Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saat 10 miljoonaa euroa tilillesi. Mutta tälle yksi ehto. Sinut lähetetään aikakoneella M/S Estonian laivalle klo 01.00 tapahtumiin. Suostuisitko?

Vierailija
06.07.2016 |

Ilman älypuhelinta. Jos selviydyt mantereelle, sinut lähetetään takaisin tähän päivään. 10 miljoonaa euroa rikkaampana.
Ja 01.00 visiiri vielä kiinni paikoillaan, mutta jotkut matkustajat kuulleet lähihetkinä outoa pauketta.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin,mutta huolehdin heti pelastuslautoille

Vierailija
2/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostun jos saan aikaa. Nyt promilleissa kesälomalla ei kannattaisi .. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kiitos. Tuolta hengissä selviäminen olisi äärettömän epätodennäköistä. + en haluaisi elää loppuelämääni niiden mielikuvien kanssa...

Vierailija
4/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuisin,mutta huolehdin heti pelastuslautoille

Niin että viis muista, kunhan saat rahat.

Tavallinen ihminen kai ilmoittaisi henkilökunnalle vähän keksitynkin tarinan keulaportista ja näin pelastaisi satoja henkiä.

Onnea olet hieno ihminen!!

Vierailija
5/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletetaanko tässä, että tietäisin siellä laivalla mitä tapahtuu jne? Vai tyhjättäisiinkö muisti. Jos tietäisin mitä tapahtuu niin kyllä varmaan suostuisin. Tieto tulevasta ja hyvä fyysinen kunto, niin selviämisen mahdollisuudet olisivat aika hyvät. 

Vierailija
6/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi riskiä. Olen onnellinen ilman 10 miljoonaakin.

Vierailija
7/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Parhaimmassa tapauksessa saataisiin koko onnettomuus estettyä, huonoimmassa tapauksessa olisin 10 miljoonaa rikkaampi.

Vierailija
8/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Vaikka itse selviäisin, en haluaisi nähdä ja kokea sitä kaikkea. Minulla olisi kova tuska toisten puolesta. Kun tietäisin, että niin moni näistä ihmisistä kuolisi... en tosiaan haluaisi olla paikalla.

Vierailija
9/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, eli aikaa on 15 minuuttia sännätä komentosillalle ja jotenkin pakottaa perämies vetämään jarru pohjaan ja kääntämään perä kohti tuulta. Voisihan sitä suostua jos vaan saa ottaa mukaan jotain apuvälineitä joilla miehistöä voi suostutella. Samalla säästyy aika lailla ihmishenkiä. Tosin voi myös päätyä vankilaan kun tuskin nuo uskovat että keulaportti olisi repeytynyt kohta irti ilman laivakaappausta...

Vierailija
10/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin suostuisin. Olen sen verran masentunut, että kuolema ei haittaisi.

Vierailija
11/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin vähemmästäkin, olen kiinnostuneempi tuosta aikakoneesta, kuin rahasta.

Veikkan että sellainen voisi osoittautua huomattavasti arvokkaammaksi kuin 10 milliä.

Vierailija
12/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suht nuori ja hyväkuntoinen. Jos saisin itse valita paikan (yläkansilla), ja sen, etten olisi humalassa, ja että olisin tilanteeseen sopivasti pukeutunut, lähtisin.

Mutta en mistään hinnasta lähtisi alakansille hyttiin nukkumaan. Oliko niitä jopa autokannen alla?

Vierailija
13/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian voi toteuttaa myös käytännössä jos sen Estonian voisi unohtaa. Eikö riittäisi että viedään ko. henkilö märissä vaatteissa syys-lokakuun vaihteessa Itämerelle (100km rannikosta) kunnon myrskyssä pelkällä kumiveneellä. Kännykkä saa olla mukana ja saa sillä hälyttää apua.

Vierailija
14/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys että selviäisin on niin pieni että en lähtisi kokeilemaan. Eräs Estonialta pelastunut sanoi dokumentissa että katastrofitilanteessa ihmiset reagoivat eri tavoin. Osa lamaantuu täysin ja jää niille sijoilleen, eivät pelastu. Osa hätääntyy niin että säntäilee minne sattuu, eivät pelastu. Osalla selviytymisvaistot ottavat vallan ja pystyvät keskittymään vain olennaiseen, eli selviytymiseen vaikka siinä samalla vahingoittaen muita. Nämä usein selviytyvät. Sitten on vielä niitä jotka pystyvät paniikin keskelläkin auttamaan muita ja silti pelastamaan itsensä. Itse uskoisin kuuluvani ensimmäiseen tai toiseen ryhmään, enkä siksi todennäköisesti pelastuisi ellei joku muu vetäisi minua perässään.

Vierailija
15/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuisin vähemmästäkin, olen kiinnostuneempi tuosta aikakoneesta, kuin rahasta.

Veikkan että sellainen voisi osoittautua huomattavasti arvokkaammaksi kuin 10 milliä.

Ongelma olisi kyllä siinä että muuttuneesa tulevaisuudesaa ei välttämättä olisikaan sitä aikakonetta. Jos siis se ei olisi sellainen joka kulkee mukanasi Estonialle.

Myös 10 miljoonaa euroa taitaisi jäädä saamatta, koska sopimus olisi tehty tulevaisuudessa jonka tekosi menneisyydessä väkisin muuttaisi.

Milloin rahojen siirto edes tapahtuisi? 94 ei ollut euroja.

Vierailija
16/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin vielä edes ollut älypuhelimia. Hyvä kun tavallisia kännyköitä oli.

Vierailija
17/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostun. Kuivapuku/Märkäpuku päälle ja räpylät jalkaan, rommia napaan (nimenomaan alkoholia ettei palellu!) ja pelastuslautalle istumaan.

Vierailija
18/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saisin mennä sinne pelastusliivit päällä, hätäraketti hampaissa ja kylmältä suojaavassa märkäpuvussa? No mikäettei.

Vierailija
19/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti suostuisin. Varastaisin ensin pelastusveneen ja nauraen soutelisin rannalle, ottaisin myös muutaman selfien matkamuistoksi.

Vierailija
20/86 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei silloin vielä edes ollut älypuhelimia. Hyvä kun tavallisia kännyköitä oli.

Muistan kuinka mulle tuli ihan törkeä kännykkälasku tuolloin. Olin matkalla ja kotopuolesta soiteltiin Estonia-uutisesta ja taivasteltiin kalliita minuutteja puhelimessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän