Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintoloissa ja ruokapaikoissa työskentelevät - mikä on lihavan asiakkaan lemppariruoka?

Vierailija
10.07.2016 |

Tai juoma?

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ravintolatyöntekijänä oon huomannu, että läskeille on tärkeätä jättää sitä ruokaa lautaselle , hakea paljon buffeesta, ja jättää sitten.

Vierailija
122/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oon joskus mäkkärissä tai snäkärillä miettinyt, että kun siihen tulee joku taistelunorsu niin miettinyt, että onko toi nyt oikeessa paikkaa ja valittaako/itkeekö sitä, että on läski?

Ihan tällein ohimennen oli eräässä amkissa eräs kielen opettaja melko pulleessa kunnossa niin se veti millon mitäkin juotavaa jugurttia yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat noudattavat orjallisesti "omaa ruokalistaansa" miten se olikaan: aamusti ja päivällä kevyttä pöperöä ja illalla ennen nukkumaan menoa kunnon mässäilyt.

Ei se välttämättä ole paha asia noin, jos se mukailee sitä omaa luonnollista rytmiä, että iltaisin on nälkäisempi kuin aamulla/päivällä.

Vierailija
124/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylläpito huomio!

Miksei näitä lihavuusrasismikirjoituksia poisteta yhtä tehokkaasti kuin muita rasistisia kirjoituksia. Vai hyväksyykö Vauva-lehti tällaisen kiusaamisen vaieten? Huomautan, että vaikeneminen on myös kannanotto.

On paljon erilaisista syömishäiriöistä kärsiviä ihmisiä ja tällaiset kirjoitukset pahentavat heidän sairauttaan.

Ei ole mikään excuse, että näitä tänne liukuhihnalla tekee joku mielenterveystapaus. Kirjoitukset pitää vain poistaa.

Täällä käy näitä lukemassa hyvin nuoria ihmisiä, jopa lapsia. Aikuisten pitää tuntea vastuunsa.

Juuri näin!

Vierailija
125/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Light juomia, olipa limsaa tai siideriä. Ruokana usein possun jotain gotlettia tai kyljystä, kanaleipää ananasrenkaalla, rasvaisimmat perunat eli kerma tai ranskikset. Hotellin aamiaisella syövät kuten kotonaan. Juusto- makkara leipää/sämpylää. Kaikki erilaiset, uudet ainekset jäävät kokeilematta eli sanoisin hyvin rajoittuneet valinnat. 

Lapsilleen valitsevat myös ne listan epäterveellisimmät ja halvimmat vaihtoehdot ja syövät itse kaiken mitä nakeista ja ranskiksista jää yli.

Vierailija
126/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu olen ylipainoinen, reilusti. Ravintolassa syön mielelläni kalaa (mukaan lukien äyriäiset, ravut jne.) tai broileria, joskus harvoin pihviä. Useammin salaattiannos kuin pihviä. Lounaalla usein salaattia ja/tai keittoa, riippuu päivän pituudesta riittääkö vaan toinen (ja sanotaan nyt vielä sekin, että jos molemmat niin salaatti ei ole erityisen ruokaisa.) Mättöluukulla tms. harvoin käyn, sanotaan että pizzaa/kebua/burgereita tms keskimäärin kerran kuussa. Siis kerran kuussa joku noista, ei kaikkia kerran kuussa 😀 Mieluiten juon vettä, tai valkkaria lasi ynnä sitä vettä, jos ollaan ei-lounasaikaan. En tykkää minkäänlaisesta limusta ruuan kanssa. Työpaikkani lähellä on toistakymmentä ruokapaikkaa viiden minuutin kävelymatkan sisällä, niistä voipi valita tai tuoda eväät. Usein olen matkassa salaatin kera, onko yllätys? Ja ilman kastiketta 😜

Joko sinulla on sairaus joka vaikuttaa kehosi aineenvaihduntaan paljon tai sitten valehtelet meille ja itsellesi syömistesi määrän. Yksikään terve ihminen ei ole erittäin ylipainoinen syömällä aamut, päivät ja illat salaattia ja broileria.

Kyllä voi olla ylipainoinen, jos vain ylläpitää sitä kerättyä massaa eikä liho lisää. Miksi sinulla on harhaluulo, että lihava koko ajan jatkaa lihomistaan?

Ei minulla ole harhaluuloa että lihava jatkaa lihomistaan. Mistä ylipainoisille on tullut harhaluulo että paino pysyy melkein sairaalloisen ylipainon puolella vaikka muka syö vaan salaattia ja broileria kohtuullisia annoksia ja herkuttelee vaan kerran kuussa. Ei se pysy, ihan oikeasti. Sillä määrällä väkisinkin alkaa laihtumaan, tietysti jossain vaiheessa elimistö menee säästöliekille liian vähäisestä ruokamäärästä. Mutta ei taatusti vielä sairaalloisessa ylipaino-lukemassa.

Ja nyt tietysti puhun niistä jotka ihan ruoalla ovat lihoneet. Ei koske niitä joilla oikeasti on sairaus tai jokin lääkitys joka aiheuttaa lihomista.

Vierailija
127/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit juo lightlimuja, yleensä myös jättävät ruokaa näyttävästi huokaillen. Kun lautasta hakee pois vielä naukuva "kauhee kun tulin täyteen". Laiha kaveri vetänyt kaiken lautaseltaan ja juonut sokerilimua.

Entisenä hesburger-työntekijänä voin sanoa että pitää paikkansa. Hyvin tyypillinen eväs oli kerrosateria isoilla ranskiksilla, dipillä ja light-cokiksella.

Ei se light-cokis enää pelasta jos mättää sisuksiin upporasvassa paistetut isot ranskikset dipillä ja hampparin jossa on 2 eri majoneesia sisällä...

Miten vaikea se on ymmärtää että tuskin kukaan Hesellä kävijä miettii kaloreita? Mut jos sen kerrosaterian lisukkeeksi ottaa light-juoman, se ainakin mun kohdalla tarkoittaa sitä että pidän sen mausta enemmän!

Monikin miettii. Niin monen asiakkaan kuulin sanovaan matkassa olevalla kalorilleen että pitääpä ottaa light-cola niin ei oo niin lihottava... Osa heistä oli tietysti hoikkiakin, mutta silti.

Vierailija
128/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit juo lightlimuja, yleensä myös jättävät ruokaa näyttävästi huokaillen. Kun lautasta hakee pois vielä naukuva "kauhee kun tulin täyteen". Laiha kaveri vetänyt kaiken lautaseltaan ja juonut sokerilimua.

Entisenä hesburger-työntekijänä voin sanoa että pitää paikkansa. Hyvin tyypillinen eväs oli kerrosateria isoilla ranskiksilla, dipillä ja light-cokiksella.

Ei se light-cokis enää pelasta jos mättää sisuksiin upporasvassa paistetut isot ranskikset dipillä ja hampparin jossa on 2 eri majoneesia sisällä...

Miten vaikea se on ymmärtää että tuskin kukaan Hesellä kävijä miettii kaloreita? Mut jos sen kerrosaterian lisukkeeksi ottaa light-juoman, se ainakin mun kohdalla tarkoittaa sitä että pidän sen mausta enemmän!

Monikin miettii. Niin monen asiakkaan kuulin sanovaan matkassa olevalla kalorilleen että pitääpä ottaa light-cola niin ei oo niin lihottava... Osa heistä oli tietysti hoikkiakin, mutta silti.

=D Matkassa olevalle kalorilleen = matkassa olevalle kaverilleen.

Vierailija
129/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lihavan ihmisen ruokailut herättää joissakin niin suuria tunteita.

Olen huomannut, että jos lihava syö kevyesti, hänelle naureskellaan "mitä se esittää".

Jos hän syö tuhdisti, hänelle naureskellaan "ei ole mikään ihme että on lihava".

Jos syö samaa kuin muutkin, hänta paheksutaan "kyllä sen pitäisi katsoa vähän mitä suuhunsa pistää".

Jos lihava syö, niin siitä närkästytään. Ihan sama mitä syö ja miten paljon, niin jotakin väärää siinä kuitenkin on.

Jos lihava ei syö, niin sekin ärsyttää.

Näin se menee :D Mä ihmettelen, miksi yleensä täytyy uhrata "lihaville ja oksettaville läskeille" kallista aikaa, eli juuri kytätä ostokset, vahtia ravintola- tai mäkkisyömiset (oma ruoka jäähtyy varmaan kyylätessä)?

Outoa todella (sairasta), että on aina "kiire", mutta hyvin näytetään olevan selvillä ylipainoisten syömisistä!!! Tai onko just sen takia niin hoppu, kun resurssit menee muiden henkilökohtaisten tekemisten/asioiden tuijottamiseen ja analysoimiseen?

Ja kaiken tämän hyökkäävyyden kruunaa valtaisan raivokas viha ja uhkaava aggressiivisuus. Huudellaan ja näytetään käsimerkkejä, kohta kai käydään jo suoraan käsiksi? Surullista, kun kyseinen käytös hyväksytään ja oikeudenmukaistetaan, kuin murhanhimoiset natsit.

Kokkikoulussa näki ja kuuli miten luokan pojat vittuilivat ja kiusasivat luokan lihavaa tyttöä. Edelleen ottaa päähän miten en nälväissyt niitä ohimennen rumiksi tuppikulleiksi. En vain kehdannut kun sellainen käytös on rumaa. Jostain luinkin, että kokeissa on paljon sosiopaattisia luonteita.

Kokit ovat usein tukevia. Aika monella miespuolisella kokilla on turpea naama ja tuhti maha.

Tästä olen kyllä eri mieltä. Olen työskennellyt vuosia ravintola-alalla ja tunnen useita kymmeniä kokkeja. Sanoisin, että ehkä yksi kymmenestä kokista on ylipainoinen. Katsopa vaikka Top Chefiä tai Hell´s Kitcheniä, vähemmistössä ne pullukat siellä on. Ex-mieheni oli myöskin kokki, ja pirun tarkka esim. siitä, että meille ei kotiin ostettu eineksiä, säilykkeitä tms. vaan kaikki piti olla tuoretta, ja vihanneksia käytettiin paljon. ja mun kokemukseni mukaan kokeilla on töissäkin niin kiire, etteivät ehdi syömään! Ja sitten kun syödään, ruoan pitää olla oikeasti hyvää, mikään pikainen lihis pahimpaan nälkään ei kelpaa. Onneksi ex ei ollut kuitenkaan super-ruokahifistelijä, joten laiskapäivinä sain luvan tilata meille pizzaa :D

Vierailija
130/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vit... no en todellakaan ole pitänyt mitään tilastoa. Idioottimainen kysymys.

T. 15v ravintola-alalla

Vastaatko aina näin "voi vit.., en todellakaan ole pitänyt mitään tilastoa", kun joku kysyy sinulta kysymyksen, joka sisältää sanan "yleensä". 

Miten yleensä vietät lomasi?

Mitä teillä yleensä syödään aamupalaksi?

Oletko yleensä iloinen perjantai-iltaisin?

Vit... en en tod tiedä, kun en ole pitänyt tilastoa.

Sekään muuten ei auta, että pitää tilastoa, jos ei ole tilastokirjanpito mukana. Silloinkin voi aloittaa "Voi vit...ei kai mulla nyt ole tilastot mukana tässä, ääliö."

Vierailija
131/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuustokana on mun vakiruoka, joskus tilaan jonkun kasvispizzan. Juon jäävettä, kuten aina kotonakin ruoan kanssa.

T. Läski

Vierailija
132/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen reilusti ylipainoinen (163cm ja 84kg), syömällä ja juomalla olen lihonut, mutta silti hämmästyttää se miten paljon ihmiset jaksaa vetää ruokaa napaansa. Kerrankin hesburgerissa edessäni ollut yli satakiloinen nainen tilasi mega-aterian isommilla ranskiksilla ja lisäksi vielä yhden ison limsan ja kaksi donitsia. Kyllä se vaan ne kaikki veteli yksin.

Itse söin kerrosaterian, joka on kyllä enemmän kuin riittävä nälän siirtämiseen.

Vierailija
133/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Light-juomia juomalla pystyy syömään enemmän esim. makkaroita ja laardia sekä juustoisia pizzoja. On havaittu, ei ole niin täyttävää juomaa.

terveisin 150/300 mmHg.

Vierailija
134/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen reilusti ylipainoinen (163cm ja 84kg), syömällä ja juomalla olen lihonut, mutta silti hämmästyttää se miten paljon ihmiset jaksaa vetää ruokaa napaansa. Kerrankin hesburgerissa edessäni ollut yli satakiloinen nainen tilasi mega-aterian isommilla ranskiksilla ja lisäksi vielä yhden ison limsan ja kaksi donitsia. Kyllä se vaan ne kaikki veteli yksin.

Itse söin kerrosaterian, joka on kyllä enemmän kuin riittävä nälän siirtämiseen.

Olet niin pieni ihminen, että ymmärrän, että et voi ymmärtää.

Vierailija
135/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa läskeistä ei ole edes lihonut ruoalla, saattavat syödä vähän ja terveellisesti, mutta herkut lihottavat. Esimerkiksi eräs leipomoalalla työskentelevä tuttuni, syö todella terveellisesti, mutta töissä sitten mättää menemään herkkuja aivan kokoajan.

Vierailija
136/146 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työskentele enää mutta muistan kyllä että liha ja tietty paljon juustoa annoksessa. Myös low carb-salaatteja syödään yrittäen epätoivoisesti laihduttaa ja saada pysyviä lopputuloksia ahmimalla eläinproteiinia ja maitotuotteita. :D 

Vierailija
137/146 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla diabeteksellakin osuutta asiaan ja sokerijuoma vain janottaa lisää.

Vierailija
138/146 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Light-juomia juomalla pystyy syömään enemmän esim. makkaroita ja laardia sekä juustoisia pizzoja. On havaittu, ei ole niin täyttävää juomaa.

terveisin 150/300 mmHg.

Kyllä litra täyttää saman verran siinä ruokailun yhteydessä, oli sitten vettä tai tuoremehua.

Vierailija
139/146 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dietti kokis

Vierailija
140/146 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa kertoa mitä asiakkaat syövät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme