Ärsyttää naapurin naisen valitus, miten lasten kanssa on raskasta!!!
Naisella yksi lapsi. 2v. Isovanhemmat asuvat 500m päässä ja lapsi myös äidin mukaan helppo ja hyväntuulinen luonne. Äiti pääsee tukiverkoston turvin aika lailla milloin vaan omille menoilleen. On aikaa harrastaa ja mennä. Mutta JOKA IKINEN PÄIVÄ VALITTAA, kun on niin raskasta!!! Jos hän ei ole viikkoon päässyt menoilleen jostain syystä, on burnoutin partaalla. Mun tilanne on se, että meillä on kolme alle 5v lasta, eikä todellakaan apukäsiä. Käyn jossain omassa jutussani max puolen vuoden välein. Lapsille ei ole oikeastaan koskaan hoitajaa, isovanhemmatkin kaukana. Ja naapuri vaan valittaa elämän raskautta mulle AINA, vaikka tietää meidän perheen tilanteen. Onko muut törmänneet tällaiseen ärsytykseen?!?!
Kommentit (31)
Se minkä ihminen tuntee raskaaksi, on yksilöllistä. Tuollainen vertailu on täysin turhaa, koska meillä jokaisella on erilaiset valmiudet selvitä tilanteista. Mikä siinä harmittaa, jos joku valittaa jaksamistaan? Ei kai teillä siellä nyt ole meneillään mikään kilpailu, että kummalla on raskaampaa? Järki käteen nyt.
Minä tiedän usemman yhden lapsen äidin, jotka ei oikeasti jaksa. Eivät kertakaikkiaan tajua lapsista mitään. Yksi lukee oppaita kuin käyttöohjeita, rakentelee mystisiä aikataulurakennelmia (joihin lapsi ei tietenkään taivu), ongelmaa, ongelmaa. Hänellä on selkeästi sellainen antisosiaalinen introvertti luonne ja hän ei kestä kun lapsi haluaa häneltä jotsin. Ei kestä yhtään ääniä, eikä lapset esimerkiksi saisi juosta ollenkaan. Toinen on täysin omien ongelmiensa vanki eikä vain kykene antamaan mitään. Minusta on hyvä että ovat tsjunneet jättää siihen yhteen!
Ehkä hän valittaa oikeasti jotain muuta: yksinäisyyttä (avauksen perusteella päättelen, että on yh), huolta tulevaisuudesta tms. Ehkä hänen elämänsä on tukiverkoista huolimatta henkisesti niin köyhää, ettei keksi puhumista kuin lapsesta? Ehkä hän haluaa "bondata" sinun kanssasi ja puhuu siksi asiasta, jonka kuvittelee sinulle läheiseksi? Kuuntele tarkalla korvalla tai vaihda puheenaihetta.
Niin. Toiset valittavat herkemmin kuin toiset. Minäkin tiedän naisen, joka on seitsemän lapsen äiti ei valita koskaan. Pitäisikö siitäkin sitten hermostua, kun tuo nainen on aina tyynen rauhallinen eikä valita vaikka sillä on pakko olla raskaampaa?
Mulla on työkaveri, jonka elämä on raskasta, koska lapset 17v, 15v ja 7v.
Tosin hänen elämänsä on aina raskasta, jopa pienen puutarhan hoito on raskasta, koska viime keväänä istutettu puu ei olekaan juuri sellainen kuin hän ajatteli ja se on nyt kaivettava pois ja tilalle on ostettava uusi, tätä on nyt mietitty 2kk, mutta jos nyt osta uuden ei voi kesälomalla lähteä mihinkään, koska uutta puuta on kasteltava, mutta saako syksyllä juuri sitä puuta kun hän haluaa ja jäljellä ei titenkään ole kuin huonot taimet ja sitten se vielä voi kuolla talvella, kun ei ole kunnolla ehtinytjuurtua, pitäisikö jättää kuitenkin kevääseen se vaihto?
Onneksi mulla alkaa loma 3pv kuluttua!
lakkaa kuuntelemasta tai ilmoita että lopettaa sen helvetin dokaamisen
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Jälleen pihalla törmätty naapuriin lasten leikkiessä. Sama virsi. On raskasta, kun pääsee vasta lauantaina viettämään omaa aikaa kampaajalle. Hänen mukaansa hoitaa lapset yksin, kun mies kotona arkisin vasta klo 16.30 ja viikonloput vapaalla. (Oma mieheni tekee 6 päiväistä työviikkoa, 11h/päivä). Siis lähinnä mietin, onko tää naapuri tyhmä?! Miksi hän valittaa mulle asioista, joista TIETÄÄ, että oma tilanteensa parempi?!?!?! Esim miehen työpäivien pituus/tukiverkosto. Siinä ei ole kyse mistään "jotkut kokee rankempana"- asiasta, vaan sama kuin mä kävelevänä aikuisena valittaisin rammalle ihmiselle, että voi kun mun jalkani olisivat kauniimmat tms?!
Vaikutat agressiiviselta ja epäempaattiselta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Jälleen pihalla törmätty naapuriin lasten leikkiessä. Sama virsi. On raskasta, kun pääsee vasta lauantaina viettämään omaa aikaa kampaajalle. Hänen mukaansa hoitaa lapset yksin, kun mies kotona arkisin vasta klo 16.30 ja viikonloput vapaalla. (Oma mieheni tekee 6 päiväistä työviikkoa, 11h/päivä). Siis lähinnä mietin, onko tää naapuri tyhmä?! Miksi hän valittaa mulle asioista, joista TIETÄÄ, että oma tilanteensa parempi?!?!?! Esim miehen työpäivien pituus/tukiverkosto. Siinä ei ole kyse mistään "jotkut kokee rankempana"- asiasta, vaan sama kuin mä kävelevänä aikuisena valittaisin rammalle ihmiselle, että voi kun mun jalkani olisivat kauniimmat tms?!
Vaikutat agressiiviselta ja epäempaattiselta ihmiseltä.
aggressiiviselta*
Jos sillä on raskasta. Oli mullakin esikoisen kanssa. En ollut vielä tottunut. Oli kyllä sitten toisenkin kanssa mutta silloin olin jo tottunut siihen vähän enemmän. Suhteellisesti ottaen sanoisin näin jälkikäteen, että yhden lapsen kanssa oli raskaampaa kuin kahden. Enempää en sitten hommannutkaan lapsia, sillä lastehoito oli kaiken kaikkiaan sen verran raskasta, etten olisi jaksanut yhtään enempiä lapsia.
Sepä se.
Mutta eikö ole hyvä kun ajattelee, että;"
Aina jollain on helpompaa tai raskaampaa kuin itsellä."