Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausdiabetes

06.09.2010 |

Moikka!

Nyt vko 27+0, viime pe tehtiin sokerirasitus. Ekaa odotan. Paastoarvo oli 4.5, 1h 11.7, 2h 5.8. Eli tuo 1h arvo oli koholla. Paino on noussut liikaa (14kg, BMI oli 19 kun aloin odottamaan), siinä todnäk syy tuohon koska muuten riskitekijöitä ei ole. Nytkin BMI tosin on norm.

Ruokavalio ja liikunta toki tulevat elämään, mutta mitkä mahikset on saada norm kokoinen vauva? Haluan aivan ehdottomasti synnyttää alakautta ja kuulin juuri yli 6-kiloisesta vauvasta raskausdiabeetikolla.

Kommentteja jos olette olleet samassa tilanteessa? Oliko vauva normaalin kokoinen vai iso? Miten hoiditte korkeat sokerit? Ruokavaliolla vai lääkkeillä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös ensisynnyttäjä, rv. 37+2. Ylipainoni takia minulle tehtiin sokerirasitus vkolla 28, jossa todettiin kaikkien arvojen olevan poikkeavia. Sain dieettiohjeet ja verensokerimittarin kotiin. Päivittäin mittaillessa huomasin, että minulla ongelmaksi muodostui korkea paastoarvo aamuisin. 5.7 oli aika yleinen aamuarvo. Minulle määrättiin lääkehoidoksi 8yks insuliinia, jolla sokeriarvot ovat pysyneet oikein hyvänä.

Lisäksi diabeteskontrolleja on muutaman viikon välein, joten vauvan kasvua seurataan tarkasti. Meidän mukula on kasvanut oikein kiltisti ihan keskikäyrillä. Viikolla 36+2 vauvan painoarvio oli 2,9kg. Tietysti painoarviot on aina arviota, mutta ompahan jotain osviittaa tulevasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla