Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joskus katson söpöjä pikkupoikia ajatellen, että

Vierailija
09.07.2016 |

tuosta kasvaa varmaan komea mies sitten aikanaan. Kunpa voisin pompata ajassa taaksepäin ja tavata näitä tulevaisuuden miehiä sitten joskus. Heillä on kaikki mahdollisuudet kehittää itsestään tasokkaita, mikä on rasittava sana, mutta en osaa valita parempaakaan. Tasokkaalla tarkoitan lapsetonta, luottotiedot kunnossa ja niin poispäin. Minua ihan fyysisesti kuvottaa, kuinka järjettömän moni menee pyöräyttämään kakarat todella nuorena eikä ajattele tulevaa. Vaikka itsekin haaveilin joskus teiniäitiydestä, se tuntui jotenkin jännältä ja tunsin olevani hyvä esimerkki nuoresta iästäni huolimatta, koska en dokaile pahemmin ja olen kaikin puolin kunnollinen. Mutta nyt aavistuksen vanhempana, silti yhä nuorena, olen tyytyväinen siihen, että olen tilanteessa missä olen. Lapsettomuus on suuren suuri valttikortti. Sitten aikanaan minä saatan olla yh tai vastaavaa, mutta onneksi minulla on varastossa kokemuksia miehistä ja suhteista. Ehkä sitten äitinä hyväksyn helpommin toisenkin lapset, ja näin ollen on taas yksi ongelma vältetty. Tällä hetkellä muiden naisten lapset vain kuvottavat, enkä edes harkitse suhdetta iseihin.

En minä tyhjästä tätä keksinyt, olin aikoinaan tekemisissä exän (mies) kanssa PITKÄN ajan jälkeen erostamme. Siis helvetin pitkän.
Muistin hänet kiltin lempeänä, kivan lapsenmielisenä mutta fiksuna nuorena miehenä. Oli kamalaa tajuta, että sitä ihmistä ei enää ole. Nykyään hän on isä, ollut jo pitkään. Hän on muuttunut todella itsekeskeiseksi, minäminäminä ja minun lapseni, minähän en anteeksi pyytele, minun lapseni on maailman paras asia ikinä. Tämän saman olen kokenut muidenkin kuin exäni taholta; luulisi, että jälkikasvu opettaa empaattiseksi, mutta suurin osa muuttuu todella kylmäksi, eläen omassa pikku kuplassaan, johon mahtuu minäminäminä ja maailman ihanin lapsi tai lapset. Ei enää kyetä asettumaan toisen kenkiin täydestä sydämestä, täysin aidosti. Kaikki muu on yhdentekevää, vain OMA LAPSI merkitsee. Minä oikeasti voin pahoin siitä exän muuttumisesta, en ehkä olisi halunnut edes tietää. Tai ehkä se oli vain hyväksi minulle, opinpahan taas jotain uutta ihmisistä.

Ehkä oma isäni ei ole ollut maailman läheisin kanssani, mutta se ei selitä MINUN omia ajatuksiani. Vanhempani tai kukaan muukaan ei määrittele minun tunteitani, ajatuksiani, vaatimuksiani, mitään. Sisimmässäni tiedän, että isä varmaan rakastaa, vaikka tuskin jauhaa minusta naisilleen. Parempi niin, en minä isäni suhteisiin liity, kun en ole edes näköpiirissäkään koskaan.

Tämä ei ole yleistys, tämä on oma henkilökohtainen kokemukseni, jonka olen kokenut todella monta kertaa juurikin iseiltä, en muilta miehiltä. Kuitenkin tuo exäasia oli siinä taustalla, se ihmisen konkreettinen muutos on näin tunteelliselle ihmiselle todella kova pala purtavaksi. Ahdistaa ja kuvottaa, mutta se on ikuisesti historiaa. Mikään ei enää palaa ennalleen, ikinä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on kaikki ok korvien välissä, se en ollut minä joka pamahdin paksuksi välittömästi eron jälkeen. Minä olen pysynyt empaattisena kuten aina, minä olen aina ollut oma itseni. Eksällä on vaihtunut työpaikka, siis koko ammattiala, eikä häntä enää edes kiinnosta se entinen. Jo se on todella iso yllätys, kuvittelin sen olevan hänen työnsä aina. Hän oli se, joka pani toisen paksuksi heti minun jälkeeni, hän on se, joka elää omassa kuplassaan, on kylmä ja totaalisen muuttunut ihminen. Käytti sellaista kieltäkin, mitä en koskaan ennen kuullut hänen suustaan. Hän oli niin kiltti ja ihana ihminen, silloin aikoinaan. Levätköön rauhassa tämä ihminen, jota en enää ikinä näe.

Vierailija
22/30 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mitä avohoitopotilaita suomessa vapaana liikkuu. Pitäisi järjestää pakkoseulonta koko kansalle ja kerätä epäkurantti aines lukkojen taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: Millä tavalla minä olen sairas, jos minut pettänyt ja jättänyt eksä ottaa yhteyttä vain osoittaakseen, kuinka kylmä ihminen hän on nykyään? Ei hän ehkä minuA pettänyt, mutta teki jotain niin sydämetöntä, että koin tulleeni täysin vedätetyksi. Tunteet olivat kuulemma aitoja, niin hän kertoi silloin kun olimme yhteyksissä ikuisuden jälkeen. Mutta kun mikään ei enää ole entisensä, ja minun pitäisi vain hymyillen hyväksyä se kaikki. Ei tule tapahtumaan.

Vierailija
24/30 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

•ikuisuuden

Vierailija
25/30 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti yksi sekopäisin avaus mitä olen koskaan lukenut täältä, huh huh mitä settiä.

-mies

Vierailija
26/30 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo huudella, kun ei itse tarvitse käydä läpi samaa helvettiä. Eksä oli se, joka minut jätti, petti luottamukseni ja kaiken. Välittömästi minut jätettyään perusti perheen, max. 1 kk erosta, tuskin sitäkään.

Vuosien jälkeen tuli ja repi kaikki haavat auki, osoitti olevansa empatiakyvytön ja kylmä ihminen. Jos hän olisi yrittänyt saada minua takaisin, olisin suhtautunut tähän kaikkeen aivan eri tavoin. Silloin hän olisi tajunnut, mitä menetti törkeällä käytöksellään. Tuskin olisin koskaan pystynyt siihen enää, mutta olisin edes arvostanut häntä jotenkin. Nyt hän on repinyt tunteitani jo kaksi kertaa, enkä olisi koskaan uskonut joutuvani tähän tilanteeseen. Miksi hän ei vain voinut pysyä ikuisesti poissa. Miksi.

Vierailija
27/30 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa erostamme taitaa olla lähimpänä totuutta, viitaten viestiin 26.

Vierailija
28/30 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaskaan ei päivity tämä ketju, niin paska alusta tämä vauva että ho hoijaa, 10min menee että kommentit tulee näkyviin. Aloittajan kirjoitus on todella sekava ja outo, voimia apeelle toivottavasti voit paremmin tulevaisuudessa. Kyllä me miehetkin elämän varrella joudumme teihin naisiin pettymään, turha kuvitella että naiset olette ainoita.

-mies

Vierailija
29/30 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin jo kertaalleen oppinut elämään asian kanssa, yli en koskaan päässyt, koska yhtä ainutta anteeksipyyntöä tai selitystä en vuosien varrella saanut. Päätin antaa mielisairaan eksän kokea omaan tahtiinsa kaiken paskan, mitä elämä hänelle tarjoilee temppujensa jälkeen. En olisi ikinä uskonut joutuvani tilanteeseen, jossa hän ottaakin vuosien päästä yhteyttä, mutta onkin yllättävän epäempaattinen ja suorastaan tyly sanoissaan. Tästä alkaa sitten toinen toipuminen, toivottavasti ei tule pitkä prosessi.

Vierailija
30/30 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellen, että ensi kerralla voisin kirjoittaa otsikkoni vähemmän kaksimielisesti...