Pelkään millaisen ongelman miehen ex aiheuttaa
Olemme uusioperhe siis. Meillä ei ole eikä tule yhteisiä lapsia. Miehen lapset 11 ja 12. Minun 8,11 ja 13. Kaksi vanhinta samaa vuosimallia.
Lapset tulevat hyvin juttuun. 11veet ovat olleet ystäviä jo ennen meidän parisuhdetta.
Lapset on vuoroviikoin meillä. Kaikki sujuu kivasti. Alussa haettiin yhteisiä pelisääntöjä ja meidän yhteisen uuden perheen tapaa toimia. Nyt homma ja arki rullaa kivasti.
Exääni minulla hyvät ja läheiset välit. Tulee hyvin juttuun myös nykyisen mieheni kanssa. Tämä on lapsilleni tosi tärkeää. Etenkim 8v ja 13v ovat ilmaisseet asian ääneenkin.
Mutta miehen ex-vaimo... Hän ei ole MISSÄÄN väleissä meidän kanssa. Ei edes sähköpostitse keskustele ex-miehensä kanssa. Lapsia hakiessa tuijottaa kädet puuskassa ikkunassa. Jopa nämä miehen lapset on sanoneet,että äiti on pelottava,kun toimii niin. Eivät sanojensa mukaan uskalla puhua äitinsä luona isästään saati minusta. Kaikki asiat pitää hoitaa lasten kautta. Ihan kaikki. Jopa tämä vuoroviikko asuminen on sovittu lasten kautta.
Mietin mikä ongelma tästä vielä kehkeytyy. Miehen lapset ei varmaan edes täysin uskalla hyväksyä minuakaan,kun tietävät äitinsä vastustavan meidän parisuhdetta.
Miten kuuluisi toimia tälläisessä tilanteessa?
Kommentit (44)
Uusperheen äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettämällä aloitettu suhde saa aina kaikissa aikaan pelkästään hyviä ja kunnioittavia viboja. Se kannattaa muistaa.
Voi olla niinkin. Se ei kuitenkaan liity tähän asiaan mitenkään. En ole edes tuntenut tätä nykyistä miestäni,kun he ovat eronneet vaimonsa kanssa.
Mitenkäs ne tein lapsoset? Miten he olivatkaan tuttuja jo aiemmin? Olitko exänkin kanssa ennen ihan kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä antaa neuvoja lapsena eronnut. Kaikista tyhmintä on ruveta kouluttamaan exää ja antaa opetuksia exälle. Haastaa exä oikeuteen ja tehdä jatkuvia lastensuojeluilmotuksia ja rikosilmoituksia exästä. Panetella exää ja tentata lapsilta exästä, mennä kutsumatta exän kotiin yms.
Paras neuvo on antaa olla, ei lietsoa riitaa vaan järjestää lapsille parhaimmat mahdolliset olot omalla lähiviikolla.
Aika auttaa, ex on ollut elämänsä lähivanhempi ja nyt lapsilla on toinenkin äiti joka kasvattaa hänen lapsiaan. Se ei ole mikään helppo muutos. Kokeile armoa ja myötätuntoa. Uhkailu että viette häneltä huoltajuuden ei auta tilannetta.
Miten täällä sekoitetaan asioita? Emme ole tekemäsdä lasua. Emme ole viemässä huoltajuutta. Me emme panettele exää,mutta lapset kyllä kertoo miten meitä panetellaan äitinsä toimesta. Vaikka hän ei edes tunne minua.
Haluaisin vain toimivan systeemin. Kohta mukulat vedättää viisnolla,kun tietävät ettei aikuiset puhu keskenään.
Mulla on kaveri,joka kertonut surutta huijanneensa vanhempiaan,kun tiesi ettei ne puhu keskenään joten hän ei paljastu.
Uusperhe on oma valinta. Kun siihen ryhtyy, kannattaa varautua ottamaan paskaa niskaan joka puolelta. Mutta kuten sanottu: oma valinta.
Hallelujaa miten upeasti taas sanottu. Taidat itse olla täydellinen ihminen ja tehdä vain täydellisiä valintoja.
Totta. Siksi en ole uusperheellinen enkä sellaiseen kokoonpanoon koskaan aio ryhtyä. Elämä tosiaan on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä antaa neuvoja lapsena eronnut. Kaikista tyhmintä on ruveta kouluttamaan exää ja antaa opetuksia exälle. Haastaa exä oikeuteen ja tehdä jatkuvia lastensuojeluilmotuksia ja rikosilmoituksia exästä. Panetella exää ja tentata lapsilta exästä, mennä kutsumatta exän kotiin yms.
Paras neuvo on antaa olla, ei lietsoa riitaa vaan järjestää lapsille parhaimmat mahdolliset olot omalla lähiviikolla.
Aika auttaa, ex on ollut elämänsä lähivanhempi ja nyt lapsilla on toinenkin äiti joka kasvattaa hänen lapsiaan. Se ei ole mikään helppo muutos. Kokeile armoa ja myötätuntoa. Uhkailu että viette häneltä huoltajuuden ei auta tilannetta.
Miten täällä sekoitetaan asioita? Emme ole tekemäsdä lasua. Emme ole viemässä huoltajuutta. Me emme panettele exää,mutta lapset kyllä kertoo miten meitä panetellaan äitinsä toimesta. Vaikka hän ei edes tunne minua.
Haluaisin vain toimivan systeemin. Kohta mukulat vedättää viisnolla,kun tietävät ettei aikuiset puhu keskenään.
Mulla on kaveri,joka kertonut surutta huijanneensa vanhempiaan,kun tiesi ettei ne puhu keskenään joten hän ei paljastu.
Uusperhe on oma valinta. Kun siihen ryhtyy, kannattaa varautua ottamaan paskaa niskaan joka puolelta. Mutta kuten sanottu: oma valinta.
Hallelujaa miten upeasti taas sanottu. Taidat itse olla täydellinen ihminen ja tehdä vain täydellisiä valintoja.
Kukapa olisi täydellinen tai tekisi täydellisiä valintoja.
Siitä huolimatta: Oma valinta, ei siinä oikein voi muitakaan syyttää.
T. Eri
Mitenkäs ne tein lapsoset? Miten he olivatkaan tuttuja jo aiemmin? Olitko exänkin kanssa ennen ihan kavereita?