Onko sinulla kotonasi palasokeria?
Meillä ei ole. Hienoa sokeria on, sitä laitan kahvipöytään vieraillekin tarjolle, mutta aika harva enää kahviaan tai teetään sokerilla makeuttaa. Tuli vain tuosta toisesta ketjusta mieleen, että mulla ei ole tainnut olla koskaan palasokeria omilleen muuttamiseni jälkeen kotona.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, koska sitä on näppärämpi heitellä kahviin, ei tarvitse lusikkaa.
Ja höh, totta kai sitä moni laittaa yhä sokeria teehen tai kahviin, keinotekoiset myrky on niin helvatan pahan makuisia.No ei kyllä mun kokemuksen mukaan laita. Suurin osa juo kahvin ja teen ilman makeutusta.
Ap
SUN kokemus on otanta sun kaveripiiristä. Mun otantani on, että muutamaa ylipainoista ikuista laihduttajaa lukuunottamatta noin kolme neljästä panee jotakin makeutusainetta kuppiin.
Mun "kaveripiiriin" kuuluu sen verran eri ikäisiä ihmisiä (asun maalla ja tunnen paljon naapureita, vanhoja mummoja ym. mutta toisaalta myös ikäisiäni kaupunkilaisia), ja heistä voin sanoa, että todella harva käyttää makeutusta kahvissa tai teessä.
Ap
Niin? Niin kuuluu munkin otantaan.
Joka tapauksessa päätellen runsaasta makeutusaineiden valikoimasta ja siitä, että palasokereitakin on kaupoissa useampaa laatua tarjolla, niitä myös ostetaan.
Haluatko sä nyt inttää aiheesta pitkäänkin, ja tehdä itsesi vieläkin naurettavammaksi? Että "kun musta kukaan ei juo enää makeutettua kahvia ja teetä, niin ette tekään voi!"
Jankuti jankuti jankuti.
En sanonut, että tekään ette voi juoda, mutta tällaisen havainnon nyt olen tehnyt, että sokeria ei kahvipöydässä enää juuri kukaan käytä. Sulla oli olettamus mun "kaveripiiristä", mä oikaisin sen. Jos se on susta jankuttamista, en voi auttaa.
Ap
Sä olet oikeasti ihan idiootti. En mä olettanut yhtään mitään SUN kaveripiiristä. Sanoin, että et sä voi oman kaveripiirisi perusteella tehdä mitään analyysiä suomalaisten makeutusaineiden käytöstä, koska perustat kumminkin oletuksesi vain omaan kaveripiiriisi.
Jankuta ny vielä hei vähän...
Rauhoitu nyt hyvä ihminen. Miten voitkaan kiihtyä tällaisesta asiasta? Toivottavasti et oikeassa elämässä ala haukkua idiootiksi heti, kun joku sanoo jotain, joka ei miellytä. Ja muuten, edelleen, "kaveripiiri" antaa vähän niin kuin ymmärtää, että perustan väitteeni suunnilleen saman ikäisten ihmisten käytökseen. En perusta. Jos et halua jankata, älä jatka jankkausta, eikös ;)
Ap
Kaveripiiri=tuntemasi ihmiset. Tuliko nyt selväksi?
Mä en kutsu kaikkia tuntemiani ihmisiä kavereiksi, joten ei. Mä tunnen muitakin ihmisiä kuin sellaisia, joiden kanssa olen omasta halustani tekemisissä.
Ap
Järjestän myös kyläyhdistyksen tapahtumissa kahvitilaisuuksia pari kertaa vuodessa, ja myös niissä olen huomannut, että sokeria ei mene juuri lainkaan. Siellä toki on palasokeria tarjolla.
Ap
Hauska kysymys vaikka ketä kiinnostaa? Ei ole palasokeria, hienoa leipomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hahhahhaa. On tehty tutkimus, että psykopaatit juovat kahvinsa pelkältään. Mustana ja ilman makeutusta. Linkkiä ei tule, koska en muista mistä luin enkä viitsi nyt googletellakaan. Huom. käytän sokeria ja lorauksen kermaa kahvissani.
EI oo tosi... Ensin ajattelin, että mitä helvettiä sä höpiset, mutta näin todellakin on: narsisteilla ja psykopaateilla on mieltymys karvaisiin makuihin, ja he tosiaan tykkäävät juoda kahvinsa makeuttamatta. Mikä tietenkään ei tarkoita, etteikö muutkin voisi tykätä kahvista ilman makeutusta.
http://www.independent.co.uk/news/science/psychopathic-people-are-more-…
Kun muutin reilu 10 vuotta sitten omilleni ja opiskelemaan niin ostin palasokeria koska jotenkin ajattelin että se kuuluu "jokaisen" keittiövarustukseen. En edes juo kahvia eikä mulla ole kahvinkeitintä niin en tiedä mitä ajattelin :)
;-D kaikkee ne tutkiikin. Ei sillä, voi tuossa jotain perääkin olla.
Meillä käytetään lähinnä palasokeria, koska sitä on helppo ottaa.
Ahaa, toi selittää asian. Ap on psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, toi selittää asian. Ap on psykopaatti.
...kaveripiiristään puhumattakaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, tykkään koska vaivatonta. Teehen laitan kaksi palaa sokeria ja lusikallisen hunajaa, teemamukiin. Kahviin kolme palaa sokeria. Minusta makeuttamaton tee on varsinkin kamalaa, ihan kuin pelkkää kuumaa, kitkerää vettä joisi.
Oli
Sulla on huonolaatuista teetä tai/ja väärä valmistustapa. Mun mielestä sokeri, hunaja tms. peittää teen maun. Jos haluan maistaa teen, en sotke sitä millään.Ei muuten ole, teelaatujakin kaapissa kolmisenkymmentä ja kahvia jauhan ja teen itse Pavonilla. Silti haluan niihin makeutusta, samaan tapaan kuin haluan pihviinkin suolaa. Onko sinulla huonot lihat/et osaa niitä paistaa, jos suolaat lihan? Vai oiskohan kyse kumminkin vaan hei makuasiasta.
Jos tee maistuu ilman makeutusta vain kitkerälle kuumalle vedelle, kuten kirjoitit, on siinä jotain vikaa. Ei se kunnollinen lihakaan maistu ilman suolaa pölylle.
Keittiön sivupöydällä on kahdessa lasipurkissa sokeria ja toisessa on raakaruokosokeria palana ns. vierasvarana. Nostan ne pöytään, jos katetaan pöytä kauniisti vieraille. Harvoin kukaan kaipaa sokeria kahviin tai teehen. Pitäis varmaan heittää pois...
Mistähän sais selville sokeripakkauksen iän?
Mä havahvuin tän myöt miettimään, että kuinkas h*n vanha toi meidän palasokeripakkaus oikeastaan on. Minipalasokeria vierasvarana, eikä sitä näköjään kukaan vieraskaan käytä. Ainakin kymmenen vuotta toi pakkaus on, ja vielä puolillaan :D
Meillä on yksi topallinen ollut jo neljä vuotta. Kuivasokerihan säilyy käytännössä ikuisesti. Jotkut sukulaisemme käyttävät kahvissa mieluumin pala- kuin taloussokeria. Ostettiin sitten sokeritoppa lapsen ristiäisiin, ja siitä on laitettu kahvipöytään sokerit myös lapsen jokaisilla synttäreillä. Hitaasti se tuntuu kuluvan, ehkä sitten lapsen yo-juhlissa kuluu loppuun. Kahvipöydässä meillä on siis sekä hienoa että palasokeria samoin kuin teen/kahvin sekaan vettä, maitoa, kermaa ja kahvikermaa. Jokainen saa mitä haluaa.
Työpaikan kahvihuoneessa on palasokeria. Se on käytännöllisempää, ei ole pöytä täynnä sokeria.
Käytän oikeastaan vain palasokeria,hienoa sokeria vain hillojen tekoon ja leivontaa joita en juuri harrasta.
On meillä palasokeria, mies tykkää käyttää kahvissa.
Ei ole. Vaikka se oli kyllä ihan tavallinen juttu lapsuudenkodissani. Sillä saa muuten hinkattua esim. palaneet kattilanpohjat sun muut vaikeat tahrat, joten pitäisi ostaa.
Ei meillä kyllä mahda olla hienoa sokeriakaan, kun itse en käytä juomissa, ja tytär käyttää jääkahvissaan kinuskikastiketta. Hunajaa käytettään, jos teetä juodaan. Ja leipomisen olen lopettanut.
Palasokeria löytyy, äidilleni, ja tietysti muillekin vieraille, kannellisessa sokeriastiassa. Äitini pitää kaikkein kovimmasta laadusta, joten joku vieras onkin tapojensa vastaisesti ottanut hienoa sokeria, sulaa paremmin.
Pulmua on työpaikan taukopöydässä, kaikkien mielestä kätevintä siellä, kulutus n. paketti/kk, 9 hengellä ja lähes päivittäisillä vierailla.
Eräs britti-teeasiantuntija on muuten sitä mieltä, että jos teehensä laittaa sokeria, on syytä etsiä makeampi/maukkaampi teelaji. Kukin tietysti tyylillään, itse en ymmärrä mitään teestä ja olisikin totisesti parempi jos töissä teetä juovat selvästi kertoisivat mitä haluavat, eivätkä jupisisi jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Oli meillä mutta loppui vähän aikaa sitten. Pitäisikin ostaa uusi rasiallinen - On nimittäin tosi tehokas hellan kuivuneiden/pinttyneiden ruokatahrojen irrottamiseen!
Uuninpuhdistuksessa myös mainio! Ja äskettäin opin ystävältäni uuden niksin: fariinisokeripussiin yksi pala palasokeria ja pussi tiiviisti kiinni, niin fariinisokeri ei paakkuunnu. Testattu on, toimii!
Ei muuten ole, teelaatujakin kaapissa kolmisenkymmentä ja kahvia jauhan ja teen itse Pavonilla. Silti haluan niihin makeutusta, samaan tapaan kuin haluan pihviinkin suolaa. Onko sinulla huonot lihat/et osaa niitä paistaa, jos suolaat lihan? Vai oiskohan kyse kumminkin vaan hei makuasiasta.