Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi äitini ei opi käyttämään tietokonetta ja älypuhelinta?

Vierailija
08.07.2016 |

Tämä on nelikymppinen ja kaikki tuollainen menee aivan ohi. Olen monta kertaa selostanut yksinkertaisesti kaiken läpi ja hän sanoo ymmärtävänsä, mutta vähintään viikon päästä tulee vanhasta puhelimesta soitto siitä miten "kännykkä/tietokone on seonnut", ja syyksi paljastuu juuri joku google mapsin avaaminen tai netin pois päältä laitto.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä et opi trollaamaan?

Vierailija
2/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla työelämässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on ihan totta myös meidän perheessä. 

Vierailija
4/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ja kaiken lisäksi joutuu käyttämään konetta töissä. Ehkä ne ohjelmistot on sitten yksinkertaisempia tai jotain, en tiedä.

Vierailija
5/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, ja kaiken lisäksi joutuu käyttämään konetta töissä. Ehkä ne ohjelmistot on sitten yksinkertaisempia tai jotain, en tiedä.

Ap unohtui tuosta lopusta, hups...

AP

Vierailija
6/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ymmärtää. t. 50 v.

Vierailija
7/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava muistisairaus? Äkkiä testeihin!!

Vierailija
8/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä et opi trollaamaan?

Ole onnellinen jos lähipiirisi keski-ikäiset ovat hakoja noiden laitteiden käytössä.

AP

Vierailija
9/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat sellaisia.

46v.

Vierailija
10/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä.

Vierailija
11/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nelikymppinen ei osaisi käyttää tietokonetta? Höpö, höpö! Minkä ikäinen itse olet?

Minun isoäitini on 82v ja on kaikessa tietotekniikassa parempi kuin minä.

Vierailija
12/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat sellaisia.

46v.

Niin, vähän yksinkertaisempia.

Vierailija
13/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi tietokoneen ja kännyn käyttö on hyvin yksinkertaista.  Äitisi ei ole kuunnellut mitä sanot hänelle tai hänellä on ikävä sinua ja hän etsii kivan tekosyyn taas soittaa sinulle.

Vierailija
14/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tuo on. Voiko kyse olla siitä, ettei oikeasti halua, evvk.?

Vierailija
15/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nelikymppinen ei osaisi käyttää tietokonetta? Höpö, höpö! Minkä ikäinen itse olet?

Vähän päälle parikymppinen. Ja oma isoäitini osaa hädin tuskin soittaa yksinkertaisella puhelimella.

AP

Vierailija
16/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opittu avuttomuus ja halu pitää sinut mukana elämässään vaikka sitten IT-tukena.

Vierailija
17/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa välttämättä käyttää 40 vuotias kunnolla tietotekniikkaa, vaikka olisi ihan terve ja muuten ihan järkeväkin tyyppi. Olen ollut nuorempana it-tuessa työpaikassa, jossa varmasti oli keskimääräistä älykkäämpiä tyyppejä töissä (ei ollut mikään helppo paikka päästä töihin), mutta he saattoivat olla teknisissä asioissa aivan tumpeloita, heidän kiinnostuksen kohteet olivat vain ihan muissa asioissa.  Saattoivat puhua ja kirjoittaa monia kieliä, akateeminen tutkinto jne. mutta esim. kytkeytyminen wifi-verkkoon tuotti ongelmia, esim. yksi osastopäällikkö-tason tyyppi oli tällainen, hän matkusteli ympäri maailmaa ja välillä olisi ollut ihan hyvä osata kytkeytyä wifiinkin. Toisaalta saattoi olla myös teknisesti ihan huippuhyviä käyttäjiä, skaala oli ihan laidasta laitaan. 

Vierailija
18/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. En ymmärrä, itse olen viisikymppinen ja teknisesti työpaikallani näppärämpi oppimaan uudet jutut kuin kolmekymppiset kollegani.

Osa ihmisistä on vähän kuin suuntasokeita, synnynnäisesti tumpuloita teknisten asioiden kanssa. Ei se välttämättä liity älykkyyteen, vaan on vaikeutta ymmärtää lopgisesti samanlaisinta toistuvia prosesseja ja vaikeutta opetella ja rohkeutta käyttää niitä.

Oma äitini on jo yli kahdeksankymppinen, eikä osaa käyttää lainkaan kännykkää tai tietokonetta. Asenne on sellainen, että mitään ei voi opetella eikä mihinkään uskalla sattua, jos vaikka koneessa olisi semmoinen räjähdysnappula, joka päsäyttää talon päreiksi, jos siihen vahingossa sattuu...

Vierailija
19/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän päälle parikymppinen. Ja oma isoäitini osaa hädin tuskin soittaa yksinkertaisella puhelimella.

AP

Olisko teillä sitten jotain heikkolahjaisuutta suvussa? Yleensä kai normaalilla järjenjuoksulla varustetut ihmiset oppii käyttämään myös kosketusnäyttöjä ja älypuhelimia. Oma äitini on 74v ja laittelee kuvia instaansa miltei päivittäin. Anoppi 76v osti juuri iPadin.

Vierailija
20/43 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No teillä on sitten harvinaisen vähälahjainen suku.