Onko sinulla kotonasi palasokeria?
Meillä ei ole. Hienoa sokeria on, sitä laitan kahvipöytään vieraillekin tarjolle, mutta aika harva enää kahviaan tai teetään sokerilla makeuttaa. Tuli vain tuosta toisesta ketjusta mieleen, että mulla ei ole tainnut olla koskaan palasokeria omilleen muuttamiseni jälkeen kotona.
Kommentit (60)
Olisiko ollut vielä kymmenen vuotta sitten niin, että minulla oli aina palasokeria kotona. Nyt ei enää ole. On kyllä aika sympaattinen tuote. Pitäisikin ostaa iso Sirkku-paketti. Kai sille jotain käyttöä löytyisi. Kahvin kanssa menee nykyisin lähinnä ruisleipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin kanssa, että sokeri on taas tulossa muotiin, kun ihmiset haluaa välttää keinotekoisia lisäaineita. Minä käytän pulmua, ei tarvitse tosiaan erillistä lusikkaa annosteluum.
N24Onhan sitten sekin vaihtoehto, ettei laita mitään makeutusta.
Ap
Toki, mutta kahvi ilman makeutusta on helevetin pahaa. Ja tee myös.
Mä taas sanoisin, että makeutuksen kanssa molemmat maistuvat pahalta.
Ap
Ällistyttävää, meitä on erilaisia!!! Ihan tosi, nytkö sulle se selvisi?
Hellan puhdistukseen on paketti :D kukaan kahvilla luonani käyvä ei käytä sokeria, ja jos käyttäisi, en varmaan ymmärtäisi tarjota palasokeria vaan iskisin hienosokerin pöytään :D
N-22, kaupungista
Molempia löytyy kaapista, hienoa ja palaa. Itse tykkään enemmän hienosta sokerista ja hunajasta. Teinit lappaa teehen mieluummin palasokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, koska sitä on näppärämpi heitellä kahviin, ei tarvitse lusikkaa.
Ja höh, totta kai sitä moni laittaa yhä sokeria teehen tai kahviin, keinotekoiset myrky on niin helvatan pahan makuisia.No ei kyllä mun kokemuksen mukaan laita. Suurin osa juo kahvin ja teen ilman makeutusta.
Ap
SUN kokemus on otanta sun kaveripiiristä. Mun otantani on, että muutamaa ylipainoista ikuista laihduttajaa lukuunottamatta noin kolme neljästä panee jotakin makeutusainetta kuppiin.
Mun "kaveripiiriin" kuuluu sen verran eri ikäisiä ihmisiä (asun maalla ja tunnen paljon naapureita, vanhoja mummoja ym. mutta toisaalta myös ikäisiäni kaupunkilaisia), ja heistä voin sanoa, että todella harva käyttää makeutusta kahvissa tai teessä.
Ap
Niin? Niin kuuluu munkin otantaan.
Joka tapauksessa päätellen runsaasta makeutusaineiden valikoimasta ja siitä, että palasokereitakin on kaupoissa useampaa laatua tarjolla, niitä myös ostetaan.
Haluatko sä nyt inttää aiheesta pitkäänkin, ja tehdä itsesi vieläkin naurettavammaksi? Että "kun musta kukaan ei juo enää makeutettua kahvia ja teetä, niin ette tekään voi!"
Jankuti jankuti jankuti.
En sanonut, että tekään ette voi juoda, mutta tällaisen havainnon nyt olen tehnyt, että sokeria ei kahvipöydässä enää juuri kukaan käytä. Sulla oli olettamus mun "kaveripiiristä", mä oikaisin sen. Jos se on susta jankuttamista, en voi auttaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin kanssa, että sokeri on taas tulossa muotiin, kun ihmiset haluaa välttää keinotekoisia lisäaineita. Minä käytän pulmua, ei tarvitse tosiaan erillistä lusikkaa annosteluum.
Ap
Ap
Ei, kunhan kommentoin. Ei kannata ottaa tällaisia keskusteluja niin hirveän vakavasti. Rauhoitu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja höh, totta kai sitä moni laittaa yhä sokeria teehen tai kahviin, keinotekoiset myrky on niin helvatan pahan makuisia.
Jahas, sitä ollaan niin olevinaan ja juodaan kuitenkin Pulmu -höttöä käyttäen. Sirkku ei kyllä sula hämmentämättä, Ruokopalasokeri on kuitenkin parasta maultaan :)
Yleensä kuitenkin käytän Hermesetasta, turhien kalorien välttämiseksi.
Mä käytän kahviin mieluummin hienoa sokeria, kun sitä voi käyttää myös leivontaan. Pieni keittiö, ei viitsi pitää montaa pakettia.
Ja niin, olen siis kolmekymppinen.
On toki palasokeria- siivouskaapissa muiden kodinputsausaineiden kanssa. Palasokeri kun sopii mainiosti emalipinnan puhdistamiseen. Muuhun ei sitä meillä käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höh, totta kai sitä moni laittaa yhä sokeria teehen tai kahviin, keinotekoiset myrky on niin helvatan pahan makuisia.No ei kyllä mun kokemuksen mukaan laita. Suurin osa juo kahvin ja teen ilman makeutusta.
Ap
SUN kokemus on otanta sun kaveripiiristä. Mun otantani on, että muutamaa ylipainoista ikuista laihduttajaa lukuunottamatta noin kolme neljästä panee jotakin makeutusainetta kuppiin.
Mun "kaveripiiriin" kuuluu sen verran eri ikäisiä ihmisiä (asun maalla ja tunnen paljon naapureita, vanhoja mummoja ym. mutta toisaalta myös ikäisiäni kaupunkilaisia), ja heistä voin sanoa, että todella harva käyttää makeutusta kahvissa tai teessä.
Ap
Joka tapauksessa päätellen runsaasta makeutusaineiden valikoimasta ja siitä, että palasokereitakin on kaupoissa useampaa laatua tarjolla, niitä myös ostetaan.
Haluatko sä nyt inttää aiheesta pitkäänkin, ja tehdä itsesi vieläkin naurettavammaksi? Että "kun musta kukaan ei juo enää makeutettua kahvia ja teetä, niin ette tekään voi!"
Jankuti jankuti jankuti.
En sanonut, että tekään ette voi juoda, mutta tällaisen havainnon nyt olen tehnyt, että sokeria ei kahvipöydässä enää juuri kukaan käytä. Sulla oli olettamus mun "kaveripiiristä", mä oikaisin sen. Jos se on susta jankuttamista, en voi auttaa.
Ap
Sä olet oikeasti ihan idiootti. En mä olettanut yhtään mitään SUN kaveripiiristä. Sanoin, että et sä voi oman kaveripiirisi perusteella tehdä mitään analyysiä suomalaisten makeutusaineiden käytöstä, koska perustat kumminkin oletuksesi vain omaan kaveripiiriisi.
Jankuta ny vielä hei vähän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ei, kunhan kommentoin. Ei kannata ottaa tällaisia keskusteluja niin hirveän vakavasti. Rauhoitu.
Ap
Oi ei, mä ihan täällä kuule raivareita jonkun av-idarin takia vedänkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Jankuti jankuti jankuti.
Ap
Sä olet oikeasti ihan idiootti. En mä olettanut yhtään mitään SUN kaveripiiristä. Sanoin, että et sä voi oman kaveripiirisi perusteella tehdä mitään analyysiä suomalaisten makeutusaineiden käytöstä, koska perustat kumminkin oletuksesi vain omaan kaveripiiriisi.
Rauhoitu nyt hyvä ihminen. Miten voitkaan kiihtyä tällaisesta asiasta? Toivottavasti et oikeassa elämässä ala haukkua idiootiksi heti, kun joku sanoo jotain, joka ei miellytä. Ja muuten, edelleen, "kaveripiiri" antaa vähän niin kuin ymmärtää, että perustan väitteeni suunnilleen saman ikäisten ihmisten käytökseen. En perusta. Jos et halua jankata, älä jatka jankkausta, eikös ;)
Ap
Molempia on, hienoa ja palaa. Palaa käyttää mies, koska pitää sitä helppona annostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Oi ei, mä ihan täällä kuule raivareita jonkun av-idarin takia vedänkin...
Niin, varmasti sulla kuuluu ihan normaaliin kielenkäyttään idiootiksi haukkuminen ;)
Ap
Vierailija kirjoitti:
On, tykkään koska vaivatonta. Teehen laitan kaksi palaa sokeria ja lusikallisen hunajaa, teemamukiin. Kahviin kolme palaa sokeria. Minusta makeuttamaton tee on varsinkin kamalaa, ihan kuin pelkkää kuumaa, kitkerää vettä joisi.
Sulla on huonolaatuista teetä tai/ja väärä valmistustapa. Mun mielestä sokeri, hunaja tms. peittää teen maun. Jos haluan maistaa teen, en sotke sitä millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Jankuti jankuti jankuti.
Ap
Rauhoitu nyt hyvä ihminen. Miten voitkaan kiihtyä tällaisesta asiasta? Toivottavasti et oikeassa elämässä ala haukkua idiootiksi heti, kun joku sanoo jotain, joka ei miellytä. Ja muuten, edelleen, "kaveripiiri" antaa vähän niin kuin ymmärtää, että perustan väitteeni suunnilleen saman ikäisten ihmisten käytökseen. En perusta. Jos et halua jankata, älä jatka jankkausta, eikös ;)
Ap
Kaveripiiri=tuntemasi ihmiset. Tuliko nyt selväksi?
Hahhahhaa. On tehty tutkimus, että psykopaatit juovat kahvinsa pelkältään. Mustana ja ilman makeutusta. Linkkiä ei tule, koska en muista mistä luin enkä viitsi nyt googletellakaan. Huom. käytän sokeria ja lorauksen kermaa kahvissani.
On vaikka sitä harva käyttää ja yhtä harvoin tarvii itse, löytyy myös makeutusainetta vaikka sitä ei käytä oikeastaan kuin yksi silloin tällöin käyvä vieras.
Kerran vuodessa on, kun teen pulmupuolukoita.
Minulla sitä prkelettä on pieni paketillinen ihan äitiäni varten. Hän ei suostu käyttämään kahvissaan muuta, kuin palasokeria. Itse käytän Hermesetasmyrkkyä :D