Mies osteli eksälleen lahjoja - minulle ei
Kun aloimme seurustelemaan, mies kertoi että oli ostellut eksälleen usein lahjoja, melko kalliitakin sellaisia. Järjestänyt jopa yllätyksenä salaa ulkomaanmatkan, kihlasormus maksoi lähes kymppitonnin, kalliin pyörän, osti koiran, yms. Olin vähän että jaa, olipa hölmöä että mies kertoi nuo minulle, mutta ajattelin että mitäpä tuosta, tavaroitahan nuo vain ovat.
Nyt seurustelun kestettyä jo pidempään nuo asiat ovat alkaneet kummittelemaan mielessäni. Maksan kaikesta puolet mitä teemme (emme asu yhdessä) ja lahjoja olen saanut joitakin pienempiä muutaman esim. merkkipäivinä, mutta mies ei todellakaan käytä minuun rahaa ihmeemmin. Ei vie ravintolaan koskaan, ulkomaanmatkoistakaan ei maksa enempää kun puolet kuluista, ei järjestä pieniäkään yllätyksiä. Saattaa jonkun suklaapatukan välillä ostaa. Olen pari kertaa jopa pyytänyt, että saisinko jonkin asian esim. kaupassa (hintaa ehkä 15 €) ja mies kiusaantuneena kiertelee miksi ei voi ostaa, eikä sitten osta.
Olenko miehelle halpa korvike?
Täälläkin yksi kohtalotoveri :/ kosintaakaan ei ole kuulunut monen vuoden jälkeen, eksänsä kanssa olivat jo ennättäneet avioon tässä vaiheessa seurusteluaan. Ja ex sai koruja, täyden ylläpidon (ei käynyt töissä), vaatteita, sisusti kotia. Me maksetaan kaikki puoliksi. Paitsi jos haluan esim sisustaa kotia niin minä joudun maksamaan yleensä yksin. Ja tienaan huomattavasti vähemmän.