Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia kenkiä käytät etelänlomakohteissa ns siistimpinä kenkinä esim iltaruokailussa?

Vierailija
06.07.2016 |

Hawaiianaksen läpsyttimiä kyllä löytyy eri väreissä ja muitakin ns rentoja läpsytinkenkiä mutta eipä mitään siistejä eikä varsinkaan korollisia...enkä nyt kyllä ihan missään korkokengissäkään siellä haluaisi painaltaa, ei oikein sovi fiilikseen moiset..kuumaakin on +35 astetta..

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista sukat ravintolaan, paljain varpain voi tepastella vain rannalla.

Kukaan ei käytä sukkia eteläisissä maissa kesäaikaan iltaisin. Eri asia on häät ym. ja vanhat naiset, siis tosi vanhat.

Vierailija
22/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korollisia sandaaleja. Niitähän on ihan älyttömästi erilaisia tyyliin Hollywoodin punaiselta matolta "olkisiin" rentoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokenkiä, kesäisiä sellaisia, siistejä balleriinoja ja sandaaleita.

Vierailija
24/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat matalat "juhlasandaalit" joissa on vähän blingiäkin ;)

Vierailija
25/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista sukat ravintolaan, paljain varpain voi tepastella vain rannalla.

Joo, samaa mieltä. Paras yhdistelmä valkoinen puuvillasukka ja Riekerin nahkaballerinat.

Vierailija
26/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm..pakkaisinko minä sitten nuo hopeapaljettihohtoiset espadrillokset mukaani? ne on kyllä umpinaiset niin kantapäistä kuin varpaiden kohdalta mutta eihän niillä olekaan tarkoitus tepastella kuin ilta-aikaan jonkin verran..sitten olis mustat ja valkoiset ballerinat ja tosiaan noita Haw läpsyttimiä mustana ja hopeana. Mitään nirunarujuttuja mulla ei nyt kenkinä ole..ainiin, löytyis muuten valkoiset "puukengät" jotka siis avonaiset sekä varpaista että kantapäistä, solkikiinnitys ja reikäkuvioituja nahkaa tuo materiaali puupohjan/koron lisäksi. Korko n.5cm..voi kun olis noi mustanakin..

ap

Riippuu matkakohteesta, mutta ne puukengät voi olla tosi huonot mukulakivikaduilla. Ottaisin ne muut mukaan. Varvastosdut sitten altaalle ja rannalle. Jos jotain hankit, miin matalat nahkasandaalit, ei tekonahkaa, joissa jalat hikoavat ja hiertyvät.

Vierailija
27/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm..pakkaisinko minä sitten nuo hopeapaljettihohtoiset espadrillokset mukaani? ne on kyllä umpinaiset niin kantapäistä kuin varpaiden kohdalta mutta eihän niillä olekaan tarkoitus tepastella kuin ilta-aikaan jonkin verran..sitten olis mustat ja valkoiset ballerinat ja tosiaan noita Haw läpsyttimiä mustana ja hopeana. Mitään nirunarujuttuja mulla ei nyt kenkinä ole..ainiin, löytyis muuten valkoiset "puukengät" jotka siis avonaiset sekä varpaista että kantapäistä, solkikiinnitys ja reikäkuvioituja nahkaa tuo materiaali puupohjan/koron lisäksi. Korko n.5cm..voi kun olis noi mustanakin..

ap

Voithan käyttää niitä valkoisia ihan hyvin. Nythän valkoiset nahkakengät on kuuminta hottia (ei vielä Suomessa).

Vierailija
28/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavat jalkaan ja hyvä kävellä, mutta olenkin keski-ikäinen tantta.

http://debenhams.scene7.com/is/image/Debenhams/60893_1031019621?$PSPNew$

Vierailija
29/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä hyvin jalkaan muotoutuneet kiilapohjaiset nahka- tai kangasavokkaat, eivät hidasta kivikadut.

Vierailija
30/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lempparina sellaiset matalahkot korolliset varvassandaalit, ostettu USA:sta. Korko ehkä sellaiset 3-4 cm. Niiden aika on jo ohi ja olen etsinyt vastaavia, mutta ei ole löytynyt. Varvassandaalit on poikkeuksetta Suomessa täysiä lättyjä tai jotain kiilakorkoisia puukenkiä tai sitten jotain kammottavia 10 cm korollisia lutkakenkiä. Olen lyhyt ja haluaisin iltamenoihin edes vähän korkoa, näitä lättyvarvareita on Gapilta ja Tommy HIlfigeriltä jo, haussa paljaisiin jalkoihin sopivat, sirot varvassandaalit matalalla korolla.

Näitä tällaisia inhoan, en ikinä käyttäisi (jonkun aikaisemmin linkittämät).

https://www.zalando.fi/anna-field-varrelliset-sandaalit-black-an611i00n-...

https://www.zalando.fi/bullboxer-sandaalit-nilkkaremmillae-taupe-bu213g0...

Ja mielestäni rantalomakohteissa voi perusravintolaan mennä aivan hyvin ilman sukkia (jalat toki pitää olla hoidettu) varvassandaaleilla.Sitten kun mennään oikein finediningiin, niin silloin toki sukat ja kengät sen mukaan.

Vierailija
31/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mustat ballerinat taitaa päätyä jalkaan jo lähtiessä, valkoiset ei vie yhtään tilaa niiden lisäksi, sitten nuo Haw läpsyttimetx2 ja nuo nahkaiset valk puukengät. Entäs nuo hopeiset paljettiespadrillokset? mulla olis ne mustanakin..

ap

Vierailija
32/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempi jalkavaivainen lisää vielä, että riippuu tietysti hotellista ja kohteesta...

En ole toistaiseksi ollut sellaisessa hotellissa, missä vaadittaisiin iltapuku tai muu semi-juhlapuku iltaruokailuun. Toki käyttäisin varmaan nättejä korkkareita Suomessakin kaupungilla, jos pystyisin, ja jos ne ylipäätään olisivat hyväksi ihmisjalalle.

Vierailija
33/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli lempparina sellaiset matalahkot korolliset varvassandaalit, ostettu USA:sta. Korko ehkä sellaiset 3-4 cm. Niiden aika on jo ohi ja olen etsinyt vastaavia, mutta ei ole löytynyt. Varvassandaalit on poikkeuksetta Suomessa täysiä lättyjä tai jotain kiilakorkoisia puukenkiä tai sitten jotain kammottavia 10 cm korollisia lutkakenkiä. Olen lyhyt ja haluaisin iltamenoihin edes vähän korkoa, näitä lättyvarvareita on Gapilta ja Tommy HIlfigeriltä jo, haussa paljaisiin jalkoihin sopivat, sirot varvassandaalit matalalla korolla.

Näitä tällaisia inhoan, en ikinä käyttäisi (jonkun aikaisemmin linkittämät).

https://www.zalando.fi/anna-field-varrelliset-sandaalit-black-an611i00n-...

https://www.zalando.fi/bullboxer-sandaalit-nilkkaremmillae-taupe-bu213g0...

Ja mielestäni rantalomakohteissa voi perusravintolaan mennä aivan hyvin ilman sukkia (jalat toki pitää olla hoidettu) varvassandaaleilla.Sitten kun mennään oikein finediningiin, niin silloin toki sukat ja kengät sen mukaan.

Sori, kopioin linkin väärin, tällaisia, hyvin suoittuja tarkoitin.

https://www.zalando.fi/bullboxer-sandaalit-nilkkaremmillae-taupe-bu213g…

Ei vaan todellakaan ole minun juttuni, vaikka näitä tosi paljon näkeekin.

Vierailija
34/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilta-asuissa yleensä pitää olla jonkinlainen korko

Ai miehilläkin? Millanen korko miesten ilta-asukengissä?

No tuossa puhuttiin puhuttiin enimmäkseen naisten kengistä. Mutta kyllähän miesten nahkakengissä on useimmiten myös korko.

http://shop.nordstrom.com/c/mens-dress-shoes

Korottomista varmaan miehellä kävisi laadukkaat nahkaiset  loaferit, tosin laadukkailla merkeillä niissäkin on usein korko. 

Iltaravintolaan johon mennään pikkutakissa ei todellakaan ole asiallista mennä rantasandaaleissa tai tennareissa. Tuliko sulle yllätyksenä?

Vierailija
35/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nahkaisia matalia sandaaleita. On hopeiset, vaaleaa kultaa, beiget joissa bling-koristelua... Nämä värit sopivat kaikkien väristen vaatteiden kanssa ja oli päällä sitten mekko tai housut. Mallista olen tarkka, että ovat hyvät jalasss. Kallis ovh, mutta monen vuoden kenkiä. Käytän myös ballerinoja.

Sama mulla. Yhdet ihan matalat nahkaiset hopeanväriset bling bling- sandaalit ja toiset tosi yksinkertaiset mustat pikkuisen paksummalla pohjalla - niillä ainakin itse pärjännyt hyvin. Seuraksi kaipaa tosin hoidetut jalat ( pahimmat kovettumat pois, siistit kynnet ja rasvaa auttaa jo pitkälle). Ja käytän myös ballerinoja.

Vierailija
36/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuuko suomalaiset rantalomallaan ns. hienosti illalliselle? Tuntuu aikaisemman keskustelun mukaan tuo hautajaispukeutuminenkin olevan osalle liian haastavaa.

Vierailija
37/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korollisia tyylikkäitä nahkaisia sandaaleja

Vierailija
38/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilokorko

Kompleksikorko 😂

Vierailija
39/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilokorko

Kompleksikorko 😂

+ 2-3cm

Vierailija
40/51 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan matkalle ballerinat sekä nahkaiset blingbling läpsyttimet.