Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 174cm mies sopiva? Tai tarviiko pituutta edes miettiä?

Mies174cm kysyy:
09.07.2016 |

Siis kaikki tietävät, että 4cm alle keskipituuden.
Mutta onko jotenkin näkyvän lyhyt? Jos mies on, vaikka 158cm niin silloin on aika lyhyt ja saa ehkä miettiä pituutta, mutta onko 174cm mitenkään lyhyt?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies174cm kysyy: kirjoitti:

Siis kaikki tietävät, että 4cm alle keskipituuden.

Mutta onko jotenkin näkyvän lyhyt? Jos mies on, vaikka 158cm niin silloin on aika lyhyt ja saa ehkä miettiä pituutta, mutta onko 174cm mitenkään lyhyt?

Sopiva mihin? Ehkä ilmastointiputkien puhdistajaksi, kun mahtuu helposti sisään putkeen. Ei kelpaa edes yhdeksi yöksi, minua 15 senttiä lyhempi manletti, siis tuo 174 cm. Ja tuo 158 cm kääbik ei edes ole kantasuomalainen, saamelaisissa voi kai olla.

Menes jonne takaisin ylilaudalle.

Vierailija
82/90 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo lyhyt. Itse olen 185 ja se on nykyään jo keskimäärin normaalipituus. Naisetkin on nykyään jo 175 mittaisia.

Suomalaisen miehen keskipituus on 181cm. Kaupungissa asuvien keskipituus on varmaan tuota enemmän.

Maailman mittakaavassa 174cm on hyvin normaali pituus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä hujoppi valitat. 173 cm lyhyenä tappina mulla se on kestämistä. Ei kun oikeasti, haloo. Pituudellesi et voi mitään, eli lopeta sen murehtiminen.  Täällä vauvapalstalla on näitä pituusfriikkejä, mutta oikeasti suurinta osaa ihmisistä ei suuremmin liikuta. Ja niitä, jotka tuijottavat miehessä vain pituutta on turha alkaa suuremmin noteeraamaan, keskity fiksumpiin.

Kirjoitusasusta päätellen kovimmat kriitikot ovat ylilaudan aktiivikäyttäjiä, joten todennäköisesti alle parikymppisiä poikia. Toki 174cm on monelle naiselle oikeastikin liian lyhyt, mutta mitäpä sitä turhaan miettimään. Tutustuu vain ihmisiin, niin kyllä sieltä löytyy heitä, joiden mielestä pituus on hyvä.

Vierailija
84/90 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
85/90 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopivan pituinen. Olen nainen, 153 cm pitkä, eli todella lyhyt enkä missään nimessä haluaisi yli 180 cm:n pituista miestä. Mieluummin alle 180 cm.

Vierailija
86/90 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sopivan pituinen. Olen nainen, 153 cm pitkä, eli todella lyhyt enkä missään nimessä haluaisi yli 180 cm:n pituista miestä. Mieluummin alle 180 cm.

Älä nyt missään nimessä ota yli 160 cm miestä. Ota itsesi tasoinen mies. Muista ihmiskunnan tulevaisuus!

Vierailija
87/90 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pelle, miten ihmisen pituus korreloi hänen tasonsa kanssa? Äo:ni on suunnilleen sama kuin pituuteni, 153.

Vierailija
88/90 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus luin jostain että suurin osa ihmisistä kuuluu joukkoon joka on aina +/-6cm keskipituudesta. Eli 174cm mies kuuluu pituutensa puolesta massaan, eli ei herätä minkäänlaista ihmetystä.

Jos on alle 35 vuotias, niin tuo kääpiö ei Suomessa osu tuohon haarukkaan. Ainoastaan hollantilaiset miehet ovat suomalaisia pidempiä 184 cm keskimäärin nuoremmissa ikäluokissa ja suomalaiset eivät senttikaupalla häviä. Eli ovat reilusti yli 180 senttisiä, jos pohjoissuomalaiset ja itäsuomalaiset jätettäisiin pois, Suomen miehet menisivät hollantilaisten kanssa vähintään tasoihin.

Ainakaan varusmiesten keskipituus ei ole kasvanut kovinkaan paljoa (ja on vieläkin alle 180 cm). 

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/varusmiesten-painossa-hatkahdyttav…

Erikoista Suomessa kutsuntalääkärin tarkistuksessa mitataan kaikki miehet, ja Suomessa on juuri siksi lähes ainoana maana tiedossa todellinen keskipituus. En tiedä miten muiden maiden keskipituus on edes mitattu.

Siis minusta on erikoista, että keskimääräistä lyhemmät pätkämiehet näyttävät valikoituvan armeijaan. Sivareiden ja vapautettujen tulee olla näköjään keskimääräistä pidempiä.

Muuten ei oikein wikipedian kesipituuksia voi selittää.

Ihan järkevä selitys pitkällä miehellä on itsetuntokohdallaan eikä tarvitse mitään ylimääräistä itsekorostusta ja hän voi valita toisin. Pätkät taas itsetunto-ongelmaisina haluavat kerrankin päästä inttiin pätemään.

Vierailija
89/90 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo lyhyt. Itse olen 185 ja se on nykyään jo keskimäärin normaalipituus. Naisetkin on nykyään jo 175 mittaisia.

Heh, suomalaisten naisten keskipituus on lähteestä riippuen 165-167cm eikä nuoret naiset ole tuota paljoakaan pidempiä.

Vierailija
90/90 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei pelle, miten ihmisen pituus korreloi hänen tasonsa kanssa? Äo:ni on suunnilleen sama kuin pituuteni, 153.

Aiheena oli pituus ja tasoosi nähden sinulle sopiva mies on alle 160 cm. Eli miehenä et olisi tätä pidempi hyvin todennäköisesti. Tarkoitan tällä sitä, että naiset valitsevat järjestään liian pitkiä miehiä jälkikasvua siittämään, jonka seurauksena ihmiskunta tuhoutuu muutamassa tuhannessa vuodessa nälänhätään. Nyt kun naiset pääsääntöisesti valitsevat omaa tasoaan pidemmän miehen yli + 5 cm oma pituus, niin ihmiskunnan geeniperimä muuttuu koko ajan pidempiä ihmisiä suosivammaksi = lapsenlapsen ---- lapsenlapsesi ovat yli 3 metriä pitkiä ja painava yli 200 kiloa ja syövät monikertaisesti nykyihmiseen verrattuna. 

Epäilen, että sinun älykkyytesi tuskin on yltänyt ammattikoulun jämälinjoja pidemmälle. Mikä on muuten Äo?  Tiedän, että ÄO on älykkyysosamäärän lyhenne, mutta Äo:ta en tunne.