Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

USA: Stokken Kinderzeat/Tripp Trapp

27.02.2006 |

Onko kenelläkään käytössä Stokken Kinderzeatia tai USA:laista versiota TrippTrappista (tuodaan USA:an myös tällä nimellä, mutta on hieman erilainen kuin eurooppalainen versio)? Näitähän ei USA:ssa suositella kuin vasta yli 18 kk ikäisille vaikka toisaalta on kuitenkin hyväksytty jo 6 kk iästä lähtien syöttötuolina. Täällä Phillyssä ei Kinderzeatia tunnu kaupoista löytyvän, netistä toki saa tilattua, mutta yritän nyt päästä käsitykseen sopisiko ekaksi syöttötuoliksi sitten kun sitä tarvitaan. USA:n versiossa kuulostaa olevan joku 3 pistevyö ja eurooppalaisessa versiossa on jokin suojakaari. Jos sulla on kyseinen tuoli, mitä olet mieltä sopiiko se ekaksi syöttötuoliksi? Jos ei, miksi ei, hankala käyttää? Suomessa olen näitä aikoinaan nähnyt ja ihmiset niitä kovasti kehuvat, joten kiinnostaa. Toisena vaihtoehtona mietin sitten Svan of Sweden tuolia, tyypillisiä amerikkalaisia muovihökötyksiä (sorry vaan, joilla sellainen on) en halua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en silleen tieda, mulla on just tuo " muovihokotys" , mutta mielestani 3-pistevyossa (tai hokotyksen kanssa:) on just se hyva puoli, etta lapsi ei paase liukumaan pois istuimelta. olen huomannut sen mun 2.5veen kanssa etta meinasi joskus huomaamattaan tai innoissaan valahtaa jollei ois ollut sita vyota tai jalkojen valissa sellasta muovi" estetta" mika naissa hokotyksissa yleensa on. Eddie Bauerilla on muistaakseni jotain puisia malleja, jotka olisi hieman kivempia kuin " hokotykset" . olen mielesani kironnut monta kertaa " hokotyksen" kun ne jalat ovat aina tiella ja omat varpaat kipeina!

Vierailija
2/5 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalaisessa mallissa on lapsen edessä puinen turvakaari ja turvakaaresta istuimeen tuleva nahkahihna lapsen jalkojen väliin (estää siis ettei lapsi valahda kaaren alta...) Turvakaari antaa mukavasti tukea pienemmälle lapselle ja estää ettei tuolista pääse keikahtamaan.

Amerikkalaisessa versiossa ei tätä kaarta ole, ainoastaan kolmipisteturvavyö (selkänojasta eteen ja jalkojen välistä alas istuimeen.

N. puolivuotias harvoin osaa istua niin hyvin, ettei keikkuisi tuolissa pelkällä kolmipistevyöllä. Kolmipistevyö kun ei lasta mainittavasti tue. Jotkut eivät osaa tuon ikäisinä vielä istua ollenkaan.... Nuorimmaiseni pärjäsi kaarenkin kanssa tuolissa vasta n. 7 kk ikäisenä. Sitten vuoden ikäisenä otimmekin jo kaaren pois, kun kiipesi tuolille seisomaan... ;)

Eli ilman kaarta suosittelisin tuolia lapsesta riippuen n. 1-1.5 vuotiaalle.

Minä en kanssa ole tykännyt noista muovihökötyksistä, mutta täytyy sanoa, että olisi ehkä ollut Stokkea kätevämpi meidän nuorimmaiselle. Muovituoleista on nimittäin hankalampi (jos on kunnon turvavyöt) kiivetä pois kuin Stokkesta... Ja alkuun antavat paremman tuen jos lapsi ei vielä istu kovin tukevasti. Nyt sitten isompana stokke on tosi hyvä. Me on tuotu omamme Suomen-reissuilta.

Ja täytyy nyt vielä mainita kun tuosta Stokkesta ulos kiipeämisestä puhuin, esikoinen ei koskaan kiivennyt itse tuolista pois silloin kun turvakaari oli käytössä. Oli sen verran pulleampaa sorttia, että ei olisi niin hyvin mahtunutkaan, mutta ei kyllä edes yrittänyt. Silloin en uskonut, että lapset todella voivat kiivetä itse tuolista pois. Kuopus oppi tuon tuolista karkaamisen ennen kuin käveli - eli on todella lapsikohtaista. Yleensä lapset kai pysyvät siinä istumassa ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota vähän ajattelinkin, että kun turvakaarta ei ole, ei sitten välttämättä ole niin kätevä ekaksi tuoliksi. Toisaalta tietysti haluaisin säästää, suomalainen kun olen:) enkä ostaa monia tuoleja. Ja ne amerikkalaishökötyksetkin on kalliita. Kerroit, että olet tuonut Tripp Trappin Suomesta. Myydäänkö se sellaisessa paketissa, että sen voi tuoda matkatavarana lentokoneessa? Meille on nimittäin tulossa vieraita kevään mittaan Suomesta. Pääseekö hoikka lapsi Tripp Trapista mielestäsi helpommin karkuun vai johtuiko se vain nuoremman lapsesi kyvyistä:)? Meidänkin tyttö on hoikka. Meidän tyttö on nyt reilu 5 kk ikäinen ja en tosiaan usko, että hän vielä 6 kk iässä istuu eli ei varmaan 6 kk iässä vielä mihinkään syöttötuoliin voi laittaa, mutta aikanaan sitten...

Ja kiitoksia emami myös, olen niitä Eddie Bauereita nähnytkin netissä. Jos jollain on jotain muita ehdotuksia puutuoleista, niin kiitos vaan. Ei kellään satu olemaan kokemuksia ruotsalaisesta Svanista (Scandinavian Child)?

Vierailija
4/5 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aluksi perinteinen syöttötuoli, mutta kun lapsi vuoden iässä alkoi itse kiipeämään siitä ulos, niin hankittiin trip trap. Vanha tuoli meni mummolaan. Kakkoselle ostettiin trip trap heti ekaksi syöttötuoliksi. Trip trapin turvakaari ja pehmuste tekevät istuintilasta sopivan pienen vasta istumaan oppineelle. Ihan pienelle voi laittaa vielä lisää fylliä istuimen väliin. Ja kannattaa ohjeesta katsoa että säätää istuintasot oikealle syvyydelle niin toimiin hyvin. Ekaa tuolia emme olleet säätäneet ihan oikein, jolloin käyttö oli hieman hankalampaa... Esikoinen saa sitten puolen vuoden päästä 5-vuotiaana luovuttaa tuolinsa kolmoselle. Muuten istuisi siinä varmaan vielä pari vuotta.

Lentokoneessa kuljetus Suomesta onnistuu. Tuoli myydään litteässä paketissa ja menee pahvipakkauksessaan ruumaan. Tutut suomalaiset ovat tuonneet tänne Aasiaan Suomesta. Täällä kyllä myytäisiin sitä suomiversiotakin, mutta paljon kalliimmalla kuin Suomessa. Tuoli on tosin aika painava, joten täytyy katsoa ettei matkatavaran painorajat ylity.

Veljen perheellä on svan-tuoli. Suomessa ainakin paljon Stocken tuolia halvempi, mutta mielestäni ei yllä ulkonäöltään lähellekään trip trapin tasolle. Mutta käytössä varmaan ihan ok.

Vierailija
5/5 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydään tosiaan litteässä paketissa, enkä usko että painorajat ylittyvät. Ei tuoli niin kovin painava ole. Pistäkää vaan vieraat tuomaan!

Tuo kiipeilyjuttu on niin lapsikohtaista... Pieni ja hoikka pääsee tuolista helpommin pois, mutta paljon hankalampi siitä on kiivetä kuin " perinteisistä" suomalaisista syöttötuoleista. Ja kyllä siihenkin ratkaisu löytyy, me otettiin se turvakaari pois, niin kiipeily ei ole niin hermoillekäyvän näköistä ;) Tykätty ollaan tuoleista, meillä on niitä kaksi. Kummallakin omansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan