Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisaren urpo mies, lapsi kertoi mummulle että isä löi päähän

Vierailija
10.07.2016 |

Sisareni avomies, sisaren molempien lasten isä, on vähän kaljaanmenevä luuseri, jota sisareni käytännössä työssäkäyvänä elättää. Lapset hoidetaan "kotona" eli isä saa kotihoidontuen mutta käytännössä ovat kaikki päivät aamusta myöhään iltaan asti mummun ja vaarin (eli vanhempiemme) luona, usein 2-3 yötäkin viikossa ja useimpina viikonlopppuina vähintään toisen päivän että pariskunta saa omaa aikaa. Tässä ei mitään, jos isovanhemmille käy ja sisareni kehtaa näin toimia, eli mikäs siinä. Tarhaan laittaminen ei ole ollut vaihtoehto, koska tarha maksaa (koska sisar siis käy ok-palkkaisessa työssä) ja kotihoidontuki tulee tarpeeseen. Isovanhemmille ei makseta mitään, ei rahana tai edes ruokana, jota lapset syövät. Ja ymmärrän lasten tarpeen turvalliseen hoitoon ja isovanhempien halun auttaa vaikka jaksamisen kustannuksella. Mies nimittäin aika huonosti jaksaa olla yksin vastuussa lapsistaan mutta työpaikkaakkaan ei ole, eikä sellaista myöskään etsi.

Nyt kuitenkin vanhempi lapsi oli mummulle kertonut, että "isä löi mua päähän kun se suuttui ja pää kopsahti seinään". Mitä minulta asiassa odotetaan? Eli miksi äitini kertoi tämän minulle, pitäsikö mun nyt ryhtyä jonkinlaiseksi lastenvalvojaksi. Vähän on outoa, kun välejä sisaren perheeseen ei, lukuunottamatta satunnaisia kohtaamisia sisaren ja/tai lasten kanssa isovanhammilla , oikeastaan ole. Tämä taas johtuu siitä, että mies päätyi juttelemaan aina tavatessamme mm siitä, kuinka hän haluaisi päästä vääränvärisistä eroon viime kädessä natsityyppistä väkivaltaa käyttäen ja siitä, että heillä on aina enimmät ajat muusta perheestä erillään pidettävä vastenmielisen näköinen dogo argentino, jota minä vähän pelkään.

Pyydän rakentavia vastauksia, aloitus ei ole provo vaikka tajuan kyllä kirjoitukseni luettuani, että melko uskomattomalta touhu kuulostaa. Paljon muutakin asiassa on, mutta se jääköön nyt kertomatta ettei kukaan tunnista perhettä. Ja luonnollisesti olen muuttanut yksityiskohtia samasta syystä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dogo argentino on kyllä oikein kunnon wt-rotu. Tekisin lasuilmon jo sen perusteella.

Vierailija
2/3 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinulta odotetaan kun sinulle kerrotaan tuollainen asia siis? Varmaan avointa mielipiteen sanomista ja tukea siihen mielipiteeseen, että nyt ei taida kaikki olla ks. perheessä kunnossa. Kenties mummo sanoi tämän sinulle, jotta sinä toteaisit takaisin: "Nyt ei ole kyllä kaikki hyvin. Meidän pitää tehdä asialle jotain."

Sinähän olet jo noilla tiedoilla velvollinen tekemään lastensuojeluilmoituksen. Mummo vielä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsiraukkoja voi laittaa tarhaan.  Vai menettääkö isä sitten sen kodinhoidontuen ja lapsista menee tarhamaksu.  Lapsista ei kai maksteta kuin 3:een ikävuoteen  asti.   Kuullostaa pahalta.  Eli onko siellä päissään lasta lyöty.   Seuraa kuitenkin tilannetta ja ota tarvittaessa yhteyttä siskoosi jos äitisi ei ole kertonut siskolle ja lapsi ei uskalla kertoa äidille jos isä on pelotellut kertomasta.

Minkä ikäiset lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi