Pelkään millaisen ongelman miehen ex aiheuttaa
Olemme uusioperhe siis. Meillä ei ole eikä tule yhteisiä lapsia. Miehen lapset 11 ja 12. Minun 8,11 ja 13. Kaksi vanhinta samaa vuosimallia.
Lapset tulevat hyvin juttuun. 11veet ovat olleet ystäviä jo ennen meidän parisuhdetta.
Lapset on vuoroviikoin meillä. Kaikki sujuu kivasti. Alussa haettiin yhteisiä pelisääntöjä ja meidän yhteisen uuden perheen tapaa toimia. Nyt homma ja arki rullaa kivasti.
Exääni minulla hyvät ja läheiset välit. Tulee hyvin juttuun myös nykyisen mieheni kanssa. Tämä on lapsilleni tosi tärkeää. Etenkim 8v ja 13v ovat ilmaisseet asian ääneenkin.
Mutta miehen ex-vaimo... Hän ei ole MISSÄÄN väleissä meidän kanssa. Ei edes sähköpostitse keskustele ex-miehensä kanssa. Lapsia hakiessa tuijottaa kädet puuskassa ikkunassa. Jopa nämä miehen lapset on sanoneet,että äiti on pelottava,kun toimii niin. Eivät sanojensa mukaan uskalla puhua äitinsä luona isästään saati minusta. Kaikki asiat pitää hoitaa lasten kautta. Ihan kaikki. Jopa tämä vuoroviikko asuminen on sovittu lasten kautta.
Mietin mikä ongelma tästä vielä kehkeytyy. Miehen lapset ei varmaan edes täysin uskalla hyväksyä minuakaan,kun tietävät äitinsä vastustavan meidän parisuhdetta.
Miten kuuluisi toimia tälläisessä tilanteessa?
Kommentit (44)
Siis missä kohtaa joku keksi ja mistä,että me olemme pettäjäpariskunta ja minä voitin jo miehen?!
Joo noi tytöt on olleet kavereits,mutta siis koulussa. Tämän tytön äiti eli mieheni ex ei ole koskaan ollut kanssani missään tekemisissä. Tiesin tytön,mutta ei ollut hajuakaan ketä hänen vanhempansa on. Löysin kerran vanhaa kännykkää siivotessa tekstiviestin minkä olin laittanut enirosta löytämääni numeroon. Siinä luki "oletkohan x:m äiti? Kutsuisin hänet tyttöni kaverisynttäreille". Numero oli oikea. Vastausta ei tullut.
Nyt tiedän ettei tunne ketään lastensa kavereiden vanhempia.
Ja tosiaan ovat tahoillaan eronneet ennen kuin olen tavannut tämän miehen. Olen itse ollut heidän eronsa aikaan naimisissa.
Uusperheen äiti kirjoitti:
Siis missä kohtaa joku keksi ja mistä,että me olemme pettäjäpariskunta ja minä voitin jo miehen?!
Joo noi tytöt on olleet kavereits,mutta siis koulussa. Tämän tytön äiti eli mieheni ex ei ole koskaan ollut kanssani missään tekemisissä. Tiesin tytön,mutta ei ollut hajuakaan ketä hänen vanhempansa on. Löysin kerran vanhaa kännykkää siivotessa tekstiviestin minkä olin laittanut enirosta löytämääni numeroon. Siinä luki "oletkohan x:m äiti? Kutsuisin hänet tyttöni kaverisynttäreille". Numero oli oikea. Vastausta ei tullut.
Nyt tiedän ettei tunne ketään lastensa kavereiden vanhempia.
Ja tosiaan ovat tahoillaan eronneet ennen kuin olen tavannut tämän miehen. Olen itse ollut heidän eronsa aikaan naimisissa.
Mistä ihmeestä tiedät, ettei tunne ketään lastensa kavereitten vanhempia? Minusta tuo on aika vahvasti sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Isä sais nyt pistää Äidin tiukille ja ottaa ohjat käsiin. Kyllä täytyy mököttävä nainen kuriin saada! Oikeesti jos ei muuten, niin lastenvalvojan ym... kautta. Samaa mieltä kuin jo muutama muukin ketjussa sanonu ei lasten kuulu toimia asian välittäjinä vaan aikuisten kuuluu olla aikuisia ja pystyä asiat puhumalla sopimaan. Lapset tosta kärsii vaikka isompia jo onkin.
Sodan aloittamalla lasten tilanne vaan pahenee. Ap. voitti jo miehen. Hyvä voittaja antaa häviäjänkin selvitä hengissä.
Ei se sodan aloittamista ole vaan opiksi äidille, että nyt ollaan aikuisia ja toimitaan kuten aikuiset lasten parasta ajatellen. Ei tosiaan lasten kuulu toimia tiedonvälittäjinä ja toi Äidin tyyli myrkyttää pikkuhiljaa lastenkin mielen Isää ja Äitipuolta vastaan.
Täällä monii sanoo, että kun asiat nyt sujuu. No eihän ne nyt suju, ei Ap olis edes aloitusta tehny jos hänen mielestään kaikki olis ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Isä sais nyt pistää Äidin tiukille ja ottaa ohjat käsiin. Kyllä täytyy mököttävä nainen kuriin saada! Oikeesti jos ei muuten, niin lastenvalvojan ym... kautta. Samaa mieltä kuin jo muutama muukin ketjussa sanonu ei lasten kuulu toimia asian välittäjinä vaan aikuisten kuuluu olla aikuisia ja pystyä asiat puhumalla sopimaan. Lapset tosta kärsii vaikka isompia jo onkin.
Sodan aloittamalla lasten tilanne vaan pahenee. Ap. voitti jo miehen. Hyvä voittaja antaa häviäjänkin selvitä hengissä.
Ei se sodan aloittamista ole vaan opiksi äidille, että nyt ollaan aikuisia ja toimitaan kuten aikuiset lasten parasta ajatellen. Ei tosiaan lasten kuulu toimia tiedonvälittäjinä ja toi Äidin tyyli myrkyttää pikkuhiljaa lastenkin mielen Isää ja Äitipuolta vastaan.
Täällä monii sanoo, että kun asiat nyt sujuu. No eihän ne nyt suju, ei Ap olis edes aloitusta tehny jos hänen mielestään kaikki olis ok.
No milläs pakotat äidin olemaan tekemisissä? Siihen ei voi kukaan pakottaa eikä se ole laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä tunnit olettavan aika paljon ap:n perhetilanteesta. Jos ap. on miehensä kanssa muuttanut tapaamiset vuoroviikkoasumiseksi niin eikö ap. ja miehensä ole niitä jotka on käyttänyt lapsia välittäjinä. Se että ex. mököttää kun uusi onni tulee lasten vaihdossa hänen reviirillensä ei ole lasun arvoinen. Jos ap:lla ei ole keskusteluvälejä exään niin mistä hän tietää että ex panettelee häntä?
Ap. olet onnellisessa tilanteessa, rakastunut uudessa suhteessa ja 5 tervettä lasta ympärilläsi ja joka toinen viikko pelkkää parisuhdeaikaa. Nauti elämästäsi ja perheestäsi ja anna toisen olla. Jos toisen mököttäminen pahoittaa niin mielisi kovasti niin voisiko miehesi hoitaa lapsen vaihdot?
Olen itse ollut 12, kun vanhemmat erosivat, ja jouduin toimimaan välittäjänä tilanteessa. Pahimmillaan kaikki keskustelu kulki mun kautta. Karmea tilanne, minulle.
Uskokaa nyt, nuo lapset kärsivät, ja paljon!
Niin kuin joku sanoi, stressi/tuska/ahdistus on pahempi kuin avioeron aiheuttama. Etenkin, jos vanhemmat (tai toinen heistä) haukkuvat toisiaan. Siinä tulee lapselle hurja hätä.
Tilanne on pakko saada poikki.
Täällä taitaa velat taas antaa ohjeita, ettei voi tehdä mitään ja lapsillahan kaikki on hyvin. Vanha totuus on se, että lapsettomilta tulee ne parhaimmat lapsiin liittyvät neuvot ja ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut 12, kun vanhemmat erosivat, ja jouduin toimimaan välittäjänä tilanteessa. Pahimmillaan kaikki keskustelu kulki mun kautta. Karmea tilanne, minulle.
Uskokaa nyt, nuo lapset kärsivät, ja paljon!
Niin kuin joku sanoi, stressi/tuska/ahdistus on pahempi kuin avioeron aiheuttama. Etenkin, jos vanhemmat (tai toinen heistä) haukkuvat toisiaan. Siinä tulee lapselle hurja hätä.Tilanne on pakko saada poikki.
Mulla itsellä sama homma ja jatkui vuosia. Alkaen kun olin 12v. Ikuisesti katkera äidilleni.
Ja toi vuoroviikko oli vain yksi esimerkki. Lapset saattaa lähettää äidin puolesta viestejä tyyliin "äiti ilmotti mut leirille ja sano,että sää maksat" tai "äiti tilas urheiluseuran hupparin ja sano että sää maksat". Ja huom - elatusmaksut on hoidossa ja vieläpä lasketti niin,etyä lapset vallan äidillä.
11 ja 12v kyllä osaavat tulla itsekin autolle kun menette hakemaan, soitatte pihasta niin on yksi ongelma vähempänä. Mitä mieltä lasten isä on asiasta? Onko sähköpostiosoite oikein? Herää kyllä kysymys, mitä hemmettiä mies on tehnyt, että exänsä on noin suuttunut...
No tässä antaa neuvoja lapsena eronnut. Kaikista tyhmintä on ruveta kouluttamaan exää ja antaa opetuksia exälle. Haastaa exä oikeuteen ja tehdä jatkuvia lastensuojeluilmotuksia ja rikosilmoituksia exästä. Panetella exää ja tentata lapsilta exästä, mennä kutsumatta exän kotiin yms.
Paras neuvo on antaa olla, ei lietsoa riitaa vaan järjestää lapsille parhaimmat mahdolliset olot omalla lähiviikolla.
Aika auttaa, ex on ollut elämänsä lähivanhempi ja nyt lapsilla on toinenkin äiti joka kasvattaa hänen lapsiaan. Se ei ole mikään helppo muutos. Kokeile armoa ja myötätuntoa. Uhkailu että viette häneltä huoltajuuden ei auta tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
11 ja 12v kyllä osaavat tulla itsekin autolle kun menette hakemaan, soitatte pihasta niin on yksi ongelma vähempänä. Mitä mieltä lasten isä on asiasta? Onko sähköpostiosoite oikein? Herää kyllä kysymys, mitä hemmettiä mies on tehnyt, että exänsä on noin suuttunut...
Ei oikeastaan tiedossa. Eka vuosi eron jälkeen heillä mennyt hyvin. Yksi huono kausi oli,kun mies hetken seurusteli. Sitten taas meni paremmin. Alamäki alkoi ennen kuin tulin kuvioon,mutta totaali yhteydenpitolakko alkoi minusta. Ilmeisesti siis mies ei olisi saanut jatkaa elämäänsä tai ainakaan olla onnellinen.
Sähköposti toimii kyllä.
Vierailija kirjoitti:
No tässä antaa neuvoja lapsena eronnut. Kaikista tyhmintä on ruveta kouluttamaan exää ja antaa opetuksia exälle. Haastaa exä oikeuteen ja tehdä jatkuvia lastensuojeluilmotuksia ja rikosilmoituksia exästä. Panetella exää ja tentata lapsilta exästä, mennä kutsumatta exän kotiin yms.
Paras neuvo on antaa olla, ei lietsoa riitaa vaan järjestää lapsille parhaimmat mahdolliset olot omalla lähiviikolla.
Aika auttaa, ex on ollut elämänsä lähivanhempi ja nyt lapsilla on toinenkin äiti joka kasvattaa hänen lapsiaan. Se ei ole mikään helppo muutos. Kokeile armoa ja myötätuntoa. Uhkailu että viette häneltä huoltajuuden ei auta tilannetta.
Miten täällä sekoitetaan asioita? Emme ole tekemäsdä lasua. Emme ole viemässä huoltajuutta. Me emme panettele exää,mutta lapset kyllä kertoo miten meitä panetellaan äitinsä toimesta. Vaikka hän ei edes tunne minua.
Haluaisin vain toimivan systeemin. Kohta mukulat vedättää viisnolla,kun tietävät ettei aikuiset puhu keskenään.
Mulla on kaveri,joka kertonut surutta huijanneensa vanhempiaan,kun tiesi ettei ne puhu keskenään joten hän ei paljastu.
Miehen exä ei nyt ehkä vaan osaa käsitellä tunteitaan eron suhteen. Toiset ei vaan osaa kaikkee niin hyvin ja joo meille ihan jokaiselle tekis varmasti hyvää pienet keskustelut psykologin kanssa aiheesta kuin aiheesta ;) Miehen exällä vois myös olla aihetta purkaa tuntojaan jollekin.
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä sekoitetaan asioita? Emme ole tekemäsdä lasua. Emme ole viemässä huoltajuutta. Me emme panettele exää,mutta lapset kyllä kertoo miten meitä panetellaan äitinsä toimesta. Vaikka hän ei edes tunne minua.
Haluaisin vain toimivan systeemin. Kohta mukulat vedättää viisnolla,kun tietävät ettei aikuiset puhu keskenään.
Mulla on kaveri,joka kertonut surutta huijanneensa vanhempiaan,kun tiesi ettei ne puhu keskenään joten hän ei paljastu.
Uusperhe on oma valinta. Kun siihen ryhtyy, kannattaa varautua ottamaan paskaa niskaan joka puolelta. Mutta kuten sanottu: oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin huijasin (olin 12v)! En heti alussa, mutta olin niin pahasti puristuksissa siinä tilanteessa, että yritin hoitaa asioita paremmaksi. Ihan sairas tilanne.
-27-
Ootko rikkonu sen perheen? Vanhoja tuttuja kerta lapsetkin... Kerros nyt kaikki!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusperhe on oma valinta. Kun siihen ryhtyy, kannattaa varautua ottamaan paskaa niskaan joka puolelta. Mutta kuten sanottu: oma valinta.
Hallelujaa miten upeasti taas sanottu. Taidat itse olla täydellinen ihminen ja tehdä vain täydellisiä valintoja.
Mitenkäs sun uusi mies on hoitanu entisen elämän ja muut jutut siinä? Pitäisit suus kii. Hävetä saat muute sit ku ite oot kädet puuskas 😁 Kuinka kauan olette olleet yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan tiedossa. Eka vuosi eron jälkeen heillä mennyt hyvin. Yksi huono kausi oli,kun mies hetken seurusteli. Sitten taas meni paremmin. Alamäki alkoi ennen kuin tulin kuvioon,mutta totaali yhteydenpitolakko alkoi minusta. Ilmeisesti siis mies ei olisi saanut jatkaa elämäänsä tai ainakaan olla onnellinen.
Sähköposti toimii kyllä.
On kai ollu tyytyväine ku miehes kävi panees sitä ❤ Ookko oikeesti tyhmä? Kolmen lapsen äitinä oot varmaa aika... Äidillinen 😊 Sen oma muija on sentää sen omat muksut synnyttäny. Alappas vähä seuraa sitä häntäheikkii 😊
Kannattaa todella aloittaa kunnon riita. Siitä seuraa vain se, että lapset kärsivät ja se exä ryhtyy vaatimaan tismalleen sopimuksen mukaista toimintaa. Minuutin myöhästyminen lasten palauttamisessa aiheuttaa lasun ja jos lasten isäviikolla jää läksyt tekemättä, alkaa iso pyörä pyöriä ja valituksessa todetaan, että isä ei välitä lapsista. Jos isä ei ilmesty vanhempainiltaan, tehdään lasu, koska eihän se välitä. Jos lasten vaatteissa on yksinkin tahra isäviikon jälkeen, ilmoitetaan sossulle, että lapsia pidetään isän luona liassa jne.
Oikeastiko ap haluat, että myös omat lapsesi pääsevät juttelemaan sossun väen kanssa siitä, oletko kykenevä olemaan äiti?