi matcheja tuli kovalla tahdilla, sitten ne yhtäkkiä loppui kuin seinään, nyt reiluun viikkoon ei ole tullut yhtäkään? Onko kellään muulla käynyt samalla tavalla, mahtaakohan tuossa olla joku vika?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kun niin harva suomalainen mies tekee aloitetta tinderissä, ollaan hiljaa vaan. Ne rohkeat jotka ovat puhuneet ja ehdottaneet tapaamista, ovat pillua saaneet.
Mulle tulee mielikuva tällaisista miehistä, että ne oottaa aina vaan parempaa naista sieltä Tinderistä. Itse on ihan tavallisen näköinen nainen ja matchini (n. 30 kpl) ovat myös ihan tavallisia suomalaisia miehiä. Kukaan heistä ei ole aloittanut keskustelua, saatika pyytänyt treffeille. En kai vaan sitten ole tarpeeksi viehättävä kiinnostaakseni heitä. Miehillä on näköjään enemmän valinnanvaraa kuin naisilla, koska nättejä naisia on niin paljon! Me tavalliset/rumahkot jäädään jalkoihin.
Semmoista deittipalvelua ei taida olla olemassa, jossa miehillä olisi enemmän valinnanvaraa kuin naisilla. Tinderin kaltaisissa erityisesti rankasti vinoutunut jakauma.
Päinvastainen kokemuksesi voi johtua siitä, että monet miehet swaippaa kaikki naiset oikealle, koska se on ainoa "kustannus"tehokas tapa, siis ajallisesti. Silloin mies näkee suoraan ne edes jotenkin mahdolliset naiset, ja voi alkaa yrittämään heistä. Ei siis haaskaa aikaa hakkaamalla päätä seinään profiileilla, johon ei kuitenkaan ole minkäänlaista mahdollisuutta. Massa-swaippaus ja massapostaus ovat siis tehokkuuden takia käytössä jollain, vaikka Tinder yrittää sitä rajoittaa.
Tämän asymmetrisyyden takia kehitettiin myös Bumble, jossa miehet eivät pysty lähettämään viestejä naisille, vain naiset voivat aloittaa viestittelyn.
Vierailija kirjoitti:
Miehille ongelma on saada omantasoisia naismätsejä.
Itse ainakin en aloita usein keskustelua naisille siksi koska he ovat niitä joista olen tykännyt vasta sen jälkeen kun olen kokonaan tuskastunut siihen, että en saa ollenkaan mätsejä kun tykkäilen pelkästään niistä naisista joiden kanssa haluaisin jutella.
Eli lyhyesti jos mies saa mätsin niin se on 99% sellaiselta jonka kanssa ei halua edes jutella ja jos joku kysyy miksi tykätä sellaisesta niin vastaus on että niiltä kiinnostavilta ei tule mätsejä.
Ok. Mutta mikä pointti siinä on sitten tykätä sellaisesta naisesta jonka kanssa ei aio kuitenkaan jutella? Ketä se hyödyttää? Haetko sillä vain egobuustia itsellesi vai mistä on kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Tindaajat, kuinka kauan roikutatte miehiä/muijia match-listalla jos keskustelua ei ole syntynyt tai on lopahtanut?
Noin vuorokauden. Jos ei mies aloita keskustelua, poistan matchin. Mun mielestä miehen työ tehdä aloitus. N27
Heh, mikä ihme estää naista aloittamasta keskustelua?
Onko joku kirjoittamaton sääntö sille että nainen ei voi aloittaa keskustelua, todella harvinaista että nainen aloittaisi keskustelun nimittäin..
"Heh", en halua vaikuttaa tyrkyltä. Siksi en aloita itse keskustelua. N27
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kaiken kaikkiaan parin vuoden aikana n. 300 matchia, ja keskustelua tyyliin 20:n kanssa. Ihan totta ihmettelen mitä noi loput Tinderissä tekee :D n32
Juttelee paremman näköisille naisille :)
Vierailija kirjoitti:
Hei Tindaajat, kuinka kauan roikutatte miehiä/muijia match-listalla jos keskustelua ei ole syntynyt tai on lopahtanut?
En minä ainakaan jaksa niitä alkaa poistelemaan, vaikka keskustelua ei heti syntyisikään. Kyllähän niitä matchejä mahtuu rajattomasti listalle roikkumaan. Välillä joku on aloittanut keskustelun pitkänkin ajan kuluttua matchin syntymisestä ja toisinaan itsekin selailen aikaisempia matcheja, joille en heti matchin syntyessä syystä tai toisesta ole ehtinyt/viitsinyt/jaksanut kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin vuorokauden. Jos ei mies aloita keskustelua, poistan matchin. Mun mielestä miehen työ tehdä aloitus. N27
Onko joku kirjoittamaton sääntö sille että nainen ei voi aloittaa keskustelua, todella harvinaista että nainen aloittaisi keskustelun nimittäin..
Nainen ei ole tyrkky jso aloittaa keskustelun, nyt sinulla ei ole enää tuota tekosyytä, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Jos mies ei aloita keskustelua, niin se on merkki siitä, että mies ei näe naista sen arvoisena, jolloin naisen on turha edes yrittää. Naisten ainoa valtti on ulkonäkö ja jos se ei miellytä miestä niin voi voi... nainen ei voi voittaa miestä puolellelleen hurmaamalla luonteellaan, toisin kuin taas miehet voivat hurmata naisen luonteellaan, karismallaan ja joissakin tapauksissa myös paksulla lompakollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin en aloita usein keskustelua naisille siksi koska he ovat niitä joista olen tykännyt vasta sen jälkeen kun olen kokonaan tuskastunut siihen, että en saa ollenkaan mätsejä kun tykkäilen pelkästään niistä naisista joiden kanssa haluaisin jutella.
Eli lyhyesti jos mies saa mätsin niin se on 99% sellaiselta jonka kanssa ei halua edes jutella ja jos joku kysyy miksi tykätä sellaisesta niin vastaus on että niiltä kiinnostavilta ei tule mätsejä.
Ok. Mutta mikä pointti siinä on sitten tykätä sellaisesta naisesta jonka kanssa ei aio kuitenkaan jutella? Ketä se hyödyttää? Haetko sillä vain egobuustia itsellesi vai mistä on kysymys?
Ei se ole mitenkään tietoinen päätös että tuosta tykkään vaikka en aio jutella vaan se menee enemminkin niin että sitä yrittää tiputtaa kriteereitään mahdollisimman paljon ja tykkäilee sitten sellaisistakin naisista jotka ei niin viehätä.
Ei egobuustian takia mutta sen takia että olisi edes joku jolle epätoivoisuuksissaan voisi ehkä alkaa jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Jos mies ei aloita keskustelua, niin se on merkki siitä, että mies ei näe naista sen arvoisena, jolloin naisen on turha edes yrittää. Naisten ainoa valtti on ulkonäkö ja jos se ei miellytä miestä niin voi voi... nainen ei voi voittaa miestä puolellelleen hurmaamalla luonteellaan, toisin kuin taas miehet voivat hurmata naisen luonteellaan, karismallaan ja joissakin tapauksissa myös paksulla lompakollaan.
Mies ajattelee naisesta ihan samoin että jos nainen ei aloita keskustelua niin nainen ei varmaan ole tarpeeksi kiinnostunut.
Tosi vanhanaikaista ajattelua naisilta tuo, että on miehen velvollisuus tehdä aloite.
Tässä nähdään, että kyllä ne perinteiset roolit sopivat naisille edelleen, jos niistä on jotain hyötyä.
Rusinat pullasta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei ole tyrkky jso aloittaa keskustelun, nyt sinulla ei ole enää tuota tekosyytä, ole hyvä.
Haluan tuntea olevani haluttu. Että mies haluaa just mua, että mies haluaa jutella just mulle. N27
Vierailija kirjoitti:
Tosi vanhanaikaista ajattelua naisilta tuo, että on miehen velvollisuus tehdä aloite.
Tässä nähdään, että kyllä ne perinteiset roolit sopivat naisille edelleen, jos niistä on jotain hyötyä.
Rusinat pullasta jne.
Sanos muuta.
Naiset pelkää pakkeja kuollakseen, itsetunto liian heikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitenkään tietoinen päätös että tuosta tykkään vaikka en aio jutella vaan se menee enemminkin niin että sitä yrittää tiputtaa kriteereitään mahdollisimman paljon ja tykkäilee sitten sellaisistakin naisista jotka ei niin viehätä.
Ei egobuustian takia mutta sen takia että olisi edes joku jolle epätoivoisuuksissaan voisi ehkä alkaa jutella.
Kyllä miesten kuin naistenkin kuuluu olla kranttuja parinvalinnan suhteen! Ei ole oikein itseään eikä varsinkaan sitä toista kohtaan, että vain "tyytyy" paremman puutteessa johonkin ihmiseen. Tuohan loukkaa ihmisyyttä ihan kaikella tavalla. Kyllä silloin on parempi vaan pysytellä sinkkuna jos oikeasti mieluisaa kumppania ei löydy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miesten kuin naistenkin kuuluu olla kranttuja parinvalinnan suhteen! Ei ole oikein itseään eikä varsinkaan sitä toista kohtaan, että vain "tyytyy" paremman puutteessa johonkin ihmiseen. Tuohan loukkaa ihmisyyttä ihan kaikella tavalla. Kyllä silloin on parempi vaan pysytellä sinkkuna jos oikeasti mieluisaa kumppania ei löydy!
Olet aivan oikeassa, olen tehnyt aikaisemmin juuri tuon virheen että yritän tyytyä naiseen johon en koskaan edes ihastunut ja huonostihan se päättyi lopulta molempien puolelta. Opin tuosta tapauksesta ja nyt haluan naisen johon voin ihastua. Tänään sain yhden matchin jonka aion pyytää treffeille, toivottavasti onnistuu.
Mitä hyötyä matcheista kun yksikään mies ei aloita enää juttelemaan. Minun aloittamani keskustelut hiipuvat pois kun mies lopettaa jossain vaiheessa vastaamisen.
Sinkkuuteen tuomittu, en käy baareissa ja tinder oli ainoa keino, jonka kautta olisi voinut olla mahdollisuus päästä jonkun miehen kanssa treffeille. Ei sitten! :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä matcheista kun yksikään mies ei aloita enää juttelemaan. Minun aloittamani keskustelut hiipuvat pois kun mies lopettaa jossain vaiheessa vastaamisen.
Sinkkuuteen tuomittu, en käy baareissa ja tinder oli ainoa keino, jonka kautta olisi voinut olla mahdollisuus päästä jonkun miehen kanssa treffeille. Ei sitten! :D
Jos ei tinderissä natsaa niin kokeile treffit.suomi24.fi tai sitten OKCupid jolla on vähän erilainen lähestymistapa. Profiilin lisäksi siellä vastataan kysymyksiin, ja niiden perusteella tulee match% ja enemy%. Hieman syvällisempää, vaikka kuvat ne aina tärkeimmät on. www.okcupid.com
Kysymyksiä on tuhansia, jotkut ruksaa vastauksia 50kpl, jotkut 800.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että tinderisssä 10% miehistä saa 90% mätcheistä. Eli sillä tyypillä jolle klikkaat sydäntä on sinua kohti 9 muutakin naista. Ei se välttämättä ehdi/jaksa viitsi laitella mitään avausta tai jatkaa keskustelua.
Toinen juttu näin miesnäkökulmasta on se että on parilla naamakuvalla ja yhdellä sukellus/vuorikiipeilykuvalla on aika vaikea kehittää mitään nasevaa ja persoonallista avausta.
Itse aloitin keskusteluja myös Tinderissä miesten kanssa. Myös nykyisen poikaystäväni kanssa keskustelun aloitin minä. Mies ei ollut heti hirveän kiinnostunut, koska vaikka olen kaunis, en ollut ulkonäöllisesti aivan hänen tyyppiään. Mies sanoi jälkeen päin, että mukava ja keskustelutaitoinen luonteeni näkyi hänelle Tinderin kautta, ja sitten hän kiinnostui. Olen kuulemma herttainen luonne. Nykyään ulkonäkönikin tuntuu olevan hänen tyyppiään, kun on ensin kohdannut minut luonteena ja tyyppinä. On henkinen yhteys. Mies pyysi kylläkin minua Tinderissä treffeille, mutta keskustelun aloitin minä, eikä ollut tyrkky olo. Mieheni sanoi, että hänelle todella harva nainen tuli keskustelemaan mitään. Mielestäni kumpi vain voi aloittaa keskustelun, sittenhän sen näkee millainen tyyppi on toisessa päässä, ja sitten voi joko kiinnostua tai sitten ei. :)
Vaihda ikärajaa ja laita kilometrejä isommalle.