Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikuussa Canaria vai Thaimaa?

Iiris
09.07.2016 |

Emme ole koskaan tehneet pakettimatkoja, vaikka olemme paljon reissanneet. Elämme hektistä elämänvaihetta ja nyt houkuttelisi matkan helppous. Lämpöön täytyisi päästä, mutta aikaa vain viikko. Kaksi lasta matkustaa vanhempien mukana. Kumpaa tai mitä muuta kohdetta suosittelisit? Dubai ei ole vaihtoehto.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lämpöä haluatte, niin Thaimaa. Kanarian lämpö tuohon aikaan hyvin epävarmaa.

Vierailija
2/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu haluatko +20 vai +30 lämpötilaan? Canarialla voi tammikuussa olla viileää. Thaimaassa varma lämpö. Tosin viikoksi lentomatka on pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa jos takuuvarmaa haluaa, mutta viikko on lyhyt aika. Lennot ovat 10-11h.

Vierailija
4/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitetaan kuulkaa ihan K:lla Kanaria.

Olen ollut siellä jouluna ja kyllä siellä tarkeni.

Vierailija
5/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on ihana!! Ehdottomasti sinne. Vaikka lennot maksaa enemmän, on eläminen siellä tosi edullista. Ihanaa ruokaa, varma lämpö.

Vierailija
6/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä viikoksi kaukaisimpiin kohteisiin reissaajia. Matkoihin  menee jo valtaosa reissusta, perillä pari päivää ja se on siinä. Mitään muuta ei saa kun rähjääntyneen olon ja stressin. No, makunsa ja hupinsa kullakin.

Vierailija
7/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialle menisin itse. Lämpöä on ihan tarpeeksi. Kun menee Gran Kanarian eteläosaan, niin lämmöt voivat olla tuurilla jopa helteessä. Tosin jos lämpöä on + 21 ja aurinko paistaa, niin auringossa on just sopiva olla suomalaisella. Merivesi on about + 20 astetta, että kyllä pärjää. Lennot noin 6 tuntia ja matkat viikoksi saanee aika edullisesti. 

Vierailija
8/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kanarialla jotain erityisen hyvää kohdetta, jota suosittelisitte?

Vierailija
9/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mieheni kanssa tammikuussa kanarialla viikon ja takki päällä piti olla joka päivä, oli tosi kylmä tuuli ja lämpötila oli vajaa 20 astetta. Lähes joka päivä satoi myöskin vettä. Tasan yhtenä päivänä tarkeni auringossa bikineissä.

Olen myöskin ollut Thaimaassa viikon. Voittaa Kanarian kaikessa ihan 6-0 vaikka lennot ovatkin suht pitkät. Itseäni ne eivät häiritse. Pystyin nukkumaan koneessa menomatkan, jotka ovatkin usein yöllä ja paluumatka meni hyvän kirjan parissa. Mun loma alkaa aina jo terminaalista! 😄 Toki lasten kanssa on hiukan eri asia ne lennot, mutta ei se niin paha ole kun usein kuulee väitettävän. Hienosti näytti joidenkin lapset siellä koneessa pärjäävän.

Asenne vain kohdilleen, muutenkin sitä tarvitaan kun lasten kanssa reissataan. Siitäkin on kokemusta mm. Egyptissä viikon verran. Lapset olivat silloin 6kk ja 4v.

Vierailija
10/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin Gran Kanarialla  alkuvuodesta (2 aikuista, ei lapsia, ei bilettäjiä), suosittelisin autovuokrausta, niin näette jo koette ihan eri tavalla. Riippuu tietysti ihan mitä haluatte, jos rannalla kökötys on tarpeeksi, niin voi etsiä hotellin Maspalomaksesta, tai enemmän  kaipaavalla Las Palmasissa on tietty kaikkea. Lapsiperheenä varmaan kannattaa vilkaista missä ovatkaan vesipuistot jne, itse vierailtiin Palmitos Parkissa eläimiä ihastelemassa, lintunäytökset oli hienoja. Itse olen matkustanut aika vähän, mutta omalla kohdalla oli fiksua katsoa etukäteen kohteet, missä halutaan käydä, ja  sitten sekoitettiin sopivasti  hotelliaamiaisen (meillä oli aika ränsistynyt, mutta edullinen ja  ok aamiaisen omaava huoneistohotelli, jossa käytiin vaan nukkumassa + aamiaisella)  jälkeistä rantalöhöämistä, ja loppu päivästä kierreltiin saaren kaupunkeja, vuoristoaluetta ja yksi shoppailupäiväkin pidettiin. Hyvässä seurassa upea viikko. Kelit eivät ole tosiaan Takuulämpimiä, päivät olivat tuolloin +21...25, mutta illaksi viileni sen verran, että piti vaihtaa shortsit farkkuihin ja  heittää neuletakki t-paidan päälle

Vierailija
11/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa.kanarian tammikuu voi olla todella kylmä.

Vierailija
12/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kanarialle lentää 6h ja Thaimaa 10h, niin kyllä ottaisin Thaimaan. Satavarmasti 30 astetta lämmintä.

Vierailija
13/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Bortugali tai Groatia? 

Franskan etelärannikko myös ihanaa seutua. Greikka varmaan nähty, jos olette paljon matkailleet. Mutta miksei Tupai? Onko siihen jokin erityinen syy?

Vierailija
14/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinna. Ei ole ehkä kauhean lämmin, mutta viina lämmittää. Lapsille ei tosin viinaa saa antaa. Jättäkää ne kotia hoitoon vaikka.

Vierailija
15/15 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan off-topic. Miksi aina matkailusta puhuttaessa tulee tuo aamiainen keskusteluun? Itse majoitun harvemmin hotelliin, jonka hintaan on leivottu aamiaiset mukaan. Ja yleensäkin aina hotellin viihtyvyyttä tuntuu tuo aamiainen määrittävän. Hyvä aamiainen=hyvä hotelli vaikka olisi miten meluisa ja huonot sängyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän