Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö teille elämänsisällöksi ryö, ruokakauppa, loma -sykli

Vierailija
10.07.2016 |

Lapset ovat jo teini-iässä ja elämä alkaa tuntua tylsältä. Töihin, ruokakauppaan ja välillä lomalle. Kaikki on jo nähty moneen kertaan. Miksi matkustaa mihinkään, kun se on kuitenkin sitä samaa. Kotona ja mökilläkin on tykkää. Päivät kuluvat eteenpäin: kohta on taas joulu ja sitten taas kesä ja mikään ei tunnu missään.

Mistä elämään sisältöä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusta jonnekin, missä ei ole sitä samaa. Ja hanki harrastus.

Vierailija
22/33 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mutta mitäpä muuta voisi olla? Kyllä tälläkin tavalla voi elää kunnes kuolee. Oikeasti halujensa mukaan ei voi elää kukaan.

Miksi ei voisi? Kuka sen oikeasti estää? Suomessa on kyllä mahdollisuudet elää ihan millaista elämää vain. Odotan mielenkiinnolla vastaustasi. 

Ilman töitä ei ole toimeentuloa. Mitä mahdat tarkoittaa mahdollisuuksilla elää "ihan millaista elämää vain"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mutta mitäpä muuta voisi olla? Kyllä tälläkin tavalla voi elää kunnes kuolee. Oikeasti halujensa mukaan ei voi elää kukaan.

Miksi ei voisi? Kuka sen oikeasti estää? Suomessa on kyllä mahdollisuudet elää ihan millaista elämää vain. Odotan mielenkiinnolla vastaustasi. 

Eikä ole pakko edes jäädä Suomeen elämään jos ei halua, maailma on avoin. Ihminen pystyy kyllä hyvin paljon toteuttamaan omia halujaan, jos tahtoa on vain tarpeeksi.

Vierailija
24/33 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sivusuhde, saat sisältöä ja jännitystä elämään <3

25/33 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai elämän sisällön tarvitse olla mitään ihmeellistä,mutta itse lisäisin tuohon työhön ja muuhun arjen pyörittämiseen vielä harrastukset ja ystävät.

26/33 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että eniten iloa saan pyyteettömästä työstä, toisten auttamisesta. Iloa ei ole tullut itseeni uppoutumisesta, omien tarpeiden tyydyttämisestä. Siis siitä, mitä rahalla tai harrastamalla saa.

Hyvää voi tehdä monilla tavoin: lahjoituksilla, antamalla aikaa, tekemällä työtä. Avuntarvitsijoita löytyy ympäri maailman ja jos ihmiset tympii niin aina voi auttaa eläimiä tai luontoa.

Siis katselepa ympärillesi. Äkkiä huomaat yksinäisen vanhuksen, joka ilahtuisi jos käyt joskus juttelemassa. Perusta avustusjärjestö. Jos sinulla on ammatillista osaamista, jonka puitteissa voit käydä opettamassa maailman toisella laidalla niin matkaan.

Vierailija
27/33 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi raha ja työelämä kiinnostaa itseäni niin vähän, että mulla todellakin jää aikaa kaikkeen kehittävään ja mukavaan puuhasteluun. Minulla kun ei kertakaikkiaan ole mitään haaveita. En halua lapsia. En halua omakotitaloa. En halua lemmikkiä. En halua kesämökkiä. En halua autoa.

Usein oikein hävettää, miten helppoa ja ihanaa elämä voi ollakkaan. Mä vaan katselen, kun robotit säntäävät aamulla töihin naama norsunvitulla ja odottavat vain perjantaita, että voivat elää pari päivää. Toki se näin lapsettomana sinkkuna on helppo huudella, mutta nämä on kuitenkin kaikki ihan omia valintoja. Näin olen itse valinnut ja se on riittänyt hyvin.

Että sellaiset tähän väliin.

Vierailija
28/33 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä.Siksi irtisanoudun ja lähden matkustelemaan ja etsimään keikkatöitä ulkomailta. Olen ihan tavallinen ihminen, jos minä uskallan trhdä noin kuka vaan uskaltaa!

Vierailija
29/33 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riittää. Normaali arki on ihan parasta! Käymällä töissä varmistan sen, että elämässä on mukana myös mahdollisuus hankkia mukavia asioita ja myös matkustaa.

Vierailija
30/33 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten elämässä voi olla muuta kuin lomaa ja ryötä? Tarkoitatko viikonloppuja tai arki-iltoja? 

Mulla ne menee tehokkaasti harrastusten parissa eikä aika meinaa millään riittää. Luen, ratkon ristikkoja, kuuntelen musiikkia ja keskustelen netin musapalstoilla, ohjelmoin huvikseni, opiskelen kieliä, nikkaroin, uudistan vaatteita, käyn kävelyllä, koetan tunnistaa kasveja ja lintuja ja hyönteisiä, sienestän kun on se aika ja säilön saaliin, käyn terassilla istumassa, katselen telkkarista urheilua (dokumenttejakin katselisin jos olisi aikaa, ja elokuvia ja musiikkikilpailuja). Ja siihen kotityöt vielä päälle. Ai niin, kavereitakin tulee aina joskus tavattua; istutaan ja turistaan tai sitten ehkä pelataan jotain tai käydään elokuvissa tai vaikka patikoimassa. Yksien kaverien mökillä tulee oltua, siellä on kaikkea hommaa, kalastusta ja halonhakkuuta ja pikku remppaa, ja päälle kunnon pitkä saunominen. 

Aikoihin en ole matkustanut missään, ihan vaan pakolliset sukulaisvierailut kotimaassa. Ei ehdi!

Vierailija
31/33 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa näitä palstoja. Ei taida onni tai onnettomuus olla kiinni parisuhteesta, lapsista, työstä. Ihan yhtä onnettomia näyttävät olevan sinkut, työttömät, lapsettomat. Jos ap yht äkkiä taiottaisiin irti työstä ja perheestä, mitä tekisit? Olisitko oikeasti onnellinen? Lottovoittajistakin näkee ettei ne alunperin onnettomat ole osanneet elämäänsä onnelliseksi rahalla tehdä, monilta on hävinnyt ne vähätkin elämässä kiinnipitävät rutiinit pois kehnoin seurauksin (alkoholismi etc). Tutkiskele vähän itseäsi ja elämääsi ja mieti mihin oikeasti olet tyytymätön ja ala pienin liikkein muuttamaan elämääsi. Itse se on tehtävä.

Vierailija
32/33 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riittäisi, koska en todellakaan haluaisi käyttää kaikkea vapaa-aikaani - lomia lukuunottamatta - ruokakaupassa!!!

Mutta siis asiaan...minusta tuollaista elämä oli silloin, kun lapset olivat pieniä. Kun lapseni tulivat teini-ikään, aukesi minullekin aivan uusi maailma. Enää ei tarvinnut tulla töistä suoraan ruokakaupan kautta kotiin vaan riitti, että aamulla jätti kotiin rahaa ja käski teinejä käymään itse ruokakaupassa ja laittamaan itselleen ruokaa ja itse saatoin lähteä töistä suoraan ystävien kanssa jonnekin tai ihan vaan itsekseni harrastuksiin. Matkustelemaan pystyi ilman perhettäkin, kun ei tarvinnut enää lapsenvahtia, ja kodinhoitokaan ei ollut enää vain minun harteillani. Moni ystäväni hankki nk iltatähden, mutta minä olin niin hurmioitunut uudesta vapaasta elämästäni, että vauva- ja pikkulapsirumba ei houkuttanut tippaakaan. 

Vierailija
33/33 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi