Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada pitkät hiukset

Vierailija
06.07.2016 |

Hiustenkasvatusvinkkejä kaivataan eli miten saisin pitkät (hyväkuntoiset) hiukset.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen joka päivä.

Föönaan.

Suoristan.

Käytän muotoilutuotteita.

Blondaan.

Harjaan märkänä.

En käytä lisäravinteita.

Hiukset ovat pitkät, sileät, vahvat ja paksut. Ikää 35.

Vierailija
42/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on upeat hiukset <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmältä tuntuva, mutta tärkeä ohje: -Elä pese hiuksia, pese vain juuresta. (on ihmisiä jotka pesee myös hiusten latvat)

Vierailija
44/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi kysyä tuollaista? Hiukset kasvavat odottamalla! Sillä välin olisi hyvä tehdä jotain muuta kuin miettiä niitä hiuksia.

Vierailija
45/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmältä tuntuva, mutta tärkeä ohje: -Elä pese hiuksia, pese vain juuresta. (on ihmisiä jotka pesee myös hiusten latvat)

Tällä ei ole MITÄÄN tekemistä hiusten kasvamisen kanssa. Hius ei todellakaan tiedä oletko hieronut shampooota vain juuriin vain koko matkalle.

(Ja jos joku niin raivolla hiuksiaan hinkkaa että ne kakeavat, niin lopettakoon silloin sen mekaanisen rasituksen. Tavallinen shampoopesu ei vaikuta latvaan eikä juureen eikä kasvuun pätkänkään vertaa.)

Vierailija
46/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä ei ole MITÄÄN tekemistä hiusten kasvamisen kanssa. Hius ei todellakaan tiedä oletko hieronut shampooota vain juuriin vain koko matkalle.

(Ja jos joku niin raivolla hiuksiaan hinkkaa että ne kakeavat, niin lopettakoon silloin sen mekaanisen rasituksen. Tavallinen shampoopesu ei vaikuta latvaan eikä juureen eikä kasvuun pätkänkään vertaa.)

Jos haluat pitkät hiukset ni ne latvat pitää pitää hyvässä kunnossa. Pesemällä niitä latvoja saat ne helposti huonoon kuntoon (hiukset katkeilee). Ne latva puhdistuu ihan sillä samalla vedellä jolla peset juuren, latvoja ei kannata erikseen pestä.

Vierailija
47/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut koko aikuisikäni lyhyttukkaisena ja kiireessä jätin pari kampaajakäyntiä väliin. Niin hiukset lähtivät kasvamaan ihan itsestään, enkä sitten enää malttanutkaan leikata. Mies toivoi myös, että antaisin hiusteni kasvaa ja sanoi että näyttäisin vielä kauniimmalta pitkissä hiuksissa. Hän ei ollut koskaan ennen sanonut mitään tukastani, ja olin aidosti yllättynyt.

En osaa sanoa kuin että hoitakaa kasvavia hiuksianne hyvin. Itse en liioin värjää, mutta föönailen kyllä joskus. Joidenkin hiukset kestävät enemmän käsittelyjä kuin toisten.

2 ja puoli vuotta olen nyt kasvatellut ja pituus alkaa olla alaselässä ja tykkään kyllä ihan hurjasti...

Vierailija
48/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kasvavat pitkiksi, kun niitä ei leikkaa. Eli älä usko kampaajia, jotka väittävät, että kolmen kuukauden välein on leikattava pari senttiä latvoista. Parturi-kampaaja on pitkätukkaisen vihollinen, koska elanto on kiinni siitä, että ihmiset leikkauttavat hiuksiaan ja teettävät niille käsittelyjä.

Vierailija
49/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla olemassa mitään vippaskonsteja tähänkään ongelmaan, uskon, että kaikki riippuu ihan perintötekijöistä. Mulla on puoliväliin selkää ulottuvat  hiukset. En syö mitenkään erityisen terveellisesti enkä syö mitään lisäravinteita. Käytän ihan markettituotteita pesuun ja pesen pari-kolme kertaa viikossa, muotoilutuotteita en juurikaan käytä ja annan hiusten yleensä kuivua itsestään eli yleensä hiukset on nukkumaan mennessä kosteat. Värjään hiuksia noin kuuden viikon välein kaupan värillä. Mun hiukset kasvaa varmaan yli sentin kuukaudessa, joten latvatkaan ei ehdi kärsiä kun niitä leikataan usein. Hiukset on paksut, kiiltävät ja elinvoimaisen näköiset aika huonolla hoidolla :)

Vierailija
50/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja on vihollinen.

Vierailija
51/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein kannattaa pestä hiukset? Mikä olisi hyvä shampoo?

Minun hiusten pesu vinkki on seuraava. Vedellä voit pestä vaikka joka päivä, vältä kaikkea mahdollista käsittelyä, poislukien tietysti normaali kampaaminen/harjaus. Jos takkuja, pyri pitäämään sieltä juuresta kiinni kun selvität, ei irtoa niin paljoa. Pesuaineilla pesu vasta kun on ihan oikeasti likainen! Hiuspohja tottuu pesemiseen, ja rasvoittuu myös sen mukaan. Minä pesen pesuaineella hiukseni keskimääriin 2krt/kk, hiuseni ovat terveen näköiset, eivätkä ole likaiset. Päivittäinen shampoo pesu on markina miesten juttu, ja kyllä hiukset sen vaativat, jos siihen tottuvat.

Vierailija
52/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen joka päivä.

Föönaan.

Suoristan.

Käytän muotoilutuotteita.

Blondaan.

Harjaan märkänä.

En käytä lisäravinteita.

Hiukset ovat pitkät, sileät, vahvat ja paksut. Ikää 35.

Hienoa! Mulla ikää 38 ja kilpirauhanen tohjona. En koskaan saanut omiani kasvamaan edes vyötärölle, ennen kuin lopetin kaiken käsittelyn (ja aloitin lisäravinteet). Nyt tukka on tasattu lantiomittaan, saa kasvaa edelleen.

4

Vierailija
53/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman vähän käsittelyjä hiuksille (kuivaus, värjäys, permanentit), jotta ei tarvitse leikata kulumisen takia.

Kasvuvauhtiin et kuitenkaan voi vaikuttaa mitenkään, et myöskään hiusten elinikään tai niiden paksuuteen tai määrään. Hius kasvaa +/- 1 cm kuukaudessa ja elää 3-7 vuotta. Hiustupet kehittyvät jo sikiöaikana eikä niitä kehity enää sen jälkeen.

Millään ulkoisilla hoidoilla et voi vaikuttaa hiusten elinikään, se on yksinkertaisesti mahdotonta, koska ei se hiustuppi hyödy niistä hoitoaineista ja eliksiireistä mitä päähäsi hierot. Vain latvojen kulumista voit auttaa, jos sitäkään. Ravinnolla ja lisäaineillakaan ei pysty oikeasti saamaan minkäänlaista näkyvää vaikutusta hiusten elinikään.

Saat pitkät hiukset, jos sinulla on sellaiset geenit, että hiustesi kasvunopeus on suuri ja elinikä pitkä. Parhaassa tapauksessa sinulla on myös runsaasti hiustuppia joista hiuksia kasvaa, ja hiukset ovat paksuja. Keskimäärin hiukset kasvavat kuitenkin max 40-80 cm pitkiksi, ja tuohon 80 m pituuteen tarvitaan jo todellakin niitä hyviä geenejä.

80 m pituuteen? 😀 Todellakin tarvitaan Hyvät geenit.

Vierailija
54/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturin-kampaajan pitkätukkainen poika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat pitkät hiukset ni ne latvat pitää pitää hyvässä kunnossa. Pesemällä niitä latvoja saat ne helposti huonoon kuntoon (hiukset katkeilee). Ne latva puhdistuu ihan sillä samalla vedellä jolla peset juuren, latvoja ei kannata erikseen pestä.

Latvojen pesu ei mitenkään niitä huononna. Latvojen kova mekaaninen hinkkaus sen sijaan saattaa niin tehdä, mutta silloin syy ei shampoon/pesun. Vaan sen hinkkaajan. Latvat voi halutessaan pestä ihan vapaasti ilman että se vaikuttaa kasvamiseen.

Vierailija
55/69 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama paitsi mä pesen lasten Linna shamppoolla 3 kertaa viikossa, kuivattelen kans rauhassa, en värjää, föönaa enkä käytä lämpökiharrinta, enkä mitään kemikaaleja. En ota liikaa aurinkoa ja koitan syödä terveellisesti. Latvoja tasaan itse noin 4 kertaa vuodessa.

Mulla hiukset kasvoi parissa vuodessa melkein peppuun asti lapaluiden kohdalta. Onhan tämän tukan kanssa välillä tekemistä, kun tahtoo jäädä vaatteiden väliin, laukun remmin väliin ja jotain puuhaillessa pitää sukia useasti pois edestä varsinki jos oot kumarassa (ja hiukset auki). Ulkona liikkuessa tuulella pitää olla ponnari varalta mukana jne...

Mut en mä silti vaihtaisi enää mistään hinnasta lyhyeen malliin joka mulla oli edelliset 10 vuotta. On tää niin kaunis ja naisellinen jotenkin. Kaikki letit ja nutturat, saparot etc. on kivoja ja näyttää hyvältä. Ja tuntuu että mieskin tykkää. Olen toisaalta kuullut ettei mun ikäsellä (34 v. ) saisi olla enää tällasta tukkaa. Mut who cares.. kun itestä tuntuu hyvältä :)

Tsemppiä kaikille kasvatteluihin!

Mulla vähän sama tilanne.

Hiukset lähti kasvamaan nopeammin ja tuuheentumaan sen jälkeen kun lakkasin blondaamasta ja suoristamasta lämmöllä. Nyt 2,5 vuoden kasvattamisen jälkeen mulle on kasvanut hartioiden tasalta kaunis pepputukka, jonka saa laitettua niin monella tavalla. Tykkään eri kampauksista ja usein kaverit tykkää tehdä niitä mulle, jos lähdetään jonnekin. Onhan tosi pitkissä hiuksissa haittapuolensa, mutta on ne niin ihanan tyttömäiset ja kauniit. Näin kolmekymppisenäkin...

Huvittavinta tässä kasvattamisprojektissa on ollut miehen asenne. Muistan kun kävin viimeistä kertaa kampaajalla ottamassa väriä ja hiukset oli tuolloin ehkä lapaluiden kohdalla. Normaalisti olisin viimeistään leikkuuttanut tuossa vaiheessa olkapääpituuteen, mutta nyt olinkin päättänyt antaa hiusten kasvaa. Tulin sitten kotiin hopeablondina ja mies ei kiinnittänyt uuteen väriin mitään huomiota. Sen sijasta hän sanoi hymynkare suupielillään "sä et leikannutkaan".

Ja voi että se huomio minkä alati kasvavat hiukseni ovat saaneet häneltä. Mies silittelee niitä ja hipeltää aina jos istutaan vierekkäin, sipaisee ohikulkiessa ja kehuu päivittäin. Auttaa joskus harjauksessa ja ehdottelee jopa eri kampauksia mitä hän netissä ja telkussa näkee näyttelijöillä, juontajilla...  ja sanoo että "ethän vaan leikkaa" aina jos kerron käyväni tuttuni luona joka sattuu olemaan ammatiltaan kampaaja... 

En olisi koskaan uskonut, että naisen hiukset voivat olla miehelle noin tärkeät. Aluksi olin hämmentynyt, mutta nykyään vaan nautin hänen huomiostaan :D

Vierailija
56/69 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Älä leikkaa

-pesun yhteydessä hoitoaine

-päivittäin öljyä latvoihin, ainakin jos hiukset ovat kiharat

-älä föönaa, kiharra, suorista tms

- jatka tätä pari vuotta, ja sinulla on pitkät hiukset.

Vierailija
57/69 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, mitä lisäravinteita kandee ottaa? Entä jos ette föönaa tai suorista/kiharra hiuksia niin miten saatte kauniiksi hiukset? Itselläni on puoleenselkään ja loivasti kihara, siis epäsäännöllistä kiharaa ja takkua, tosin raitoja ja vaalennusta myös. Pitäisköhän lopettaa blondaus.

Vierailija
58/69 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Älä leikkaa

mitä öljyä? kaupas pullollaan erilaisia hiusöljyjä. Mikä olisi paras?

Vierailija
59/69 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Älä leikkaa

Minä olen vuosien varrella käyttänyt monia, ei niissä valtavia eroja ole, joten käytä mitä käytät kunhan et anna latvojen kuivua.

Vierailija
60/69 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Älä leikkaa

Molekyylibiologian hikiseen imeytyvät parhaiten oliivi- ja kookosöljy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän