Mitä työtä tai palvelua pidät ylihintaisena?
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Pesulapalveluja. Meinasin viedä juhlamekkojani pesetettäväksi, mutta hinnastoa vilkaistuani jätin viemättä. Pienenkin juhlamekon pesetys oli alkaen n. 75 euroa, hääpuvun pesetyksen hinnalla olisi kevyesti ostanut jo uuden. Ymmärrän, että laitteisto, vesi, sähkö, vuokra, työntekijöiden palkat, verot jne. vievät suuren siivun, mutta silti nuo hinnat ovat asiakkaalle aivan käsittämättömiä. Enkä uskalla laittaa senkään varaan, että pesulassa vaatteeni olisivat hyvissä käsissä. Aina on se mahdollisuus, että vaate voi mennä pilalle.
Kerran vein käsiteltäväksi erään asun, jonka taskuihin oli jäänyt käsine. Kotoa löytyi toinen, joten kysyin pesulassa toisen käsineen perään. Olivat kuulemma löytäneet, mutta laittaneet roskiin, kun oli mennyt pesussa huonoksi! Harmitti, että taskuja ei oltu tarkastettu ennen käsittelyä (toki itsekin olisi pitänyt kotona tarkistaa!), mutta että laittoivat roskiin asiakkaalta kysymättä. En palannut tämän aurinkoisen pesulan asiakkaaksi enää.
Mokkanahkatakin puhdistus 75€!
Takki maksoi kirppiksellä 5€.
Siis mua niin ärsyttää nuo hammaslääkärit, ihotautilääkärit yms. Itsellä oli raudat ja kävin retentiolankojen takia hammaslääkärissä tarkastuttamassa, että kaikki on ok. Kesti 15 min koko operaatiossa. Hammaslääkäri katsoi, että langat on pysyneet kohillaan ja sitten tarkasti vielä purenna. Sekin oli ok. Lasku oli 120e. Ei tuommoisia ole kiva maksella. Ihotautilääkärillä taas otetaan 150e siitä, että käyn 10 min kertomassa, että tarvitsen tällaisen kuurin ihooni ja toinen 150e menee suoraan tuotteeseen apteekille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloiden oluttuopit, viinilasilliset ja drinkit. Muissa maissa on viihtyisiä kuppiloita, joihin saa tuoda omat viinipullot :) Miksei Suomessa?
Onhan niitä ollut Helsingissä iät ja ajat. Muistaakseni kaveri puhui siitä jo 10 vuotta sitten. M31
Kerro toki missä! Kiitos etukäteen.
En muista, kun asiasta on aikaa 10 vuotta. Olisiko olohuone tms. joku vastaava ollut. M31
Joskus lukenut lehdestäkin vastaavia konsepteja..
Eläinlääkäri saattaa maksaa toistasataa vartin hommelit. Lääkkeet tietenkin pidetään täällä Pohjois-Suomessa lukkojen takana, että on pakko maksaa.
Tamperelainen kardiologi veloitti 131:- (KELA-vähennys ka tsto-maksu hinnassa jo mukana) 5-10 minuutin käynnistä, johon ei sisältynyt edes mitään toimenpiteitä. Tämän maksoin siitä neuvosta , että voisin ehkä hiukan nostaa käyttämäni beetasalpaajan annostusta (erikoislääkäri ei edes mitenkään perustellut, miksi hän antoi tuollaisen suosituksen)!
130 € on sentään työtätekevälle kahden päivän palkan verran...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisten lääkäreiden palkkiot ovat ihan järjettömiä.
Samoin kampaajilla on nykyään hirvittävät hinnat. Olen yrittänyt etsiä kampaamoa, jossa ihan vaan naisten hiustenleikkuu + pesu olisi max. 35€ mutta eipä tunnu löytyvän. Ymmärrän, että värjäykset ja muut erikoiskäsittelyt toki maksaa, mutta mielestäni pelkästä leikkauksesta 40-50 euroa on kyllä jo liikaa.
Et vaan maksa. Kampaamohinnat ovat älyttömiä ja palvelu surkeaa. Tianne ei kojaannu mitenkään muute kuin sillä että valikitte tarkemmin mitä maksatte ja mistä.
Naisten logiikka yritysmaailmassa toimii sillä tavalla, että mitä vähemmän asiakkaita sitä korkeammat hinnat. Samaan aikaan miesten logiikalla Ipakolaiset keritsee miesten hiuksia Kalliossa ja Pasilassa 15e per pää ja asiakasta riittää niin paljon kuin ehtii leikata. Välillä leikataan kahtakin päätä yhtä aikaa. Suurimmalle osalle sellainen perusleikkaus jonka tekee 10minuutissa riittää hyvin ja siitä tuollainen hinta on juuri oikea korvaus. Ei tavisukko halua maksaa 30-40e hiustenleikkuusta.
Vierailija kirjoitti:
Kauneusleikkaukset. Olen kärsinyt yli 30 vuotta nenässä olevasta kyömystä, mutta leikkaushinnat on pilvissä.
KAtso hintoja Turkista. 1/3 hinta Suomeen verrattuna ja todennäköisesti parempi palvelu/taso Suomeen verrattuna. Turkissa käy eurooppalaiset hankkimassa noita operaatioita.
Unohdin töihin lähtiessä avaimen asunnon sisään ja soitin taloyhtiön talonmiehelle klo 14:30, että tulisi avaamaan oven. Kurvas paikalle 10-15 minuutissa ja lasku tästä hienosta teosta oli 90euroa. Nyt jälkeenpäin ajateltuna vituttaa kun olisin hyvin voinut palotikkaita pitkin kiivetä toiseen kerrokseen ja mennä takaoven kautta parvekkeelta sisään :D Takaovi ei ole aina lukittuna mulla.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ymmärrän miksi hlekurilla käynti maksaa. Sen lekurin duuni on aikamoista sorminäppäryyttä vaativaa hommaa, vaikka tällä palstalla moni varmaan poraisi ja paikkaisi hampaansa itse paremmin.
Lisäksi se anatomian tuntemus on aika omaa luokkaansa, esim. ei sitä puudutettakaan vaan tuillasta johonkin vaan pitää olla aika hyvin tiedossa mihin kohtaa pitää pistää jotta saadaan tietty alue puutuneeksi. Ja viimeksi kun katsoin niin ainakaan omassa suussani ei ollut valmiina "pistä tähän" merkintöjä.
Oletteko samaa mieltä myös kirurgien duunista?
Mutta kun kyse onkin siitä, että jos tarvitaan jotain muuta kuin paikkaus, joka nyt sinänsä on vielä ihan kohtuullisen hintaista jopa yksityisellä. Kunnallisella ei saa mitään muuta hoitoa kuin hampaiden paikkaus tai hampaan poisveto, koska kaikki, ihan kaikki on heidän mielestään pelkkää esteettistä hoitoa. Entäpä jos syöpäpotilaita ei hoidettaisi enää kunnallisella puolella esim. rinnan/rintojen menetyksen takia, koska siinähän on kyse myös estetiikasta.
Hampaat on ihan pirun tärkeä juttu jo ihan syömisen kannalta, mutta myös itsetunnon. Äkkiä johtaa muuten terveelläkin ihmisellä masennuksen syövereihin, jos hampaita menee paskaksi ja ei ole yksityisellä varaa hampaitaan korjauttaa. Ne kuitenkin on erittäin tärkeät kapineet ihmisellä. Ei esim. nenänsä menettänyttä käännytetä kunnallisella pois ja sanota että oma vika, mene yksityiselle.
Mun on todella vaikea käsittää, miksi hampaat ei kuulu kaikkinensa kunnallisella puolella korjattaviksi.
ELÄINLÄÄKÄRIT!
Hinnoittelu on aivan v.n sairasta ja mielivaltaista. Hoidatan itse kaikki omat ihmisvaivani yksityisellä mutta ison miehen isot vaivat maksavat n. 10% kissan vaivoista...
V###u
Kampaamohinnat. En ole käynyt pariin vuoteen kampaajalla. Mies napsaisee kuivat latvat pois ja värjään itse hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Europarlamentaarikot ja muut EU-virkamiehet. Saattaa olla yksi kk-palkka yksistään 25000-33000€.
Oliskin. Terveiset Brysselistä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän kampaajia ylihintaisena. Minulla pitkä tukka, jota leikataan tasapitkäksi kerran puolessa vuodessa. Tukkaa ei tarvitse pestä tai föönata. Aikaa leikkaamiseen menee noin 10min. Kerron jo aikaa varatessani, että on nopea keikka, joten ei tarvitse turhaan jättää kalenteriin tyhjää tilaa. Silti veloitetaan sama hinta kuin jos olisi lyhyt tukka ja leikattaisiin muotoon, mikä vaatii aikaa ja osaamista eri tavalla. Jopa pojallani menee lyhyen tukan leikkaamiseen pidempi aika kuin minulla pitkän tukan, silti häneltä veloitetaan vähemmän.
Toinen ylihinta on kotisiivous. Ulkomailla tosi monella käytetään siivoajia. Turkissa asuessamme kodin siivous oli noin 30e per kerta (ei siis per tunti), aikaa meni 2-3 tuntia hyvään siivoukseen. Suomessa ei ole varaa. Haluaisin kerran viikossa viikkosiivouksen, mutta 35-40e tuntitaksa estää sen ja työ tehdään hitaammassa tahdissakin. Minä en itse edes tienaa niin paljoa tunnissa vakityössä käydessäni. Mitään kuluja ei ole, saa käyttää talon välineitä ja voin ostaa pyydettäessa haluttuja siivousvälineita, mutta taksa ei muutu.
Ne välineet on 5% siivouksen kustannuksista. Siksi hinta ei muutu miksikään. Ja ole vain tyytyväinen, että käyttäisivät omia välineitä. Ammattivehkeillä homma on paljon nopeampaa kuin marketin aineilla ja välineillä. Meillä kotisiivous on 27-30 e, toki se on hirveän kallista kuluttajaa ajatellen, mutta firmalle jää n. 10% voittoa jos hyvin käy.
Summa summarum: Kaikki palvelut ovat liian kalliita :)
Vesipullot ja muut juomat lentokentällä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä tuli mieleen eläinlääkärissä lemmikin lopetus. Itse en koskaan hoitaisi hommaa itse, mutta moni tekee niin, koska pitävät lopetusmaksua liian suurena ja "turhana". Jos hinta olisi alhaisempi, moni lemmikki saisi omistajan tai "naapurin Kaken" suorittaman epäonnistuneen 1. lopetusyrityksen ja tuskaliaan kuoleman sijasta armeliaamman, ammattimaisesti toteutetun ja kivuttomamman poislähdön.
Jaa, jos ei ole satasta heittää koiransa asianmukaiseen lopetukseen niin onkohan kyseessä kuinka vastuullinen koiranomistaja? Ilmaiseksihan tätä hommaa sais tehdä jos taksat pitäis miettiä sen mukaan että onko olemassa niin vatipäitä lemmikinomistajia jotka eivät ole varautuneet lemmikin kuluihin mitenkään vaan antavat mieluummin naapurin osaamattoman urpon hoitaa eläimen hoito.
Nykyään lähes joka paikkaan saa osamaksumahdollisuuden paitsi tietty jos on ryssinyt luottotietonsa. Siinä tapauksessa ihan oikein, eläinlääkäri ei ole pankki eikä anna luottoa.
Vierailija kirjoitti:
ELÄINLÄÄKÄRIT!
Hinnoittelu on aivan v.n sairasta ja mielivaltaista. Hoidatan itse kaikki omat ihmisvaivani yksityisellä mutta ison miehen isot vaivat maksavat n. 10% kissan vaivoista...
V###u
Kertooko alv24% ja kelakorvaus sulle mitään? Ai ei, no mitäpä sitten, jatka toki samalla linjalla pohtien miten on mahdollista että kissasi hoitaminen maksaa enemmän kuin yksityisellä lääkärillä käynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisten lääkäreiden palkkiot ovat ihan järjettömiä.
Samoin kampaajilla on nykyään hirvittävät hinnat. Olen yrittänyt etsiä kampaamoa, jossa ihan vaan naisten hiustenleikkuu + pesu olisi max. 35€ mutta eipä tunnu löytyvän. Ymmärrän, että värjäykset ja muut erikoiskäsittelyt toki maksaa, mutta mielestäni pelkästä leikkauksesta 40-50 euroa on kyllä jo liikaa.
Et vaan maksa. Kampaamohinnat ovat älyttömiä ja palvelu surkeaa. Tianne ei kojaannu mitenkään muute kuin sillä että valikitte tarkemmin mitä maksatte ja mistä.
Naisten logiikka yritysmaailmassa toimii sillä tavalla, että mitä vähemmän asiakkaita sitä korkeammat hinnat. Samaan aikaan miesten logiikalla Ipakolaiset keritsee miesten hiuksia Kalliossa ja Pasilassa 15e per pää ja asiakasta riittää niin paljon kuin ehtii leikata. Välillä leikataan kahtakin päätä yhtä aikaa. Suurimmalle osalle sellainen perusleikkaus jonka tekee 10minuutissa riittää hyvin ja siitä tuollainen hinta on juuri oikea korvaus. Ei tavisukko halua maksaa 30-40e hiustenleikkuusta.
Jaahas..Ei oo Pasilassa mitään pakolaisten parturiliikettä. Voi totuudessakin pysyä. Poliiseja liikkuu alueella paljon kun on se asema siellä. Jäsivät kiinni heti. Miesten logiikka. .. kato naiset on tarkkoja, ei mee kaikki läpi.
Kerro toki missä! Kiitos etukäteen.