Niin oikeesti nyt hirvittää! Työttömyys, rahattomuus ja tylsyys on niin jumalattoman kauheeta, että..
masentuu ja kuolee sisältä, elävältä haudattu, happi loppuu! Kaikkea voisi tehdä, mutta joka puolelta tulee pakit ja paskavyöry. Ideat tumpataan kuin tupakat, into sammutetaan kuin metsäpalot. Mitään sanoja ei löydy kuvailemaan tätä tukahdutettua elämän energiaa. Mätänen yksinäisyyteen, omassa pienessä kuplassani, jonka senkin kohta menetän, valkotakkisten noutaessa mut pois niitten onnekkaiden joukosta, joilla vielä on pelikortteja käsissään. Apua! Voi voi, olemassa olemisen vaikeutta.
Kommentit (11)
Mä niin tiedän mistä sä puhut. Tosin olen ollut tässä työttömänä-työssä-työttömänä -limbossa niin kauan, ettei mitään ideoita enää tule. Pelkkää kituutusta ja sietämistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin tiedän mistä sä puhut. Tosin olen ollut tässä työttömänä-työssä-työttömänä -limbossa niin kauan, ettei mitään ideoita enää tule. Pelkkää kituutusta ja sietämistä.
Mitäs me voitas tehdä, et oltais tyytyväisempiä? Mä en keksi mitään, ainakaan niin kauaan, kun rahaa tarvitaan kaikkeen. 😕
Tiedän tunteen olin koko viime talven työtön. Kesäksi sain osa-aikatyön, jossa pomot vain mollaavat, on huono palkka ja vähän työvuoroja. Työttömänä ollessani koitin ottaa asenteen päivä kerrallaan ja yritin keksiä jokaiselle päivälle ohjelmaa. Katsoin youtubesta jumppa- ja jooga videoita sekä laitan erilaisia ruokia. Talvella ostin myös tarjouslankoja ja opettelin neulomaan netin ohjeiden avulla. Lainasin myös kirjastosta paljon kirjoja. Välillä kyllä itsekin hajoilin todella pahasti ja vietin päiviä, jolloin itkin vain pahaa oloani. Kuitenkin yritän ajatella että elämässä on oltava ala- ja ylämäkiä. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen olin koko viime talven työtön. Kesäksi sain osa-aikatyön, jossa pomot vain mollaavat, on huono palkka ja vähän työvuoroja. Työttömänä ollessani koitin ottaa asenteen päivä kerrallaan ja yritin keksiä jokaiselle päivälle ohjelmaa. Katsoin youtubesta jumppa- ja jooga videoita sekä laitan erilaisia ruokia. Talvella ostin myös tarjouslankoja ja opettelin neulomaan netin ohjeiden avulla. Lainasin myös kirjastosta paljon kirjoja. Välillä kyllä itsekin hajoilin todella pahasti ja vietin päiviä, jolloin itkin vain pahaa oloani. Kuitenkin yritän ajatella että elämässä on oltava ala- ja ylämäkiä. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Kiitos. Sydäntä lämmittää toivotuksesi. On tärkeää pitää energiaa yllä ja myös kehittää itseään, kun kerta ei ole muuta kuin aikaa. Toivon sullekkin kaikkea hyvää! Ehkä vielä meitäkin lykästää.
Onhan se perseestä, mutta jotenkin siihen lopulta tyytyy, enkä jaksa enää edes haaveilla mistään rikkauksista. Olen kyllä paikannut tilannetta suorittamalla joitain laittomia tai vähemmän laillisia hommia, mutta eipä sekään raha mitään "ylimääräistä" ole kun koko ajan mennään alimääräisellä budjetilla, aina joutuu jostakin tinkimään. Ei tästä kuopasta oikein tunnu olevan pääsyä ylös, mutta onneksi on oppinut näkemään asioita myös ympärillään eikä vain siellä yläpuolella, että kyllä tämäkin elämä loppujen lopuksi on ihan mukavaakin, ainakin välillä. Ainut vaan, että toisinaan pelottaa, että tämä kuopan pohjakin vielä romahtaa. Mutta toivotaan että niin ei käy....
Vierailija kirjoitti:
Onhan se perseestä, mutta jotenkin siihen lopulta tyytyy, enkä jaksa enää edes haaveilla mistään rikkauksista. Olen kyllä paikannut tilannetta suorittamalla joitain laittomia tai vähemmän laillisia hommia, mutta eipä sekään raha mitään "ylimääräistä" ole kun koko ajan mennään alimääräisellä budjetilla, aina joutuu jostakin tinkimään. Ei tästä kuopasta oikein tunnu olevan pääsyä ylös, mutta onneksi on oppinut näkemään asioita myös ympärillään eikä vain siellä yläpuolella, että kyllä tämäkin elämä loppujen lopuksi on ihan mukavaakin, ainakin välillä. Ainut vaan, että toisinaan pelottaa, että tämä kuopan pohjakin vielä romahtaa. Mutta toivotaan että niin ei käy....
Hmm nyt kiinnostaisi mitä nuo ylimääräiset hommasi ovat? Rahapulassa kaikki kiinnostaa....
Kesällä tämä jotenkin menee, kun voi ulkoilla, mutta talvipakkasilla, loskakeleillä ja pimeällä oli kyllä kamalaa. Olen tässä siis ollut 7 kk työttömänä. Elämä on aika merkityksettömän tuntuista ja yksinäistä.
Sulla on muuten kirjoitustaitoa! Voisitko hyödyntää sitä jotenkin?
Näillä elämä on yltäkylläistä; syödään juodaan ja naidaan (vaikka väkisin):
mvlehti(piste)net/2016/07/10/video-seinajoen-vastaanottokeskuksen-matujen-ruokaorgiat/
-
pelastasuomi.fi
Runollista :3