Miehet, kroppa vai naama?
Saattaa olla, että aihetta on täällä joskus käsiteltykin, mutta kysyn silti:
Kumpi on naisessa tärkeämpää, se että kroppa on hyvä, vai nätti naama? Vai onko molemmat yhtä tärkeitä?
Voin rehdisti ilmoittaa, että mulla on hyvä vartalo. Olen pitkähkö (olematta kuitenkaan "liian" pitkä) ja hoikka, mulla on hyvät tissit ja nätti pylly. Naamani ei valitettavasti ole kovinkaan kummoinen, ihan parhaimmillaankin varmaan keskitasoa. Iho ei koskaan ole ollut hyvä, silmät ovat hieman epäsymmetriset ja muutenkin tässä lärvissä riittäisi varmaan viilattavaa (en siis ole enää myöskään mikään kaksikymppinen). En ole mikään suohirviö, mutta tuskinpa kukaan ihastuksesta pyörtyykään minut nähdessään.
Tämä kysymys heräsi siis äsken kaupungilla, kun huomasin, että perässäni kävelevät pari nuorta miestä selkeästi ihastelivat ilmeisesti takapuoltani selkäni takana, ja mietin siinä, että olisinko saanut samanlaista huomiota, jos olisinkin kävellyt heitä vastaan, ja olisivat nähneet naamatauluni samalla?
Omasta puolestani voin sanoa että miehen ulkonäössä minulle on tärkeintä kauniit silmät, oikeastaan millään muulla ei niin hirveästi ole väliä. Ihannemiehelläni olisi samanmallinen kroppa kuin minulla, eli pitkä ja hoikka, mutta olen aikojen saatossa ihastunut myös pulleroihin ja itseäni lyhyempiin miehiin.
Mikä mahtaa olla yleinen mielipide?
Kommentit (87)
Kauniit kasvot ei ole aina kauniit. Silmät haalistuu, hampaat kellastuu ja lihomiset ja laihtumiset jättää jälkensä ennen kaikkea naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Naama x 100. Jos naisen naama on kymppi, niin et kuule miehiltä "mutta ihan lauta kroppa, hyi en panis!" En tiedä koskaan miehen antaneen pakkeja naiselle vain sen takia, että kropassa on joku ongelma. "Joo siis kasvoista oli kun Megan Fox, mutta pienet tissit ja lyhyet jalat". Tuo kuulostaisi lähinnä joltain kummelisketsiltä. Sen sijaan todella paljon miehet antavat pakkeja hyväkroppaisille naisille, joiden naama ei ole kummoinen. Kroppa ei itsessään voi olla turn off, ihan sama vaikka olisi töpöjalat ja olematon lantio ja tissit. Kyllä mies silti viehättyy jos naama on kymppi.
* Puhun tässä siis naisista, jotka ovat ns. esteettisessä ihannepainossaan, en siitä että yli- tai alipainon saisi anteeksi.
No nyt kuulet: kun aikoinaan pokailin entistä poikaystävääni, sain pakit nimenomaan siksi, että minulla oli liian pienet tissit hänen makuunsa. Olin naamasta kuulemma tosi nätti, mutta millään muulla kuin isoilla tisseillä ei ollut hänelle ulkonäössä merkitystä. Tämä siis sanottiin suoraan, kiertelemättä ja kaartelematta. Kun myöhemmin seurustelimme ja asuimmekin yhdessä vuosien ajan, mies vakavissaan yritti saada minua ottamaan silikonit, että olisin vastannut hänen kauneuskäsitystään.
Omasta mielestäni isommat rinnat olisivat hassun näköiset näin pienessä varressa (165/52/75B), joten itselläni ei kyllä ole ollut ongelmia tissieni koon kanssa enkä silikoneja ole ottamassa. Kasvoista olen kenen tahansa mielipidettä kysymällä täysi kymppi, vastaan täydellisesti kauneusihannetta suurien silmieni ja korkeiden poskipäitteni kanssa. Monille muille miehille olen kelvannut tällaisena kuin olen, mutta tuo yksi piti minua epäviehättävänä nimenomaan pienirintaisuuden (eli tässä keskustelussa kroppaan kallistuvan mielipiteen) perusteella.
Nämä on makuasioita. Älkää aina yleistäkö, miten "kaikki miehet/naiset" tai "ei kukaan mies/nainen".
Vierailija kirjoitti:
Kauniit kasvot ei ole aina kauniit. Silmät haalistuu, hampaat kellastuu ja lihomiset ja laihtumiset jättää jälkensä ennen kaikkea naamaan.
Ei muuten jätä parikymppisellä ihmisellä mutta jos on jo vaikka reilusti yi neljänkymmenen, niin voit vain kuvitella miten ryppyiseksi naama menee, eli vanhemmalla iällä pieni pyöreys tuo nuorekkuutta kasvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kroppa>naama
Kasvoilla ei ole juurikaan väliä, ei ole vielä tullut vastaan sellaista pärstää jossa ei olisi ollut omaan silmääni jotakin kaunista. Ainoa kasvoja rumentava tekijä, joka on todellinen turn off minulle, on huomattavan ylipainon aikaansaama taikinanaamaisuus.
Mitä jos naama on taikinamainen hoikkanakin? Minulla on pienet silmät syvällä päässä, roikkuvat posket ja olematon leuka. Ei ole varaa plastiikkakirurgiaan, joten kai se on vaan tämän naaman kanssa elettävä, ei ihme etteivät miehet kiinnostu minusta laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroppa>naama
Kasvoilla ei ole juurikaan väliä, ei ole vielä tullut vastaan sellaista pärstää jossa ei olisi ollut omaan silmääni jotakin kaunista. Ainoa kasvoja rumentava tekijä, joka on todellinen turn off minulle, on huomattavan ylipainon aikaansaama taikinanaamaisuus.
Mitä jos naama on taikinamainen hoikkanakin? Minulla on pienet silmät syvällä päässä, roikkuvat posket ja olematon leuka. Ei ole varaa plastiikkakirurgiaan, joten kai se on vaan tämän naaman kanssa elettävä, ei ihme etteivät miehet kiinnostu minusta laisinkaan.
No jos itsesi noin esittelet, niin en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tosi yllättynyt, että valtaosa vastaa kropan. Oikeasti? Keho muuttuu todella helposti, ikä usein kerryttää kiloja ja mahdolliset raskauden venyttää kehon. Kauniit kasvot on aina kauniit, jos nyt muutama ryppy tulee vuosien saatossa. Kasvot on ne, joita eniten katsotaan. Ällöttäviä miehiä täällä palstalla pyörii.
Nythän kysyttiin kumpi. Ei ollut kyse mistää "muokkaamisesta". Muutenkin sun väsäämäsi ajatelma on niin onneton, ettet voi olla tosissasi.
Ihan käytännön havainto tästä:
Mun kaveri on oikeasti naamasta suohirviö-tasoa. Kroppa ok ja hiuksetkin.
Usein olen baarin tanssilattialla tai baaritiskin ruuhkassa nähnyt tilanteen, että mies on ottanut määrätietoisia askelia lähestymismielessä tai tunkenut viereen tanssimaan.
Sitten kaveri kääntyy ja samalla kääntyy mies kannoillaan.
Sorry M...