En tajua tätä maito-kielteisyyttä
Olen aina juonut paljon maitoa, myös aikuisena. Kerran teloin itseni liukastumalla suihkusta tullessa kivikoville laatoille. Menin terveyskeskukseen käsivarsi kymmenillä mustelmilla. Lääkäri kehui luitani erityisen vahvoiksi, koska mikään ei ollut mennyt rikki.
Kommentit (261)
Minäkään en ymmärrä tätä kielteisyys-maitoa. Enkä koiran-koppia. Koppi-koiraa. Parturi-kampaajaa. Kampaaja-parturia.
Terveys-keskukseen menit.
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiinia olet sitten saanut tarpeeksi. Maidon kanssahan vahvalla luustolla ei ole mitään tekemistä. Miksi ihmisen kuuluisi juoda toisen nisäkkään maitoa...
Oletko ikinä kuullut kalkista tai kalsiumista?
Ja mistäpä päättelit, että juuri maito on aiheuttanut sun luiden kestävyyden?
En minäkään. Ikään kuin kyseessä olisi jokin hurmoksellinen käännytysliike :/
Luiden kestävyyteenhän kun ei suinkaan vaikuta muu kuin maito... Kalsiumia saa paremmistakin lähteistä turvallisemmin.
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiinia olet sitten saanut tarpeeksi. Maidon kanssahan vahvalla luustolla ei ole mitään tekemistä. Miksi ihmisen kuuluisi juoda toisen nisäkkään maitoa...
Maitoon nimenomaan lisätään D-vitamiinia, joten kyllähän sillä tuonkin mukaan sitten on paljonkin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Luiden kestävyyteenhän kun ei suinkaan vaikuta muu kuin maito... Kalsiumia saa paremmistakin lähteistä turvallisemmin.
Turvallisemmin? Onko maito siis jotenkin erityisen vaarallista, vai? Mutta mistäs muista tuotteista kalsiumia saa yhtä paljon?
Teollinen maito on niin prosessoitua , että siinä ei ole mitään hyvää, ei ole lainkaan samaa kuin maito, jota juotiin ennen suoraan lehmästä.
Kaseiini ei ole kovin turvallista. Nisäkkäiden laktaasi-entsyymin tuotto loppuu aikuisuuden kynnyksellä, paitsi geenirvirheellisillä, jotka voivat juoda maitoa aikuisena. Diabeteksen lisääntyminen korreloi hyvin maidon kulutukseen. Suomalainen maito on todella hirveää kuraa verrattuna aitoon maitoon.
Se tuskin on maidon ansiota yksinomaan. Jos vatsa turpoaa ja tulee ripuli maidosta, niin eikö se ole aika selvää, että sitä kannattaa olla juomatta?
Vierailija kirjoitti:
Kaseiini ei ole kovin turvallista. Nisäkkäiden laktaasi-entsyymin tuotto loppuu aikuisuuden kynnyksellä, paitsi geenirvirheellisillä, jotka voivat juoda maitoa aikuisena. Diabeteksen lisääntyminen korreloi hyvin maidon kulutukseen. Suomalainen maito on todella hirveää kuraa verrattuna aitoon maitoon.
Mikä tämä on tämä yleinen Suomu-vastaisuus, jossa kaikki suomalainen nähdään huonona ja oleellisesti huonompana kuin siellä "ulkomaassa"? Nyt suomalainennmaitokinnon huonoa...ulkomaan maito on ilmeisesti sitä aitoa hyvää maitoa, vaikka käy läpi täysin samanlaisen prosessoinnin
Mä ainakin tykkään maidosta ja juon sitä päivittäin pari lasia. Olen terve, urheilullinen, kolmekymppinen kasvissyöjä ja mielestäni saan maidosta hyvää ja helppoa lisäproteiinia. Juon eettisistä syistä joko luomu tai vapaan lehmän maitoa. Muita maitotuotteita käytän harvakseltaan, lähinnä joitain luomujuustoja joskus. Mulle maito ainakin sopii hyvin, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia sen kanssa. Ihan sama mulle, vaikka jotkut pitää maitoa suoraan perkeleestä tai vasikan juomana. Itse tunnen, mistä kehoni pitää. Se kyllä ihmetyttää, että samaan aikaan Suomessa (tietyt piirit) suhtautuvat maitoon tosi kriittisesti, mutta samalla rahkaa ja raejuustoa myydään ihan hulluja määriä. Eli maito vasikalle ja proteiinirahkat ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Se tuskin on maidon ansiota yksinomaan. Jos vatsa turpoaa ja tulee ripuli maidosta, niin eikö se ole aika selvää, että sitä kannattaa olla juomatta?
Juuri näin. Minä olen allerginen porkkanalle. Miksiköhän se on edelleen ravintosuosituksissa? Eikö se pitäisi poistaa sieltä koska MINÄ olen sille allerginen...
En ole saanut toistaiseksi mitään oireita maidosta. Pitäisin monia muita asioita huomattavasti vaarallisempana kuin maitoa. Sille en mahda mitään, jos muut saa jotain kamalia oireita, mutta omaan maidon kulutukseeni sillä ei ole vaikutusta. Juon maitoa ja käytän maitotuotteita, koska ne maistuvat hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisemmin? Onko maito siis jotenkin erityisen vaarallista, vai? Mutta mistäs muista tuotteista kalsiumia saa yhtä paljon?
Aiheuttaa mm. Syöpää, allergioita, aknea, astmaa, diabetestä jne.
Muutama esimerkki kasviperäisistä :
halvaa = 682 mg
100 g ruusunmarjasosetta = 336 mg
100 g manteleita = 276 mg
100 g ruskeita papuja = 136 mg
100 g tofua = 128 mg
1 dl kalsiumrikastettua kasvimaitoa = 120 mg
100 g kuivattuja aprikooseja = 98 mg
100 g pinaattia = 88 mg
100 g appelsiinia = 54 mg
100 g tummaa suklaata = 50 mg
100 g parsakaalia = 48 mg
100 g lehtikaalia = 42 mg
Suomessa juodaan maitoa enemmän kuin missään muualla maailmassa ja silti täällä on hirveästi osteoporoosia. Ei ole oikein se maidonjuonti luita vahvistanut.
Itse pääsin aknesta eroon kokonaan kun luovuin maidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä on tämä yleinen Suomu-vastaisuus, jossa kaikki suomalainen nähdään huonona ja oleellisesti huonompana kuin siellä "ulkomaassa"? Nyt suomalainennmaitokinnon huonoa...ulkomaan maito on ilmeisesti sitä aitoa hyvää maitoa, vaikka käy läpi täysin samanlaisen prosessoinnin
Ei käy. Suomessa kehitettiin mm. AIV ja monet rehuentsyymit. Muissa maissa näitä ei käytetä. Lisäksi lehmärodut ovat eri. Myös ruokinta on eri. Maidon prosessointikin on eri. Meillä käytännössä maidon fraktioista kasataan paskaa kansalle: hyvät osat myydään kalliilla ulkomaille (ennen venäjälle) ja halvat osat, kuten kurri, rasvaton maito jne myydään kalliilla kansalle "terveysruokana".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Minä olen allerginen porkkanalle. Miksiköhän se on edelleen ravintosuosituksissa? Eikö se pitäisi poistaa sieltä koska MINÄ olen sille allerginen...
Maidolle allergisia ja laktoosi-intolerantteja on aika kamala määrä. Väkisin Valio tekee kaikenlaisia hyla ja eila tuotteita, jotka ei ihmisille kuitenkaan sovi. Ja propagandakoneisto päälle.
Mä olen voinut paljon paremmin kun jätin maidot kauppaan. Juustoa ja voita syön joskus mutta muuten saa maitotuotteen mun puolestani olla. Ja ihokin voi paremmin. Ei ole naama täynnä näppyjä enää.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa juodaan maitoa enemmän kuin missään muualla maailmassa ja silti täällä on hirveästi osteoporoosia. Ei ole oikein se maidonjuonti luita vahvistanut.
Itse pääsin aknesta eroon kokonaan kun luovuin maidosta.
Väärin parannuttu. Sinun olisi pitänyt syödä lääkkeitä! Et kuitenkaan ole yksin: kymmenet tuhannet ihmiset paranevat mitä ihmeellisimmistä vaivoista jättämällä maidon. Osa karppauksen "ihmevaikutuksista" johtuu tästä samasta asiasta. Eli osa karppaajista jätti myös maidon ja pääsi vaivoistaan.