Tilasin junalipun puhelimeen ja puhelin meni rikki
Näkeväthän konnarit kuitenkin, että maksettu on vai pitääkö tässä jotain toimenpiteitä tehdä. Viestithän ovat puhelimessa eivät SIM-kortilla, ainakin minulla.
Lähtö perjantaina.
Kiitos, jos jollain kokemusta tällaisesta tilanteesta!
Kommentit (35)
Ota yhteys asiakaspalveluun ja pyydä lähettämään lippu sähköpostiin. Tarvitset puhelun aikana maksutiedot, joiden pitäisi näkyä tililläsi.
Vaihdoin puhelinta juuri vastaavassa tilanteessa ja soitin vr:lle, miten toimin. Piti ottaa vanhapuhelin mukaan ja näyttää viesti siitä, koska viestiä ei pystynyt lähettämään enää udellee. Et taida saada enää lippua uuteen luuriin
Tuon takia en osta lippua noin paljon etukäteen. Mutta miten meinasit että konnarit näkis sen olevan maksettu niin vain jos sulla ei ole näyttää mitään todistetta? Vaikka ne näköiset paikka on maksettu niin eihän ne voi tiedä oletko juuri sinä maksanut sen. En tiedä voiko siitä jostakin tunnisteesta olla apua.
Tuon takia pitäisi aina laittaa se ruksi siihen kohtaan, että lippu lähetetään myös sähköpostiin. Silloin ei mitään väliä vaikka puhelin hajoaisi, lippu on aina tallessa sähköpostissa. No mutta osa ihmisistä on tyhmiä, ehkä nyt opit kantapään kautta kun joudut maksamaan lipun hinnan uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia en osta lippua noin paljon etukäteen. Mutta miten meinasit että konnarit näkis sen olevan maksettu niin vain jos sulla ei ole näyttää mitään todistetta? Vaikka ne näköiset paikka on maksettu niin eihän ne voi tiedä oletko juuri sinä maksanut sen. En tiedä voiko siitä jostakin tunnisteesta olla apua.
*näkis et
Ja joku tunniste tai joku piti antaa siinä lipunoston yhteydessä. Suosittelen soittamaan asiakaspalveluun.
Oppia ikä kaikki...ensi kerralla rasti ruutuu lähetä sähköpostiin. Tarkasta nyt kuitenkin vielä sähköpostista.
Tililtä näkyvillä maksutiedoilla voit yrittää pyytää asiakaspalvelusta uutta lippua. En ole varma onnistuuko se mutta siitä olen varma ettei konnari usko selitystäsi rikki menneestä puhelimesta. Lippu pitää olla esillä tarkastuksessa. Konnari ei pysty mitenkään jäljittämään maksutapahtumaa vaikka sinulla olisi tiliote mukana.
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia pitäisi aina laittaa se ruksi siihen kohtaan, että lippu lähetetään myös sähköpostiin. Silloin ei mitään väliä vaikka puhelin hajoaisi, lippu on aina tallessa sähköpostissa. No mutta osa ihmisistä on tyhmiä, ehkä nyt opit kantapään kautta kun joudut maksamaan lipun hinnan uudelleen.
Oletpa epäkohtelias.
Onneksi lipun saa pyytämällä VR:ltä, kuten joku jo kirjoittikin.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia pitäisi aina laittaa se ruksi siihen kohtaan, että lippu lähetetään myös sähköpostiin. Silloin ei mitään väliä vaikka puhelin hajoaisi, lippu on aina tallessa sähköpostissa. No mutta osa ihmisistä on tyhmiä, ehkä nyt opit kantapään kautta kun joudut maksamaan lipun hinnan uudelleen.
Oletpa epäkohtelias.
Onneksi lipun saa pyytämällä VR:ltä, kuten joku jo kirjoittikin.
Ohis
Ehkä saakin, mutta mielestäni tuosta palvelusta pitäisi veloittaa vähintään lipun hinta tuplana. Miksi ihmeessä asiakaspalvelua kuormitetaan tuollaisilla idiooteilla jotka eivät osaa pitää puhelintaan ehjänä tai tilata lippua sähköpostiin.
Oletko Veturi-asiakas? Jos olet, matkat näkyy siellä asiakastiedoissasi. Jos et ole tai et ottanut lippua lisäksi sähköpostiin, olet aika typerä koska nykytekniikka on niin tätä, aina pitää olla varmistus.
Okei,
Kiitos vastauksista! Eli olen yhteydessä asiakaspalveluun. Ei se nyt niin mene, että uusi lippu pitäisi ostaa, se on varma.
Näkyyhän maksu tilillä ja VR:n puolella tilauksissa kera paikkavarauksen. Mutta otan opikseni ja tästä lähin tilaan siis myös meiliin.
Olen niin vähän kulkenut pitkillä reissuilla julkisilla, että tällainen moka pääsi käymään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tililtä näkyvillä maksutiedoilla voit yrittää pyytää asiakaspalvelusta uutta lippua. En ole varma onnistuuko se mutta siitä olen varma ettei konnari usko selitystäsi rikki menneestä puhelimesta. Lippu pitää olla esillä tarkastuksessa. Konnari ei pysty mitenkään jäljittämään maksutapahtumaa vaikka sinulla olisi tiliote mukana.
Itselleni on matkalipputekstari aikoinaan jäänyt saapumatta useammankin kerran ja joka kerta olen lipun kyllä silti saanut ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tai lipputoimistoon. Veturiasiakkaana liput näkyvät nykyään tiedoissani ja sähköpoatissani aina enkä edes tilaa tekstarina enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia pitäisi aina laittaa se ruksi siihen kohtaan, että lippu lähetetään myös sähköpostiin. Silloin ei mitään väliä vaikka puhelin hajoaisi, lippu on aina tallessa sähköpostissa. No mutta osa ihmisistä on tyhmiä, ehkä nyt opit kantapään kautta kun joudut maksamaan lipun hinnan uudelleen.
Oletpa epäkohtelias.
Onneksi lipun saa pyytämällä VR:ltä, kuten joku jo kirjoittikin.
Ohis
Ehkä saakin, mutta mielestäni tuosta palvelusta pitäisi veloittaa vähintään lipun hinta tuplana. Miksi ihmeessä asiakaspalvelua kuormitetaan tuollaisilla idiooteilla jotka eivät osaa pitää puhelintaan ehjänä tai tilata lippua sähköpostiin.
Lipun hinta tuplana? Siis alkuperäinen lippu + 2 x uusi lippu = 3 x hinta yhteensä. Halvemmaksi tulisi ostaa yksi uusi lippu. Et ole nähtävästi mikään järjen jättiläinen kyllä itsekään. Vr on muuten itsekin siinä mielessä syypää että on pakottanut kaikki ihmiset sähköiseen asiointiin joten jos joku ei osaa niin joutavat auttaa ja opettaa niin kauan että oppii. Tsemppiä ap, eiköhän se selviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia pitäisi aina laittaa se ruksi siihen kohtaan, että lippu lähetetään myös sähköpostiin. Silloin ei mitään väliä vaikka puhelin hajoaisi, lippu on aina tallessa sähköpostissa. No mutta osa ihmisistä on tyhmiä, ehkä nyt opit kantapään kautta kun joudut maksamaan lipun hinnan uudelleen.
Oletpa epäkohtelias.
Onneksi lipun saa pyytämällä VR:ltä, kuten joku jo kirjoittikin.
Ohis
Ehkä saakin, mutta mielestäni tuosta palvelusta pitäisi veloittaa vähintään lipun hinta tuplana. Miksi ihmeessä asiakaspalvelua kuormitetaan tuollaisilla idiooteilla jotka eivät osaa pitää puhelintaan ehjänä tai tilata lippua sähköpostiin.
Lipun hinta tuplana? Siis alkuperäinen lippu + 2 x uusi lippu = 3 x hinta yhteensä. Halvemmaksi tulisi ostaa yksi uusi lippu. Et ole nähtävästi mikään järjen jättiläinen kyllä itsekään. Vr on muuten itsekin siinä mielessä syypää että on pakottanut kaikki ihmiset sähköiseen asiointiin joten jos joku ei osaa niin joutavat auttaa ja opettaa niin kauan että oppii. Tsemppiä ap, eiköhän se selviä.
Tietenkin, sehän se tarkoituskin on, että tulisi halvemmaksi ostaa uusi lippu. Se uuden lipun ostaminen kun ei vie vie asiakaspalvelun työaikaa, toisin kuin tälläinen typerä oma moka. Jos itse mokaa niin kyllä siitä pitäisi joutua maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia pitäisi aina laittaa se ruksi siihen kohtaan, että lippu lähetetään myös sähköpostiin. Silloin ei mitään väliä vaikka puhelin hajoaisi, lippu on aina tallessa sähköpostissa. No mutta osa ihmisistä on tyhmiä, ehkä nyt opit kantapään kautta kun joudut maksamaan lipun hinnan uudelleen.
Oletpa epäkohtelias.
Onneksi lipun saa pyytämällä VR:ltä, kuten joku jo kirjoittikin.
Ohis
Ehkä saakin, mutta mielestäni tuosta palvelusta pitäisi veloittaa vähintään lipun hinta tuplana. Miksi ihmeessä asiakaspalvelua kuormitetaan tuollaisilla idiooteilla jotka eivät osaa pitää puhelintaan ehjänä tai tilata lippua sähköpostiin.
Lipun hinta tuplana? Siis alkuperäinen lippu + 2 x uusi lippu = 3 x hinta yhteensä. Halvemmaksi tulisi ostaa yksi uusi lippu. Et ole nähtävästi mikään järjen jättiläinen kyllä itsekään. Vr on muuten itsekin siinä mielessä syypää että on pakottanut kaikki ihmiset sähköiseen asiointiin joten jos joku ei osaa niin joutavat auttaa ja opettaa niin kauan että oppii. Tsemppiä ap, eiköhän se selviä.
Tietenkin, sehän se tarkoituskin on, että tulisi halvemmaksi ostaa uusi lippu. Se uuden lipun ostaminen kun ei vie vie asiakaspalvelun työaikaa, toisin kuin tälläinen typerä oma moka. Jos itse mokaa niin kyllä siitä pitäisi joutua maksamaan.
Jessus mitä ajattelua! Sehän tarkoittaisi sitä että junassa on useita paikkoja tyhjillään, sillä eihän VR voi niitä mitenkään hyödyntää uusille kun ne on jonkun ostamat. Tämä olisi erittäin epätaloudellinen ajatus että junat kulkevat tyhjillään näiden sattumusten takia kun niitä ihmisille tapahtuu. Tuskinpa ap on ainoa ja harvinaista laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia pitäisi aina laittaa se ruksi siihen kohtaan, että lippu lähetetään myös sähköpostiin. Silloin ei mitään väliä vaikka puhelin hajoaisi, lippu on aina tallessa sähköpostissa. No mutta osa ihmisistä on tyhmiä, ehkä nyt opit kantapään kautta kun joudut maksamaan lipun hinnan uudelleen.
Oletpa epäkohtelias.
Onneksi lipun saa pyytämällä VR:ltä, kuten joku jo kirjoittikin.
Ohis
Ehkä saakin, mutta mielestäni tuosta palvelusta pitäisi veloittaa vähintään lipun hinta tuplana. Miksi ihmeessä asiakaspalvelua kuormitetaan tuollaisilla idiooteilla jotka eivät osaa pitää puhelintaan ehjänä tai tilata lippua sähköpostiin.
Lipun hinta tuplana? Siis alkuperäinen lippu + 2 x uusi lippu = 3 x hinta yhteensä. Halvemmaksi tulisi ostaa yksi uusi lippu. Et ole nähtävästi mikään järjen jättiläinen kyllä itsekään. Vr on muuten itsekin siinä mielessä syypää että on pakottanut kaikki ihmiset sähköiseen asiointiin joten jos joku ei osaa niin joutavat auttaa ja opettaa niin kauan että oppii. Tsemppiä ap, eiköhän se selviä.
Tietenkin, sehän se tarkoituskin on, että tulisi halvemmaksi ostaa uusi lippu. Se uuden lipun ostaminen kun ei vie vie asiakaspalvelun työaikaa, toisin kuin tälläinen typerä oma moka. Jos itse mokaa niin kyllä siitä pitäisi joutua maksamaan.
Jessus mitä ajattelua! Sehän tarkoittaisi sitä että junassa on useita paikkoja tyhjillään, sillä eihän VR voi niitä mitenkään hyödyntää uusille kun ne on jonkun ostamat. Tämä olisi erittäin epätaloudellinen ajatus että junat kulkevat tyhjillään näiden sattumusten takia kun niitä ihmisille tapahtuu. Tuskinpa ap on ainoa ja harvinaista laatua.
Ja lisäksi tämähän siis sitä tarkoittaa että jos ihmiset hankkii kaks paikkaa nii jos kukaan ei junasta lippua osta niin joku jää mahdollisesti jopa ilman paikkaa siitä junasta jos ostaisi netistä. Ja eikö se ole hyvä että ihmisille on töitä asiakaspalvelussa? :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia pitäisi aina laittaa se ruksi siihen kohtaan, että lippu lähetetään myös sähköpostiin. Silloin ei mitään väliä vaikka puhelin hajoaisi, lippu on aina tallessa sähköpostissa. No mutta osa ihmisistä on tyhmiä, ehkä nyt opit kantapään kautta kun joudut maksamaan lipun hinnan uudelleen.
Oletpa epäkohtelias.
Onneksi lipun saa pyytämällä VR:ltä, kuten joku jo kirjoittikin.
Ohis
Ehkä saakin, mutta mielestäni tuosta palvelusta pitäisi veloittaa vähintään lipun hinta tuplana. Miksi ihmeessä asiakaspalvelua kuormitetaan tuollaisilla idiooteilla jotka eivät osaa pitää puhelintaan ehjänä tai tilata lippua sähköpostiin.
Lipun hinta tuplana? Siis alkuperäinen lippu + 2 x uusi lippu = 3 x hinta yhteensä. Halvemmaksi tulisi ostaa yksi uusi lippu. Et ole nähtävästi mikään järjen jättiläinen kyllä itsekään. Vr on muuten itsekin siinä mielessä syypää että on pakottanut kaikki ihmiset sähköiseen asiointiin joten jos joku ei osaa niin joutavat auttaa ja opettaa niin kauan että oppii. Tsemppiä ap, eiköhän se selviä.
Tietenkin, sehän se tarkoituskin on, että tulisi halvemmaksi ostaa uusi lippu. Se uuden lipun ostaminen kun ei vie vie asiakaspalvelun työaikaa, toisin kuin tälläinen typerä oma moka. Jos itse mokaa niin kyllä siitä pitäisi joutua maksamaan.
Jessus mitä ajattelua! Sehän tarkoittaisi sitä että junassa on useita paikkoja tyhjillään, sillä eihän VR voi niitä mitenkään hyödyntää uusille kun ne on jonkun ostamat. Tämä olisi erittäin epätaloudellinen ajatus että junat kulkevat tyhjillään näiden sattumusten takia kun niitä ihmisille tapahtuu. Tuskinpa ap on ainoa ja harvinaista laatua.
Sehän juuri olisi taloudellista vr:lle jos junissa paljon tyhjiä paikkoja joista kuitenkin on maksettu. Vähemmän matkustajia = vähemmän painoa, vähemmän roskaa, penkit kuluvat vähemmän jne. Ja muilla matkustajilla on mukavampaa kun on väljempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia pitäisi aina laittaa se ruksi siihen kohtaan, että lippu lähetetään myös sähköpostiin. Silloin ei mitään väliä vaikka puhelin hajoaisi, lippu on aina tallessa sähköpostissa. No mutta osa ihmisistä on tyhmiä, ehkä nyt opit kantapään kautta kun joudut maksamaan lipun hinnan uudelleen.
Oletpa epäkohtelias.
Onneksi lipun saa pyytämällä VR:ltä, kuten joku jo kirjoittikin.
Ohis
Ehkä saakin, mutta mielestäni tuosta palvelusta pitäisi veloittaa vähintään lipun hinta tuplana. Miksi ihmeessä asiakaspalvelua kuormitetaan tuollaisilla idiooteilla jotka eivät osaa pitää puhelintaan ehjänä tai tilata lippua sähköpostiin.
Lipun hinta tuplana? Siis alkuperäinen lippu + 2 x uusi lippu = 3 x hinta yhteensä. Halvemmaksi tulisi ostaa yksi uusi lippu. Et ole nähtävästi mikään järjen jättiläinen kyllä itsekään. Vr on muuten itsekin siinä mielessä syypää että on pakottanut kaikki ihmiset sähköiseen asiointiin joten jos joku ei osaa niin joutavat auttaa ja opettaa niin kauan että oppii. Tsemppiä ap, eiköhän se selviä.
Tietenkin, sehän se tarkoituskin on, että tulisi halvemmaksi ostaa uusi lippu. Se uuden lipun ostaminen kun ei vie vie asiakaspalvelun työaikaa, toisin kuin tälläinen typerä oma moka. Jos itse mokaa niin kyllä siitä pitäisi joutua maksamaan.
Pikku vinkki: mielenterveysongelmistasi huolimatta kysyjille voi vastata ystävällisesti ja heitä nolaamatta. Juttele vaikka terapeuttisi kanssa aiheesta.
Ystävällisesti, toki
Ohis
Itse lainasin kerran puhelintani vaunussa matkustajalle, jonka puhelin ei aukaissut PDF-lukijaa. Onnistui heti.
Ja ku*ipäinen konnari oli jo maksattamassa lippua lapsen kanssa matkustavalta äidiltä toiseen kertaan. (99% konnareista on mukavia ja asiallisia, mutta tämä yksi tyyppi on uskomaton tapaus, tullut nähtyä parikin kertaa)
Kyl sä sen lipun tarviit. Miks et tilannu samalla sähköpostiin tai tulostanu?