Kaveripariskunnalla häät (ja polttarit) tänä kesänä. Miehet panostavat, naiset nuukailevat
Mies on osallistumassa sulhasen polttareihin, heillä kustantaa n. 75 euroa per osallistuja.
Osallistun morsiamen polttareihin, kustannuksia n. 25 euroa per osallistuja.
Eikä ole ensimmäinen kerta kun summat ovat 3:1 kun osallistutaan kaverien polttareihin. Naisporukassa on aina niitä, jotka heti ilmoittavat, että "maks kaksikymppiä", miehillä tuntuu heti lähtevän n. 70 eurosta ja vasta satasen kohdalla kuuluu mutinaa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Joo, huomattiin juuri äskettäin. Miehet laittoivat kauhean summan polttareihin eikä tuntunut missään. Paitsi että meidän kohdalla se tarkoitti sitä että jäi mm. sähkölasku maksamatta kun mies hassasi ne kaverinsa polttareihin kun ei saanut suutaan auki rahapulasta.
Näin ehkä teillä sitten. Älä yleistä sitä koskemaan kaikkia miehiä. Oliko sulla itselläsi minkälaiset tulot muuten? Ja ne omat menot millaiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aika autisteja, autisteille anteeksi vertaamisesta naisiin.
Mikään rahasumma maailmassa ei olekaan sitten liikaa, kun naisen pitää saada se oma prinsessapäivänsä naimisiin mennessä, ja miehen kyllä kuuluu upottaa omaisuus naisen liehittelyyn hääpäivänä, kihlajaispäivänä, nimi- ja syntymäpäivänä, naistenpäivänä, äitienpäivänä, jouluna ja muina kissanristiäispäivinä.
Miehillä näitä omia menoja sitten onkin armeijasta pääseminen ja omat ja kavereiden polttarit. Vähän suhteellisuudentajua naisiltakin voisi odottaa näiden asioiden suhteen.
Ja paskat. Ikinä en ole sanut mieheltä synttärilahjaa. Kihlasormukset oli halvat rinkulat, vihkisormusta ei ole ollenkaan. Naimisiin mentiin maistraatissa, maksoi vain bensojen verran. Joululahjoja en saa, en kukkia/lahjaa naistenpäivänä, en nimipäivänä. Äitienpäivänä tuo ostaa yleensä suklaalevyn, senkin koska lapset vaatii. Ja meillä mies pistää itseensä paljon enemmän rahaa kuin minä itseeni. Minä ostan käytännössä kaiken mitä lapsille ostetaan, vaatteet, tarvikkeet ym. Joskus mies käy ostamassa luistimet jos minä en ehdi tms. Mies pelaa ja siihen menee kyllä kiitettävästi rahaa, itse en ikimaailmassa pistäsi sellasia summia johonkin peliin.
Että joo, naist on autisteja. Naisten on vaan pakko vähän säästää, kun pitää tosiaan se perhe hoitaa. Miehillä ei ole niin väliä, satanen sinne tai tänne, kyllä se eukko sitten maksaa jos omat sattuu loppumaan.
Kuka sinun puolisosi sinulle valitsikaan? Älä tee yleistyksiä kaikista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet käyttävät rahansa itseensä. Jos naiset tekisivät samoin niin jäisi laskut maksamatta ja ei olisi ruokaa ja jos on lapsia niin lasten menot maksaa usein äiti.
Maailman naurettavin kommentti. Ottaen huomioon, että suurimassa osassa perheitä nainen ei edes pysty perhettään elämättään vaan se on pääasiassa miehen vastuulla. Silti tehdään lapsia.
Höpö höpö. Ei se mies yksin perhettä elätä. Aina tätä samaa kulunutta p...kaa.
Asia on juuri niin että nainen joutuu jopa polttareita miettiessään ottamaan koko perheen huomioon. Sen että on rahaa polttareiden jälkeenkin. Mies tapansa mukaan menee pitämään hauskaa kun kerranhan ne polttarit vaan on eikä uhraa ajatustakaan sille miten sen jälkeen on rahaa muuhun.
Perheessä rahat on yhteiset varsinkin silloin kun nainen tienaa enemmän. Jos mies haluaa käyttää rahat vain itseensä niin silloin kannattaa karttaa parisuhdetta ja steriloida itsensä jotta ei vahingossakaan joudu omia lapsia elättämään.
Suomessa muuten ihan tuntemattomat veronmaksajat yhdessä lasten äitien kanssa elättää eräänkin isän lasta.
Sama tähänkin, ihan naisen oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten polttareissa/yhteisreissuissa jokainen haluaa olla mukana suunnittelemassa ja sanomassa mielipiteensä ja sitten saadaan tunnin keskustelu aiheesta mennäänkö siihen ravintolaan, jossa sisustus ja miljöö on tosi kivat, mutta Minna sai kerran huonoa palvelua vai mennäänkö siihen ravintolaan, missä Sannan vanhan työkaverin mukaan on tosi ihanat vegeannokset.
Kun miehet järkkää jotain, ketään ei kiinnosta mihin mennään, kunhan joku on järkännyt jotain ja "Masa tietää, missä se paikka on".
Apua! Entäs sitten, jos naisporukalla joskus päättää lähteä reissuun? se se vasta hirveää onkin. Mikä pakkomielle sitä on kaikesta olla se mielipide? Mitä väliä sillä on, jos joskus sen YHDEN kerran syö ruokaa, joka ei ole lempparia? Onko pakko ihan oikeasti päteä joka ikisestä asiasta?
Hirveintä vielä on se, kun olen ollut polttareissa ja tyttöjenreissulla. Kaikki muut naiset puhuvat vain miehistään ja parisuhteistaan. Ihan KOKO ajan. Mitä Pentti teki viimeviikolla ja mitä Pentti harrastaa ja mikä on Pentin lempiruoka. Ja istutaan kännykkä kädessä, koska lähetellään Pentille viestejä ja kuvia joka saatanan pulusta ja kahvikupista ja raportoidaan joka ikinen asia. Ja ei, en ole katkera sinkku vaan itsekin suhteessa ja vielä suht. tuoreessa sellaisessa, jossa vielä on alkuhuumaa jäljellä eli puhuttavaa olisi. Mutta kun mulla on muutakin elämää ja olisi aivan upeaa ja mahtavaa voida jutella näiden naisten elämästä ja jättää se Pentti kokonaan pois. Onneksi minulla on yks ikisinkkuystävä, jonka kanssa voi reissailla ilman tällaisia rasitteita.
Kun polttareissa ollaan niin voihan sitä alkaa kysellä, että mikä on Pertin suosikkiasento, raivostuuko Pertti soi ei oteta suihin yms. että Pertistä puhuminen loppuu.
Tai sitten Pertti on se stalkkaava ybermustasukkainen mies, josta kerrotaan muutaman vuoden kuluttua tarinoita siinä toisessa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet käyttävät rahansa itseensä. Jos naiset tekisivät samoin niin jäisi laskut maksamatta ja ei olisi ruokaa ja jos on lapsia niin lasten menot maksaa usein äiti.
Maailman naurettavin kommentti. Ottaen huomioon, että suurimassa osassa perheitä nainen ei edes pysty perhettään elämättään vaan se on pääasiassa miehen vastuulla. Silti tehdään lapsia.
Höpö höpö. Ei se mies yksin perhettä elätä. Aina tätä samaa kulunutta p...kaa.
Asia on juuri niin että nainen joutuu jopa polttareita miettiessään ottamaan koko perheen huomioon. Sen että on rahaa polttareiden jälkeenkin. Mies tapansa mukaan menee pitämään hauskaa kun kerranhan ne polttarit vaan on eikä uhraa ajatustakaan sille miten sen jälkeen on rahaa muuhun.
Perheessä rahat on yhteiset varsinkin silloin kun nainen tienaa enemmän. Jos mies haluaa käyttää rahat vain itseensä niin silloin kannattaa karttaa parisuhdetta ja steriloida itsensä jotta ei vahingossakaan joudu omia lapsia elättämään.
Suomessa muuten ihan tuntemattomat veronmaksajat yhdessä lasten äitien kanssa elättää eräänkin isän lasta.
Tämä ja tämän kakkossivun samat märinät saatte väännettyä joka toiseen ketjuun, vaikka kysyttäisiin kissanpennuista. Hiukan katkeraa menoa? Mikä olikaan se vastuu niistä näiden märisijöiden omista valinnoista? Aloituksen kysymykseen nämä eivät liity millään tapaa. Katkeruus ja miesviha on ainoat asiat elämässänne ja maailmassanne? Pahat miehet ja yhy-yhy.
Jotenkin todella naurettavaa. että syyksi sanotaan se, että naisen tulee muka elättää perhe ja ajatella perheen rahoja. Eikö teillä ole alkeellisintakaan taloussuunnittelua perheessä? meillä on ainakin taloustili, johon laitetaan kumpikin summa rahaa heti palkkapäivänä. Minä enemmän, mies vähemmän, koska tienaan häntä huomattavasti enemmän. Loput rahat saa kumpikin käyttää mihin ikinä haluaa, oli ne polttarit, meikkejä tai säästöön. Ja jos ne tuhlaa niin sitten tuhlaa, ei ole mitään merkitystä minkään kannalta.
Mutta suurin osa suominaisista on äärimmäisen niuhoja ja hankalia nalkuttajia! Pitävät pakonomaisella vimmalla hulluudenkiilto silmissä kaikki mahdolliset langat aina käsissä. Meillä miehellä on ainakin omat vastuualueensa ja en puutu niiden hoitamiseen pätkääkään. Miehen ruuanlaittopäivinä syödään makaronilaatikkoa ja siskonmakkarakeittoa. Syön ja kiitän kauniisti. Itse laitan taas melko monimutkaisiakin ruokia ja seuraan paljon ruokatrendejä. Miehen tarhaanvientipäivinä lapsella on päällä usein sellasia väriyhdistelmiä, että oksat pois eikä ole ihan yhtä tai kahta kertaa tullut takaisin kotiin hakemaan kurahousuja. Ei tulisi mieleenkään puuttua. Jokaisella on oikeus tehdä omat työnsä niinkuin itse parhaaksi näkee ilman, että joutuu kuunnella jatkuvaa nalkutusta.
Voihan se noinkin olla, koska jos pojat on viihteellä, niin ei olla köyhiä eikä kipeitä.
Provohan tuo aloitus on, mutta eikös ole vain hyvä, jos polttareiden budjetti on ollut maltillinen.Muistan vieläkin n. 24 vuoden jälkeen kun sulhasen esimies järjesti polttarit ja oltiin kaupungin parhaassa saunassa, ravintolassa ja kapakassa ja luonnollisesti silmää räpäyttämättä herra isoherra teki kustannuksissa tasajaon eli samat markat meni ko. pikkupomolta ja opintuella elävältä opiskelijalta. Siihen päälle hotellihuone, kun vieraspaikkakunnalla oltiin, niin tunsi osallistuneensa polttareihin.
Mun mies hyvä esimerkki, että viis siitä, mikä jokin maksaa. Vaikka tilillä on satanen, ostaa perhokalastustarvikkeita 90 eurolla. Kyllä sitä rahaa säästötilellä on tai aina voi maksaa visalla. Itse en taas halua tehdä velkaa jonkin turhuuden takia. Jos mulla ei käyttötilillä ole tarpeeksi rahaa ostaa jotain, vaikka olisi tarve, en osta ennen kuin tilipäivä tulee ja tilipäivänä silti pistän säästötilille reippaasti.
Minkälaiset polttarit saa naiselle alle viidelläkympillä? Kysyn vakavissani, itse olen aina joutunut maksamaan enemmän.
Peukut meille 27. Itse olen kyllästymiseen asti saanut kuulla "hassun hauskoja" kuinja tuttavien miehet eivät suoriudu yksinkertaisimmistakaan askareista. Normaaliälyinen voi sitten jo päätellä, kuinka kotityöt näissä perheissä jakautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset polttarit saa naiselle alle viidelläkympillä? Kysyn vakavissani, itse olen aina joutunut maksamaan enemmän.
Riippuu, kuuluuko tähän kaikki vai onko tämä se summa, jolla rahoitetaan morsiamen touhut ja tähän päälle tulee vielä omat kulut ja ruoat ja juomat.
Alle 50 pärjää, jos on käytettävissä jonkun oma mökki, laitetaan ruoat itse ja ohjelma on enemmän itse järkättyä kuin mitään maksettua hupia. Morsiussauna ja yhdessäoloa.
Itselläni ei oikein innostusta ole laittaa satoja euroja kännäämiseen. Varsinkin kun ero usein tulee vuoden päästä niistä häistä.
Ostaisin mieluummin sillä rahalla hyvää ruokaa, kun taas miehet haluavat hirmumäärän jotain lapinkultaa.
Mulla vaan ei ole kännissä hauskaa kuin vain pari tuntia, sitten tulee laskut tai alkaa väsyttämään. En jaksa enää jurrissakaan niitä kännijuttuja. Sitten olen masentunut polttareiden jälkeen viikon verran, koska dopamiinitasot niin alhaalla. Masennusta sairastavana psyyke ei vain kestä.
Ei ne miehet mitään syömään mene. Juomaan riittää.