Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla kotonasi palasokeria?

Vierailija
09.07.2016 |

Meillä ei ole. Hienoa sokeria on, sitä laitan kahvipöytään vieraillekin tarjolle, mutta aika harva enää kahviaan tai teetään sokerilla makeuttaa. Tuli vain tuosta toisesta ketjusta mieleen, että mulla ei ole tainnut olla koskaan palasokeria omilleen muuttamiseni jälkeen kotona.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tainnut nähdä palasokeria ikinä kenenkään muun kotona kun mummoni... sekin oli joskus 90-luvulla.

Vierailija
2/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, esimerkiksi tänään sitä käytetään, laitetaan savustuspönttöön antamaan väriä kaloille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tainnut ikinä ostaa palasokeria. Tulee tosiaan 1900-alussa syntynyt, jo edesmennyt mummoni palasokerista mieleen.

Vierailija
4/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koska sitä on näppärämpi heitellä kahviin, ei tarvitse lusikkaa.

Ja höh, totta kai sitä moni laittaa yhä sokeria teehen tai kahviin, keinotekoiset myrky on niin helvatan pahan makuisia.

Vierailija
5/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höh, totta kai sitä moni laittaa yhä sokeria teehen tai kahviin, keinotekoiset myrky on niin helvatan pahan makuisia.

No ei kyllä mun kokemuksen mukaan laita. Suurin osa juo kahvin ja teen ilman makeutusta.

Ap

Vierailija
6/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin kanssa, että sokeri on taas tulossa muotiin, kun ihmiset haluaa välttää keinotekoisia lisäaineita. Minä käytän pulmua, ei tarvitse tosiaan erillistä lusikkaa annosteluum.

N24

Vierailija
7/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin oli ainoastaan palasokeria, kahviin laitettavaksi. Nykyään juon mustana kun olen kuullut että sokeri on kuulemma saatanasta.

Vierailija
8/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä, mutta ei sitä juuri ole käytetty vuosiin muuten kuin savustamisessa. Emme käytä sokeria kahvissa ja teehen laitamme hunajaa.

Vierailija
9/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meillä mutta loppui vähän aikaa sitten. Pitäisikin ostaa uusi rasiallinen - On nimittäin tosi tehokas hellan kuivuneiden/pinttyneiden ruokatahrojen irrottamiseen!

Vierailija
10/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita varten löytyy.

Vierailija
11/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä mun kokemuksen mukaan laita. Suurin osa juo kahvin ja teen ilman makeutusta.

Ap

SUN kokemus on otanta sun kaveripiiristä. Mun otantani on, että muutamaa ylipainoista ikuista laihduttajaa lukuunottamatta noin kolme neljästä panee jotakin makeutusainetta kuppiin.

Vierailija
12/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On... jopa kolme pakettia. 

Helposti hätäpäissään ostaa muistamatta, että viime kutsuille sitä olikin ostettu. Jotenkin palasokeri kuuluu kahvipöytään, vaikka "vasta" nelikymmpinen olen. 

En ole mikään kätevä emäntä :D

Vierailija
13/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin kanssa, että sokeri on taas tulossa muotiin, kun ihmiset haluaa välttää keinotekoisia lisäaineita. Minä käytän pulmua, ei tarvitse tosiaan erillistä lusikkaa annosteluum.

N24

Onhan sitten sekin vaihtoehto, ettei laita mitään makeutusta.

Ap

Vierailija
14/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, tykkään koska vaivatonta. Teehen laitan kaksi palaa sokeria ja lusikallisen hunajaa, teemamukiin. Kahviin kolme palaa sokeria. Minusta makeuttamaton tee on varsinkin kamalaa, ihan kuin pelkkää kuumaa, kitkerää vettä joisi.

Vierailija
15/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

SUN kokemus on otanta sun kaveripiiristä. Mun otantani on, että muutamaa ylipainoista ikuista laihduttajaa lukuunottamatta noin kolme neljästä panee jotakin makeutusainetta kuppiin.

Mun "kaveripiiriin" kuuluu sen verran eri ikäisiä ihmisiä (asun maalla ja tunnen paljon naapureita, vanhoja mummoja ym. mutta toisaalta myös ikäisiäni kaupunkilaisia), ja heistä voin sanoa, että todella harva käyttää makeutusta kahvissa tai teessä.

Ap

Vierailija
16/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Ap

Toki, mutta kahvi ilman makeutusta on helevetin pahaa. Ja tee myös.

Vierailija
17/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Minä käytän hienoa sokeria, mies palasokeria.

Vierailija
18/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia on, hienoa ja palasokeria. Ja vieraille hermesetasta.

Vierailija
19/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N24

Ap

Toki, mutta kahvi ilman makeutusta on helevetin pahaa. Ja tee myös.

Mä taas sanoisin, että makeutuksen kanssa molemmat maistuvat pahalta.

Ap

Vierailija
20/60 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun "kaveripiiriin" kuuluu sen verran eri ikäisiä ihmisiä (asun maalla ja tunnen paljon naapureita, vanhoja mummoja ym. mutta toisaalta myös ikäisiäni kaupunkilaisia), ja heistä voin sanoa, että todella harva käyttää makeutusta kahvissa tai teessä.

Ap

Niin? Niin kuuluu munkin otantaan.

Joka tapauksessa päätellen runsaasta makeutusaineiden valikoimasta ja siitä, että palasokereitakin on kaupoissa useampaa laatua tarjolla, niitä myös ostetaan.

Haluatko sä nyt inttää aiheesta pitkäänkin, ja tehdä itsesi vieläkin naurettavammaksi? Että "kun musta kukaan ei juo enää makeutettua kahvia ja teetä, niin ette tekään voi!"

Jankuti jankuti jankuti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan