Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaali ja terveysalan ihmiset Hoi!

Vierailija
05.07.2016 |

Mille alalle kannattaa lähteä opiskelemaan? Olen kiinnostunut ammattikorkeakoulusta ja Laurean Amkissa onkin hyvin vaihtoehtoja!

Eli mikä ala työllistää lähes varmasti?
Millainen työnkuva?
Millainen palkkaus?
Millaiset työvuorot?

Odotan innolla teidän vastauksianne!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vastauksia!

Vierailija
2/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin bioanalyytikoista on tällä hetkellä pulaa. Mutta mieti, että onko sinusta käsittelemään ihmisten eritteitä. Verta, virtsaa, ulostetta, ysköksiä, patologian puolella elimiä ja biopsioita jne. Toki on myös ns. siistejä vaihtoehtoja mm. neurofysiologian, isotooppilaboratorion ja kliinisen fysiologian puolella.

Palkkaus ei julkisella puolella päätä huimaa. Vuorot riippuu työpaikasta ja työnkuvasta. Jotkut päivystää, jotkut tekee yövuoroja ja jotkut laboratoriot on auki vain päivisin.

Vierailija
4/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin bioanalyytikoista on tällä hetkellä pulaa. Mutta mieti, että onko sinusta käsittelemään ihmisten eritteitä. Verta, virtsaa, ulostetta, ysköksiä, patologian puolella elimiä ja biopsioita jne. Toki on myös ns. siistejä vaihtoehtoja mm. neurofysiologian, isotooppilaboratorion ja kliinisen fysiologian puolella.

Palkkaus ei julkisella puolella päätä huimaa. Vuorot riippuu työpaikasta ja työnkuvasta. Jotkut päivystää, jotkut tekee yövuoroja ja jotkut laboratoriot on auki vain päivisin.

Oletko bioanalyytikko? Voisitko kertoa enemmän tuosta työstä, lukisin mielelläni -ap

Vierailija
5/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhugienisti ja bioanalyytikko. Katso Metropolian sivuilta kuvaukset.

Vierailija
6/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen bioanalyytikoksi ja voin suositella! Eritteitä joutuu käsittelemään, juu, mutta silti tämä työ on hirvittävän paljon siistimpää kuin sairaanhoitajan työt monesti ja ne eritteetkin on kohtuullisen siististi purkeissa tms säiliöissä. Asiakas/potilaskontaktit on lyhyitä (eli niistä saa lähinnä kuoria kermat päältä, harvemmin 5 min kohtaamisen aikana hirveitä huutoja ehtii saamaan niiltä pahimmiltakaan tapauksilta) eikä työt tule mukana kotiin koskaan. Palkkaus kutakuinkin sama kuin sairaanhoitajilla. Mahdollisuus päivätyöhön tai kolmivuorotyöhön ja asiakaspalvelutyöhön tai työhön, jossa ei asiakkaita kohtaa koskaan. Pulaa työntekijöistä on monessa paikassa. Opinnot sisältää paljon kemiaa ja sen ympärillä pyöriviä aineita, joten kiinnostus siihen on plussaa.

Vierailija
7/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ensihoitaja amk, mut sitä ei löydy Laureasta.

Vierailija
8/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitaja. Sitäkään ei kyllä ole Laureassa.

Vierailija
9/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen bioanalyytikoksi ja voin suositella! Eritteitä joutuu käsittelemään, juu, mutta silti tämä työ on hirvittävän paljon siistimpää kuin sairaanhoitajan työt monesti ja ne eritteetkin on kohtuullisen siististi purkeissa tms säiliöissä. Asiakas/potilaskontaktit on lyhyitä (eli niistä saa lähinnä kuoria kermat päältä, harvemmin 5 min kohtaamisen aikana hirveitä huutoja ehtii saamaan niiltä pahimmiltakaan tapauksilta) eikä työt tule mukana kotiin koskaan. Palkkaus kutakuinkin sama kuin sairaanhoitajilla. Mahdollisuus päivätyöhön tai kolmivuorotyöhön ja asiakaspalvelutyöhön tai työhön, jossa ei asiakkaita kohtaa koskaan. Pulaa työntekijöistä on monessa paikassa. Opinnot sisältää paljon kemiaa ja sen ympärillä pyöriviä aineita, joten kiinnostus siihen on plussaa.

Alan kohta pitämään tätä vaihtoehtona :-). Juuri tuo kiehtoo työssä, että siinä on niin tutkimuspuoli kuin asiakaskontakteja. Ja asiakkaathan varmasti vaihtuvat tiuhempaan? Sairaanhoitajana esim jos osastolla työskentelee, niin heillähän on samat potilaat niin kauan kuin joku poistuu. Onko bioanalyytikko koulutuksessa minkälaisia suuntautumisvaihtoehtoja? Ja koulussa kemia/fysiikka/matematiikka, onko kuinka vaikeaa? Ja en pelkää eritteitä, se ei estä minua alalle hakemasta, niinkuin en pelkää murtuneita luitakaan, jos pyrin hoitoalalle -ap

Vierailija
10/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röntgenhoitaja. Sitäkään ei kyllä ole Laureassa.

Kuvitellaan, että hakisin toiselle paikkakunnalle, voitko kertoa alasta enemmän -ap

Vierailija
11/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajilla on vanhuspuolella hyvin töitä. Palkka paska ja työajat on monesti perus 3-vuorotyötä

Vierailija
12/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää!

Vierailija
14/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tarkalleen hoitoalalla ole, ainakaan enää siinä lähellä vierustyössäkään.. mutta jollei hoito ala ole ihan must niin yritä farmaseutiksi päästä opiskelemaan. Siinä tosin kai pitää olla yo ja sitten pyrkiä tietääkseni yliopistoon mutta hei saisi vähän niin kun yksityisen puolen etuja ja sen puolen paremman palkkauksenkin käyttöön, aika makea homma. Olen kerran yliopistokoulutuksellani istunut esim. farmaseutin kanssa lentokoneessa vierekkäin istuimissa ja hän se oli ollut paljon ollut lennoilla ympäri ämpäri Eurooppaa ja ihan farmaseutin normaalipalkalla( eli ihan niin kuin lääkärit pystyy palkallaan tekemään niin lomia lentelemään ulkomaille). Kyllä kelpaa heidän hymyillä palkoillaan. Minulla oli melko harvinainen herkku lentoilu Euroopassakin ja aina meni jo luoton puolelle ettei voi verrata farmaseutin eikä psykologinkaan palkkaankaan minun vuodatettuja hikipisaroita eikä siitä saatua korvausta, jotkut kun saa vaan

enemmän palkkaa ( vaikka saman pituiset koulutukset ja vastuu (suhteessa siis tuo vastuu tietenkin)meilläkin

molemmilla istujilla oli siinä koneessa esim).

Vierailija
15/17 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapeutti! Työllistyy lähes varmasti, monipuolinen, kiinnostava ja antoisa työ :)

Vierailija
16/17 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/17 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko ystävällisesti kertoa lisää!:-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme