Minua häiritsee kun en tiedä mitä sukupuolta uusi työkaveri on
Hänellä on suht. pehmeä rintamus mitä näin t-paidan ja liivin alta erottaa mutta tietty monilla miehilläkin on manboobsit. Pää on miehekkään kulmikas ja sellaista untuvaista vaaleaa"parta"karvaa on aika runsaasti, näkyy etenkin kirkkaassa valossa. Ääni on kuitenkin kimeä ja naismainen. Mitä itse luulisitte?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen ja miehistä kiinnostunut mutta varattu eli en ole kenestäkään muusta kiinnostunut. Minua kiinnostaa lähinnä eläimet ja luonto.
Ap
Juttele työkaverillesi sitten eläimistä ja luonnosta? Onhan se tietysti hämmentävää törmätä tuollaiseen sukupuolten määrittämässä maailmassa, mutta yritä käyttää tilanne hyväksesi ja tehdä itsereflektointia siitä, miksi sukupuolen tietäminen olisi niin tärkeä asia?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen ja miehistä kiinnostunut mutta varattu eli en ole kenestäkään muusta kiinnostunut. Minua kiinnostaa lähinnä eläimet ja luonto.
Ap
Mikset sitten puhu hänelle eläimistä ja luonnosta?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama tilanne yhden työkaverin kanssa. Selvisi kun oli naisten pukuhuoneessa.
Katso kumman sukupuolen vessassa tms käy sillä se selviää. Jos työkieli on englanti on aika pian pakko selvittää onko hän 'he' vai 'she'. Mukava tyyppi, ongelmat juuri tällä käytännön tasolla aluksi. Nimi ei edes aina kerro, yleensä he käyttää nimeä, joka ei kerro sukupuolta. Yleensä nämä ihmiset liikkuu kummankin sukupuolen alueella, joten jos hänellä meikkiä niin juttele meikeistä, jos ei niin keksi jotain muuta.
Yhtenä "näistä ihmisistä" voin kertoa, ettei vessa tai pukuhuone kerro mistään, koska sen valintaan vaikuttaa paljon sosiaalinen ympäristö ja paine. Itse käytän sekä miesten että naisten vessoja, olenko siis mies vai nainen? Vai jospa olenkin jotain muuta? Kannattaa myös ymmärtää ero biologisen ja sosiaalisen sukupuolen (sex & gender) välillä.
Tosiasiassa Suomessa on jonkun verran ihmisiä, joiden sukupuolta on vaikea määrittää päältä päin.
Joissakin kehitysvammoissa esimerkiksi. Lisäksi on ihmisiä, jotka syntyvät hermafrodiitteina. Ja vielä lisäksi sukupuolta vaihtavat ja transvestiitit, joiden olemus viestii useasta sukupuolesta. Sitten on ihmisiä, joiden pukeutumustyyli ja muu ulkoinen habitus on androgyyni.
Tämä on se todellisuus, jonka kohtaamme. Tähän on yksi ainoa toimiva käytöstapa: kohdellaan kaikkia ihmisiä ihmisinä.
Eikö voi kysyä mistä nimestä tuo Hekku tulee?
Vierailija kirjoitti:
17, no ei mutta muut naiset työpaikalla juttelevat usein niistä.
Meillä on unisex-vessa ja hän tulee eri vuoroon joten en näe häntä pukuhuoneessa.
Ap
No totta kai sitten kaikki naiset puhuvat meikeistä ja vaatteista. Sinä itse olet ainoana uniikki lumihiutale, jolla on muitakin kiinnostuksenkohteita. Vai olisko kuitenkin niin, että koska itsekin olet kiinnostunut jostain muusta, niin joku muukin saattaa työpaikallasi olla.
Ootko etsinyt facebookista lempinimellä?
28, olen, jotain satunnaisia ulkomaalaisia tulee vastaukseksi.
Ap
Reippaasti kopaiset niin saat tietää, eihän sitä tuollaisen epäselvyyden kanssa voi elää.
Jos teillä on joskus joku ns. pikkujoulu, saunailta tai muu niin menkää pullonpyöritystä ja sitten kun pullo osuu häneen niin jos hän vastaa totuus, kysy kumpaa sukupuolta hän on, jos tehtävä, käske riisua uikkari ja pyyhe päältä?
Kuulostaa siltä, että työkaveri on muunsukupuolinen tai transsukupuolinen ja ihan tahallaan välttelee lokeroitumista. Voit keskustella hänen kanssaan juuri siitä, mikä sinua kiinnostaa. Sukupuolielimet tuskin määrittelevät sitä, haluaako hän puhua meikistä vai autoista.
Kuulostaa siltä, että työkaveri on muunsukupuolinen tai transsukupuolinen ja ihan tahallaan välttelee lokeroitumista. Voit keskustella hänen kanssaan juuri siitä, mikä sinua kiinnostaa. Sukupuolielimet eivät määrittele sitä, haluaako hän puhua meikistä vai autoista.
On se elämä jollekin vaikeaa:D Eiköhän ko. henkilö ihan tarkoituksella ole androgyyni ja haluaakin olla sellainen ettei sukupuoli loista kilometrin päähän. Kunnioittaisin ihmisen toivetta olla neutraali sukupuoleltaan varsinkin töissä ja antaisin asian olla. Pystyt varmasti keskustelemaan henkilön kanssa ilman tietoa sukupuolesta.
Idiootti. Miten (ja mistä) tuollainen typerys, jonka suurin huolen aihe on työkaverin jalkoväli, on saanut jostain töitä? Harjanvarsitehtaaltako?
Vierailija kirjoitti:
On se elämä jollekin vaikeaa:D Eiköhän ko. henkilö ihan tarkoituksella ole androgyyni ja haluaakin olla sellainen ettei sukupuoli loista kilometrin päähän. Kunnioittaisin ihmisen toivetta olla neutraali sukupuoleltaan varsinkin töissä ja antaisin asian olla. Pystyt varmasti keskustelemaan henkilön kanssa ilman tietoa sukupuolesta.
Tarkennan vielä, että siis nauran ap:n vaikealle elämälle:D Miten voi noin paljon kiinnostaa työkaverin sukupuoli. Ymmärtäisin jos olisi treffejä suunnittelemassa tai oma lapsi tai oma sukupuoli, mutta anna nyt hyvän päivän tutun olla rauhassa. Enkä todellakaan kysyisi mistä Hekku on lyhenne, haluaa varmasti olla neutraali ja voi olla vaikka hormonihoidot vielä kesken. Esim Helena muuttumassa Heikiksi, niin on Hekku siihen asti, että hormoonit ovat tarpeeksi muuttaneet habitusta.
No onpas taas AP:lla ongelma. Kannattaisiko vaikka hakea mielenterveydellistä apua jos jonkun haaroväli/identiteetti tuottaa noin suurta ahdistusta.
17, no ei mutta muut naiset työpaikalla juttelevat usein niistä.
Meillä on unisex-vessa ja hän tulee eri vuoroon joten en näe häntä pukuhuoneessa.
Ap