Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada pitkät hiukset

Vierailija
06.07.2016 |

Hiustenkasvatusvinkkejä kaivataan eli miten saisin pitkät (hyväkuntoiset) hiukset.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit pääosassa. Itsellä tukka alaselkään, mutta ollut pisimmillään pepun päällä reippaasti. Eli pisimmät hiukset kasvaa vähintään metriin. En liiku, juon huonosti ja syön epäterveellisesti ja liian vähän. Mutta tukka ja kynnet senkus kasvaa hyväkuntoisena. Vaikka periaatteessa niiden pitäisi saada viimeisten joukossa ravintoaineita.

Mutta hyvällä ravinnolla ja tarvittaessa ravintolisillä voit auttaa niitä kasvamaan.

Vierailija
22/69 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia ei kannata pestä joka päivä jos vain on mahdollista. Shampoota pitää hieroa vain päänahkaan, latvat kyllä puhdistuvat huuhteluveden mukana. Pesuveden pitää olla haaleaa-viileähköä. Lopuksi kannattaa huuhdella ihan kylmällä vedellä pää alaspäin, koska se virkistää päänahan verenkiertoa ja sulkee hiuksen pinnan. Yleensäkin kaikkea kuumaa kannattaa välttää ja ainakin käyttää hyvää lämpösuojaa, jos käyttää hiustenkuivaajaa, muotoilurautoja yms. Hiusten kannattaa antaa kuivua mieluiten luonnollisesti ja märkiä hiuksia pitää käsitellä hellästi. Pyyhkeellä kuivatessa ei saa olla kovakourainen, vaan painelee kevyesti hiukset kuivaksi. Hiusten kietominen pyyhkeen sisään suihkun jälkeen on myös huono tapa.

Terveellinen ruoka on hyväksi ja erityisesti biotiini ja kananmunat. Erilaisia hiusnaamioita ja öljyjä kannattaa kokeilla.

Vaikka hiukset kasvavatkin päänahasta, niin silti kannattaa muutaman kerran vuodessa leikata latvoista sentti pois, koska hiukset näyttää silloin paljon nätimmiltä ja terveemmiltä. Kuivat ja haaroittuneet latvat katkeilee helposti ja tuntuu ettei tukka kasva.

Näillä olen itse kasvattanut yli puolen selän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin biotiinia ja Piimaxia kuurin talvella: hiusten pituuteen ja kasvunopeuteen ei mitään vaikutusta, mutta nyt kesällä huomasin, että ohimoilta hiusrajasta puskee hurjasti viiden sentin pituista uutta hiusta.

Vierailija
24/69 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opti-msm-jauhe. Nopeuttaa hiusten kasvua. Lopeta hiusten käsittely, anna olla mahd. luonnolliset, pese korkeintaan kaksi kertaa viikossa jollain miedolla aineella, mieluiten luomulla. Opti-msm-jauhetta nautitaan jonkun c-vitamiini pitoisen kanssa, esim. sitruunan kanssa veteen sekoitettuna. Olen myös kuullut nokkosen tekevän hyvää hiuksille, mutta siitä en ole itse huomannut mitään selkeää vaikutusta. Terveellinen ruokavalio varmasti auttaa myös pitään tukkaakin hyvässä kunnossa.

Vierailija
25/69 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen joka päivä hiukset, kuivaan hiustenkuivaimella, otan vaaleita raitoja neljä kertaa vuodessa, käytän kumilenkkejä monta kertaa viikossa, syön mitä sattuu, revin hiukset harjalla läpi, kun ne ovat vielä märät, en muista aina käyttää hoitoainetta. Hiukset ovat pitkät ja hyväkuntoiset. Muistan tosin, että pitkäksi kasvattaminen oli aluksi hankalaa ja piti pidätellä kampaajaa, ettei hän leikkaa liikaa.

Vierailija
26/69 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiukset kasvavat lähes 2cm kuukaudessa (kampaajakin ihmetteli, kun pidin lyhyttä mallia yhdessä vaiheessa), mutta ovat hyvin ohuet, joten lapaluita pidemmälle turha kasvattaa :/ äidillä ja mummolla samanlainen ohut vaalea hiuslaatu niin tuskinpa asialle pystyy mitään tekemään. Pitää jättää haaveilun tasolle pitkistä ja paksuista hiuksista, jotka hulmuavat tuulessa :D

Vierailija
27/69 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat pitkät hiukset, jos sinulla on sellaiset geenit, että hiustesi kasvunopeus on suuri ja elinikä pitkä. Parhaassa tapauksessa sinulla on myös runsaasti hiustuppia joista hiuksia kasvaa, ja hiukset ovat paksuja. Keskimäärin hiukset kasvavat kuitenkin max 40-80 cm pitkiksi, ja tuohon 80 m pituuteen tarvitaan jo todellakin niitä hyviä geenejä.

Tämän innoittamana päätin mitata hiukseni. Pituus 73 cm ja ovat jo liian pitkät, ei paljon puutu että ovat puolet omasta pituudestani.

Koko ketjun lukeneena voin sanoa, että kun hiukset on pitkät ja paksut, ne on myös painavat, joten ei kauheasti tuulessa hulmua.

Hiuksia hoidan törkeän huonosti, en edes harjaa säännöllisesti, pesen ihan tavallisilla aineilla, en käytä muotoilutuotteita, annan kuivua luonnollisesti. En syö mitään lisäravinteita ja ruokavalio ei todellakaan ole kehuttava.

Äidilläni oli vahva ja paksu tukka, koskaan ei tosin kasvattanut sitä pitkäksi. Samoin lapseni ovat perineet vahvan ja paksun tukan.

Mainittakoon vielä, että kesällä paksu ja pitkä tukka on tosi kuuma.

Vierailija
28/69 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen joka päivä hiukset, kuivaan hiustenkuivaimella, otan vaaleita raitoja neljä kertaa vuodessa, käytän kumilenkkejä monta kertaa viikossa, syön mitä sattuu, revin hiukset harjalla läpi, kun ne ovat vielä märät, en muista aina käyttää hoitoainetta. Hiukset ovat pitkät ja hyväkuntoiset. Muistan tosin, että pitkäksi kasvattaminen oli aluksi hankalaa ja piti pidätellä kampaajaa, ettei hän leikkaa liikaa.

Mittasin hiukseni ja ne ovat noin 62 cm pitkät.

Vierailija
29/69 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opti-msm-jauhe. Nopeuttaa hiusten kasvua. Lopeta hiusten käsittely, anna olla mahd. luonnolliset, pese korkeintaan kaksi kertaa viikossa jollain miedolla aineella, mieluiten luomulla. Opti-msm-jauhetta nautitaan jonkun c-vitamiini pitoisen kanssa, esim. sitruunan kanssa veteen sekoitettuna. Olen myös kuullut nokkosen tekevän hyvää hiuksille, mutta siitä en ole itse huomannut mitään selkeää vaikutusta. Terveellinen ruokavalio varmasti auttaa myös pitään tukkaakin hyvässä kunnossa.

Hiuksiin en ole huomannut tuon opti-msm:n niin vaikuttavan mutta kynnet on vahvemmat kuin koskaan ja kasvavat hurjaa vauhtia.

Vierailija
30/69 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitämällä hiuksista niin hyvää huolta, ettei ole asiaa kampaajalle koskaan.

Eli luonnontilaisista hiuksista on helppo kasvattaa pitkät. Mahdolliset kaksihaaraiset voi napsia itse saksilla

pois.

Vierailija
31/69 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hiukset kasvaa ihan tolkutonta vauhtia. Puolessa vuodessa hartiapituudesta keskiselkään ja tuntuu että ne on niinku jouhta. Ikää on 44 ja oon kyllä itekin aivan ihmeissäni tämän tukan kanssa. Aina ennen mulla on ollut lyhyet hiukset.

En tee mitään ihmeellistä, en värjää, en föönää ja syön terveellisesti. Joskus kokeilin Priorinia. 

Ajattelin antaa vielä kasvaa kun tyykkään kampailla ja laittaa hiuksia. Onhan pitkät hiukset kuumat näin kesällä mut on ne niin kauniit. Mä laitan välillä nutturan jos tulee liian tukala olla.

Vierailija
32/69 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lopettanut kampaajalla käynnit ja tukka tuntuu kasvavan kovaa vauhtia. Kampaajat tahtoo aina leikata liikaa vaikka sanoo ettei saa ottaa kuin latvoista

Itellä kanssa aina olleet lyhyet hiukset mut nyt nelikymppisenä nautin pitkistä. On jotenkin naisellisempi olo. En osaa selittää miksi....

Vierailija
33/69 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa vaan olla, kyllä ne ajan kanssa kasvaa. Riippuu tietysti hiuslaadusta ja kannattaa myöntää ettei kaikille voi kasvaa paksua ja upeaa kuontaloa. Itse välillä leikkaan latvoista kuivat pois mutta muuten annan olla. En lämpökäsittele ja muutenkin käytän todella vähän muotoilutuotteita. Shamppookin ihan marketin tervashamppoota ja jotain perus hoitoainetta. Suihkun jälkeen annan kuivua itsestään enkä harjaa muuta kun kuivana. Omat hiukset pitkät ja paksut ja hyväkuntoiset. Ai niin enkä värjää!

Vierailija
34/69 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama paitsi mä pesen lasten Linna shamppoolla 3 kertaa viikossa, kuivattelen kans rauhassa, en värjää, föönaa enkä käytä lämpökiharrinta, enkä mitään kemikaaleja. En ota liikaa aurinkoa ja koitan syödä terveellisesti. Latvoja tasaan itse noin 4 kertaa vuodessa.

Mulla hiukset kasvoi parissa vuodessa melkein peppuun asti lapaluiden kohdalta. Onhan tämän tukan kanssa välillä tekemistä, kun tahtoo jäädä vaatteiden väliin, laukun remmin väliin ja jotain puuhaillessa pitää sukia useasti pois edestä varsinki jos oot kumarassa (ja hiukset auki). Ulkona liikkuessa tuulella pitää olla ponnari varalta mukana jne...

Mut en mä silti vaihtaisi enää mistään hinnasta lyhyeen malliin joka mulla oli edelliset 10 vuotta. On tää niin kaunis ja naisellinen jotenkin. Kaikki letit ja nutturat, saparot etc. on kivoja ja näyttää hyvältä. Ja tuntuu että mieskin tykkää. Olen toisaalta kuullut ettei mun ikäsellä (34 v. ) saisi olla enää tällasta tukkaa. Mut who cares.. kun itestä tuntuu hyvältä :)

Tsemppiä kaikille kasvatteluihin!

Vierailija
35/69 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kolmeen vuoteen kampaajalla, mulla hiukset iän myötä paksuuntuneet, kun sekaan tullut harmaita, olen luonnonvaalea, joten harmaat ei näy, syön kyllä biotiinia, omegaa ja sisäisesti kollageenia...föönään, kiharran ja käytän hyviä hiustuotteita: redkenin Sampoo ja hiusnaamio sekä latvansulkija (en muista merkkiä) ja kuumasuoja sekä lakkaa ja muotoilutuotteita, uin paljon ja auringossa tukkaa kasvaa!!!'

Vierailija
36/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks joka nauttii pitkistä hiuksistaan nelikymppisenä.

Koko lapsuuden ajan mulle leikattiin lyhyt potta päähän enkä osannut vuosien jälkeen edes kaivata muuta kuin lyhyttä mallia. Kai mulle jäi sit tavallaan vähän traumoja tosta. Kuvittelin että näyttäisin niin paremmalta. Kolmevitosena kyllästyin lyhyen mallin "ylläpitoon" kuuluviin toistuviin kampaajalla käynteihin ja annoin hiusten kasvaa... Ja nyt mun tukka laskeutuu jo melki pepun päälle ja näyttää minusta ihanalta.

En ole tehnyt hiuksilleni koskaan mitään erityistä, enkä oo edistänyt niiden kasvua mitenkään ainakaan tietoisesti. Kotimaiset shampoot ja vain vähän väriä, kiharrinta ja kuivainta. Mulla tukka vaan kasvoi kun lakkasin leikkauttamasta. Ja kaikista jo mainituista haittapuolista huolimatta en leikkaa yhtään lyhemmäksi. Rakastan kutrejani ja kaikkia kauniita kampauksia mitä voin tehdä. Joskus mies letittää ja lähentää muuten suhdetta tuo miehen kosketus ja varsinkin kun tietää että hän pitää siitä...

En osaa sanoa muuta kuin jos haluaa kasvattaa tukkaa ei saa käydä kampaajalla, koska ne on aina haluamassa lyhentää, kun tää on räväkkä malli jne. kuulee aika usein. Eikä ite saa leikata kuin vähän latvoista välillä :)

Vierailija
37/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö biotiinia.

Vierailija
38/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät kampaajan laitetaan hiuslisäkkeitä, kuten melkein kaikilla julkkismimmeilläkin on, Siepit, Jannat ym.

Vierailija
39/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi se kun vaan unohdin koko kasvatuksen. Pesin hiukset ja laitoin ne aina nutturalle, tyvikasvun värjäsin. Havahduin kun olin istua hiusteni päälle kerran kun tavoistani poiketen jätin ne auki. AIkaa meni mutta pointti on siinä etten erityisemmin kasvattanut niitä vaan ne kasvoivat siinä muun elämisen ohessa. Käsittääkseni perintötekijät sanelevat hiusten pituuttakin jonkin verran.

Vierailija
40/69 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 eri perussaurautta jotka vaikuttavat hiuksiin, eivät vaan kasva tämän pidemmäksi. Sääli, mutta elämä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi