Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nykyään kuunnellaan stereoista musiikkia?

Vierailija
05.07.2016 |

Ihmiset kun ei enää osta cd:itä, niin miten sitä musiikkia stereoista kuunnellaan? Onko stereoissa nykyisin joku muistitikkupaikka tai jotain?

Anteeksi maalaisuuteni, mutta mulla ei ole ollut stereoita tai mitään soitinta 15 vuoteen, kaiken musiikin olen kuunnellut viime vuodet vain tietokoneella youtubesta. Kaikki ipod-ajat sun muut on mennyt mulla ohi. Ipodiakaan kai ei kukaan enää käytä?
Nyt mä haluaisin kunnon stereot, mutta jos sellaiset hankkii, niin pitääkö alkaa taas cd:itä osteleen jos sillä meinaa jotain kuunnellakin? Muutakin kuin radiota.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikissa laitteissa, joihin voi musiikkia ladata tai kopioida, on ainakin kuulokejakki. Siitä voi vetää johdon stereoihin. Stereoihin voi myös liittää bluetooth-vastaanottimen, maksaa muutaman kympin. Sitten voi sooittaa langattomasti kännykästä, tabletista, tietokoneista. Kaikissa tietokoneissa ei tosin ole bt:tämvalmiina, mutta lisäpalikalla saa.

Vierailija
2/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä ainakin lapsilla joku "mankka", missä on cd-aseman lisäksi muistitikkupaikka.

Mutta eihän nykyään kukaan mitään stereoita käytä, kun koneelta tai puhelimesta bluetooth-kaiuttimella kuunnellaan. Niitä on vaikka miten hienoja ja hyviä nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikissa laitteissa, joihin voi musiikkia ladata tai kopioida, on ainakin kuulokejakki. Siitä voi vetää johdon stereoihin. Stereoihin voi myös liittää bluetooth-vastaanottimen, maksaa muutaman kympin. Sitten voi sooittaa langattomasti kännykästä, tabletista, tietokoneista. Kaikissa tietokoneissa ei tosin ole bt:tämvalmiina, mutta lisäpalikalla saa.

Niin joo, stereoissa voi olla myös muistitikkupaikka ja bluetooth valmiina, ja nettiradio.

Vierailija
4/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meillä ainakin lapsilla joku "mankka", missä on cd-aseman lisäksi muistitikkupaikka.

Mutta eihän nykyään kukaan mitään stereoita käytä, kun koneelta tai puhelimesta bluetooth-kaiuttimella kuunnellaan. Niitä on vaikka miten hienoja ja hyviä nykyään.

Ainiin nuo kaiuttimet! Unohdin ihan täysin ne. Mä taidankin hankkia sellaisen, kun olisi paljon pienempikin ja nätimpi kuin stereot.

Tosin, sitten en voisi kuunnella vanhoja cd:itä sillä... hmm...

Paitsi jos sen saa tietokoneeseen yhdistettyä kuten kakkonen sanoi. Menisiköhän se liian monimutkaiseksi mulle...

ap.

Vierailija
5/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuunnellaan bluetooth-kaiuttimilla kyllä, mutte pienet kannettavat eivät äänenlaadullisesti mitenkään pärjää oikeille hifilaitteille ja -kaiuttimille.

Vierailija
6/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla stereot ja kaiuttimet on tv:seen yhdistetty. Tulee telkkarinkin äänet niiden kautta. Muuten kuuntelen lähinnä radio tai sitten youtube/spotify auki luurissa.

Vierailija
7/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify tai vastaava ja bose, helppo ottaa aina mukaankin

Vierailija
8/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuunnellaan bluetooth-kaiuttimilla kyllä, mutte pienet kannettavat eivät äänenlaadullisesti mitenkään pärjää oikeille hifilaitteille ja -kaiuttimille.

Mua kyllä kiehtois just se hyvä äänenlaatu. Siksi alunperin aloin niitä stereoita miettiä. Ei mitään huippulaatua tarvisi olla, mutta parempi kuin tämä tietokoneella kuulokkeilla kuunnellessa on. Onko noissa bluetooth-kajareissa sitten samalainen ankea ääni?

ap.

Vierailija
9/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä kiehtois just se hyvä äänenlaatu. Siksi alunperin aloin niitä stereoita miettiä. Ei mitään huippulaatua tarvisi olla, mutta parempi kuin tämä tietokoneella kuulokkeilla kuunnellessa on. Onko noissa bluetooth-kajareissa sitten samalainen ankea ääni?

ap.

Kuinka hyvä on riittävän hyvä? Kuulokekuunteluunkin voi satsata kunnon kuulokkeilla ja erillisellä DACilla. Bluetooth-kaiuttimien riittävyydestä omaan käyttöösi en osaa sanoa, mutta en itse kelpuuttaisi.

Vierailija
10/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainiin nuo kaiuttimet! Unohdin ihan täysin ne. Mä taidankin hankkia sellaisen, kun olisi paljon pienempikin ja nätimpi kuin stereot.

Paitsi jos sen saa tietokoneeseen yhdistettyä kuten kakkonen sanoi. Menisiköhän se liian monimutkaiseksi mulle...

Bluetooth-kaiuttimen voi yhdistää langattomasti tietokoneeseen, jossa on bluetooth. Jos ei ole valmiina, sen voi hankkia usb-liittimeen laitettavana palikkana. Tietokoneen cd-asemalla voi soittaa musiikki-cd:itä koneessa olevalla soitinohjelmalla. Monet bluetooth-kaiuttimet voi kytkeä myös johdolla.

Jos jo on hyvät stereo/hifilaitteet ja haluaa niillä kuunnella musiikkia kännykästä tai tietokoneesta langattomasti, suosittelen bluetooth-vastaanotinta. Maksaa muutaman kympin. Esim. Logitech, ProCaster.

https://m.verkkokauppa.com/fi/product/21626/dsgmt/Logitech-Bluetooth-Au…

https://m.verkkokauppa.com/fi/product/41528/dqnxn/ProCaster-Bluetooth-A…

Bluetoothin kantomatka on luokkaa 6-20 m.

ap.

Vierailija
11/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bluetooth-kaiuttimen voi yhdistää langattomasti tietokoneeseen, jossa on bluetooth. Jos ei ole valmiina, sen voi hankkia usb-liittimeen laitettavana palikkana. Tietokoneen cd-asemalla voi soittaa musiikki-cd:itä koneessa olevalla soitinohjelmalla. Monet bluetooth-kaiuttimet voi kytkeä myös johdolla.

Jos jo on hyvät stereo/hifilaitteet ja haluaa niillä kuunnella musiikkia kännykästä tai tietokoneesta langattomasti, suosittelen bluetooth-vastaanotinta. Maksaa muutaman kympin. Esim. Logitech, ProCaster.

ap.

Mistähän tuo ap tuohon loppuun tuli. Taisin kirjoittaa väärään väliin. Sori siitä.

Vierailija
12/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Kuinka hyvä on riittävän hyvä? Kuulokekuunteluunkin voi satsata kunnon kuulokkeilla ja erillisellä DACilla. Bluetooth-kaiuttimien riittävyydestä omaan käyttöösi en osaa sanoa, mutta en itse kelpuuttaisi.

Tässä hetken mietittyäni, niin kyllä mä taidan pysyä siinä stereossa. Kai niitäkin on nykyisin tyylikkään näköisiä.

Mulla ei ole mitään tarvetta ottaa mukaan musiikkia, joten millekkään kovin liikkuvalle laitteelle ei ole tarvetta. Ja koska sitä hyvää äänenlaatua haluaisin, niin varmasti alkaisi jossain vaiheessa kaduttaan jos en nyt siihen panostakaan. Ja kyllä se oikeasti aika hyvä pitäisi olla. Vähän on hifistelijän vikaa minussa. ;)

Joo, varmasti olisi hyviä kuulokkeitakin, mutta haluan niistä jo eroon. Puhelimesta en tykkää kuunnella musiikkia, joten nyt on hankala kotona mitään puuhailla jos haluaa kuunnella samalla jotain, kun se on tietokone+kuulokkeet tyyli.

Mutta stereoissa siis on nykyisin jotain muistitikkupaikkoja ja bluetooth-juttuja, hyvä! :)

Ja nyt sitten saa ehdottaa jotain hyviä merkkejä, jos on tiedossa, niin pääsen googlettaan.

ap.

Vierailija
13/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet tainnut oikeasti hieman pudota:-(.

Mutta jos haluat hyvää ääntä ja monipuoliset mahdollisuudet, hanki AV-viritinvahvistin, jossa on nettiyhteys, Blu-Ray ja Airplay+ tietysti kaiuttimet.

Nettiyhteyden avulla voit kuunnella nettiradiot yms.

Ja AV-tarkoittaa, että siinä on HDMI-liittimet, joiden avulla voit pistää TV:n ja mahdollisen pelikonsolin, Blu-Ray-soittimen sun muiden äänet niihin hyviin kaiuttimiin.

Ja siinä viritinvahvistimessa on vieläpä mukana tavallinen radiokin, että voit kuunnella sitäkin. Ja liittimet, joilla saat myös CD-soittimen kiinni siihen jos tarvitset.

Minun AV-vahvistimeni toimii näppärästi myös iPadin ja Android-kännykän kanssa, että sekin onnistuu.

Vierailija
14/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Kiitti! Eli siis bluetooth-vastaanotin on se juttu. Ok.

ap.

Vierailija
15/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olet tainnut oikeasti hieman pudota:-(.

Mutta jos haluat hyvää ääntä ja monipuoliset mahdollisuudet, hanki AV-viritinvahvistin, jossa on nettiyhteys, Blu-Ray ja Airplay+ tietysti kaiuttimet.

Nettiyhteyden avulla voit kuunnella nettiradiot yms.

Ja AV-tarkoittaa, että siinä on HDMI-liittimet, joiden avulla voit pistää TV:n ja mahdollisen pelikonsolin, Blu-Ray-soittimen sun muiden äänet niihin hyviin kaiuttimiin.

Ja siinä viritinvahvistimessa on vieläpä mukana tavallinen radiokin, että voit kuunnella sitäkin. Ja liittimet, joilla saat myös CD-soittimen kiinni siihen jos tarvitset.

Minun AV-vahvistimeni toimii näppärästi myös iPadin ja Android-kännykän kanssa, että sekin onnistuu.

Mä olen ihan totaalisesti pudonnut! :D En ole seurannut yhtään näitä juttuja vuosiin syystä jos toisesta. Nyt meni jo hermo huonoon ääneen ja kuulokkeisiin, että pakko laittaa asia kuntoon.

pitää googlettaa tuo viritinvahvistin, että tajuan minkälainen se on.

ap.

Vierailija
16/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti Bluetooth... ei Blu-Ray.

Vierailija
17/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitää googlettaa tuo viritinvahvistin, että tajuan minkälainen se on.

ap.

Vaikka tuo:

http://www.anttila.com/shop/fi/netanttila/elektroniikka/hifi-ja-audio/v…

Riittänee, saat kiinni suunnilleen mitä vaan. Ja jos haluat ilahduttaa naapureitasikin musiikilla, pitäisi onnistua.

Vierailija
18/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluetooth adapteri joka tukee aptx-standardia takaa erittäin korkealaatuisen toiston kunhan vain toistettava tiedosto on myös hyvälaatuinen. Tuollainen adapteri vain kiinni stereoiden normaaliin linjasisääntuloon. Hinta adapterille n. 50 euroa. Joissain uudemmissa stereoissa voi olla sisäänrakennettu tuki bluetoothille tai ihan verkkopalveluillekin kuten Spotify.

Vierailija
19/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-(viritin)vahvistimessa AV tarkoittaa myös ns. kotiteatteri- eli monikanavavahvistimia, joilla saa riittävällä määrällä kaiuttimia ns. surround- eli tilaäänen (Dolby, DTS jne).

Ap:lle voisi sellaisen neuvon antaa, että selvittää omat kuuntelutarpeensa (missä haluaa kuunnella, mistä lähteestä [radio, netti, cd, vinyyli, dvd, kasetti,...], kaiuttimilla vai kuulokkeilla, 2 kanavaa vai useampi, johdolla vai johdotta, laatuvaatimukset, budjetti, olemassaolevat laitteet jne) ja mennä sitten alan liikkeisiin kertomaan nuo toiveet.

20/48 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa vieressä on 20vuotta vanha panasonic kasettidekeillä, laitoin siihen AUX-liittimellä bluetooth-vastaanottimen(honkongista 15€), nyt voin tabletista, kännykästä tai tietokoneesta huudattaa musiikkia langattomasti. Ihan näppärää.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä