Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö yhtään naista joka maksaa elatusmaksua ex-puolisolle?

Vierailija
09.07.2016 |

Taitaa olla aika harvinaista.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No öö, esim. minun äitini :D

Vierailija
22/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi. Oikeudessa ukko sai lähihuoltajuuden, koska osasi valehdella sujuvasti. Toisessa tapauksessa sama juttu.

Kuinka wt pitää olla jos joutuu huoltajuudesta oikeudessa vääntämään?

Oletpa julma. Suomessa kun kuka tahansa voi haastaa oikeuteen kenet tahansa. Vaikka itse haluat sopia, toinen osapuoli ei siihen suostu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden. Mutta on harvinaista. Vain 5-10% eronneista äideistä maksaa elatusta.

Vierailija
24/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään miespuolista yksinhuoltajaa. Mutta kaikki yksinhuoltajien lapsethan ovat oikeutettuja minimielatukseen, ja sen saa kelalta jos etävanhempi ei maksa.

Eikö nykyään ole yleisintä se että on viikko-viikko, eli yhteishuoltajuus, silloinhan elareita ei makseta mihinkään suuntaan kun kerran kulut menee puoliksi.

Vierailija
25/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi. Oikeudessa ukko sai lähihuoltajuuden, koska osasi valehdella sujuvasti. Toisessa tapauksessa sama juttu.

Millä tavalla ukko osasi valehdella? Olisi ihan mielenkiintoista tietää, kun yleensä naisia kuunnellaan enemmän.

Kumpikin tapaus lähes samanlainen. Isä täysi narsisti, joka osaa pelata oikeudessa kaikki omaksi edukseen .Todellisuus aivan jotain muuta. Ainoa motiivi isällä oli kyykyttää äitiä.

Vierailija
26/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas ajatuskin, perverssiä.

Mitä tarkoitat? Onko se myös sairasta ja perverssiä jos isä maksaa elatusmaksuja?

Vierailija
27/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomessa puolisolle elareita makseta. Ei edes sellaisille kotiäideille, jotka ovat olleet koko elämänsä vain kotona hoitamassa yhteisiä lapsia kuin poikkeustapauksissa.

Lapsia varten kyllä maksaa moni nainenkin, kun lapset ovat jääneet isälle.

Vierailija
28/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Suomessa ei ole tapana maksella elareita exälle vaan lapsille.

Exälle ne just maksetaan. Ei se lapsi niitä rahoja saa tai niistä ikinä hyödy.

Vierailija
29/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi poitsut... Suomessa kun ei entisille puolisoille maksella mitään elareita. 

Kannattaisiko viettää vähän vähemmän aikaa niillä jenkkimiesten itkupotkufoorumeilla? :D 

Vierailija
30/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään miespuolista yksinhuoltajaa. Mutta kaikki yksinhuoltajien lapsethan ovat oikeutettuja minimielatukseen, ja sen saa kelalta jos etävanhempi ei maksa.

Eikö nykyään ole yleisintä se että on viikko-viikko, eli yhteishuoltajuus, silloinhan elareita ei makseta mihinkään suuntaan kun kerran kulut menee puoliksi.

Yhteishuoltajuus ei tarkoita viikko-viikko asumista, harvemmin tapaava etäkin voi olla huoltaja.

Vierailija
31/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka wt pitää olla jos joutuu huoltajuudesta oikeudessa vääntämään?

Pakkohan siitä joutuu vääntämään jos kumpikin vanhempi haluaa yksinhuoltajuuden. Vai miten sen ratkaisisit? Kaksintaistelulla?

Vierailija
32/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri lapsille ne maksetaan. Kysäisepä eronneelta mieheltä jonka liittoon ei lapsia tullut että paljonkos sitä maksetaan elareita... Etsi vaan semmoinen käsiisi ja kysy, minä voin odottaa :D 

Vierailija
33/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteishuoltajuus ei tarkoita viikko-viikko asumista, harvemmin tapaava etäkin voi olla huoltaja.

Yhteishuoltajuutta ei Suomessa edes ole

Vierailija
34/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri lapsille ne maksetaan. Kysäisepä eronneelta mieheltä jonka liittoon ei lapsia tullut että paljonkos sitä maksetaan elareita... Etsi vaan semmoinen käsiisi ja kysy, minä voin odottaa :D 

Mitä sä oikein sönkötät

Vierailija
35/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä ei maksanut mitään ensimmäisen kymmenisen vuotta, sitten kun olin menossa yläasteelle äitini vaati että isän pitää alkaa maksaa, ja elarit meni suoraan mun tilille, ja itse sain ne käyttää kuten halusin, kertaakaan ei äidille latin latia kilahtanut tilille.

Vierailija
36/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden. Perheellä on kaksi lasta. Erotessa äiti otti lapset, koska laskeskeli pääsevänsä rahoille. Viisi vuotta hän tappeli lasten kanssa, jotka siis todellakaan eivät olleet mitään käytöskukkasia, koulussakin joutuivat erityisryhmään käytöksen takia. Sitten äiti sai tarpeeksi, raijasi mukulat isälle ja sanoi, että tämä saa katsoa seuraavat viisi vuotta ja sen jälkeen lapset saavat äidin puolesta muuttaa omilleen. Kas, isän huomassa villeistä kakaroista sukeutui hyvätapaisia ja koulusta innostuneita teinejä. Äiti maksaa elareita eksälleen ja ottaa lapset luokseen joka toinen viikonloppu. Kaikki ovat tyytyväisiä tilanteeseen. Äitikin saa aikaa toteuttaa itseään tarpeeksi eli vetää perskännit ja panna kaikkea vastaantulevaa (en ole katkera ex vaan naapurin akka, jota tuo äiti välillä pyytää seurakseen kaupungille).

Vierailija
37/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan lapsille elareita, kun asuvat virallisesti isällään. Toki ovat mun luona joka toinen viikko. Ja juu, sama tarina kuin tuossa muutamassa edellisessä, eli eksä osasi hyvin valehdella oikeudessa (siitäkin huolimatta että olosuhdeselvityksen mukaan minä olisin parempi lähivanhempi). Luulen että lähes seniili tuomari lähinnä halusi kaunistaa tilastoja, että pitäähän nyt osan lapsista asua virallisesti isällään, eikä siten vähääkään välittänyt olosuhdeselvityksestä (ja eksä haki yksinhuoltajuutta, minä taas yhteishuoltajuutta, yhteishuoltajuus tuli).

En tajua miksei Suomessa muuteta lakia niin, että lapset voivat asua virallisesti kummallakin vanhemmalla, ja esim. lapsilisät siten maksettaisiin kummallekin puoliksi. Ruotsissa näin on, Suomi on taas 30 vuotta häljessä...

Vierailija
38/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Kaikilla eronneilla tutuilla yhteishuoltajuus viikko ja viikko -periaatteella.

Vierailija
39/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini maksoi, 80-/90-lukujen taitteessa. Saimme kaikki noin 13-vuotiaista alkaen elatusmaksun omalle tilille, se oli tarkoitettu vaatteisiin, leffoihin, harrastuksiin, kaikenlaisiin hankintoihin. 1500 mk/kk. Isä maksoi kaiken muun, ja osan näistä luetelluistakin jos tarvitsi.

Vierailija
40/55 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinenx3 kirjoitti:

Minä maksan lapsille elareita, kun asuvat virallisesti isällään. Toki ovat mun luona joka toinen viikko. Ja juu, sama tarina kuin tuossa muutamassa edellisessä, eli eksä osasi hyvin valehdella oikeudessa (siitäkin huolimatta että olosuhdeselvityksen mukaan minä olisin parempi lähivanhempi). Luulen että lähes seniili tuomari lähinnä halusi kaunistaa tilastoja, että pitäähän nyt osan lapsista asua virallisesti isällään, eikä siten vähääkään välittänyt olosuhdeselvityksestä (ja eksä haki yksinhuoltajuutta, minä taas yhteishuoltajuutta, yhteishuoltajuus tuli).

En tajua miksei Suomessa muuteta lakia niin, että lapset voivat asua virallisesti kummallakin vanhemmalla, ja esim. lapsilisät siten maksettaisiin kummallekin puoliksi. Ruotsissa näin on, Suomi on taas 30 vuotta häljessä...

Tienaatko enemmän kuin ex-miehesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi