Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpennulla löysä vatsa jatkuvasti:(

Vierailija
10.07.2016 |

Koiranpennullamme (7 kuukautta) on nyt liian usein löysä vatsa. Viime yönä käytin sitä kakkoshädällä kello 01.30, kello 02.15, kello 06.00 ja nyt taas kello 10.00. Välillä joukossa on ihan sattumiakin, mutta joka toinen kakka on sellaista löysää läjää.

Olen antanut riisin keitinlientä ensiksi ja sen jälkeen vähän riisiä ja raejuustoa. Tilanne aina paranee muutamaksi päiväksi, kunnes taas alkaa uudelleen.

Tietoa olen etsinyt joka paikasta ja pohtinut, että onko se nyt hormonaalista löysää vatsaa (uros) vai onko se herkistynyt jollekin ruoka-aineelle. Merkkiäkin olen yrittänyt välillä vaihtaa, mutta ilman muutosta.

Koira on virkeä ja pirteä ja iloinen ja nälkäinen....emäntänsä ei, kun joutuu nousemaaan 4 kertaa yöllä ulos.

Osaisitko auttaa minua?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee aluksi niin, että et anna mitään muuta, kuin ruokaa. Apteekista lisäksi Canicuria tai Inupekt fortea. Kaikki luut pois. Koiran on hyvä oppia rauhoittumaan, ei sillä tarvitse olla koko aikaa tekemistä. Jos ripuli jatkuu, niin sitten ota yhteyttä eläinlääkäriin. Pennun ripuli ei koskaan ole hyvä asia.

Toivottavasti oli trolli, ei voi noin hukassa olla kukaan koiran kanssa.

Vierailija
62/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Ap mutta meillä vähän samanlainen tilanne, että koira vaatii iltaisin kovasti huomiota. Vinkkejä siihen kaivataan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa myydään Inupekt Forte -nimistä vatsatabletteja koirille joilla on herkkä vatsa. Katso netistä millainen tuote.  Meidän koirille se on tasoittanut ripulin aikana vatsaa.  En muista miten sitä pennulle annetaan.

Vierailija
64/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole Ap mutta meillä vähän samanlainen tilanne, että koira vaatii iltaisin kovasti huomiota. Vinkkejä siihen kaivataan?

Meilläkin pentuna koirat olivat aina hirveän villejä.  Juoksivat hullun lailla ympäri huushollia kunne sitten simahtivat nukkumaan.

Vierailija
65/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yövinkuminen loppui kun koira sai yöksi käyttöön pienemmät neliöt.Nukkuu nyt yönsä.

Kesti totuttaa vain pari yötä.

Vierailija
66/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yövinkuminen loppui kun koira sai yöksi käyttöön pienemmät neliöt.Nukkuu nyt yönsä.

Kesti totuttaa vain pari yötä.

Ja paha tietty sanoa kun koira on vapaana illan pihassa...sisällä ei välitä olla.Mut kaupungissa juoksuhihna tai vaijeri?

Vierailija
67/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme yrittäneet laittaa kouran pitkään remmiin pihallemme touhuamaan mutta se raapii vain ovea takaisin sisälle tai haukkuu oven takana.

Vierailija
68/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sulkenut giardianin pois. Eräänlainen mato. Omalla koiralla oli samanlaiset oireet, jatkuvasti kuralla ja syyksi löytyi giardian! Hoitona 10 päivän matokuuri ja kämpän desifiointi, toistettuna muutamia kertoja, koska loinen on sitkeä..

Vierailija
69/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen madottanut koirani.

ap

Vierailija
70/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näistä apteekin tuotteista tietää, että mikä on toimiva?

Vierailija
71/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehobackt jauhe on aina lopettanut ripuloinnin koirillani, niitä on ollut 5 kpl. Eli on maitohappobakteeri ja sitä voi antaa ihan pienellekkin pennulle ja reilusti. Ei raakaluita pennulle ellei muuten barf ruokintaa käytössä.

Vierailija
72/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira on eilen syönyt nappulaa plus yhden ydinluun raakana.

ap

Älä syötä niitä nappuloita.

Meidän koiralla menee vatsa kuralle jos antaa raakoja luita. Papanoilla pysyy kakka kiinteänä. Yksi vetelän kakan syy on se että saa liikaa ruokaa.

Vierailija
73/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen madottanut koirani.

ap

Matolääkkeissäkin on eroja. Osa lääkkeistä toimii vaan osaan madoista.

Vierailija
74/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänikäinen pentu on tulossa piakkoin murrosikään ja saattaa olla hyvinkin levoton ja toimintaa vaille iltaisin, vaikka olisikin lenkitetty ja leikitetty hyvin. Usein toimii paremmin jos jättää vähemmälle kontaktille ja illalla ihan rauhallisia pissatuslenkkejä. Reakoi herkästi vatsallaan ja touhuaminen ns. jää päälle.Yhden koiristani laitoin nukkumaan yöksi isoon boxiin ja nukahti sinne hyvin aamuun saakka, ilman sitä, kulki koko ajan perässäni ja oli hyvin stressaantunut ja vatsa sekaisin usein(tämä tuli minulle aikuisena kodinvaihtajana)

Vierailija
75/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

74! Viestisi ilahdutti minua kovasti! Kertoisitko lisää ajanjaksosta. Minäkin epäilen, että koirani on tullut murrosikään. 

ap

Vierailija
76/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko siis murrosikään juuri tuollainen levottomuus ja tekemisen vaatiminen? Ennen niin sopuisa ja sävyisä koira komentelee meitä haukkumalla ja istuu edessämme sen näköisenä, että mitäs nyt tehtäisiin. Vaikuttaa ihan kyltymättömältä tekemiseen. Paljon puuhaammekin, mutta ei nyt koko elämämme voi pyöriä hurtan ympärillä. Mikä siis olisi paras keino ratkaista asia? Jos me emme leiki sen kanssa, niin se tulee komentamaan meitä kovaa haukkumalla tai inisee edessä.

Kestääkö tämä pitkään? Kenties parivuotiaaksi vai pidempäänkin?

Vierailija
77/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan.

Vierailija
78/78 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ehdottomasti ollut yhteydessä kasvattajaan.

Me saimme pennun mukana (kirjalliset) tarkat hoito-ohjeet, joissa kerrottiin hyvin tarkkaan myös sopivat ruuat pentuna ja siitä eteenpäin. Muistaakseni meillä ohje oli antaa aluksi vain ns. pieniä luita (kalkkunan kauloja ja kanan siipiä) ja nekin paloteltuina. (Me olemme syöneet alusta asti raakaruokaa.)

Jos koira olisi noin pitkään noin kipeä, veisin ehdottomasti myös eläinlääkäriin. Meillä otettiin äskettäin ulostenäyte, kun tutkittiin, pitäisikö madottaa. Eiköhän ulostenäyte olisi tuossakin paikallaan, niin olisi ainakin varmaa, ettei ole matoja tai muuta vastaavaa.

7kk ikäinen on vielä aika nuori koira. Ulvominen viittaa ongelmiin kasvatuksessa. Siinäkin kasvattaja osaisi neuvoa.

Ei elämän koiran kanssa kuulu tuollaista olla. Eikä koiran elämän kuulu olla tuollaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi