Onnea lomalaiset 10 pv:n sääennustus
Oo Suomen kesää
Kommentit (35)
Pari viikkoa tuli jo nautittua etelän lämmöstä ja nyt on hyvät kelit järjestellä isoja sukujuhlia. Että kiitos vaan, kiva loma on ollut!
Eipä haittaa. Olin jo Välimeren risteilyllä viikon, oli kuuma. Enempää hellettä en juuri kaipaa, mökillä on monta hommaa tiedossa, eikä niitä ole kiva tehdä helteellä. Kunhan ei tarvitse mökkiä lämmittää joka ilta niin kuin viime kesänä, niin mulle on ok.
Mä olisin ehkä vähän harmissani, jos olisi ollut tällaista koko kesän. Mutta nyt on ollut lämmintä viikko tolkulla. ei ole tarvinnut seistä toppatakki päällä kuten viime kesäkuussa. Viime viikolla täällä oli todella voimakas uv-säteily, eräs kasikymppinen rouva sanoi minulle, että ei ole ikinä nähnyt sen olevan täällä 6. Paloinkin kyllä :(
Mutta kaikki luulevat, että olen jo ollut sillä etelänmatkalla mikä on vasta tulossa parin viikon päästä.
Muutama oleellinen asia tuosta sääennusteesta, joka kannattaisi ottaa huomioon:
1) Tuossa ennusteessahan ei suinkaan ole koko ajan pelkkää sadetta. Tuossa näkyy useilla paikkakunnilla useille päiville jopa auringonpaistetta joukossa.
2) Koko ajan ei ole myöskään erityisen kylmää, vaan itse asiassa kohtalaisen lämmintä. Näkyyhän tuolla useillekkin paikkakunnille useita yli +20 asteen päiviä
3) Sääennusteiden luotettavuus varsinkin kymmenien päivän ajalle on yhtä huttua. Muuttuvat lähes joka päivä.
Mulla oli loma toukokuussa, en valita :XD
Just sopivan lämmintä. Ei tarvi yrittää sisällä tuulettaa koko ajan eikä se meillä olisi mahdollistakaan alakerran ketjupolttajan takia. Luonto pysyy kauniin vihreänä, kun sataa. Tykkään tällaisella säällä olla paljon mieluummin lomalla kuin töissä.
Hyvät ilmathan tuossa sääennusteessa on. Aurinkoa melkein kaikille päiville, ainakin osin, sekä sopivat lämpötilat puutarhatöihin.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa työkaverini joka jäi juuri 4 viikon lomalle maanantaina :D
Olen vahingoniloinen.
Miksi? Onko työkaverisi kusipää vai sinä?
Ihanaa säätä. Ei tarvi olla mökillä hyttysten purtavana. Ei tarvi kastella puutarhassa . Olen kaupunki-ihminen ja täysin kyllästynyt mökkeilyyn ja siellä nysväämiseen. Mitä jo kymmeniä vuosia tehty. Saan olla missä haluan ja tehdä mitä haluan. Olen vapaa kuin taivaan lintu ja minulla on loma!
Tämä on loistavaa säätä. Menen huomenna soppailemaan ja hengaileen kaupungille koko päiväksi. Äijä olkoon mökillä jos huvittaa häntäkään. 😎
Mun mielestä mökillä on parasta sateella. Voi maata aitassa, kuunnella, kun sade lyö kattoon. Saunoa aamusta saakka, uida lämpimässä vedessä.
istua grillikodassa ja kuunnella sielläkin sateen rapinaa. Saa huoletta jättää kasvien kastelun ja keskittyä vaan nauttimaan rauhasta ja paistella lettuja, poltella takkatulta, ja jälleen, kuunnella sitä rapinaa.
Onneksi teini on samanlainen ja nauttii, kun saa vaan möllötellä.
Väliäkö tuolla, etelän lämpö kutsuu!
Vituttaako ap? :D
Niin? Ei kai kukaan nyt niin lomaile että ajelee joka päivä eri paikkakunnalle ja sattuu siis juuri sinne sadealueelle.
Kyllä on kurjaa kesäsäätä. Ei haittaa jos joskus on viileä, mutta osalla palaa puolet lomasta tässä pakkasessa. kannattaa katsoa äkkilähtöjä jos lomat alkoi nyt.
Mua ei haittaa yhtään. Ainoa asia, mikä on jäänyt vähemmälle on rannalla kölliminen ja sen kestän kyllä. Muuten on menty ja tehty ihan just niitä asioita mitä on haluttu. Sää on pukeutumiskysymys ja loma on mielentila.