Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies osteli eksälleen lahjoja - minulle ei

Vierailija
06.07.2016 |

Kun aloimme seurustelemaan, mies kertoi että oli ostellut eksälleen usein lahjoja, melko kalliitakin sellaisia. Järjestänyt jopa yllätyksenä salaa ulkomaanmatkan, kihlasormus maksoi lähes kymppitonnin, kalliin pyörän, osti koiran, yms. Olin vähän että jaa, olipa hölmöä että mies kertoi nuo minulle, mutta ajattelin että mitäpä tuosta, tavaroitahan nuo vain ovat.

Nyt seurustelun kestettyä jo pidempään nuo asiat ovat alkaneet kummittelemaan mielessäni. Maksan kaikesta puolet mitä teemme (emme asu yhdessä) ja lahjoja olen saanut joitakin pienempiä muutaman esim. merkkipäivinä, mutta mies ei todellakaan käytä minuun rahaa ihmeemmin. Ei vie ravintolaan koskaan, ulkomaanmatkoistakaan ei maksa enempää kun puolet kuluista, ei järjestä pieniäkään yllätyksiä. Saattaa jonkun suklaapatukan välillä ostaa. Olen pari kertaa jopa pyytänyt, että saisinko jonkin asian esim. kaupassa (hintaa ehkä 15 €) ja mies kiusaantuneena kiertelee miksi ei voi ostaa, eikä sitten osta.

Olenko miehelle halpa korvike?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mies valehtelee noista kalliista lahjoista, tai sitten velkaantui niiden takia..

Kannattaa kyllä miettiä, onko tuo mies sanojensa mittainen vai näytteleekö vallan jotain muuta..harkintaa.

Vierailija
2/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lahjojen aika on ohi? Voi voi.. kun olisit ollut aikaisemmin liikkeellä ;)

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä oli typerää kertoa asiasta. Mutta ehkä hän ajattelee, että ei se materia auttanut edellistäkään suhdetta, niim ei nyt aio sortua samaan. Ja mikä lahja se sellainen on, jos kaupassa mangut miestä ostamaan sulle? Osta omat 15€ romusi. Hyvähän se on, että olette tasa-arvoisessa suhteessa ja molemmat sen verran varakkaita, että molemmat voi kustantaa omat matkansa.

Paljon sinä olet ostanut miehellesi lahjoja merkkipäivien lisäksi?

Vierailija
4/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on ostellut eksälleen mitään, koitti vain luoda anteliaan miehen kuvaa, jotta saisi sinut. Jätä se narsisti sika.

Vierailija
5/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen taloudellinen asema muuttunut tässä välissä? Ehkä hän tuli järkiin että ulkomaanmatkat, kalliskihlasormus yms ostot tuli ns. turhaan koska exän kanssa päätyi eroon ja ei halua tulla taas hyväksikäytetyksi.

Vierailija
6/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies on käsittänyt, ettei suhde pelastu tavaroita ostelemalla ja sinun kanssasi panostaa sitten muihin asioihin, esim. yhdessä oloon?

Kysy mieheltä suoraan miksi ei ostele sinulle mitään.. Sillähän tuo selviää.

Vierailija
7/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä velvollisuus miehelläsi olisi maksaa ja ostaa sinulle mitään? Mitä sinä olet ostanut miehelle?

Ehkä mies maksoi jo oppirahansa ja tajusi että naiseen panostaminen on hukkaan heitettyä rahaa, vailla vastapanosta. Miten maksaisit elämisesi sinkkuna? Oletko Tinderin entinen vakiluuska, joka maksatti joka päivä syömisensä eri miehillä? Sinullekin, kuten valtaosalle naisista siis materiaalinen ja rahallinen hyöty on mieheltä rakkauden osoitus?

Vierailija
8/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta huokuu lompakkoloisuus.

Vierailija
9/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taisi tajuta itsekin oman naurettavuutensa?

Vierailija
10/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, mitä hän ostaa sinulle esim.syntymäpäivänä ja mitä sinä vastaavasti hänelle?

Vierailija
11/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja taisi tajuta itsekin oman naurettavuutensa?

En. Olen töissä ja en ole ehtinyt kommentoimaan viesteihin.

Tietenkään lahjat eivät ole itsessään mikään rakkauden mittari. Ihmetyttää vain kun mies joka on ostellut aikasemmassa suhteessa naiselleen monen sadan euron koruja, ei voi ostaa minulle supermarketista edes 15 euron "rojua". Että mistäs kiikastaa.

ap

Vierailija
12/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo epäilyttävää, jos ei omalle kumppanilleen voi ostaa yhtä 15 euron tavaraa. Niin tekevät köyhemmätkin eivätkä ole tarkkoja rahasta toistensa suhteen. Kuinka paljon tiedät miehen exästä? Ehkä ex olikin oikeasti se rikkaampi osapuoli.

Vierailija
13/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni oli ja on pummi ja hän todennäköisesti väittäisi tuollaista. Näkee itsensä aina parempana kuin onkaan. Eli luulen, ettei ole ostanut mitään.

Vierailija
14/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen aikuinen PYYTÄÄ toista ostamaan jotakin? Eikö aikuisella ole ihan omat rahat, oma tili ja oma taloudellinen vastuu itselleen tarvitsemansa?

Luulen, että tässä on nyt mies nyt  oppirahat maksanut ja huomattu, että lahjat yms. ei merkitse mitään vaan ne pienet arkiset teot ja huomioon osoitukset.

Vierailija
15/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös meillä. Ei aivan noin kalliita juttuja ole ostanut exälleen. Välillä kieltämättä on loukkaantunut olo, en ole ikinä saanut synttäri tai joululahjaa. Kukkia on tuonut joka lapsen syntymän jälkeen, muutoin vain kolme kertaa. Yhdessä ollaan oltu 14vuotta.

Vierailija
16/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jo epäilyttävää, jos ei omalle kumppanilleen voi ostaa yhtä 15 euron tavaraa. Niin tekevät köyhemmätkin eivätkä ole tarkkoja rahasta toistensa suhteen. Kuinka paljon tiedät miehen exästä? Ehkä ex olikin oikeasti se rikkaampi osapuoli.

Pyytämällä ostaa...on ihan toista, jos toinen pyytämättä ostaa. Mutta jos aikuinen pyytää kuin pikkulapsi tikkaria niin se on vähän naivia.

Vierailija
17/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä oli ennen enemmän rahaa tai juurikin velaksi osteli. Nyt rahaton ja luottotiedoton.

Vierailija
18/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin mäkin mietin. Tiiän yhen tyypin, joka osteli ystävälleni kaikenlaista lahjaksi, arvokkaampiakin juttuja. Tai siis "osteli". Katosi aina laskun maksun hetkellä tai jotenkin muuten venkoili irti. Hyvähän se muiden rahoilla on shoppailla. :D

Vierailija
19/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin ensimmäiselle puolisolleni vaikka mitä lahjoja. Lahjojen ostaminen oli, kuvittelin, rakastamista. Hän oli tosi iloinen lahjoista ja otti niitä mielellään vastaan. Minua hän ei tosin juuri muistanut, paitsi joskus jouluna tuli joku helvatin kallis koru, yleensä sellaisena jouluna kun rahat oli muutenkin vähissä, ja oli tuon korun sitten maksanut minun tililtäni. Olin siis liitossa se enemmän tienaava. Mutta kun hän ei vaan muistanut synttäreitä eikä hääpäiviä, niin voi voi.

Kun aloitin nykyisen suhteeni, mies sanoi että hän on sitten semmoinen mies joka ei millään muista mitään päiviä eikä osta lahjoja. Minä siihen että sepä mainiota, minäkin olen päättänyt ruveta semmoiseksi naiseksi joka ei myöskään muista päiviä eikä osta lahjoja. Kaikki on mennyt mainiosti neljätoista vuotta. Ostan itselleni omat syntymäpäivälahjat ja hemmottelen itseäni välillä muutenkin. Mies saa keskittyä ihan hemmottelemaan itseänsä.

Vierailija
20/41 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ehkä lapsia elätettävänä nykyään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän