Työttömänä ja työkkärin "seuraava yhteydenotto" 5.7. eli tänään. Kukaan ei soittanut. Olisiko minun pitänyt soittaa?
Siis omilla sivuilla lukee, että seuraava yhteydenotto työvoimatoimistosta 5.7. ja oli mahdolisuus myös siirtää aikaa. Ymmärsin, että he ottavat yhteyttä ja pidin puhelimen mukana tyyliin suihkussakin, mutta kukaan ei soittanut.
Olisiko minun pitänyt ottaa yhteyttä työkäriin?
Kommentit (10)
Olisi. Nyt tulee karenssia ja niille ei mitkään selitykset auta.
Laita viestiä että soittoa ei tullut
Ei. Katso huomenna omilta sivuiltasi niin päivämäärää on siirretty.
Ei olisi pitänyt ottaa sinun yhteyttä sinne. Mihin numeroon olisit edes soittanut? Jos heillä on tärkeätä asiaa niin kyllä he osaavat sitten tavoitella sinua soittamalla useamman kerran ja lähettämällä kirjeen. Eli ei huolta, elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi pitänyt ottaa sinun yhteyttä sinne. Mihin numeroon olisit edes soittanut? Jos heillä on tärkeätä asiaa niin kyllä he osaavat sitten tavoitella sinua soittamalla useamman kerran ja lähettämällä kirjeen. Eli ei huolta, elämä jatkuu.
Joo, tosiaankaan ei ole mitään ohjetta mihin numeroon soittaa. 6 kk sitten sieltä soitti joku tuntemattomasta numerosta ja kävin kanssani hakemuksen läpi, mutta ei minulla ole sinne mitään muuta kontaktia. En olisi tiennyt mihin numeroon pitää soittaa.
Käy katsomassa sieltä työkkärin sivuilta omista tiedoistasi, veikkaan että yhteydenottopäivä on siirtynyt jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Itselläni ne aina siirtyy vaan eteenpäin, mikä on hyvä, koska yhteydenotto on jo kahdesti tarkoittanut täysin hyödytöntä joukkokokoontumista (asiasisältönä joku "näin käytät työkkärin nettisivuja").
Ole huoleti. Itse olen ollut viime vuoden syyskuusta lähtien työttömänä. Ensimmäisen viikon aikana tuli 4 työhönosoitusta, kaikki kykyjeni ulottumattomissa. Tietenkin hain kaikkiin, lopputulos oli tiedossa jo hakiessani. Kuukausi sitten tuli yksi, johon olin jo hakenut kuukausia sitten. Todella kiusallista lähettää hakemuksia paikkaan, johon kertaalleen on saanut hylkäävän päätöksen, mutta pakkohan se on. Soittoaikaa siirretään koko ajan myöhemmäksi.
Minulle sanottiin viimeksi, ettei näitä "soitetaan viimeistään x.x. päivänä" -aikoja enää anneta. Onko erilainen käytäntö eri puolella Suomea?
Ei tarvi tehdä mitään, siellä vaan automaatti laittaa ajan 6kk eteenpäin muistuttamaan, että siihen mennessä pitäisi jonkun ottaa yhteyttä jos ehtii. Ottavat yhteyttä, jos on jotain asiaa ja jos ei pysty vastaamaan, niin aina voi soittaa valtakunnallisiin puhelinnumeroihin ja kysyä, mitäköhän asia koski.
Ei ne ikinä soita, ei huolta.